Skocz do zawartości

Problem z budnykiem


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,

Poniżej prezentuję zdjęcia, problemu z jakim boryka się mój sąsiad. Zastanawiamy się wspólnie jak z niego wybrnąć. Generalnie szczelina, która powstała nie poszerza się, ale chcielibyśmy zabezpieczyć to jakoś. Jak widać na zdjęciach jest to stosunkowo stare budownictwo. Jeden fundament jest budowany jakimś dziwnym sposobem ceglanym, drugi jest już normalny.

Jeżeli potrzebne będą jakieś dodatkowe zdjęcia to nie ma problemu.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Pękło bo czego ten mur z cegły miał się trzymać. I tu nie ma winy fundamentów tylko wykonawstwa.
Napisano
Generalnie chodzi o zabezpieczenie tego pęknięcia, żeby dalej się nie rozszerzało. Sąsiad myślał o płaskownikach i kołkach rozporowych do dużych obciążeń, ale po dłuższym zastanowieniu doszliśmy do wniosku, że to chyba nie bardzo ma sens, bo kołki tego raczej nie utrzymają. Może jakieś klamry zrobić? Sam nie wiem...
Napisano
a rozjeżdża się Taj Mahal, świątynia opaczności, czy azyl molestowanych przez gospodarza krów?
no i fotkę zrób tak od stóp do głów obiektu, bo samo "pęknięcie" wrażenia nie robi
Gość stach
Napisano
Co to jest to "tynkowane" - zamurowany otwór drzwiowy, jakiś słup konstrukcyjny icon_rolleyes.gif czy może jeszcze co innego icon_confused.gif
W jaki sposób jest to powiązane z resztą murowanych ścian???
Faktycznie, pokaż cały budynek, tak jak proponuje Barbossa.
Napisano (edytowany)
Już tłumaczę, otóż jest to część budynku mieszkalnego. Kondygnacje są dwie, dolna starsza jak widać, i górna nowa. Powyżej czerwonej kreski jest nowa część, jest zrobiony wieniec. Z tego co mi wiadomo dolna część Niestety nie jest w żaden sposób połączona z resztą, w każdym razie z tej strony. Czy faktycznie tak jest sąsiad nie wie. Z drugiej strony [patrz zdjęcie nr 2] Jest ściana zrobiona po całej długości budynku. Brak jest tu jakichkolwiek pęknięć.

Foto nr. 1

http://ifotos.pl/zobacz/MG9084jpg_nepenrh.jpg/

Foto nr 2 - część budynku - prawa strona zdjęcia nr 1

http://ifotos.pl/zobacz/MG9088jpg_nepenhq.jpg/ Edytowano przez iron (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Wiem, ale zawsze to więcej głów i pomysłów.

A wewnątrz mieszkań ,pokoi czy coś się dzieje ,są jakieś rysy spękania ścian w tym miejscu.
Napisano
Cytat

Jest rysa wewnątrz też.


Prawnie to jakiś projektant/konstruktor/architekt powinien policzyć,zaprojektować co tam ma być zrobione , i reszta papierków , zgłoszenie czy pozwolenie na "budowę" ,powinien też być jakiś nadzór nad takimi pracami .

W takich ścianach , wykuwa się bruzdy poziome i umieszcza w nich elementy stalowe ze stali - stal budowlana.
Zarzuca się betonem ,skręca się to śrubami ,nakrętkami. Płyty przylegają do muru i nie pozwalają, aby się mury pochylały przemieszczały ,rozłaziły.
To wszystko.
Wykonać można samemu jak się ma murarza w rodzinie .

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...