Skocz do zawartości

coś (wykładzina?) do piwnicy?


Olleo

Recommended Posts

Napisano
ma to wygladac jak gumoleum, albo cos w tym guscie, czyli ma sie dac sprzatac mopem i byc odporne na przecieranie, a jednoczesnie musi spelniac trzy warunki:
- byc nienasiakliwe
- byc paroprzepuszczalne
- byc w miare tanie, czyli maks do 20zl/m2

chce tym wylozyc podloge w piwnicy, ktora rzadko wysycha, ale jeszcze rzadziej jest calkowicie mokra - ot, typowa posadzka na gruncie bez hydroizolacji.

Macie jakies pomysly?

Jako alternatywy mam:
- glebokopenetrujacy grunt + farba do betonu (bez gwarancji, czy nie zacznie odlazic)
- zaryzykowac i polozyc plytki/gres (ale posadzka baardzo nierowna)
- uszczelnic hydrostopem (preparat mineralizuje beton, ma gwarancje przy parciu wody od wewnatrz, ale jest cholernie drogi) i na to plytki, farba lub jakas zywica
- polozyc zwykle gumoleum i wymieniac, jak zacznie gnic, ale grozi grzybem
Napisano
Widziałem kiedyś u kogoś taką wykładzinę, która przypominała trochę gumoleum (łatwa do mycia), neistety nie znam się i ciężko mi powiedzieć co to mogło być. Chodziłeś po sklepach budowlanych: obi, castorama itd? Jestem pewien że znajdziesz tam coś odpowiedniego icon_smile.gif
Napisano
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem są płytki/gres. Jak bardzo nierówna posadzka? Wyrównać np. Cekol'em ZW-04, mrozo i wodoodporna, jednorazowo do 5cm grubości.
Napisano
Cytat

Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem są płytki/gres. Jak bardzo nierówna posadzka? Wyrównać np. Cekol'em ZW-04, mrozo i wodoodporna, jednorazowo do 5cm grubości.



Z terakotą trzeba uważać, bo można kupić coś, co potem bedzie niesamowicie śliskie
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
W tej sytuacji najlepiej jest ułożyć płytki gresowe. Piszesz, że powierzchnia bardzo nierówna, możesz ją wygładzić wylewką poziomującą np. Mapei Novoplan 21. Pamiętaj o zagruntowaniu powierzchni.
Napisano
Cytat

W tej sytuacji najlepiej jest ułożyć płytki gresowe. Piszesz, że powierzchnia bardzo nierówna, możesz ją wygładzić wylewką poziomującą np. Mapei Novoplan 21. Pamiętaj o zagruntowaniu powierzchni.



Aha i obnizyc i tak juz zbyt niski sufit tym samym?
Napisano
Cytat

Jako alternatywy mam:
- glebokopenetrujacy grunt + farba do betonu (bez gwarancji, czy nie zacznie odlazic)
- zaryzykowac i polozyc plytki/gres (ale posadzka baardzo nierowna)
- uszczelnic hydrostopem (preparat mineralizuje beton, ma gwarancje przy parciu wody od wewnatrz, ale jest cholernie drogi) i na to plytki, farba lub jakas zywica
- polozyc zwykle gumoleum i wymieniac, jak zacznie gnic, ale grozi grzybem




Cytat

W tej sytuacji najlepiej jest ułożyć płytki gresowe. Piszesz, że powierzchnia bardzo nierówna, możesz ją wygładzić wylewką poziomującą np. Mapei Novoplan 21. Pamiętaj o zagruntowaniu powierzchni.




Cytat

Aha i obnizyc i tak juz zbyt niski sufit tym samym?


Ale o co Ci chodzi ,masz pretensje do LInwestor-a ,że doradził Ci to co sam wymieniłeś?
Napisano
Cytat

Ale o co Ci chodzi ,masz pretensje do LInwestor-a ,że doradził Ci to co sam wymieniłeś?


zeby uzyc wylewke samopoziomujaca, to musialbym tam wladowac pare tysiecy i podniesc poziom miejscami nawet o 10cm.
Napisano
Mając takie założenia
Cytat

- byc w miare tanie, czyli maks do 20zl/m2


trudno Ci będzie cokolwiek zrobić a jeszcze przy okazji osiągnąć założony efekt końcowy.
No może za wyjątkiem hodowli grzyba pod lentexem
Napisano
no to sorki, ale bez wypoziomowania, to tylko gumoleum albo posadzki poliuretanowe (ale racze w miejscach nie narażonych mocno na ścieranie - mają plus bo są samopoziomujące).
Ale bez poprawienia izolacji poziomej to raczej daję Ci gwarancję na grzybnię z nędzą :/
Napisano
a co z tymi?

- glebokopenetrujacy grunt (epoksydowy lub PU) + farba do betonu (bez gwarancji, czy nie zacznie odlazic)
- uszczelnic hydrostopem (preparat mineralizuje beton, ma gwarancje przy parciu wody od wewnatrz, ale jest cholernie drogi) i na to farba do betonu
Napisano
Cytat

a co z tymi?

- glebokopenetrujacy grunt (epoksydowy lub PU) + farba do betonu (bez gwarancji, czy nie zacznie odlazic)
- uszczelnic hydrostopem (preparat mineralizuje beton, ma gwarancje przy parciu wody od wewnatrz, ale jest cholernie drogi) i na to farba do betonu


Grunt, gruntem przy tym czy przy innym rozwiązaniu musi być,ale farba to na równe podłoże ,a przede wszystkim cena tej farby,porządna farba do betonu na posadzkę trochę kosztuje.
Drugie rozwiązanie prze draża inwestycję a po drugie jakie tam będziesz miał parcie wody z wewnątrz? chyba że rura od wody pęknie.
Jak chcesz zrobić to tanio to kup gotowa zaprawę,dodaj plastyfikatora,wody szklanej, trochę włókien PP wylej aby wyrównać posadzkę (min 3-4 cm),zatrzyj na gładko i nic więcej nie trzeba,w końcu to piwnica.
Napisano
Cytat

Zapomniałeś o jeszcze jednym wymogu Olleo icon_biggrin.gif


Brałem to pod uwagę i odważyłem się to napisać icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
przy założeniach inwestora
lepiej nic nie robić niż udawać ze się robi - zdecydowanie taniej


posadzka która nigdy nie wysycha ale jeszcze rzadziej bywa całkowicie mokra

połóż cokolwiek , a zaczniesz przed zejściem do piwnicy kalosze zakładać .


na hydrostopie masz gwarancję producenta na działanie (w warunkach laboratoryjnych ) ale gwarancji wykonawczej już producent Ci nie udzieli !!!!!!!

właściwa kolejność pytań jest następująca:
- co chcę osiągnąć ?
- czym ? (tu info w necie jest szerokie)
- jak to zrobić (tu info ma zdecydowane problemy - szczegółowe know how nie występuje , a pułapek po drodze od groma)
a na samym końcu za ile i do tego za ile trzeba dozbierać kasiorkę - wcześniej nie robiąc nic bo kasiorki szkoda.
pozdrawiam Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...