Skocz do zawartości

Czy łebki pchełek (wkrętów TEX ) przeszkadzają w przykręceniu płyt K-G?


Recommended Posts

Napisano
Jako że jestem tu nowy, witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie montażu płyt kartonowo-gipsowych do stelaża z profili. Jest to taka półka w której mają być zamontowane halogeny. Półka ma wymiary 220cmX60cmX11cm(dł-szer-wys). Niestety albo stety stelaż już złożyłem w następujący sposób. Profil UD30 przykręciłem do ściany i do sufitu, z tego co jest przykręcony do sufitu stworzyłem taka poziomą drabinkę za pomocą profili CD60 aby poniżej (11cm) przykręcić do nich kolejny profil UD30. Z profilu przykręconego do ściany stworzyłem podobną drabinkę tylko ustawioną poziomo.Wszystkie profile CD60 skręcone są z profilami UD30 dla zachowanie sztywności konstrukcji. Następnie obie drabinki skręcone są ze sobą. Wszystko poskręcałem wkrętami samowiercącymi, niestety nie posiadam zdjęcia tego ustrojstwa icon_smile.gif. Teraz jednak zastanawiam się czy wystające łebki nie będą przeszkadzać w przykręcaniu płyt do konstrukcji, znaczy nie powygina się ona lub nie połamie ? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
Napisano
Witaj, Korben28, szkoda że nie masz fotki.
Wiesz, jak robiłem półkę w łązience, też nie mam fotki, to czasem mi się śruby niedowkręcały. Ale jak docisnąłem płytę, to wszystko się razem zaprasowywało i jakoś to było.
Ale...

Ale tak jest nieprawidłowo, na bank. Choć działa.
Napisano
No niby nieprawidłowo, tylko niech ktoś mi powie jak zachować pion i poziom takiej półki nie skręcając wszystkiego do kupy, profile mają przecież jakąś swoją sprężystość i nie są idealne :/
Napisano
Cytat

Jako że jestem tu nowy, witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie montażu płyt kartonowo-gipsowych do stelaża z profili. Jest to taka półka w której mają być zamontowane halogeny. Półka ma wymiary 220cmX60cmX11cm(dł-szer-wys). Niestety albo stety stelaż już złożyłem w następujący sposób. Profil UD30 przykręciłem do ściany i do sufitu, z tego co jest przykręcony do sufitu stworzyłem taka poziomą drabinkę za pomocą profili CD60 aby poniżej (11cm) przykręcić do nich kolejny profil UD30. Z profilu przykręconego do ściany stworzyłem podobną drabinkę tylko ustawioną poziomo.Wszystkie profile CD60 skręcone są z profilami UD30 dla zachowanie sztywności konstrukcji. Następnie obie drabinki skręcone są ze sobą. Wszystko poskręcałem wkrętami samowiercącymi, niestety nie posiadam zdjęcia tego ustrojstwa icon_smile.gif. Teraz jednak zastanawiam się czy wystające łebki nie będą przeszkadzać w przykręcaniu płyt do konstrukcji, znaczy nie powygina się ona lub nie połamie ? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

Nie było potrzeby skręcać profile.
Po zamocowaniu profili UD do ściany i sufitu mocujesz pas płyty do profila zamocowanego do sufitu.
Kolejno: mocujesz dodatkowo lustrzanie profil UD do pasa płyty poziomo na wysokości profila na ścianie, przycinasz kawałki profila sufitowego CD i wsuwasz je pomiędzy lustrzane profile UD - odstęp co 50cm ale tak by nie przebiegały w miejscu planowanych pkt. świetlnych. Rozprowadzasz przewody zasilające i ostatecznie zakrywasz płytą.
Dalej już tylko otwory, narożnik, szpachlowanie.
Napisano
No teraz też dochodzę do takiego wniosku, ale jak to mówią musztarda po obiedzie. Nie będę wszystkiego rozkręcał. Pytanie jaki będzie efekt po przykręceniu płyt na te łebki ? icon_smile.gif. Widziałem pare fotek takiego rozwiązania jak moje w internecie, ale może ktoś na forum też tak zrobił i podzieli się swoją opinią?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...