Skocz do zawartości

Czy łebki pchełek (wkrętów TEX ) przeszkadzają w przykręceniu płyt K-G?


Recommended Posts

Napisano
Jako że jestem tu nowy, witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie montażu płyt kartonowo-gipsowych do stelaża z profili. Jest to taka półka w której mają być zamontowane halogeny. Półka ma wymiary 220cmX60cmX11cm(dł-szer-wys). Niestety albo stety stelaż już złożyłem w następujący sposób. Profil UD30 przykręciłem do ściany i do sufitu, z tego co jest przykręcony do sufitu stworzyłem taka poziomą drabinkę za pomocą profili CD60 aby poniżej (11cm) przykręcić do nich kolejny profil UD30. Z profilu przykręconego do ściany stworzyłem podobną drabinkę tylko ustawioną poziomo.Wszystkie profile CD60 skręcone są z profilami UD30 dla zachowanie sztywności konstrukcji. Następnie obie drabinki skręcone są ze sobą. Wszystko poskręcałem wkrętami samowiercącymi, niestety nie posiadam zdjęcia tego ustrojstwa icon_smile.gif. Teraz jednak zastanawiam się czy wystające łebki nie będą przeszkadzać w przykręcaniu płyt do konstrukcji, znaczy nie powygina się ona lub nie połamie ? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.
Napisano
Witaj, Korben28, szkoda że nie masz fotki.
Wiesz, jak robiłem półkę w łązience, też nie mam fotki, to czasem mi się śruby niedowkręcały. Ale jak docisnąłem płytę, to wszystko się razem zaprasowywało i jakoś to było.
Ale...

Ale tak jest nieprawidłowo, na bank. Choć działa.
Napisano
No niby nieprawidłowo, tylko niech ktoś mi powie jak zachować pion i poziom takiej półki nie skręcając wszystkiego do kupy, profile mają przecież jakąś swoją sprężystość i nie są idealne :/
Napisano
Cytat

Jako że jestem tu nowy, witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie montażu płyt kartonowo-gipsowych do stelaża z profili. Jest to taka półka w której mają być zamontowane halogeny. Półka ma wymiary 220cmX60cmX11cm(dł-szer-wys). Niestety albo stety stelaż już złożyłem w następujący sposób. Profil UD30 przykręciłem do ściany i do sufitu, z tego co jest przykręcony do sufitu stworzyłem taka poziomą drabinkę za pomocą profili CD60 aby poniżej (11cm) przykręcić do nich kolejny profil UD30. Z profilu przykręconego do ściany stworzyłem podobną drabinkę tylko ustawioną poziomo.Wszystkie profile CD60 skręcone są z profilami UD30 dla zachowanie sztywności konstrukcji. Następnie obie drabinki skręcone są ze sobą. Wszystko poskręcałem wkrętami samowiercącymi, niestety nie posiadam zdjęcia tego ustrojstwa icon_smile.gif. Teraz jednak zastanawiam się czy wystające łebki nie będą przeszkadzać w przykręcaniu płyt do konstrukcji, znaczy nie powygina się ona lub nie połamie ? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam.

Nie było potrzeby skręcać profile.
Po zamocowaniu profili UD do ściany i sufitu mocujesz pas płyty do profila zamocowanego do sufitu.
Kolejno: mocujesz dodatkowo lustrzanie profil UD do pasa płyty poziomo na wysokości profila na ścianie, przycinasz kawałki profila sufitowego CD i wsuwasz je pomiędzy lustrzane profile UD - odstęp co 50cm ale tak by nie przebiegały w miejscu planowanych pkt. świetlnych. Rozprowadzasz przewody zasilające i ostatecznie zakrywasz płytą.
Dalej już tylko otwory, narożnik, szpachlowanie.
Napisano
No teraz też dochodzę do takiego wniosku, ale jak to mówią musztarda po obiedzie. Nie będę wszystkiego rozkręcał. Pytanie jaki będzie efekt po przykręceniu płyt na te łebki ? icon_smile.gif. Widziałem pare fotek takiego rozwiązania jak moje w internecie, ale może ktoś na forum też tak zrobił i podzieli się swoją opinią?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Uwielbiam, kiedy wszystko działa bez zbędnego zamieszania — i w booi właśnie tak jest. Interfejs jest wygodny, doładowania i wypłaty przebiegają bez problemów. Otrzymałam bonusy i darmowe spiny — miło, że nie trzeba o nie prosić. Wygrałam już dwa razy i za każdym razem pieniądze pojawiły się w ciągu doby. Świetne kasyno!
    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...