Skocz do zawartości

Przygotowanie pod trawnik - prośba o radę


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,

W tym roku nawiozłem na działkę 250 ton czarnej ziemi, Fadroma mi wszytko pięknie rozplantowała i ubiła, tylko zamiast to porządnie to zrobić jak była czarna działką, posiałem trawę byle jak i zostawiłem to. Teraz wygląda tak:









Co z tym zrobić, na razie tylko koszę, działka ma 15ar. Pytałem lokalnych "speców", ale każdy co innego gada Edytowano przez lukasino (zobacz historię edycji)
Napisano
Wygląda nieciekawie, trawnik zachwaszczony, z placami. Zrobienie z tego "trawnik" - trawnika będzie kosztowało trochę pracy. Może zacznij od chwastów - są na to środki w sklepach, potem przeprowadź głęboką i mocną aerację, posiej trawę, zagrab i ubij wałem. Alternatywą będzie zalanie wszystkiego roundapem, zaoranie, wygładzenie i założenie trawnika na nowo. Tylko jak będziesz siał trawnik kup min 3 razy więcej ziarna niż potrzeba, aby się dobrze zagęścił.
Napisano
Cytat

Witam,

W tym roku nawiozłem na działkę 250 ton czarnej ziemi, Fadroma mi wszytko pięknie rozplantowała i ubiła, tylko zamiast to porządnie to zrobić jak była czarna działką, posiałem trawę byle jak i zostawiłem to. Teraz wygląda tak:









Co z tym zrobić, na razie tylko koszę, działka ma 15ar. Pytałem lokalnych "speców", ale każdy co innego gada



Witam

Założenie trawnika, wymaga prawidłowego przygotowania podłoża. Gleba powinna być żyzna i przepuszczalna, powinna być oczyszczona z gruzu, kamieni, chwastów... . Taki trawnik dobrze jest odchwaścić i "Jeśli podłoże jest zbyt kwaśne – posypujemy je wapnem lub kredą, jeśli gliniaste – dodajemy do niego piasku, a jeśli piaszczyste – kompostu. Gdy w ogrodzie ziemia jest nieurodzajna, najlepiej rozłożyć na niej około 10 cm warstwę żyznej gleby. Trzy tygodnie przed siewem rozkładamy nawóz wieloskładnikowy lub nawóz do trawników. Na koniec teren należy wyrównać (np. łatą drewnianą) i zwałować."

http://www.zielonyogrodek.pl/zakladamy-tra...gotowanie-gleby

https://budujemydom.pl/wokol-domu/ogrod/a/8260-jak-sie-nie-robi-trawnik

http://www.zielonyogrodek.pl/zakladamy-trawnik-z-siewu

Pozdrawiam
Redakcja Zielonyogrodek.pl
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Podstawowa zasada - nawieziona ziemię zawsze miesza się z tą, która jest na działce. Jeśli nawozi się więcej niż 15-20 cm ziemi należy to robić na dwa razy - nawieźć połowę, wymieszać, nawieżć drugą część, wymieszać.

Jeśli się tego nie zrobi:
Raz - zabija się pożyteczne mikroorganizmy zyjące w wierzchniej warstwie gleby rodzimej (po zasypaniu odcina się dopływ tlenu i się duszą).
Dwa - niszczy naturalne stosunki wodne - woda opadowa wsiąka z różna prędkością (może pod nawiezioną ziemią tworzyć bajorka, jeśli gleba na działce jest gliniasta i wówczas trawa gnije). Poza tym zasypane zostają naturalne kapilary podciągające wodę podskórną
Trzy - rośliny mogą nie chcieć się wkorzeniać w glebę rodzimą, jeśli nawieziona ziemia jest drastycznie lepsza od oryginalnego podłoża

W temacie trawnika:
jakie parametry miała nawieziona ziemia? Czy była przepuszczalna? Miała własciwy odczyn? Czy trawnik był nawożony? Czy to była wierzchnia warstwa ziemi czy z wykopów?
Bo na zdjęciach to nie wygląda na czarną ziemię tylko jakąś płową glinę.

Ziemia wykopana z głębokości większej niż 30-50 cm to martwica. Nazwa bierze się stąd, że poniżej 30 cm w ziemi nie ma pożytecznych mikroorganizmów, które przetwarzają związki chemiczne na formy dostępne dla roślin. Bez tych mikroorganizmów rośliny będą rosły źle.
Jesli się przypadkiem omyłkowo nawiozło martwicy na swoją działkę, to przed siewem czy sadzeniem trzeba odbudować życie mikrobiologiczne przekopując martwicę z obornikiem lub dojrzałym kompostem na głębokość 30 cm.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...