Skocz do zawartości

problem z kominem do kotła dwufunkcyjnego


Recommended Posts

witam
czy do komina, do którego był podłączony kocioł z otwartą komorą spalania mogę podpiąć kocioł turbo?
W kominie jest wkład ze stali kwasoodpornej o średnicy fi 120 wiem że są kominy koncentryczne 125/80 można kupić sam wkład fi 80 i wpuśćić go w komin ale czy nie będzie dostarczona za nała ilość powietrza do kotła no i następny problem kominiarz co przy przeglądach , ja niestety mam już wpuszczony 120 a większy nie wejdzie druga sprawa czy macie jakiś faworytów jeżeli chodzi o kotły mieszkanie stara kamienica nie ocieplona 80m2 okna plastiki wysokość komina 6 metrów plus 2 kolanka 90 stopni
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

witam
czy do komina, do którego był podłączony kocioł z otwartą komorą spalania mogę podpiąć kocioł turbo?
W kominie jest wkład ze stali kwasoodpornej o średnicy fi 120 wiem że są kominy koncentryczne 125/80 można kupić sam wkład fi 80 i wpuśćić go w komin ale czy nie będzie dostarczona za nała ilość powietrza do kotła no i następny problem kominiarz co przy przeglądach , ja niestety mam już wpuszczony 120 a większy nie wejdzie druga sprawa czy macie jakiś faworytów jeżeli chodzi o kotły mieszkanie stara kamienica nie ocieplona 80m2 okna plastiki wysokość komina 6 metrów plus 2 kolanka 90 stopni
pozdrawiam


JUNKERS CERAPUR MODUL ZBS 14/100S-3MA
Link do komentarza
Najprostszym rozwiązaniem będzie rozdzielenie kanału spalinowego i powietrznego (odpowiedni adapter), jeśli istnieje możliwość wyprowadzenia rury powietrznej na zewnątrz przez ścianę domu. Wtedy można wykorzystać istniejąca rurę w kominie do odprowadzenia spalin.

Inne rozwiązanie to wykorzystanie kanału kominowego (przestrzeni wokół rury spalinowej ) do doprowadzenia powietrza zewnętrznego. Wymaga to zamontowania odpowiedniej nasady na wylocie z komina i rozety na wlocie.

Najdroższy wariant to wymiana wkładu kominowego na dwuścienny o średnicy umożliwiającej wprowadzenie w kanał kominowy.
Link do komentarza
Cytat

Najprostszym rozwiązaniem będzie rozdzielenie kanału spalinowego i powietrznego (odpowiedni adapter), jeśli istnieje możliwość wyprowadzenia rury powietrznej na zewnątrz przez ścianę domu. Wtedy można wykorzystać istniejąca rurę w kominie do odprowadzenia spalin.

Inne rozwiązanie to wykorzystanie kanału kominowego (przestrzeni wokół rury spalinowej ) do doprowadzenia powietrza zewnętrznego. Wymaga to zamontowania odpowiedniej nasady na wylocie z komina i rozety na wlocie.

Najdroższy wariant to wymiana wkładu kominowego na dwuścienny o średnicy umożliwiającej wprowadzenie w kanał kominowy.



witam dzięki za odpowiedz
własnie chodzi mi o wykorzystanie starego kanału kominowego w którym jest już rura kwasówka fi 120
chciałem wprowadzić w nią rurę spalinową fi 80 ale nie wiem czy wystarczy powietrza do kotła no i czy sa takie przejsciówki z 125 na 120 pozdrawiam
Link do komentarza
Skoro redukcja ma być tylko dla kanału powietrznego myślę że można skorzystać z redukcji ze stali ocynkowanej, a wkład spalinowy z kwasówki połączyć z króćcem spalinowym kotła.
Tabelka pokazuje jakie są możliwości redukowania średnic



To Ty zadecydowałeś że rura spalinowa będzie średnicy 80mm , czy wynika to z konstrukcji kotła, bo te również mogą pracować z kominami Turbo 60/100mm.
Kondensaty mają przypływ powietrza wymuszony przez wentylator, i to sprzedawca (jak będzie kompetentny) odpowie Ci czy zmniejszenie (lub zwiększenie) średnicy rury powietrznej zakłóci pracę danego kotła.
Ewentualnie szukaj odpowiedzi na to pytanie w dziale technicznym producenta lub u dobrego instalatora, który z racji doświadczenia być może już spotkał się z takim problemem/rozwiązaniem.
Link do komentarza
Wg mnie spośród podanych propozycji, najpewniejszą technicznie i w środku rozpiętości cenowej (jeśli myśleć też o ekonomice modernizacji) byłoby wyciągnięcie istniejącego wkładu 120 mm , ewentualne zlecenie kominiarzowi oczyszczenie kanału z cegły (nie wiemy w jakim charakterze pracował przez lata) oraz wprowadzenie przewodu spalinowego fi 60 lub fi 80 mm (zależnie od wymagań kotła). Przestrzeń między stalą a cegłą będzie kanałem powietrznym.
Uwaga: wkład musi mieć dopuszczenie do pracy w nadciśnieniu (szczególnie jeżeli ten kociołek z zamkniętą komorą spalania będzie urządzeniem kondensacyjnym). Wkład stalowy z odpowiednim dopuszczeniem będzie miał w swojej klasyfikacji normowej oznaczenie P1 (przykładowo "EN 1856-2 T200 P1 W V2 L50060 O").
Ewentualne N1 w tym miejscu będzie oznaczało, że wkład stalowy jest dopuszczony tylko do grawitacyjnego trybu pracy (podciśnieniowego) i nie można go stosować przy kotle kondensacyjnym, a przy kotle "turbo"....wypadałoby indywidualnie przeliczyć cały układ, aby sprawdzić tryb pracy komina przy konkretnych parametrach techniczno-spalinowych kotła i geometrii łącznika i komina.
Link do komentarza
Cytat

Wg mnie spośród podanych propozycji, najpewniejszą technicznie i w środku rozpiętości cenowej (jeśli myśleć też o ekonomice modernizacji) byłoby wyciągnięcie istniejącego wkładu 120 mm , ewentualne zlecenie kominiarzowi oczyszczenie kanału z cegły (nie wiemy w jakim charakterze pracował przez lata) oraz wprowadzenie przewodu spalinowego fi 60 lub fi 80 mm (zależnie od wymagań kotła). Przestrzeń między stalą a cegłą będzie kanałem powietrznym.
Uwaga: wkład musi mieć dopuszczenie do pracy w nadciśnieniu (szczególnie jeżeli ten kociołek z zamkniętą komorą spalania będzie urządzeniem kondensacyjnym). Wkład stalowy z odpowiednim dopuszczeniem będzie miał w swojej klasyfikacji normowej oznaczenie P1 (przykładowo "EN 1856-2 T200 P1 W V2 L50060 O").
Ewentualne N1 w tym miejscu będzie oznaczało, że wkład stalowy jest dopuszczony tylko do grawitacyjnego trybu pracy (podciśnieniowego) i nie można go stosować przy kotle kondensacyjnym, a przy kotle "turbo"....wypadałoby indywidualnie przeliczyć cały układ, aby sprawdzić tryb pracy komina przy konkretnych parametrach techniczno-spalinowych kotła i geometrii łącznika i komina.


witam dzięki wszystkim za odpowiedz temat zakończony
pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • @retrofood Teraz zajmuje się prawą stroną kuchni (zdjęcia: kuchnia_prawa_strona.jpg/kuchnia_prawa_strona_2.jpg), gdzie mam ściankę działową 6 cm(bez tynku), chciałbym tu zastosować płytkie puszki lub bardziej prawdopodobnie nadtynkowe gniazda ukryte w meblach. Zastosowałem tu rurki RLM 16 mm, ponieważ nie wiem jeszcze jak ostatecznie będzie wyglądała moja kuchnia. Po pierwszych materiałach dot. instalacji dowiedziałem się, że najlepiej robić ją jak ma się już wybraną kuchnię, niestety nie mam na to czasu i nie wyobrażam sobie, że w środku remontu będę wybierał kuchnię, więc nastawiłem się tutaj na elastyczność. Jak już będę miał większe rozeznanie w kuchniach, to będę wprowadzał przewody... Niektórych pewnie nie wprowadzę. Natomiast w każdą rurkę wsadzę swojego pilota. Pytanie tylko czy prowadzenie przewodów można uznać za prawidłowe, wychodzą z górnej strefy? I tak od lewej mamy: - Przewód do roboczych gniazdek (w blacie), który będzie koło zabudowanego pionu, wyjście będzie pod blatem. - Ewe. zabudowany ekspres do kawy. - Przewód 12/24 V światła nadblatowe LED w dole górnych szafek. - Ewe. zabudowana mikrofalówka. - Podłączenie górnego sprzętu AGD w zabudowie (pion/komin/słupek), koncepcja jest taka, że nie wiem jeszcze na jakiej wysokości on się znajdzie. I dzięki rurce mogę w dowolnym miejscu go wyciągnąć (przy dostawaniu się do tego miejsca przewód będzie wycofany) i zainstalować gniazdko nadtynkowe. - Przewód 12/24 V dolna strefa LED, pod dolnymi szafkami. - Podłączenie dolnego sprzętu AGD w zabudowie (pion/komin/słupek) prawdopodobnie zmywarka.
    • 1. Poszukać lokalu o lepszym standardzie.   2. Wspomnieć  właścicielowi, że będziesz musiał poszukać innego mieszkania z powodu grzyba.   3. Kupić farbę przeciwplesniową, pomalować. https://allegro.pl/oferta/farba-przeciw-plesni-i-grzybom-galvi-9810352181   4. Kupić osuszacz na prąd, lub pochłaniacz wilgoci do łazienki i wymieniać co pewien czas wkłady. https://allegro.pl/oferta/duzy-pochlaniacz-wilgoci-osuszacz-powietrza-xxl-pilot-led-cichy-90w-2200-ml-14869498575   5.Pozostawiać klamkę w oknie w pozycji  rozszczelnienia - mikrowentylacja okna.     6. Wypić z co najmniej 10 schnapsów  i ręcznie wytłumaczyć szwabowi.  
    • Mieszkam na stałe w Niemczech, tu nie ma niestety takiego prawa…
    • Czyli jest to łazienka wygospodarowana w jakimś fragmencie innego pomieszczenia? Bo wg. prawa budowalnego łazienka bez wentylacji nie ma prawa istnieć. Właściciel takiej samoróbki jak to sobie wyobrażał funkcjonowanie takiej łazienki? IMHO - ty, jako wynajmujący powinieneś, zgodnie z prawem olać temat i zażądać naprawy od właściciela mieszkania. Bo zwalczanie grzyba to nie jest bieżące utrzymanie. To wada lokalu. Piszesz pismo o usunięcie usterki.
    • Czesc!Masz rację, elewacja drewniana to świetny wybór, który dodaje uroku każdemu domowi.Przy wyborze drewna warto zwrócić uwagę na jego odporność na warunki atmosferyczne oraz sposób konserwacji.Architekt pomoże dobrać odpowiedni gatunek i kolor, co jest kluczowe dla estetyki. ;)
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...