Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
mckuki

problem z kominem do kotła dwufunkcyjnego

Recommended Posts

witam
czy do komina, do którego był podłączony kocioł z otwartą komorą spalania mogę podpiąć kocioł turbo?
W kominie jest wkład ze stali kwasoodpornej o średnicy fi 120 wiem że są kominy koncentryczne 125/80 można kupić sam wkład fi 80 i wpuśćić go w komin ale czy nie będzie dostarczona za nała ilość powietrza do kotła no i następny problem kominiarz co przy przeglądach , ja niestety mam już wpuszczony 120 a większy nie wejdzie druga sprawa czy macie jakiś faworytów jeżeli chodzi o kotły mieszkanie stara kamienica nie ocieplona 80m2 okna plastiki wysokość komina 6 metrów plus 2 kolanka 90 stopni
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

witam
czy do komina, do którego był podłączony kocioł z otwartą komorą spalania mogę podpiąć kocioł turbo?
W kominie jest wkład ze stali kwasoodpornej o średnicy fi 120 wiem że są kominy koncentryczne 125/80 można kupić sam wkład fi 80 i wpuśćić go w komin ale czy nie będzie dostarczona za nała ilość powietrza do kotła no i następny problem kominiarz co przy przeglądach , ja niestety mam już wpuszczony 120 a większy nie wejdzie druga sprawa czy macie jakiś faworytów jeżeli chodzi o kotły mieszkanie stara kamienica nie ocieplona 80m2 okna plastiki wysokość komina 6 metrów plus 2 kolanka 90 stopni
pozdrawiam


JUNKERS CERAPUR MODUL ZBS 14/100S-3MA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Najprostszym rozwiązaniem będzie rozdzielenie kanału spalinowego i powietrznego (odpowiedni adapter), jeśli istnieje możliwość wyprowadzenia rury powietrznej na zewnątrz przez ścianę domu. Wtedy można wykorzystać istniejąca rurę w kominie do odprowadzenia spalin.

Inne rozwiązanie to wykorzystanie kanału kominowego (przestrzeni wokół rury spalinowej ) do doprowadzenia powietrza zewnętrznego. Wymaga to zamontowania odpowiedniej nasady na wylocie z komina i rozety na wlocie.

Najdroższy wariant to wymiana wkładu kominowego na dwuścienny o średnicy umożliwiającej wprowadzenie w kanał kominowy.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Najprostszym rozwiązaniem będzie rozdzielenie kanału spalinowego i powietrznego (odpowiedni adapter), jeśli istnieje możliwość wyprowadzenia rury powietrznej na zewnątrz przez ścianę domu. Wtedy można wykorzystać istniejąca rurę w kominie do odprowadzenia spalin.

Inne rozwiązanie to wykorzystanie kanału kominowego (przestrzeni wokół rury spalinowej ) do doprowadzenia powietrza zewnętrznego. Wymaga to zamontowania odpowiedniej nasady na wylocie z komina i rozety na wlocie.

Najdroższy wariant to wymiana wkładu kominowego na dwuścienny o średnicy umożliwiającej wprowadzenie w kanał kominowy.



witam dzięki za odpowiedz
własnie chodzi mi o wykorzystanie starego kanału kominowego w którym jest już rura kwasówka fi 120
chciałem wprowadzić w nią rurę spalinową fi 80 ale nie wiem czy wystarczy powietrza do kotła no i czy sa takie przejsciówki z 125 na 120 pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoro redukcja ma być tylko dla kanału powietrznego myślę że można skorzystać z redukcji ze stali ocynkowanej, a wkład spalinowy z kwasówki połączyć z króćcem spalinowym kotła.
Tabelka pokazuje jakie są możliwości redukowania średnic



To Ty zadecydowałeś że rura spalinowa będzie średnicy 80mm , czy wynika to z konstrukcji kotła, bo te również mogą pracować z kominami Turbo 60/100mm.
Kondensaty mają przypływ powietrza wymuszony przez wentylator, i to sprzedawca (jak będzie kompetentny) odpowie Ci czy zmniejszenie (lub zwiększenie) średnicy rury powietrznej zakłóci pracę danego kotła.
Ewentualnie szukaj odpowiedzi na to pytanie w dziale technicznym producenta lub u dobrego instalatora, który z racji doświadczenia być może już spotkał się z takim problemem/rozwiązaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wstawienie rury spalinowej w istniejący przewód będzie technicznie raczej niewykonalne - kwestia m.in. wstawienia i połączenia kolana spalinowego, jak i dopasowanie połączeń z wylotem z kotła oraz zamontowanie specjalnej nasady na wylocie z komina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wg mnie spośród podanych propozycji, najpewniejszą technicznie i w środku rozpiętości cenowej (jeśli myśleć też o ekonomice modernizacji) byłoby wyciągnięcie istniejącego wkładu 120 mm , ewentualne zlecenie kominiarzowi oczyszczenie kanału z cegły (nie wiemy w jakim charakterze pracował przez lata) oraz wprowadzenie przewodu spalinowego fi 60 lub fi 80 mm (zależnie od wymagań kotła). Przestrzeń między stalą a cegłą będzie kanałem powietrznym.
Uwaga: wkład musi mieć dopuszczenie do pracy w nadciśnieniu (szczególnie jeżeli ten kociołek z zamkniętą komorą spalania będzie urządzeniem kondensacyjnym). Wkład stalowy z odpowiednim dopuszczeniem będzie miał w swojej klasyfikacji normowej oznaczenie P1 (przykładowo "EN 1856-2 T200 P1 W V2 L50060 O").
Ewentualne N1 w tym miejscu będzie oznaczało, że wkład stalowy jest dopuszczony tylko do grawitacyjnego trybu pracy (podciśnieniowego) i nie można go stosować przy kotle kondensacyjnym, a przy kotle "turbo"....wypadałoby indywidualnie przeliczyć cały układ, aby sprawdzić tryb pracy komina przy konkretnych parametrach techniczno-spalinowych kotła i geometrii łącznika i komina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wg mnie spośród podanych propozycji, najpewniejszą technicznie i w środku rozpiętości cenowej (jeśli myśleć też o ekonomice modernizacji) byłoby wyciągnięcie istniejącego wkładu 120 mm , ewentualne zlecenie kominiarzowi oczyszczenie kanału z cegły (nie wiemy w jakim charakterze pracował przez lata) oraz wprowadzenie przewodu spalinowego fi 60 lub fi 80 mm (zależnie od wymagań kotła). Przestrzeń między stalą a cegłą będzie kanałem powietrznym.
Uwaga: wkład musi mieć dopuszczenie do pracy w nadciśnieniu (szczególnie jeżeli ten kociołek z zamkniętą komorą spalania będzie urządzeniem kondensacyjnym). Wkład stalowy z odpowiednim dopuszczeniem będzie miał w swojej klasyfikacji normowej oznaczenie P1 (przykładowo "EN 1856-2 T200 P1 W V2 L50060 O").
Ewentualne N1 w tym miejscu będzie oznaczało, że wkład stalowy jest dopuszczony tylko do grawitacyjnego trybu pracy (podciśnieniowego) i nie można go stosować przy kotle kondensacyjnym, a przy kotle "turbo"....wypadałoby indywidualnie przeliczyć cały układ, aby sprawdzić tryb pracy komina przy konkretnych parametrach techniczno-spalinowych kotła i geometrii łącznika i komina.


witam dzięki wszystkim za odpowiedz temat zakończony
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...