Skocz do zawartości

Czy prawdę piszą? Kocioł konwencjonalny czy kondensacyjny?


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Przyszedł mi czas na kupno nowego kotła z zamkniętą komorą spalania, 2 funkcyjny. Do tej pory używałem starego (rok prod 1991). Okropna rakieta! :(
Zastanawiam się czy kondensacyjny czy konwencjonalny. Szukałem w internecie i trafiłem na stronkę
http://www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-a...tujesz-098.html
Co o tym sądzicie? Prawdę piszą?
Interesuje mnie ten temat ponieważ mam do ogrzania 86m2 w nowym budownictwie (dom ocieplony 12cm styropianu), jedno piętro. Instalacja przygotowana do niskotemp. ogrzewania (powiększona ilość grzejników).
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam.

Przyszedł mi czas na kupno nowego kotła z zamkniętą komorą spalania, 2 funkcyjny. Do tej pory używałem starego (rok prod 1991). Okropna rakieta! :(
Zastanawiam się czy kondensacyjny czy konwencjonalny. Szukałem w internecie i trafiłem na stronkę
http://www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-a...tujesz-098.html
Co o tym sądzicie? Prawdę piszą?
Interesuje mnie ten temat ponieważ mam do ogrzania 86m2 w nowym budownictwie (dom ocieplony 12cm styropianu), jedno piętro. Instalacja przygotowana do niskotemp. ogrzewania (powiększona ilość grzejników).



Dołączam się do pytania. Sam muszę wymienić u siebie za niedługo :|
Napisano
Cytat

Witam.

Przyszedł mi czas na kupno nowego kotła z zamkniętą komorą spalania, 2 funkcyjny. Do tej pory używałem starego (rok prod 1991). Okropna rakieta! :(
Zastanawiam się czy kondensacyjny czy konwencjonalny. Szukałem w internecie i trafiłem na stronkę
http://www.tanie-ogrzewanie.pl/poradniki-a...tujesz-098.html
Co o tym sądzicie? Prawdę piszą?
Interesuje mnie ten temat ponieważ mam do ogrzania 86m2 w nowym budownictwie (dom ocieplony 12cm styropianu), jedno piętro. Instalacja przygotowana do niskotemp. ogrzewania (powiększona ilość grzejników).



Witam,
W przypadku Pana instalacji zdecydowanie polecam kocioł kondensacyjny. Ma on znacznie wyższą sprawnością w porównaniu do tradycyjnego kotła gazowego, przy pracy w parametrach niskotemperaturowych. Różnica ta może wynosić nawet do 21% więcej w przypadku kotła kondensacyjnego. Polecam kocioł dwufunkcyjny Cerapur Smart model ZWB 28-3 C marki Junkers.

Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.
Pozdrawiam,

Rafał Cichocki
________________________________
Konsultant Junkers
Napisano
Cytat

Różnica ta może wynosić nawet do 21% więcej w przypadku kotła kondensacyjnego.

Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.
Pozdrawiam,

Rafał Cichocki
________________________________
Konsultant Junkers


Przyzna pan że powoływanie się na wyniki laboratoryjne i ubezpieczanie się jednocześnie określeniem "może nawet" ma mało co wspólnego rzeczywistością eksploatacyjną w domu przeciętnego Kowalskiego vel Smitha.
Nie będę tu przywoływał żadnych analogii, bo doskonale zdaje pan sobie sprawę z tego o czym mówię.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Przyzna pan że powoływanie się na wyniki laboratoryjne i ubezpieczanie się jednocześnie określeniem "może nawet" ma mało co wspólnego rzeczywistością eksploatacyjną w domu przeciętnego Kowalskiego vel Smitha.
Nie będę tu przywoływał żadnych analogii, bo doskonale zdaje pan sobie sprawę z tego o czym mówię.



Ja w końcu kupiłem taki IMMERGAS VICTRIX ZEUS SUPERIOR 26 kW z zasobnikiem 54 L
i powiem szczerze chodzi pięknie (ale to 3 tygodnie dopiero więc absolutna nówka.
  • 2 lata temu...
Napisano
Temat kotłow kondensacyjnych jest bardzo aktualny, zwłaszcza teraz po wprowadzeniu ERP, kiedy innych na rynku właściwie już nie ma. Sam zacząłem zglębiac ten temat. Zacząłem od różnych artów, jak na przykład ten http://blog.dedietrich.pl/co-nalezy-wiedzi...ondensacyjnych/. . Teraz przenoszę się na fora;) jestem na etapie wybierania typu ogrzewania dla domu jednorodzinnego. Czy ktoś może coś podpowiedzieć?
Napisano
Cytat

Temat kotłow kondensacyjnych jest bardzo aktualny, zwłaszcza teraz po wprowadzeniu ERP, kiedy innych na rynku właściwie już nie ma. Sam zacząłem zglębiac ten temat. Zacząłem od różnych artów, jak na przykład ten http://blog.dedietrich.pl/co-nalezy-wiedzi...ondensacyjnych/. . Teraz przenoszę się na fora;) jestem na etapie wybierania typu ogrzewania dla domu jednorodzinnego. Czy ktoś może coś podpowiedzieć?


W porównaniu ze zwykłym kotłem gazowym i kotłem kondensacyjnym zdecydowanie polecam kocioł kondensacyjny - argumentów padło już dużo (polecam rodzinę kotłów Vitodens - nasi specjaliści z pewnością pomogą wybrać) Co do etykiet jednak - one są i są wymagane już od września 2015, ale czy inwestorzy wiedzą, co to oznacza? Co mówią te etykiety?
Jak porównywać wedle nich urządzenia?

Już kilkakrotnie pisałem o tym na forum, ale mysle, że trzeba o tym mówić szeroko - klasy efektywności posiadają duże widełki obowiązywania, np. klasa A+ posiada zakres sezonowej efektywności ogrzewania pomieszczeń o 98% do 124%. Oznacza to, że użytkownik porównując dwa produkty tej samej o klasie efektywności energetycznej A+, nie zauważa, że mogą się one różnić między sobą nawet o 25%. W praktyce oznacza to ogromną różnicę w zakresie wykorzystania energii, która ma znaczenie zarówno na ekonomię jak i ekologię pracy.
Określenie klas od G do A++ może również wprowadzać kupującego w błąd, wskazując że kocioł kondensacyjny o klasie efektywności energetycznej A jest urządzeniem o wysokiej efektywności. Nie skłania do szukania rozwiązań klasy A+ oraz A++.

Do tego dochodzą etykiety zestawów.

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Przyzna pan że powoływanie się na wyniki laboratoryjne i ubezpieczanie się jednocześnie określeniem "może nawet" ma mało co wspólnego rzeczywistością eksploatacyjną w domu przeciętnego Kowalskiego vel Smitha.
Nie będę tu przywoływał żadnych analogii, bo doskonale zdaje pan sobie sprawę z tego o czym mówię.



Jani 63,

Oczywiście każdy z producentów podaje sprawność swoich urządzeń na podstawie badań laboratoryjnych. Jednakże badania te przeprowadzane są w warunkach zbliżonych do warunków eksploatacyjnych w budynku klienta. Na rzeczywistą sprawność urządzenia ma wpływ stan instalacji w budynku, wartość opałowa paliwa oraz zmiana zapotrzebowania na ciepło instalacji. Powyższe parametry są inne w przypadku każdego budynku, więc podawane wartości sprawności urządzenia są uśrednione...
Ponadto jednym z najważniejszych elementów wpływających na sprawność urządzenia, jest jego stan techniczny. Urządzenie niekonserwowane i ni czyszczone, w których wymienniki ciepła pokryte są zanieczyszczeniami zassanymi z powietrza, lub w których w wymiennikach osadził się kamień kotłowy z wody o dużej twardości dolewanej do układu centralnego ogrzewania, tracą swoją sprawność, powodując większe zużycie gazu, a co się z tym wiąże, generują wyższe rachunki za ogrzewanie.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania.
Pozdrawiam,
________________________________
Konsultant marki Junkers
Napisano
Cytat

Chętnie odpowiem na ewentualne pytania.
Pozdrawiam,
________________________________
Konsultant marki Junkers




Mam pytanie.

Czy wcześniej jak po 3 latach ? icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

Dołączam się do pytania. Sam muszę wymienić u siebie za niedługo :|


Ja postawiłbym zdecydowanie na kondensacyjny!
Mamy akurat w naszej ofercie nowości na rok 2016!
Polecam zapoznać się z takimi urządzeniami. Jeśli chodzi o dwufunkcyjne to polecam uniwersalne kotły kondensacyjne dla maksymalnie oszczędnego ogrzewania gazem - wiszące Vitodens 200-W, wiszące z zabudowanym zasobnikiem c.w.u. Vitodesn 222-W, oraz stojące kotły kompaktowe: Vitodens 222-F ze zbiornikiem warstwowym c.w.u. lub wyposażonym w wężownicę grzewczą; Vitodens 242-F z możliwością podłączenia instalacji kolektorów słonecznych.

Łatwa sterowanie i pełna kontrola To co od razu rzuca się w oczy, to nowe regulatory kotłów. A, przyglądając się im dokładniej zauważymy, że ich obsługa jest jeszcze łatwiejsza i daje nowe możliwości użytkownikom. Kotły wiszące i kompaktowe wyposażone są w regulator z dużym kolorowym wyświetlaczem dotykowym, o przekątnej niemal 13 cm..

Dodatkowa funkcja, Menadżer energii, pozwala w pełni kontrolować pracę instalacji, np:: zużycie gazu, zużycie energii elektrycznej; aktualna moc z jaką pracuje kocioł; rozkład temperatury w zbiorniku c.w.u.; uzyski energii z instalacji kolektorów słonecznych. Również poza domem użytkownik jak i serwisant można w pełni kontrolować pracę kotła i instalacji, za pomocą urządzeń mobilnych.

Wyjątkowo oszczędne ogrzewanie
Nowe kotły jeszcze lepiej dopasowują się do zapotrzebowania na ciepło budynku - w jeszcze większym stopniu oszczędzając paliwo. System kontroli i optymalizacji dostarczania ciepła, system kontroli jakości gazu i bardzo szeroki zakres modulacji mocy grzewczej, maksymalnie 1:19, pozwalają na wyjątkowo oszczędne ogrzewanie nowych budynków i modernizowanych. Możliwość podłączenia w domu do sieci i Internetu
Urządzenia już w stanie fabrycznym są dostosowane do podłączenia do Internetu.

Za pomocą sieci WLAN można nimi sterować z dowolnego miejsca poprzez aplikację Vitotrol w smartfonie lub tablecie. Ponadto urządzenie posiada interfejs sieciowy, dzięki czemu Vitodens można połączyć bezpośrednio z routerem DSL za pomocą kabla ethernetowego.

W razie pytań - służę pomocą

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...