Skocz do zawartości

Potrzeboje pomocy. Naprawa dachu plaskiego.


Recommended Posts

Napisano
Wiatm. Mam do remontu dach plaski jednospadowy 9x9 ktory wykonany jest nastepujaco : 1 strop, 2 szlaka z ktorej jest spadek, 3 wylewka, 4 jedna warstwa papy. wczoraj robilem dziure w papie i szlace az do stropu to szlaka cala mokra. Wilgoc wychodzi w domu na suficie. Chce wykonac od nowa dach.. czyli zerwac napewno wszystko do golego stropu i tu pojawia sie problem. czy wykonac to ze styropapy (najprosciej) tylko, ze wilgoc wtedy nie bedzie odprowadzona. Jestem bardziej przekonany do wykonania tego w taki sposob i chcialem sie doradzic fachowcow. Wiec moja wizja tego to tak:

1 Zerwanie wszystkiego do stropu
2 zrobienie konstrukcji z krokwi
3 Polozenie na to 2x welna megarock plus 10cm
4 folia wysokoparoprzepuszczalna
5 blacha trapezowa T20

I teraz mam jeszce pare pytan tyczacych sie takiego wykonania.

- Czy to zda egzamin ?
- Czy na strop dawac warstwe paroizolacyjna np. dysperbit ? jezeli to poloze to cala wilgoc ze stropu bedzie wychodzila do wewnatrz mieszkania a ja chce zeby to wyparowalo na zewnatrz.
- Jakie powinny byc wymiary krokwi? Na dach tylko bede wchodzil w celu odsniezania.
- jaka powinna byc minimalna szpara wentylacyjna?
- gdzie ta szpara wentylacyjna ma byc ? miedzy welna a folia czy miedzy folia a blacha trapezowa?
- Jaki moze byc tego calkowity koszt, bo jeszcze nie robilem takich robot.

Bardzo Prosze o odpowiedz doswiadczonego fachowca. Z gory dziekuje i Pozdrawiam.
Gość mhtyl
Napisano
Co do Twojego planu ,uważam że jest dobry.Tylko zamiast wełny dałbym styro .Co do wymiarów krokwi to musi Ci to wyliczyć projektant który będzie robił Ci projekt ,bo na takie coś musisz mieć projekt oraz pozwolenie na budowę.
Napisano
Zalezy mi zeby dach sobie oddychal, bo jest caly zawilgocony i para wychodzi do wewnatrz mieszkania a styropian chyba nie przepusci pary..? pytalem sie czy pozwolenie jest potrzebne to niby nie jest.. poprostu ten spadek ktory uzyskany byl na szlace zwale i dam krokwie w celu uzyskania spadku. czyli dach pozostanie na takiej samej wysokosci tylko, ze bedzie uzyskany spadek w inny sposob.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Zalezy mi zeby dach sobie oddychal, bo jest caly zawilgocony i para wychodzi do wewnatrz mieszkania a styropian chyba nie przepusci pary..? pytalem sie czy pozwolenie jest potrzebne to niby nie jest.. poprostu ten spadek ktory uzyskany byl na szlace zwale i dam krokwie w celu uzyskania spadku. czyli dach pozostanie na takiej samej wysokosci tylko, ze bedzie uzyskany spadek w inny sposob.


Jeżeli dasz wełnę to Ci namoknie i żadnego pożytku.O wilgoć bym się nie martwił bo teraz jest dlatego ,że wszytko jest mokre ,a po zwaleniu tego dziadostwa będzie ok.Dla [polepszenia wentylacji możesz dac w szczycie kratki wentylacyjne po oby dwóch stronach. Co do dachu to ktoś Cie wprowadził w błąd bo projekt i pozwolenie na takie coś musi być.O wentylacje się nie martw bo przecież chcesz dać membranę wysokoparoprzepuszczalną, a na krokwie musisz dać kontrłaty i na nie łaty to szczelinę wentylacyjną będziesz miał.
Napisano
jaki strop?
jaki spadek?
jakieś murki, attyki są?
masz foty dachu?

niemniej strop z samej styropapy da się zrobić, kwestia jak to wygląda i ma wyglądać
a na remont pozwolenia nie będzie potrzebował, bo niby czemu?
Napisano
witam. Polozylem late 2 m na ogniomurku, ustawilem do p oziomu i zmierzylem odleglosc od murku do laty. jest 11,5cm na dwoch metrach. Odleglosc od papy do konca ogniomurku w najwyzszym miejscu dachu to 26.5 cm a w najnizszym 25,5 da sie z tym cos zrobic? jezelibym domurowal ogniomurek o jeden pustak w gore? Jezeli nie zda to egzaminu to prosilbym o jakis pomysl (prostrzy) o wykonanie tego dachu z dobra wentylacja zeby zmiescic sie kwocie 7tys. Z gory bardzo Dziekuje i Pozdrawiam.

dodaje Zdjecia.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Przede wszystkim niezależnie od dalszych warstw pokryciowych bezpośrednio na płycie stropowej musi być ułożona izolacja paroszczelna z papy podkładowej. Zabezpiecza ona przed przenikaniem pary do warstwy ociepleniowej, gdzie może nastąpić jej kondensacja.

Oczywiście najprostszy sposób na remont dachu to ułożenie płyt styropianowych i pokrycie papą termozgrzewalną, jednak wymaga to utworzenia warstwy spadkowej np. keramzytobetonu.
Napisano (edytowany)
Niestety blacha trapezowa przy małych spadkach i obfitych opadach deszczu może przepuszczać wodę na łączeniach obróbkach ,opasce kominów ,przy takich spadkach najlepsza jest papa termozgrzewalna , na płycie stropowej musi być ułożona paroizolacja.Dzięki niej wilgoć powstająca w pomieszczeniach nie przedostanie się w głąb dachu i tym samym nie zawilgoci go. Można ułożyć płyty dwuwarstwowe z wełny mineralnej. Ich część wierzchnia jest utwardzona, tak by płyta mogła przenosić duże obciążenia. Istnieją także i takie płyty dwuwarstwowe z wełny mineralnej, które pokryte są welonem szklanym. Można również zastosować dwie płyty: jedną twardą ? jako płytę wierzchnią, drugą miękką i lżejszą jako spodnią. ,lub styropiany .Z zewnątrz kryte w całości papą.

Ja polecam zastosowanie jako izolacji perlitu w całości na stropodachu , lub zasypanie samej warstwy spadkowej charakteryzuje się bardzo niską masą własną, wysoką izolacyjnością termiczną oraz akustyczną. Jest chemicznie obojętny, sterylny oraz odporny na działanie grzybów, wilgoci i mrozu. Perlit ekspandowany jest materiałem całkowicie niepalnym.Na nim można wylać szlichtę betonową do przyklejenia papy.W szlichtę betonowa proponuję zabetonować wężownicę ,która w okresie letnim będzie ogrzewać Panu ciepłą wodę za darmo . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
dysperbit to raczej nie izolacja, chyba, że w ustach handlowców

to co położysz na ten dach to sprawa praktycznie drugorzędna
ta szlaka jest mokra raczej z powodu braku właściwego wykończenia izolacji przy murach i braku/wadliwych obróbek (nie napisałeś jaki strop, ale czy tam przypadkiem nie był kiedyś garaż? czyli płyty korytkowe?)

stropapę możesz położyć na "klinach" ze styro, które pozwolą uzyskać większy spadek, co będzie z korzyścią dla całości układu,
styro przykleiłbym punktowo, nie będzie ryzyka, że porządny wiatr zassie i zabierze pokrycie, najlepiej byłoby położyć dwie warstwy papy, wtedy można styro zakołkować po pierwszej warstwie z papą

cenowo raczej pociągną Cię po kieszeni porządne obróbki i uszczelnienia
Napisano
W takim razie zerwe wszystko do golego stropu. Co na goly strop najpierw polozyc? Jak zrobic wentylacje w takim dachu? Czy wilgoc ktora bedzie jeszcze w stropie wyparuje na zewnatrz czy dalej bedzie wychodzila do srodka jezeli dam paroizolacje ?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

W takim razie zerwe wszystko do golego stropu. Co na goly strop najpierw polozyc? Jak zrobic wentylacje w takim dachu? Czy wilgoc ktora bedzie jeszcze w stropie wyparuje na zewnatrz czy dalej bedzie wychodzila do srodka jezeli dam paroizolacje ?


Spokojnie możesz położyć styro,a na strop daj folię. Jeżeli jest możliwość to od szczytów daj kratkę wentylacyjną po obu stronach o ile zrobisz konstrukcje dachu drewnianą tak jak wyżej o niej pisałeś.
Podejrzewam,że sufit będziesz musiał otynkować bo tam gdzie wyszła wilgoć tynk się odparzył.
Napisano
Tylko niestety nie uzyskam takiego spadku na trapezowke.. i chodzi mi o kliny ze. Styropapy. Jak bedzie wygladala ta wentylacja ? Co pod styropape? Jak z wilgocia? Tynk mam skuty. W pokoju mam stelaz welna i paroizolacje z tym, ze nie moge zamknac sufitu, bo pomiedzy folia a welna zbiera mi sie woda :/


No uparlem sie na wentylacje icon_razz.gif meczy mie ta para ktora zbiera sie wewnatrz pomiedzy welna a folia. Nie wierze ze w trakcie robienia dachu.strop calkowicie wyschnie a przykryje to szczelnie styropapa to gdzie to ucieknie.. a dziecko w sierpniu sie rodzi i musze mu pokuj zrobic ;D
Napisano (edytowany)
Cytat

Tylko niestety nie uzyskam takiego spadku na trapezowke.. i chodzi mi o kliny ze. Styropapy. Jak bedzie wygladala ta wentylacja ? Co pod styropape? Jak z wilgocia? Tynk mam skuty. W pokoju mam stelaz welna i paroizolacje z tym, ze nie moge zamknac sufitu, bo pomiedzy folia a welna zbiera mi sie woda :/


No uparlem sie na wentylacje meczy mie ta para ktora zbiera sie wewnatrz pomiedzy welna a folia. Nie wierze ze w trakcie robienia dachu.strop calkowicie wyschnie a przykryje to szczelnie styropapa to gdzie to ucieknie.. a dziecko w sierpniu sie rodzi i musze mu pokuj zrobic ;D



To ty masz już dwa stropy jeden z wełną w którą się leje woda z przeciekającego dachu a drugi stropodach żelbetowy ze szlaką, wylewką popękaną i potrzaskaną papą ,to sobie namieszałeś.Może jeszcze powiesz ze pomiędzy wełną a płytą gipsową nie ma folii . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Wszedzie mam tynki.. tylko jeden pokuj zrobilem narazie na stelazu poniewaz byla tam wilgoc. Jak napisalem jest folia a sufit nie przecieka tylko paruje do wewnatrz. Budynku i zbiera sie w tym pokoju pomiedzy welna a folia. Teraz folie mam zdjeta.
Napisano
Wyjalem welne, przykleilem folie szczelnie na konstrukcje sufitu po dwoch dniach pojawila sie para na foli od strony stropu. To paruje czy przecieka? No paruje raczej tak?
Napisano
Cytat

... dwoch dniach pojawila sie para na foli od strony stropu. To paruje czy przecieka? No paruje raczej tak?



Paruje od strony stropu. A jak tak paruje, to coś przecieka. Od dołu raczej nie, a od góry to chyba dach jest (?).
Napisano
No ale czy to jest przeciekanie ? nic mi nie kapie.. Moim zdaniem szlaka nasiakla woda az do stropu. Teraz w cieple dni ona sie nagrzewa i paruje przez strop. I moje pytanie caly czas jest takie... Jezeli to wszystko wywale i poloze styropape szczelnie to namokniety strop bedzie parowal jeszcze do wewnatrz tak? jezeli tak to jak w tej styropapie zrobic (cos) zeby ta para wylatywala sobie za zewnatrz. icon_razz.gif Kurde noo.. icon_razz.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

No ale czy to jest przeciekanie ? nic mi nie kapie.. Moim zdaniem szlaka nasiakla woda az do stropu. Teraz w cieple dni ona sie nagrzewa i paruje przez strop. I moje pytanie caly czas jest takie... Jezeli to wszystko wywale i poloze styropape szczelnie to namokniety strop bedzie parowal jeszcze do wewnatrz tak? jezeli tak to jak w tej styropapie zrobic (cos) zeby ta para wylatywala sobie za zewnatrz.

więc zrezygnuj ze stelaża i wełny i niech pozostanie goły strop przez lato otwierając okna wysuszysz go .na płycie stropowej musisz ułożona izolację paroszczelną z papy podkładowej przyklejonej na lepik która ochroni przed wilgocią powstająca w pomieszczeniach przedostajacą się w głąb nowej izolację stropodachu,używając pap i lepików asfaltowych ,jeżeli zdecydujesz się na styropian jako izolację musisz dać przekładkę z foli budowlanej pomiędzy styropian i papę. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam. Kolejne pytanko mam.. Byl na dachu ciesla i robimy jednak dach na konstrukcji drewnianej czyli konstrukcja, welna 2x10cm folia paroprzepuszczalna i blacha trapezowa. moje pytanko odnosnie paroizolacji.. rozmawialem z ciela o tym czy ja dawac czy nie to powiedzial, ze nawet bylby za tym zeby jej nie dawac a to dlatego, ze wewnatrz mieszkania sa tynki i para ktora bedzie przechodzila przez strop nastepnie przez welne i paropszepuszczalna folie i przez wentylacje w dachu wychodzic bedzie na zewnatrz. czy to jest dobre rozwiazanie na stropodachu betonowym ? w kuchni i lazience bede dawal stelaz i folie paroizolacyjna ale tylko w tych dwoch pomieszczeniach. Co o tym myslicie ?
Napisano
Cytat

Witam. Kolejne pytanko para ktora bedzie przechodzila przez strop nastepnie przez welne i paropszepuszczalna folie i przez wentylacje w dachu wychodzic bedzie na zewnatrz. czy to jest dobre rozwiazanie na stropodachu betonowym ?

To nie jest dobre rozwiązanie para która będzie przechodziła przez strop ,będzie gnoić wełnę a mokra wełna to gorsza izolacja cieplna ,czyli większe straty cieplne dla budynku zimą ,więcej węgla ,drewna ,gazu, itd..
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie wyparuje to z welny? Przeciez bedzie wentylacja.

Owszem wyparuje w okresie letnim i to też zależy od ilości wilgoci czy zdąży .Aleś się uparł żeby nie robić bariery przed wilgocią dla izolacji ,dodam że nikt Cie nie zmusi do zrobienia ale świadomość teraz masz że zrobisz źle . icon_wink.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...