Skocz do zawartości

Agatka z garażem / HB Studio


Recommended Posts

Napisano
Aga i Damian bardzo podaba mi się Wasz dom, mieliście fajny pomysł z zadaszeniem tarasu. mam do Was pytanie jakie do tej pory ponieśliście koszty? Pozdrawiam serdczenie
Napisano
Cytat

Aga i Damian bardzo podaba mi się Wasz dom, mieliście fajny pomysł z zadaszeniem tarasu. mam do Was pytanie jakie do tej pory ponieśliście koszty? Pozdrawiam serdczenie


To pytanie jest bardzo trudne i niepotrafie na nie odpowiedzieć, a jezeli chodzi o zadaszenie tarasu to powiem ze jest bardzo praktyczne a szczegulnie w grilowe wieczory.
Pozdrawiam serdczenie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

jaką grubosci styropianu stosujecie do ocieplenia domu? icon_smile.gif


w zalezności od temperatur jakie sie utrzymuje w domu ,od temp zewnetrznych oraz rodzaju muru
ale grubości obowiazujące to 10-15cm
Napisano
Witam. Razem z mężem przymierzamy się do kupna projektu Adatka z garażem. Paulina 110 17.02 wkleiła rzut poddasz z wejściem do pomieszczenia nad garażem z klatki schodowej. Bardzo interesuje nas jak wygląda rzut parteu tego domu i takie rozwiązanie. Mamy prośbę o wklejenie rzutu parteru.
Napisano
Cytat

izolacja to nie wszytko ,przy izolacji styropianem nie można zapomniec o wentylacji mechanicznej


co rozumiesz przez te słowa??a i jakiej firmy polecacie tynki?i który z tych jest lepszy silikon czy silikat!
Napisano
Cytat

pierwszy zarys agatkowej kuchni... icon_smile.gif zdjęcie mało wyraźne, bo zrobione komórką.

Brak obrazka

Uploaded with ImageShack.us


gratuluje postępu prac icon_smile.gif , jeżeli masz możliwość to proszę o jeszcze kilka zdjęć w różnych ujęciach. Mam też pytanko gdzie wstawiliście lodówkę? Z góry dzięki.
pozdrawiam
Napisano
Cytat

co rozumiesz przez te słowa??a i jakiej firmy polecacie tynki?i który z tych jest lepszy silikon czy silikat!


to jest oczywiste
wentylacja w domu to podstawa jesli nie masz wentylacji w domu mechancznej a zaizolujesz go styropianem i dasz w dodatku elewacje z materiału nieprzepuszczajacego wody to sobie wyobraz ten dom jakby wygladał owiniety folią
...
dlatego nie mozna do takich sytuacji prowadzić ,
Napisano
Tosia - lodówkę widać na zdjęciu - a w zasadzie jej kawałek po prawej stronie. Jest to chyba jedyne miejsce dla lodówki w agatce.... chyba, że ktoś zrezygnuje ze spiżarki. Zdjęcia wkrótce, za parę dni przeprowadzka..... icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam "agatkowiczów". Wraz z żoną jestem na etapie zakupu projektu. Interesuje nas Agatka z garażem dwustanowiskowym. Przed podjęciem decyzji chcielibyśmy zobaczyć ją od środka. Czy ktoś wybudował taką w okolicach Wrocławia i zechciałby nas na kawę zaprosićicon_wink.gif Łukasz Skotnicki 607638131. Prosze o kontakt. Pozdrawiam serdecznie
Napisano
Witam
Jestem na etapie wyboru projektu wymarzonego domu, wpadł mi w oko projekt Agatka, zastanawiam się czy z garażem czy bez, wolałbym drugi budynek który pomieści 2 samochody, może ktoś mi doradzi, czy koszt drugiego budynku będzie większy niż garaż dwustanowiskowy. Chciałbym zadaszony taras w tym projekcie tego nie uwzględniono.Może ktoś ma jakiś pomysł na mój taras?? Pozdrawiam i proszę o radę.
Napisano
Cytat

ach, co te Agatki mają takiego magicznego w sobie że tych Agatkowiczów przybywa i przybywa icon_smile.gif



sam już byłem na etapie kupna tego projektu
jest chyba najlepszy z tego metrażu
gdybym się jednak zdecydował na poddasze to tylko agatka
Napisano
Cytat

sam już byłem na etapie kupna tego projektu
jest chyba najlepszy z tego metrażu
gdybym się jednak zdecydował na poddasze to tylko agatka



mi odpowiada dół, jeden pokój i reszta, nie podoba mi się niezadaszony taras i wyjście na zewnątrz
Napisano
Witam.

Zanim zakupimy projekt i wybierzemy się do architekta adaptującego, postanowiłem nanieść nasze pomysły zmian na rzuty. Jestem ciekaw waszych sugestii do naszych zmian. Ciekawi mnie czy jest możliwość wstawienia drzwi żeby przejść z łazienki do pralni i suszarni. Taras też planujemy nieco większy.

Pytanie do tych którzy podnosili ścianke kolankową o jeden pustak. O ile przedłużaliście krokwie??

Dobrej nocy wszystkim

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Witam.

Zanim zakupimy projekt i wybierzemy się do architekta adaptującego, postanowiłem nanieść nasze pomysły zmian na rzuty. Jestem ciekaw waszych sugestii do naszych zmian. Ciekawi mnie czy jest możliwość wstawienia drzwi żeby przejść z łazienki do pralni i suszarni. Taras też planujemy nieco większy.

Pytanie do tych którzy podnosili ścianke kolankową o jeden pustak. O ile przedłużaliście krokwie??

Dobrej nocy wszystkim


Witam,
całkiem niezłe rozwiązanie szczerze mówiąc nie brałam takowego pod uwagę tylko z drugiej strony czy nie szkoda takiego dużego pomieszczenia nad garażem?
Napisano
witam,
my wprowadziliśmy kilka zmian i tak na przykład zlikwidowaliśmy podcień i w ten sposób dodatkowo mogliśmy pokombinować z tarasem. Zrezygnowaliśmy z półkola i zrobiliśmy prostokąt ze ściętymi bokami który zachodzi dodatkowo na boczną ścianę budynku. W sumie wyszedł nam całkiem spory taras 30m2.
pozdrawiam
Napisano (edytowany)
quote name='pgbmw' date='9.07.2010, 22:28 ' post='117155']
Witam
Jestem na etapie wyboru projektu wymarzonego domu, wpadł mi w oko projekt Agatka, zastanawiam się czy z garażem czy bez, wolałbym drugi budynek który pomieści 2 samochody, może ktoś mi doradzi, czy koszt drugiego budynku będzie większy niż garaż dwustanowiskowy. Chciałbym zadaszony taras w tym projekcie tego nie uwzględniono.Może ktoś ma jakiś pomysł na mój taras?? Pozdrawiam i proszę o radę.
[/quote]
witam jezeli moge ci podpowiedziec odnosnie garazu to moim zdaniem wybiez projekt Agatki z garazem 2 stanowisowym. Spełnia on naprawde swoja funkcje i jest wygodny w uzytkowaniu a szczegulnie w zime gdy nie trzeba wychodzic na dwor po to zeby cos wziąsc z auta i nalezy rowniez wspomniec o pomieszczeniu nad garazem ktore mozna sobie zagospodarowac pod swoje potrzeby(w moim przypadku nad garazem mamy czesć sypialni, prywatna łazienke oraz pralnie). Jezeli chodzi o koszt wybudowania garazu wolnostojacego to napewno bedzie wiekszy niz garaz w zabudowie a oprocz tego dochodzą dodatkowe papiezyska (projekt, pozwolenia,geodeta i.t.d. ).
Odnosnie tarasu to rozwiązalismy to poprzez zadaszenie przedłużające dach i powiem ze swietnie spelnia swoje zadanie a szczegolnie w grilowe wieczory.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez AGA i DAMIAN (zobacz historię edycji)
Napisano
Bardzo ładny taras, już mam zdjęcia w swojej galerii na wzór.
Zbieram wszystkie dodatkowe informacje na temat przeróbek projektu, kilka zmian które mi odpowiadają już wychwyciłem np. podwyższenie ścianki kolankowej, przedłużenie garażu, zlikwidowanie podcienia, większe okna w kuchni i więcej okien na poddaszu, chciałbym pod garażem zrobić piwnice na piec.
Pozdrawiam
Napisano
AGA i DAMIAN widzę, że już mieszkacie więc może wrzucicie kilak fotek z wykończenia Agatki ( szczerze to najbardziej interesuje mnie kuchnia i łazienki), myślę że to nie tylko moja prośba więc z góry dziękuje
pozdrawiam
Napisano
Witam serdecznie wszystkich Agatkomaniaków!
Zastanawiam się nad wyborem tego projektu i chciałabym uzyskać informację od mądrzejszych Koleżanek i Kolegów icon_biggrin.gif Jaki jest koszt postawienia Agatki z garażem dwustanowiskowym w stanie surowym oraz pod klucz - bez szaleństwa.
Średnie ceny mnie interesują.
Czy postawię dom bez wyposażenia (bez mebli w kuchni i bez armarury w łazienkach) za 200tyś. (dach w ceramice, okna pcv, drzwi zewn drewniane, wew płyta, na podłogach panele, na ścianach farba icon_biggrin.gif, alarm, drzwi garażowe autom) czy raczej jest to NO WAY icon_biggrin.gif
z góry dziękuję na odp.
a! o ile zmniejszy się koszt gdy zlikwiduję lukarnę?
pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam serdecznie wszystkich Agatkomaniaków!
Zastanawiam się nad wyborem tego projektu i chciałabym uzyskać informację od mądrzejszych Koleżanek i Kolegów icon_biggrin.gif Jaki jest koszt postawienia Agatki z garażem dwustanowiskowym w stanie surowym oraz pod klucz - bez szaleństwa.
Średnie ceny mnie interesują.
Czy postawię dom bez wyposażenia (bez mebli w kuchni i bez armarury w łazienkach) za 200tyś. (dach w ceramice, okna pcv, drzwi zewn drewniane, wew płyta, na podłogach panele, na ścianach farba icon_biggrin.gif, alarm, drzwi garażowe autom) czy raczej jest to NO WAY icon_biggrin.gif
z góry dziękuję na odp.
a! o ile zmniejszy się koszt gdy zlikwiduję lukarnę?
pozdrawiam


no way:)
Napisano
Bardzo dziękuje icon_biggrin.gif
Rozumiem, że 300tys jest bardziej prawdopodobną kwotą?
I o to mi chodziło - niestety wśród wielu ludzi w moim otoczeniu pojawiła się jakaś dziwna i niezrozumiała przez mnie tendencja do zaniżania kosztów ://
Zastanawiam się nad budową - oczywiście w części na kredyt. Mamy 150tyś oszczędności i własciwie to nie wiem, czy porywać się z motyką na księżyc...
Choć z drugiej strony kusi mnie niemiłosiernie perspektywa domku, ogródka, huśtawki dla mojego dziecia.... mniej zaś perspektywa zimowych poranków i odśnieżania icon_wink.gif
A co Wy myslicie?
Budować?
Pozdrawiam wszystkie Pomocne Dusze!
Napisano
Cytat

Bardzo dziękuje icon_biggrin.gif
Rozumiem, że 300tys jest bardziej prawdopodobną kwotą?
I o to mi chodziło - niestety wśród wielu ludzi w moim otoczeniu pojawiła się jakaś dziwna i niezrozumiała przez mnie tendencja do zaniżania kosztów ://
Zastanawiam się nad budową - oczywiście w części na kredyt. Mamy 150tyś oszczędności i własciwie to nie wiem, czy porywać się z motyką na księżyc...
Choć z drugiej strony kusi mnie niemiłosiernie perspektywa domku, ogródka, huśtawki dla mojego dziecia.... mniej zaś perspektywa zimowych poranków i odśnieżania icon_wink.gif
A co Wy myslicie?
Budować?
Pozdrawiam wszystkie Pomocne Dusze!


witam
według mnie koszt budowy zależy od różnych czynników więc jest szansa że się zmieścisz, ale to zależy od tego w jakim rejonie się budujesz, z czego będziesz stawiał Agatkę, czy będziesz brał firmę budowlaną czy może jesteś "złotą rączką" i część rzeczy będziesz mógł wykonać sam. Z doświadczenia Ci powiem, że rozbieżność w cenach jest tak niesamowita, że aby ograniczyć koszty musiałbyś trochę posiedzieć i poszukać poszczególnych materiałów. Ktoś może powiedzieć, że oszczedzając niezbyt wielkie kwoty zbyt dużo nie zyskasz bo to nie są znaczące kwoty przy budowie domu, ale ja uważam że tu 200zł tam 500zł i powoli jesteśmy w stanie zaoszczędzić całkiem niezłą sumkę.
Według mnie budowaćicon_smile.gif nie musisz przecież postawić domu w trzy miesiące i już w nim zamieszkać.
W końcu po to są marzenia żeby je realizować icon_smile.gif
Trzymam kciuki i powodzenia icon_smile.gif
Napisano
Witam wszystkich zwolenników Agatki.
Kupiłem projekt Agatki i powoli zaczynam adaptacje.Działkę mam na stoku i muszę dom podpiwniczyć. W piwnicy chce zrobić garaż. Czy mozna zobaczyć jakis rzut pomieszczeń w piwnicy?Czy budował ktoś ten dom na stoku, a jeżeli tak to mozna zobaczyc zdjęcia ?Z góry dziękuje i pozdrawiam:)
Napisano
Witamy wszystkich!
Jestesmy na etapie wyboru/zakupu projektu i przypadła nam do gustu agatka. Jednak przed zakupem mamy sporo watpliwości i może Państwo "Agatkowicze" pomożecie nam sie z nimi uporać a mianowicie:
1. Czy wielkośc kotłowni wystarcza do ogrzewania domku Piecem na paliwo stale(eko-groszek, drewno)
2. Jesli nie wystarcza ta powierzcnia kotłowni to chcemy zakupic projekt z powiekszoną kotłownia kosztem przedpokoju i wtedy bedzie: z kotłowni 3,5m na 5,6m a z przeddpokoju 5,7m na 4,26 i tu sie boje ze schody moga sie nie zmiescic albo byc za strome.Jak myslicie?
3.Jakie zastosowaliscie schody- czy konstrukcja sama drewniana czy jednak wylewane?My chcemy raczej samo drewno.
4. Ostanie chyba ale nawazniejsze-czy zmiescimy sie w 300 tys?Czy wam sie udało?J
Prosiłbym w miare mozliwości o zdjecia z realizacji przede wszystkim wykonczen.zauwazylismy ze niektorzy maja swietne pomysły, potrafia naprawde ciekawie urzadzic swoj wyamrzony domek:)Z góry wszystkim dziekujemy:Pozdarwiamy, nasz mail:amatus1@poczta.onet.pl
Napisano
Witam wszystkich. Mam już zakończony stan zero, ale niestety wciąż wielkie problemy z uzyskaniem kredytu, zdolność mam, ale bank wciąz wymyśla jakieś nowe bzdety. Wszystkich którzy starają sie o kredyt chciałam przestrzec przed braniem kredytu w Deutsche Banku. Pozdrawiam i zycze powodzenia przy budowie Agatki
Napisano (edytowany)
Witam Agatkowiczów !
Obserwujemy to forum od dłuższego czasu, postanowiliśmy się w końcu ujawnić z naszą Agatką icon_smile.gif bo już ma dach i okna i w końcu wygląda jak dom icon_smile.gif

Oto i ona:

DSC01446.jpg



DSC01446.jpg



DSC01446.jpg



Budujemy w północnej Wielkopolsce, chcemy się zmieścić w kwocie ok. 300 tyś.
Polecamy wszystkim ten projekt, jest dużo większy niż się wydaje, po podłogach z garażem
i pomieszczeniem na garażem ma ok. 210 m2,ze zmian to powiększyliśmy okna w salonie, połączyliśmy garderobę i pokój na górze, dodaliśmy trzecie okno dachowe, zrezygnowaliśmy ze spiżarni i zrobiliśmy szeroki przejście bezpośrednio z salonu na schody przez co salon stał się dużo większy i bardziej otwarty, podnieśliśmy ściankę kolankową o 12 cm i przedłużyliśmy okap dachu aby nie stracić na wyglądzie, niedługo zrobimy galerię zdjęć to wyślemy linka ze zdjęciami ze środka

Budowanie sprawia nam dużo radości, póki co mieliśmy szczęście do wykonawców i oby tak dalej.


Pozdrawiam
murek Edytowano przez murek (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam Agatkowiczów !
Obserwujemy to forum od dłuższego czasu, postanowiliśmy się w końcu ujawnić z naszą Agatką icon_smile.gif bo już ma dach i okna i w końcu wygląda jak dom icon_smile.gif

Oto i ona:

[attachment=6651:forum.jpg]

[attachment=6652:forum2.jpg]

[attachment=6653:forum3.jpg]

Budujemy w północnej Wielkopolsce, chcemy się zmieścić w kwocie ok. 300 tyś.
Polecamy wszystkim ten projekt, jest dużo większy niż się wydaje, po podłogach z garażem
i pomieszczeniem na garażem ma ok. 210 m2,ze zmian to powiększyliśmy okna w salonie, połączyliśmy garderobę i pokój na górze, dodaliśmy trzecie okno dachowe, zrezygnowaliśmy ze spiżarni i zrobiliśmy szeroki przejście bezpośrednio z salonu na schody przez co salon stał się dużo większy i bardziej otwarty, podnieśliśmy ściankę kolankową o 12 cm i przedłużyliśmy okap dachu aby nie stracić na wyglądzie, niedługo zrobimy galerię zdjęć to wyślemy linka ze zdjęciami ze środka

Budowanie sprawia nam dużo radości, póki co mieliśmy szczęście do wykonawców i oby tak dalej.


Pozdrawiam
murek


Piekna ta wasza Agatka:)Dziekujemy za informacje, my tez chcialibysmy zmiescic sie w tych 300 tys ale ciekawe czy to realne:)
Napisano
Witam Wszystkich. Zakupiliśmy projekt:) już jest u architekta adaptującego. Mapę do celów projektowych też już mamy i zaczynamy działania w kierunku PNB. Po licznych dyskusjach, konsultacjach i zebranych opiniach nasza agatka wewnątrz wyglada tak:

Od przyszłego tygodnian rozpoczynamy starania o ktredyt i przy dobrych wiatrach może przed zimą bedziemy mieli fundamenty:)))

agatka_dol2.pdf

DSC01446.jpg

agatka_dol2.pdf

Napisano
350 - 375 tysięcy i wybudujemy ile się da:) najgorsze że chcemy solary, pompę i kominek płaszczem wodnym, GWC, odkurzacz, podłogówkę wszędzie, rekuperator i ścianę z Ytonga energo 48 i bóg wie co jeszcze:)))
Napisano
Cytat

350 - 375 tysięcy i wybudujemy ile się da:) najgorsze że chcemy solary, pompę i kominek płaszczem wodnym, GWC, odkurzacz, podłogówkę wszędzie, rekuperator i ścianę z Ytonga energo 48 i bóg wie co jeszcze:)))


To musze przyznac, ze agatka bedzie "wypasiona", tylko oczywiscie wiaze sie to z duzymi kosztami...ciekawe ile na to wam wyjdzie?
Napisano
Coraz częściej przewija się tu kwota 300 tyś PLN. Czy kwota ta dotyczy stanu pod klucz, czy stanu surowego zamkniętego? Prosze osoby które chcą się zamknąć w tej kwocie o odpowiedź. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Coraz częściej przewija się tu kwota 300 tyś PLN. Czy kwota ta dotyczy stanu pod klucz, czy stanu surowego zamkniętego? Prosze osoby które chcą się zamknąć w tej kwocie o odpowiedź. Z góry dziękuję i pozdrawiam.



Nasz stan surowy zamknięty na zdjęciach powyżej kosztował nas ok. 140 tyś. (dachówka ceramiczna, okna na profilu 5k VEKA kolor obustronny, potrójne szyby, ściany z solbetu) do 300 tyś. chcemy wykończyć tak aby móc się wprowadzić (instalacje, podłogi, płytki, łazienki, elewacja itd.), w zależności od wyboru materiałów i wykonawców oraz regionu kraju 300 tyś. to kwota która wg nas pozwala się wprowadzić o ile buduje się dom tradycyjnie wyposażony.

Pozdrawiam
murek
Napisano
witam!!
Jestem nową forumowiczką, a raczej starą ale do tej pory czytałam Was jako gość. Teraz kiedy już projekt mojego domku ( Agatka z garażem jednostanowiskowym) jest w adaptacji, a co za tym idzie istnieje realna szansa jego realizacji postanowiłam jawnie do Was dołączyć. Mam jeden problem - chcę powiększyć garaż aby zrobić tam kotłownię (w tyle garażu), jednakże mój ,,adaptator" projektu nie wie jak to rozwiązać. Czy ktoś z Was - drodzy forumowicze ma morze rzuty takiego projektu z powiększonym garażem? Byłabym wdzięczna. Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Nasz stan surowy zamknięty na zdjęciach powyżej kosztował nas ok. 140 tyś. (dachówka ceramiczna, okna na profilu 5k VEKA kolor obustronny, potrójne szyby, ściany z solbetu) do 300 tyś. chcemy wykończyć tak aby móc się wprowadzić (instalacje, podłogi, płytki, łazienki, elewacja itd.), w zależności od wyboru materiałów i wykonawców oraz regionu kraju 300 tyś. to kwota która wg nas pozwala się wprowadzić o ile buduje się dom tradycyjnie wyposażony.

Pozdrawiam
murek



140 tyś PLN to cena stanu surowego zamkniętego z robocizną wykonaną przez firmę budowlaną czy jakieś prace były wykonywane samodzielnie?
Napisano
Wzięliśmy 300 tys kredytu i myślę, że gdybyśmy mieli 350 to spokojnie moglibyśmy się wprowadzić do Agatki - a tak to łazienki na górze nie wykończymy i trochę będziemy musieli dołożyć na obudowę kominka. Oczywiście wszystko zależy od wyposażenia - czy panel, czy parkiet, okna, drzwi garażowe, ocieplenie, dachówka, kominek z płaszczem wodnym, rekuperacja etc oraz miejsca budowy - w naszym wypadku okolice Krakowa- ma być parkiet i deska, autom. drzwi garażowe, dachówka, grubość wełny na poddaszu 23cm, okna pcv ,2 komin schiedel, kominek z płaszczem wodnym icon_biggrin.gif -wspominam o tym bo ważne jest by od samego początku zaplanować czym chcemy budować i ile to będzie kosztować i najlepiej do tego co wyjdzie dodać jakieś 10-20% na nieoczekiwane wydatki
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

140 tyś PLN to cena stanu surowego zamkniętego z robocizną wykonaną przez firmę budowlaną czy jakieś prace były wykonywane samodzielnie?


Witam,
samodzielnie wykonywałem prace polegające na poszukiwaniu materiałów w dobrych cenach, dużo rzeczy kupowałem przez Internet lub negocjowałem z dostawcami lokalnymi ceny podając ceny z internetu i przeważnie opuszczali ceny do tego samego poziomu, trochę to pracy i wiedzy kosztuje nie powiem a tak poza tym, to żadnych prac fizycznych nie wykonywałem, miałem firmę do postawienia stanu surowego otwartego za 19000 oraz kolejną do dachu za 12000 , wszystko zależy od tego w jakim rejonie się budujesz, my akurat budujemy się na wsi z dala od większych miast i ceny robocizny są niższe pewnie niż w okolicy dużych miast.

Pozdrawiam
murek

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...