Skocz do zawartości

na ogrodzeniu-murku wychodzi biała substancja


dolloro

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Mój znajomy wybudował sobie ogrodzenie z cegły klinkierowej. Użył do tego cegły klinkierowej oraz zaprawy betonowej. Potem pomalował lakierem bezbarwnym wybudowany murek. Na tym murku wychodzi biała substancja (z wyglądu podobna do gipsu lub kredy, da się ją zmyć wodą, w kontakcie z nią zachowuje się jak kreda).

1) czy da się coś z tym zrobić ?
2) jak długo może wychodzić taki proszek/taka substancja ? Edytowano przez dolloro (zobacz historię edycji)
Napisano
Powodem jest wilgoć

Nalot można usunąć ostrą szczotką.
nie wiem jak na lakierowanej powierzchni, ale surowe mury z cegły powinno się chronić przed wykwitami nasączając je szkłem wodnym, które nie dopuści do zawilgocenia.

Szkło nakłada się na suchy mur i tylko suchy mur.

Można też spróbować usunąć nalot myjką
Napisano
Sam też szukałem informacji na ten temat.

Masz rację stokrotka powodem jest wilgoć.

A także pewne błędy podczas budowania. Do takich działań należą brak odpowiedniej zaprawy oraz złe zabezpieczenie podłoża. W dodatku cegły klinkierowej się nie lakieruje.
Trzeba będzie myć na bieżąco, ewentualnie może spróbować odpowiednich środków chemicznych do tego.

Ten murek to coś w rodzaju tego:
Napisano
Cytat

Sam też szukałem informacji na ten temat.

Masz rację stokrotka powodem jest wilgoć.

A także pewne błędy podczas budowania. Do takich działań należą brak odpowiedniej zaprawy oraz złe zabezpieczenie podłoża. W dodatku cegły klinkierowej się nie lakieruje.
Trzeba będzie myć na bieżąco, ewentualnie może spróbować odpowiednich środków chemicznych do tego.


Są to tzw. wykwity solne i macie rację że powoduje je migracja wilgoci w murze. Wpisz w googla frazę " białe wykwity na murach klinkierowych " otworzy się Tobie sporo stron z radami i środkami do usunięcia tego problemu. Ściany klinkierowe impregnuje się specjalnymi środkami lakier nie bardzo się do tego nadaje .
Napisano
Cytat

Masz rację stokrotka powodem jest wilgoć.

A także pewne błędy podczas budowania. Do takich działań należą brak odpowiedniej zaprawy oraz złe zabezpieczenie podłoża. W dodatku cegły klinkierowej się nie lakieruje.
Trzeba będzie myć na bieżąco, ewentualnie może spróbować odpowiednich środków chemicznych do tego.


Widzisz ,praktycznie sam sobie na to odpowiedziałeś co jest powodem tych białych wykwitów a jak zaradzić to napisał 17remi58.
A co do wilgoci to dziwne żeby jej nie było skoro to ogrodzenie a na nie działają wszystkie siły natury z wilgocią włącznie.
Na to tylko chemia pomoże i to dobra chemia.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Widzisz ,praktycznie sam sobie na to odpowiedziałeś co jest powodem tych białych wykwitów a jak zaradzić to napisał 17remi58.
A co do wilgoci to dziwne żeby jej nie było skoro to ogrodzenie a na nie działają wszystkie siły natury z wilgocią włącznie.
Na to tylko chemia pomoże i to dobra chemia.



Polecam spróbować na małym obszarze murku wyczyścić go testowo rozcieńczonym w wodzie sokiem z cytryny albo kwaskiem cytrynowym. Jeśli wykwity to węglany wapnia, to powinno się udać. Uważajcie tylko na rośliny przy ogrodzeniu. Kwas może je wyżreć.

K.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
ja co prawda zabezpieczałem specjalnym preparatem ale kostkę. tez pojawiły sie na niej wykwity. wyczyściłem , zmyłem i zabezpieczyłem specjalnym środkiem . nazywa sie "impregnat teflonowy do wyrobów betonowych". faktycznie wykwity przestały sie pojawiać.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Wydaje mi się że to wykwity jakie pojawiają się też na innych betonowych produktach np kostce.


U mnie problemów nie było bo wszystko jest dosyć nowe, ale u rodziców ze starą kostką trzeba było powalczyć
W sklepach czy hurtowni brukarskiej można kupić wiele środków do ich zmycia np. Reduktor albo Tenzi.
  • 1 rok temu...
Napisano
Też miałem w jednym miejcu problemy z wykwitami na klinkierze Niestety winowajcą tak jak piszecie była nadmierna ilość wody. Nie została zabezpieczona jedna rynna i po zafugowaniu ściany mocno lała się na nią woda. Przez to wytrącił się biały nalot, jest to podobno standard w przypadku naturalnej fugi. Wszystko udało mi się usunąć tanim środkiem do klinkieru z Castoramy.
  • 1 rok temu...
Napisano
Wykwity wapniowe są zjawiskiem naturalnym. Ich przyczyna tkwi w wapieniu, który jest jednym ze składników cementu używanego do produkcji bloczków ogrodzeniowych. Podczas krzepnięcia mieszanki, część wapnia pozostaje niezwiązana. Wnikająca do wnętrza bloczków woda (deszczowa i w postaci rosy) rozpuszcza wolny wapń. Powstały w ten sposób roztwór wydostaje się poprzez kapilary na powierzchnię, gdzie następuje odparowanie wody. Wolny wapń reaguje z dwutlenkiem węgla z atmosfery i tworzy trudno rozpuszczalny wapień, który osadza się na powierzchni ogrodzenia w postaci białych nalotów. Wykwity, w zależności od rodzaju oraz intensywności, zanikają pod wpływem użytkowania (ścierania) w okresie do 3 lat.

Na szczęście z odkładającymi się roztworami wapiennymi można skutecznie walczyć, aczkolwiek jak w przypadku każdego niemal problemu, lepiej zapobiegać ich wystąpieniu. Jak tego dokonać? Istotnym jest właściwe postawienie ogrodzenia przez ekipę montującą, z wypełnieniem każdej szczeliny, którą woda mogłaby przeniknąć do jego wnętrza. Powinniśmy również zastosować specjalny impregnat, który zapewni warstwę ochronną, uniemożliwiającą zachodzenie procesów prowadzących do powstania wykwitów. Mur ogrodzeniowy można zaimpregnować dopiero po całkowitym wyschnięciu betonu. Na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń przygotowaliśmy impregnat do ogrodzeń JONIEC, który charakteryzuje się niemal stuprocentową skutecznością w zapobieganiu wykwitom wapniowym.

Jeśli zapomnimy o przeprowadzeniu tego niezwykle istotnego zabiegu, wówczas z dużym prawdopodobieństwem możemy założyć, że będzie nam potrzebny środek umożliwiający pozbycie się problemu. Na taką ewentualność przygotowaliśmy preparat do usuwania wykwitów i nalotów, który może zostać wykorzystany do usunięcia plam, a przy tym również do wyczyszczenia powierzchni przed przeprowadzeniem zaległej impregnacji. Jest on równie skuteczny w przypadku wykwitów wapiennych powstałych na kostce brukowej, cegle klinkierowej oraz betonowych bloczkach.
Napisano
Hmmm, a kupienie kostki zabezpieczonej systemem Perlon powinno nieco pomóc rozwiązać raz na zawsze kwestię wykwitów na kostce. One są dostępne od niedawna i kosztują więcej niż najtańszy bruk, ale ja bym chyba się zdecydował.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...