Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty

Eksperci Joniec

Firma
  • Posty

    10
  • Dołączył

  • Ostatnio

Reputacja

0 Neutralny

O Eksperci Joniec

  • Ranga
    Profesjonalista
  1. Mieszanka betonowa jest potrzebna na dwóch etapach: przy budowie fundamentu oraz przy zalewaniu bloczków ogrodzeniowych. W pierwszym przypadku rozsądnie jest zamówić mieszankę w betoniarni. Pozwoli to zalać fundamenty w krótszym czasie, a jakość betonu przywieziona z wytwórni powinna być dużo lepsza, niż tego przygotowanego na placu budowy w betoniarce. Natomiast beton używany do zalewania bloczków ogrodzeniowych powinien być przygotowany na miejscu budowy, ponieważ ogrodzenie budujemy warstwami. Po ułożeniu 1-3 warstw - zalewamy je betonem. Czas, który upływa od momentu przygotowania mieszanki betonowej do momentu zalania bloczków powinien być nie dłuższy, niż 40 min w normalnych warunkach pogodowych. Kruszywo używane do przygotowania betonu musi być czyste. Wszelkie zanieczyszczenia organiczne oraz domieszki gliny mogą osłabić jakość betonu. Woda, którą dolewa się do mieszanki również powinna być czysta – najlepiej, jeśli jest to woda z wodociągu. Cement musi być pewny – czyli wyprodukowany w cementowni. Musi być przechowywany w zadaszonym pomieszczeniu, a jeśli jest przetrzymywany na wolnym powietrzu, to należy go składować na drewnianych paletach i ochraniać nieprzemakalną folią. Deszcz, wilgotne powietrze oraz poranna rosa mogą być zabójcze dla tego materiału. Proporcje poszczególnych składników – cementu, żwiru, piasku i wody – należy dobrać tak, aby móc uzyskać mieszankę betonową o odpowiedniej jakości. Gdy beton przygotowujemy na budowie w betoniarce, wówczas wygodnie jest, gdy ilości poszczególnych składników są określone dla 1 worka cementu (25 kg). To umożliwia zmieszanie odpowiednich proporcji składników także wtedy, gdy przygotowujemy mniejszą lub większą porcję mieszanki. W betoniarce najpierw mieszamy „na sucho” cement z piaskiem, następnie dodajemy żwir, powoli polewając całość wodą. Nie należy mieszać składników zbyt długo, gdyż nie tylko nie poprawi to właściwości betonu, ale nawet może mu to zaszkodzić. Świeżo przygotowaną mieszankę betonową powinniśmy zużyć w ciągu ok. 40 minut od zamieszania. Częściowo stężałego betonu, którego nie zdążyliśmy w tym czasie użyć, nie wolno wykorzystywać nawet jako domieszki podczas przygotowywania nowej porcji mieszanki. Zabronione jest dolewanie wody do przygotowanej wcześniej i wymieszanej mieszanki betonowej oraz używanie jej ponownie do zalewania bloczków. Ważne jest także, aby betoniarka stała jak najbliżej miejsca budowy, gdyż nieodpowiedni sposób transportowania świeżej mieszanki może spowodować rozdzielenie grubego kruszywa od drobnego, co osłabi jej trwałość i wytrzymałość. Przygotowując beton należy także zadbać o uzyskanie odpowiedniej klasy ekspozycji – firma JONIEC zaleca, aby nie była ona niższa niż XF1.
  2. Witam, Odświeżanie ogrodzenia należy zacząć od jego dokładnego oczyszczenia z występujących na nim zabrudzeń. Doskonale nadaje się do tego specjalny preparat firmy JONIEC, który najczęściej stosowany jest do materiałów takich jak modułowe ogrodzenia betonowe, ale także do betonowej kostki brukowej czy cegły klinkierowej. Zalecamy stosowanie go do oczyszczania powierzchni z nalotów wapniowych i innych zanieczyszczeń przed planowanym impregnowaniem czy też malowaniem powierzchni. Preparat należy nałożyć na powierzchnię przy pomocy pędzla lub natryskiwaczem na brudną nawierzchnię i odczekać kilka minut. Podczas nakładania preparatu pojawia się piana, której intensywność zależy od stopnia zabrudzenia ogrodzenia. Nakłada się go kilka razy bez zmywania aż do momentu zaniku piany. Jako że reakcja może zachodzić dość burzliwie, warto zachować odpowiednią odległość. Jeśli wykwity są usuwane z materiałów budowlanych, lepiej nie zmywać nawierzchni wodą, ponieważ mogą pojawić się tzw. wtórne wykwity, które mogą być nawet bardziej intensywne. Należy pamiętać, że występowanie wykwitów jest procesem naturalnym, który jest skutkiem mineralnego pochodzenia materiałów. Można jednak minimalizować szanse na ich powstawanie dzięki odpowiedniej impregnacji nawierzchni ogrodzenia. Bardzo skuteczny jest specjalny impregnat do ogrodzeń PROTECT, który zalecamy szczególnie do bloczków ogrodzeniowych, kamiennych oraz prefabrykatów. Jego zastosowanie zwiększa odporność ogrodzeń na wszelkie zabrudzenia oraz niekorzystne warunki atmosferyczne i do tego jednocześnie poprawia wygląd ogrodzenia: zmniejsza jego ścieralność i wzmacnia kolor. Odpowiednia pielęgnacja i zabezpieczenie betonowego ogrodzenia przedłuży jego trwałość i naturalny wygląd. Wystarczy pamiętać o okresowej konserwacji (zaleca się przeprowadzanie zabiegu średnio co 2 lata), a nasz płot będzie nam służył przez długie lata. Pozdrawiam
  3. Wylewanie betonu na fundament jest dopuszczalne po zastosowaniu właściwego zbrojenia. Do budowy ogrodzeń stosujemy beton B15 lub B20, tak więc na tym etapie również wydaje się być wszystko w porządku. Wyrabianie betonu na miejscu w betoniarce ma wiele pozytywnych cech: wyrobiona ilość betonu jest od razu wykorzystywana do budowy. W przypadku stosowania betonu z betoniarni mieszanka długo zalega wylana na folii lub w przyczepie samochodu, gdzie woda zarobowa odparowuje i po kilku godzinach beton nadaje się do wyrzucenia. Niestety często w takich sytuacjach dolewa się wodę do zeschniętego już betonu, co powoduje znaczne jego osłabienie. W kwestii dyskusyjnej pozostaje zastosowanie izolacji – jeżeli ekipa budowlana wylewała tylko sam fundament, to hydroizolacja powinna być położona na wylany fundament. Jeżeli jednak od poziomu gruntu wylano całe ogrodzenie betonowe, to budowlańcy powinni zastosować już na wylanym dzień wcześniej betonie izolację wodną. W przypadku kiedy taka izolacja nie została wykonana istnieje większe prawdopodobieństwo uszkodzenia ogrodzenia w trakcie użytkowania – podciągana kapilarnie woda może doprowadzić zimą do pękania rdzenia betonu. Istnieje także możliwość wykonania hydroizolacji poprzez nawiercanie otworów w fundamencie i zapuszczanie specjalnym płynem hydroizolacyjnym, który wsiąknie w strukturę betonu zamykając kapilary, tworząc w ten sposób warstwę izolacyjną dla wilgoci.
  4. Witam, szukając odpowiedniego rozwiązania może Pan czerpać z linków podpiętych przez Przedmówcę. Może Pan również skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań Joniec. Popularnością cieszą się okazałe, bogato zdobione przęsła, które wykuwane są ręcznie ze stali. Bardzo często wykonywane są w specjalistycznych zakładach kowalstwa artystycznego. Możliwe jest wykonanie ich według indywidualnego projektu, dzięki czemu przęsła można dopasować do istniejących już elementów ogrodowych czy wyglądu całej posiadłości. Drugą, tańszą opcją jest wykonanie ich imitacji z żeliwnych odlewów. Jeszcze tańsze (i jednocześnie lżejsze oraz prostsze) są przęsła zrobione z rur, prętów bądź stalowych kształtowników. Zaś najtańsza, ale zarazem mniej efektowna będzie metalowa siatka z rolki. Wariantem droższym, ale przy tym zdecydowanie stabilniejszym i prostszym w montażu są panele z cienkich, zgrzewanych prętów zrobionych z metalu, które są ocynkowane i pomalowane. Mocuje się je do słupków metalowych lub prefabrykowanych betonowych. W przypadku paneli dostępne są też takie wykonane z drewna. Występują w licznych wzorach, istnieją warianty pełne oraz ażurowe. Podobne do przęseł drewnianych są te zrobione z PVC, które pokrywa się farbą kryjącą. Są one o wiele lżejsze. Każda z powyższych opcji bardzo ciekawie prezentuje się w połączeniu z ogrodzeniami betonowymi modułowymi. Na przykład łącząc słupki betonowe wykonane z łupanych bloczków systemu GORC z metalowymi przęsłami stworzymy nowoczesną kompozycję z naturalnymi, klasycznymi akcentami. Jako przykład ciekawego rozwiązania można przedstawić także gładkie bloczki systemów ogrodzeniowych ASTRA i ROMA, które dzięki swojej konwencjonalnej prostocie będą doskonale współgrać z niemalże każdym budownictwem. Do wszystkich naszych ogrodzeń można zamontować przęsła kute, metalowe jak i drewniane. Możliwości aranżacyjne są więc ogromne: możemy stworzyć płot zgodnie z naszymi upodobaniami. W zależności od wybranych materiałów otrzymamy inny, równie ciekawy efekt.
  5. Można wykorzystać Cekol ZW-04 jak zaprawę wyrównującą. Podłoże powinno być czyste, zwarte, nośne i wolne od zatłuszczeń. Farby, luźne ziarnka piasku i tynku oraz wszelkie warstwy trwale niezwiązane z podłożem należy usunąć. Podłoże zagruntować emulsją gruntującą Cekol DL-80. Po wyrównaniu fundamentu i po jego wyschnięciu wykonujemy warstwę hydroizolacyjną - nie stosujemy w tym celu pap czy lepików, tylko IZOHAN EKO 1K (ekofolia wysokociśnieniowa jednoskładnikowa). Na zwilżony wcześniej wodą fundament nakładamy 1-2 mm warstwę masy EKO1K, która będzie stanowić dobrą warstwę hydroizolacyjną
  6. Wykwity wapniowe są zjawiskiem naturalnym. Ich przyczyna tkwi w wapieniu, który jest jednym ze składników cementu używanego do produkcji bloczków ogrodzeniowych. Podczas krzepnięcia mieszanki, część wapnia pozostaje niezwiązana. Wnikająca do wnętrza bloczków woda (deszczowa i w postaci rosy) rozpuszcza wolny wapń. Powstały w ten sposób roztwór wydostaje się poprzez kapilary na powierzchnię, gdzie następuje odparowanie wody. Wolny wapń reaguje z dwutlenkiem węgla z atmosfery i tworzy trudno rozpuszczalny wapień, który osadza się na powierzchni ogrodzenia w postaci białych nalotów. Wykwity, w zależności od rodzaju oraz intensywności, zanikają pod wpływem użytkowania (ścierania) w okresie do 3 lat. Na szczęście z odkładającymi się roztworami wapiennymi można skutecznie walczyć, aczkolwiek jak w przypadku każdego niemal problemu, lepiej zapobiegać ich wystąpieniu. Jak tego dokonać? Istotnym jest właściwe postawienie ogrodzenia przez ekipę montującą, z wypełnieniem każdej szczeliny, którą woda mogłaby przeniknąć do jego wnętrza. Powinniśmy również zastosować specjalny impregnat, który zapewni warstwę ochronną, uniemożliwiającą zachodzenie procesów prowadzących do powstania wykwitów. Mur ogrodzeniowy można zaimpregnować dopiero po całkowitym wyschnięciu betonu. Na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń przygotowaliśmy impregnat do ogrodzeń JONIEC, który charakteryzuje się niemal stuprocentową skutecznością w zapobieganiu wykwitom wapniowym. Jeśli zapomnimy o przeprowadzeniu tego niezwykle istotnego zabiegu, wówczas z dużym prawdopodobieństwem możemy założyć, że będzie nam potrzebny środek umożliwiający pozbycie się problemu. Na taką ewentualność przygotowaliśmy preparat do usuwania wykwitów i nalotów, który może zostać wykorzystany do usunięcia plam, a przy tym również do wyczyszczenia powierzchni przed przeprowadzeniem zaległej impregnacji. Jest on równie skuteczny w przypadku wykwitów wapiennych powstałych na kostce brukowej, cegle klinkierowej oraz betonowych bloczkach.
  7. Przed rozpoczęciem budowy ogrodzenia należy zastanowić się, jaka ma być jego wysokość oraz sprawdzić, czy sąsiedztwo nieruchomości wymaga szczególnego potraktowania. Zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem budowa ogrodzenia nie wymaga uzyskania pozwolenia na budowę. Tym nie mniej, w odniesieniu do budowy i przebudowy niektórych ogrodzeń istnieje obowiązek dokonania odpowiedniego zgłoszenia. Dotyczy to budowy ogrodzeń od strony dróg, ulic, placów, torów kolejowych i innych miejsc publicznych oraz ogrodzeń o wysokości powyżej 2,20 m. W takim przypadku zgłoszenie należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia budowy ogrodzenia. Zgłoszenie składa się w organie administracji architektoniczno-budowlanej funkcjonującym przy staroście lub przy prezydencie miasta. W zgłoszeniu określa się rodzaj ogrodzenia, zakres prac, sposób wykonywania robót budowlanych, termin rozpoczęcia robót. Załącznikiem do zgłoszenia są: oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością oraz szkic ogrodzenia i mapę z naniesionym jego przebiegiem. Jeśli w ciągu 30 dni od daty doręczenia zgłoszenia urząd nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji, można przystąpić do budowy ogrodzenia. W przypadku wniesienia sprzeciwu przez organ administracji, inwestorowi przysługuje prawo odwołania od tej decyzji w terminie 14 dni od daty doręczenia. Zgłoszenie ważne jest dwa lata i jeśli w tym czasie go nie postawimy, procedurę trzeba będzie rozpocząć od początku. Budowa ogrodzenia bez pozwolenia stanowi samowolę budowlaną i zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego organ nadzoru budowlanego może nakazać jego rozbiórkę. Prowizoryczne ogrodzenie będące zabezpieczeniem placu budowy na czas wykonania robót budowlanych nie wymaga zgłoszenia.
  8. W miejscach planowanych słupków metalowych trzeba wykonać stopy fundamentowe. Pomiędzy słupkami warto osadzić prefabrykowane deski betonowe. W naszej ofercie można znaleźć deski o długości dostosowanej do większości dostępnych na rynku gotowych paneli metalowych, drewnianych, pcv. Budowę ogrodzenia z podmurówki prefabrykowanej rozpocznij od wyznaczenia miejsc pod słupki, uwzględniając wymiary desek betonowych. W zaplanowanych miejscach wywierć otwory na stopy fundamentowe pod słupki - na głębokość poniżej strefy przemarzania gruntu. Poziom ten określają cztery strefy, na które podzielono Polskę. Nie warto lekceważyć tego parametru, gdyż zamarzająca w zimie woda gruntowa powoduje uszkodzenia fundamentu. Wywiercone otwory zalej betonem. W świeżym betonie zamocuj słupki. Odczekaj czas potrzebny do pełnego związania mieszanki betonowej, a następnie osadź na zaprawie łączniki proste i narożne, w których zamocuj deski betonowe. Pod deskami betonowymi powinna znajdować się przepuszczalna warstwa podsypki. Do słupków zacznij mocować panele lub siatkę. Można to zrobić na dwa sposoby: do czoła przy podmurówkach o długości 239 cm lub na obejmę przy podmurówkach o długości 249 cm.
  9. Ogrodzenie w formie muru jest doskonałym rozwiązaniem dla osób ceniących sobie prywatność lub chcących odgrodzić swoją posesję od uciążliwości dochodzących z pobliskich dróg. Mur zbudowany z elementów systemu GORC jest z jednej strony świetną barierą chroniącą nas przed hałasem, a z drugiej strony jest estetycznym elementem otoczenia. Dodatkowego uroku doda mu również obrastająca go zielona roślinność, która wzbogaci ogrodową kompozycję. Gotowe bloczki systemu zalewa się odpowiednio przygotowaną mieszanką betonową. Jest to szybki i nieskomplikowany system budowy.
  10. Ławy fundamentu wykonaj na głębokości poniżej strefy przemarzania gruntu. Poziom ten określają cztery strefy, na które podzielono Polskę. Odpowiednio, poziom przemarzania gruntu wynosi: w I strefie klimatycznej 0,8 m, w II strefie klimatycznej 1 m, w III strefie klimatycznej 1,2 m, w IV strefie klimatycznej 1,4 m. Nie warto lekceważyć tego parametru, gdyż zamarzająca w zimie woda gruntowa powoduje uszkodzenia fundamentu, a co za tym idzie całego ogrodzenia. Podczas budowy fundamentu uwzględnij następujące wytyczne: w ławach wykonaj dylatację pionową średnio, co 10 - 15 metrów. Zalecamy, aby szczeliny wykonać w miejscu łączenia podmurówki ze słupkiem. Pamiętaj, aby w bloczkach położonych nad szczelinami wykonać cięcie, które będzie przedłużeniem szczeliny. Zapobiegnie to pękaniu elementów ogrodzenia w przypadku ewentualnych ruchów fundamentu. Szczeliny wypełnij nienasiąkliwym trwale elastycznym materiałem uszczelniającym. W fundamencie ułóż poziome zbrojenie, które dodatkowo usztywni fundament zapobiegając pęknięciom. Ułóż zbrojenie pionowe w narożach projektowanego rdzenia słupka. Przy wykonywaniu zbrojenia postępuj zgodnie z zaleceniami i wytycznymi projektanta konstruktora. Zbrojenie poziome i pionowe można ze sobą związać, aby zapobiec przemieszczaniu się prętów podczas zalewania betonem. Przed wlaniem betonu do wykopu wykonaj deskowanie, zwłaszcza, jeśli grunt nie jest spoisty i osypuje się. Dzięki temu ziemia nie osypie się do wykopu i beton nie będzie się z nią mieszał. Beton do ław fundamentowych powinien być zgodny z wymaganiami normy PN-EN 206:2014, wg której do tego typu elementów przewiduje się klasę ekspozycji betonu XC2. Jeżeli mamy do czynienia z projektem indywidualnym, to wówczas należy stosować się do wymagań w nim zawartych. Usuń deskowanie po okresie około 2-3 dni. Na fundament nałóż izolację poziomą, która zabezpieczy ogrodzenie przed kapilarnym podciąganiem wody z gruntu - izolacja znacząco zapobiegnie wystąpieniu wykwitów wapniowych oraz pęknięciom spowodowanych mrozem.