Skocz do zawartości

na ogrodzeniu-murku wychodzi biała substancja


dolloro

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Mój znajomy wybudował sobie ogrodzenie z cegły klinkierowej. Użył do tego cegły klinkierowej oraz zaprawy betonowej. Potem pomalował lakierem bezbarwnym wybudowany murek. Na tym murku wychodzi biała substancja (z wyglądu podobna do gipsu lub kredy, da się ją zmyć wodą, w kontakcie z nią zachowuje się jak kreda).

1) czy da się coś z tym zrobić ?
2) jak długo może wychodzić taki proszek/taka substancja ? Edytowano przez dolloro (zobacz historię edycji)
Napisano
Powodem jest wilgoć

Nalot można usunąć ostrą szczotką.
nie wiem jak na lakierowanej powierzchni, ale surowe mury z cegły powinno się chronić przed wykwitami nasączając je szkłem wodnym, które nie dopuści do zawilgocenia.

Szkło nakłada się na suchy mur i tylko suchy mur.

Można też spróbować usunąć nalot myjką
Napisano
Sam też szukałem informacji na ten temat.

Masz rację stokrotka powodem jest wilgoć.

A także pewne błędy podczas budowania. Do takich działań należą brak odpowiedniej zaprawy oraz złe zabezpieczenie podłoża. W dodatku cegły klinkierowej się nie lakieruje.
Trzeba będzie myć na bieżąco, ewentualnie może spróbować odpowiednich środków chemicznych do tego.

Ten murek to coś w rodzaju tego:
Napisano
Cytat

Sam też szukałem informacji na ten temat.

Masz rację stokrotka powodem jest wilgoć.

A także pewne błędy podczas budowania. Do takich działań należą brak odpowiedniej zaprawy oraz złe zabezpieczenie podłoża. W dodatku cegły klinkierowej się nie lakieruje.
Trzeba będzie myć na bieżąco, ewentualnie może spróbować odpowiednich środków chemicznych do tego.


Są to tzw. wykwity solne i macie rację że powoduje je migracja wilgoci w murze. Wpisz w googla frazę " białe wykwity na murach klinkierowych " otworzy się Tobie sporo stron z radami i środkami do usunięcia tego problemu. Ściany klinkierowe impregnuje się specjalnymi środkami lakier nie bardzo się do tego nadaje .
Napisano
Cytat

Masz rację stokrotka powodem jest wilgoć.

A także pewne błędy podczas budowania. Do takich działań należą brak odpowiedniej zaprawy oraz złe zabezpieczenie podłoża. W dodatku cegły klinkierowej się nie lakieruje.
Trzeba będzie myć na bieżąco, ewentualnie może spróbować odpowiednich środków chemicznych do tego.


Widzisz ,praktycznie sam sobie na to odpowiedziałeś co jest powodem tych białych wykwitów a jak zaradzić to napisał 17remi58.
A co do wilgoci to dziwne żeby jej nie było skoro to ogrodzenie a na nie działają wszystkie siły natury z wilgocią włącznie.
Na to tylko chemia pomoże i to dobra chemia.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Widzisz ,praktycznie sam sobie na to odpowiedziałeś co jest powodem tych białych wykwitów a jak zaradzić to napisał 17remi58.
A co do wilgoci to dziwne żeby jej nie było skoro to ogrodzenie a na nie działają wszystkie siły natury z wilgocią włącznie.
Na to tylko chemia pomoże i to dobra chemia.



Polecam spróbować na małym obszarze murku wyczyścić go testowo rozcieńczonym w wodzie sokiem z cytryny albo kwaskiem cytrynowym. Jeśli wykwity to węglany wapnia, to powinno się udać. Uważajcie tylko na rośliny przy ogrodzeniu. Kwas może je wyżreć.

K.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
ja co prawda zabezpieczałem specjalnym preparatem ale kostkę. tez pojawiły sie na niej wykwity. wyczyściłem , zmyłem i zabezpieczyłem specjalnym środkiem . nazywa sie "impregnat teflonowy do wyrobów betonowych". faktycznie wykwity przestały sie pojawiać.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Wydaje mi się że to wykwity jakie pojawiają się też na innych betonowych produktach np kostce.


U mnie problemów nie było bo wszystko jest dosyć nowe, ale u rodziców ze starą kostką trzeba było powalczyć
W sklepach czy hurtowni brukarskiej można kupić wiele środków do ich zmycia np. Reduktor albo Tenzi.
  • 1 rok temu...
Napisano
Też miałem w jednym miejcu problemy z wykwitami na klinkierze Niestety winowajcą tak jak piszecie była nadmierna ilość wody. Nie została zabezpieczona jedna rynna i po zafugowaniu ściany mocno lała się na nią woda. Przez to wytrącił się biały nalot, jest to podobno standard w przypadku naturalnej fugi. Wszystko udało mi się usunąć tanim środkiem do klinkieru z Castoramy.
  • 1 rok temu...
Napisano
Wykwity wapniowe są zjawiskiem naturalnym. Ich przyczyna tkwi w wapieniu, który jest jednym ze składników cementu używanego do produkcji bloczków ogrodzeniowych. Podczas krzepnięcia mieszanki, część wapnia pozostaje niezwiązana. Wnikająca do wnętrza bloczków woda (deszczowa i w postaci rosy) rozpuszcza wolny wapń. Powstały w ten sposób roztwór wydostaje się poprzez kapilary na powierzchnię, gdzie następuje odparowanie wody. Wolny wapń reaguje z dwutlenkiem węgla z atmosfery i tworzy trudno rozpuszczalny wapień, który osadza się na powierzchni ogrodzenia w postaci białych nalotów. Wykwity, w zależności od rodzaju oraz intensywności, zanikają pod wpływem użytkowania (ścierania) w okresie do 3 lat.

Na szczęście z odkładającymi się roztworami wapiennymi można skutecznie walczyć, aczkolwiek jak w przypadku każdego niemal problemu, lepiej zapobiegać ich wystąpieniu. Jak tego dokonać? Istotnym jest właściwe postawienie ogrodzenia przez ekipę montującą, z wypełnieniem każdej szczeliny, którą woda mogłaby przeniknąć do jego wnętrza. Powinniśmy również zastosować specjalny impregnat, który zapewni warstwę ochronną, uniemożliwiającą zachodzenie procesów prowadzących do powstania wykwitów. Mur ogrodzeniowy można zaimpregnować dopiero po całkowitym wyschnięciu betonu. Na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń przygotowaliśmy impregnat do ogrodzeń JONIEC, który charakteryzuje się niemal stuprocentową skutecznością w zapobieganiu wykwitom wapniowym.

Jeśli zapomnimy o przeprowadzeniu tego niezwykle istotnego zabiegu, wówczas z dużym prawdopodobieństwem możemy założyć, że będzie nam potrzebny środek umożliwiający pozbycie się problemu. Na taką ewentualność przygotowaliśmy preparat do usuwania wykwitów i nalotów, który może zostać wykorzystany do usunięcia plam, a przy tym również do wyczyszczenia powierzchni przed przeprowadzeniem zaległej impregnacji. Jest on równie skuteczny w przypadku wykwitów wapiennych powstałych na kostce brukowej, cegle klinkierowej oraz betonowych bloczkach.
Napisano
Hmmm, a kupienie kostki zabezpieczonej systemem Perlon powinno nieco pomóc rozwiązać raz na zawsze kwestię wykwitów na kostce. One są dostępne od niedawna i kosztują więcej niż najtańszy bruk, ale ja bym chyba się zdecydował.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...