Skocz do zawartości

Dcieplanie i tynkowanie ścian - kiedy?


Recommended Posts

Napisano
Witam! Mam pytanie dotyczące tego, jak szybko po murowaniu można ocieplać i tynkować ściany? Ekipa budowlana zakończyła właśnie wznoszenie ścian zewnętrznych i człowiek od nich twierdzi, że tynkowanie ścian będzie można rozpocząć "jak mur przeschnie", czyli kilka-kilkanaście tygodni. Nie jestem ekspertem w temacie, ale... czy tego się nie da uniknąć? Suszenie ścian po murowaniu to normalny proces? Ile to może trwać? Dodam, że ściana jest ceramiczna (pustaki).
Napisano
Cytat

Można uniknąć czekania na wyschnięcie ścian - tyle że tynk prawdopodobnie odpadnie (jeśli w ogóle da się go nałożyć).



Wszystko zależy z jakiego materiału wzniesiona jest ściana, a raczej przy użyciu jakiej zaprawy zostały połączone elementy. W przypadku pustaków ceramicznych i zwykłej zaprawy, warto poczekać przynajmniej miesiąc. Jeśli ktoś położy ocieplenie za wcześnie (przy zbyt dużej wilgotności ścian) wtedy woda nie będzie w stanie odparować na zewnątrz i zostanie w środku. Pojawią się problemy z grzybami i pleśniami, tynki zaczną się przebarwiać itp.

Najbardziej "suche" ściany można uzyskać budując ściany z pustaków szlifowanych i murując na sucho (polecam poczytać sobie w internecie albo nawet na tym forum informacji o systemie Dryfix). Tam stosowana jest tzw. sucha zaprawa i wody prawie w ogóle się nie używa (tylko zwilża się pustaki pędzlem przed położeniem zaprawy, ale to są śladowe ilości w porównaniu ze zwykłym murowaniem...) = nie trzeba czekać aż ściana się wysuszy.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam! Mam pytanie dotyczące tego, jak szybko po murowaniu można ocieplać i tynkować ściany? Ekipa budowlana zakończyła właśnie wznoszenie ścian zewnętrznych i człowiek od nich twierdzi, że tynkowanie ścian będzie można rozpocząć "jak mur przeschnie", czyli kilka-kilkanaście tygodni. Nie jestem ekspertem w temacie, ale... czy tego się nie da uniknąć? Suszenie ścian po murowaniu to normalny proces? Ile to może trwać? Dodam, że ściana jest ceramiczna (pustaki).


Po co ma ściana wysychać jak i tak tynk ja zamoczy icon_smile.gif Bardziej nacisk położyłbym na temperaturę w jakiej te tynki maja być kładzione.
Masz już okna wprawione i jakieś tam ogrzewanie na tej budowie?
Napisano
Odnośnie temperatury , jakiś tydzień temu skończono u mnie tynki cementowo wapienne nakładane maszynowo dolina nidy.
Dom jest nieocieplony pustak z gazobetonu dogrzewam go nagrzewnicą ale widzę że na północnej ścianie pojawił się szron czy to może zaszkodzić tynkom? Panowie z firmy tynkującej zapewniają mnie że nic im sie nie stanie że mogę nawet nie ogrzewać domu.Czy tak jest naprawdę?Mam pisemną gwarancje na wykonane tynki więc chyba wierzą w to co mówią ale ja nie do końca.
Napisano
Jeśli zamarznie woda w tynku, zanim osiągnął mrozową odporność to mogą być problemy.
Tynkowałem w ubiegłym roku i zanim tynk zdążył całkiem wyschnąć też pokazał się szron (od tynkowania minęło jednak ok. 1 miesiąca). Nie było z tego powodu żadnych problemów, może poza zniszczeniem "gładzi" powierzchniowej (mniej niż 1mm)
Napisano
Zobaczymy jeśli coś się będzie działo panowie będą poprawiać.Jak na razie zima nie odpuszcza , gdy zaczynałem tynkować była piękna słoneczna pogoda a tu taki zonk icon_smile.gif .Oni też mi tak mówili że w miejscach przemarznięcia może ulec uszkodzeniu ta wierzchnia warstwa i że jak coś poprawią to w ramach gwarancji.
Napisano
Cytat

Jeśli zamarznie woda w tynku, zanim osiągnął mrozową odporność to mogą być problemy.
Tynkowałem w ubiegłym roku i zanim tynk zdążył całkiem wyschnąć też pokazał się szron (od tynkowania minęło jednak ok. 1 miesiąca). Nie było z tego powodu żadnych problemów, może poza zniszczeniem "gładzi" powierzchniowej (mniej niż 1mm)



Ja też słyszałem że zamarzanie wody w tynku może obniżyć wytrzymałość tynku i spowodować że zacznie pękać. Szczególnie jak nie do końca wysuszone są jeszcze pustaki (dlatego pisałem wyżej o murowaniu na sucho, które jest super opcją jak ktoś ma w planie wykonanie szybkiego tynkowania).

Ale... jak ekipa daje gwarancję to chyba wie co robi. Inaczej by im się chyba robota nie opłacała! :P
Napisano
Cytat

Ale... jak ekipa daje gwarancję to chyba wie co robi. Inaczej by im się chyba robota nie opłacała! :P


Jest tylko jeden przypadek, kiedy wykonany tynk może zamarznąć - jeżeli inwestycja wykonywana jest za unijne pieniądze.
Napisano
Cytat

Jest tylko jeden przypadek, kiedy wykonany tynk może zamarznąć - jeżeli inwestycja wykonywana jest za unijne pieniądze.



Hmm jak inwestycja jest budowana za unijne, to może nawet nie powstać, a i tak dałoby się to rozliczyć... Wszystko zależy od tego jak się napisze dokumentację icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...