Skocz do zawartości

Dcieplanie i tynkowanie ścian - kiedy?


Recommended Posts

Napisano
Witam! Mam pytanie dotyczące tego, jak szybko po murowaniu można ocieplać i tynkować ściany? Ekipa budowlana zakończyła właśnie wznoszenie ścian zewnętrznych i człowiek od nich twierdzi, że tynkowanie ścian będzie można rozpocząć "jak mur przeschnie", czyli kilka-kilkanaście tygodni. Nie jestem ekspertem w temacie, ale... czy tego się nie da uniknąć? Suszenie ścian po murowaniu to normalny proces? Ile to może trwać? Dodam, że ściana jest ceramiczna (pustaki).
Napisano
Cytat

Można uniknąć czekania na wyschnięcie ścian - tyle że tynk prawdopodobnie odpadnie (jeśli w ogóle da się go nałożyć).



Wszystko zależy z jakiego materiału wzniesiona jest ściana, a raczej przy użyciu jakiej zaprawy zostały połączone elementy. W przypadku pustaków ceramicznych i zwykłej zaprawy, warto poczekać przynajmniej miesiąc. Jeśli ktoś położy ocieplenie za wcześnie (przy zbyt dużej wilgotności ścian) wtedy woda nie będzie w stanie odparować na zewnątrz i zostanie w środku. Pojawią się problemy z grzybami i pleśniami, tynki zaczną się przebarwiać itp.

Najbardziej "suche" ściany można uzyskać budując ściany z pustaków szlifowanych i murując na sucho (polecam poczytać sobie w internecie albo nawet na tym forum informacji o systemie Dryfix). Tam stosowana jest tzw. sucha zaprawa i wody prawie w ogóle się nie używa (tylko zwilża się pustaki pędzlem przed położeniem zaprawy, ale to są śladowe ilości w porównaniu ze zwykłym murowaniem...) = nie trzeba czekać aż ściana się wysuszy.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam! Mam pytanie dotyczące tego, jak szybko po murowaniu można ocieplać i tynkować ściany? Ekipa budowlana zakończyła właśnie wznoszenie ścian zewnętrznych i człowiek od nich twierdzi, że tynkowanie ścian będzie można rozpocząć "jak mur przeschnie", czyli kilka-kilkanaście tygodni. Nie jestem ekspertem w temacie, ale... czy tego się nie da uniknąć? Suszenie ścian po murowaniu to normalny proces? Ile to może trwać? Dodam, że ściana jest ceramiczna (pustaki).


Po co ma ściana wysychać jak i tak tynk ja zamoczy icon_smile.gif Bardziej nacisk położyłbym na temperaturę w jakiej te tynki maja być kładzione.
Masz już okna wprawione i jakieś tam ogrzewanie na tej budowie?
Napisano
Odnośnie temperatury , jakiś tydzień temu skończono u mnie tynki cementowo wapienne nakładane maszynowo dolina nidy.
Dom jest nieocieplony pustak z gazobetonu dogrzewam go nagrzewnicą ale widzę że na północnej ścianie pojawił się szron czy to może zaszkodzić tynkom? Panowie z firmy tynkującej zapewniają mnie że nic im sie nie stanie że mogę nawet nie ogrzewać domu.Czy tak jest naprawdę?Mam pisemną gwarancje na wykonane tynki więc chyba wierzą w to co mówią ale ja nie do końca.
Napisano
Jeśli zamarznie woda w tynku, zanim osiągnął mrozową odporność to mogą być problemy.
Tynkowałem w ubiegłym roku i zanim tynk zdążył całkiem wyschnąć też pokazał się szron (od tynkowania minęło jednak ok. 1 miesiąca). Nie było z tego powodu żadnych problemów, może poza zniszczeniem "gładzi" powierzchniowej (mniej niż 1mm)
Napisano
Zobaczymy jeśli coś się będzie działo panowie będą poprawiać.Jak na razie zima nie odpuszcza , gdy zaczynałem tynkować była piękna słoneczna pogoda a tu taki zonk icon_smile.gif .Oni też mi tak mówili że w miejscach przemarznięcia może ulec uszkodzeniu ta wierzchnia warstwa i że jak coś poprawią to w ramach gwarancji.
Napisano
Cytat

Jeśli zamarznie woda w tynku, zanim osiągnął mrozową odporność to mogą być problemy.
Tynkowałem w ubiegłym roku i zanim tynk zdążył całkiem wyschnąć też pokazał się szron (od tynkowania minęło jednak ok. 1 miesiąca). Nie było z tego powodu żadnych problemów, może poza zniszczeniem "gładzi" powierzchniowej (mniej niż 1mm)



Ja też słyszałem że zamarzanie wody w tynku może obniżyć wytrzymałość tynku i spowodować że zacznie pękać. Szczególnie jak nie do końca wysuszone są jeszcze pustaki (dlatego pisałem wyżej o murowaniu na sucho, które jest super opcją jak ktoś ma w planie wykonanie szybkiego tynkowania).

Ale... jak ekipa daje gwarancję to chyba wie co robi. Inaczej by im się chyba robota nie opłacała! :P
Napisano
Cytat

Ale... jak ekipa daje gwarancję to chyba wie co robi. Inaczej by im się chyba robota nie opłacała! :P


Jest tylko jeden przypadek, kiedy wykonany tynk może zamarznąć - jeżeli inwestycja wykonywana jest za unijne pieniądze.
Napisano
Cytat

Jest tylko jeden przypadek, kiedy wykonany tynk może zamarznąć - jeżeli inwestycja wykonywana jest za unijne pieniądze.



Hmm jak inwestycja jest budowana za unijne, to może nawet nie powstać, a i tak dałoby się to rozliczyć... Wszystko zależy od tego jak się napisze dokumentację icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...