Skocz do zawartości

sufit na poddaszu bez płyt GK


Recommended Posts

Napisano
Witam,
jak można wykonać tradycyjny sufit na poddaszu użytkowym bez używania płyt gipsowo-kartonowych? Czy jest jakiś sposób, aby na ocieplenie dachu od strony pomieszczenia nanieść tradycyjny tynk?
Dzięki. Pozdrawiam,
Napisano
co to znaczy "tradycyjny" sufit?


















Możesz też spróbować położyć styropian zamiast wełny i go otynkować





lub ocieplić pianką


i to otynkować
Napisano
ten pierwszy tradycyjny sufit podoba mi się najbardziej icon_smile.gif Wykonawcy jeszcze żyją? Chętnie bym ich zatrudnił icon_smile.gif))

Miałem na myli jak położyć tynk na suficie bez stosowania płyt gipsowo-kartonowych icon_smile.gif Pozdrawiam,
Napisano
Cytat

Miałem na myli jak położyć tynk na suficie bez stosowania płyt gipsowo-kartonowych icon_smile.gif Pozdrawiam,




Z ciekawości zapytam, dlaczego chcesz tak zrobić. ?
Napisano
Cytat

Z ciekawości zapytam, dlaczego chcesz tak zrobić. ?


Skoro się upierasz to tak jak robiono to dawniej na ruszt z desek mocowano maty trzcinowe obecnie można zastosować siatkę Rabitza i to po prostu otynkować tynkiem cem-wap ale powiem Tobie koszty materiału , robocizna i cały ten bałagan przy mokrych tynkach to czy opłaca Ci się skórka za wyprawkę.
Napisano
Cytat

Skoro się upierasz to tak jak robiono to dawniej na ruszt z desek mocowano maty trzcinowe obecnie można zastosować siatkę Rabitza i to po prostu otynkować tynkiem cem-wap ale powiem Tobie koszty materiału , robocizna i cały ten bałagan przy mokrych tynkach to czy opłaca Ci się skórka za wyprawkę.



Nie upieram się icon_smile.gif pytałem autora tematu dlaczego tak a nie inaczej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...