lukasz860910 Napisano 18 stycznia 2014 Udostępnij #101 Napisano 18 stycznia 2014 (edytowany) kolego mi chodzi tylko o to że jakość zależy od firmy nie robi się nic samo to doświadczenie ma wpływ na jakośćpo niżej pare zdjęć , zrobiłem je ponieważ inwestor pokazywał mi jak zrobili 3 godziny lali nie pamiętam ile m2 dawno to było ale co z tego nie ma złych technologi tylko źli wykonawcy mam jeszcze zdjecia po sprawdzeniu nivcompem to nie jest że wszędzie tak było ale było dużo takich miejscchyba fizyka ich zawiodła Cytat Ja się nie muszę douczać, skoro widziałeś setki wylewek to tym bardziej cię proszę przestań bzdury gadać, nie będziemy dyskutować o źle zrobionych wylewkach bo spier... można wszystko. Pokazywanie źle wykonanych wylewek nic nie wnosi do tego tematu. Mówimy o dobrze wykonanej wylewce anhydrytowej i cementowej, a dobrze wykonana wylewka anhydrytowa i dobrze wylana zachowa poziom i tyle w temacie. masz na zdjęciach jak jest zrobione, ty jedna posadzke widziałes wiec nie pisz że samo sie poziomuje bo to bzdury! dlaczego tym wykonawcą fizyka nie pomogła zrobić posadzki?odpowiem ci! bo to kolejna firma która bierze się za coś o czym nie ma pojęcia szybko i do przodu tylko kasa się liczy a pokrzywdzony jak zawsze jest inwestor!więc nie wprowadzaj ludzi w błądrzadna posadzka sama dobrze się nie zrobi nie ma takiej technologi, odpowiednia wiedza i doświadczenie jest potrzebne Edytowano 18 stycznia 2014 przez lukasz860910 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
lukasino Napisano 18 stycznia 2014 Udostępnij #102 Napisano 18 stycznia 2014 (edytowany) Cytat masz na zdjęciach jak jest zrobione, ty jedna posadzke widziałes wiec nie pisz że samo sie poziomuje bo to bzdury! dlaczego tym wykonawcą fizyka nie pomogła zrobić posadzki?odpowiem ci! bo to kolejna firma która bierze się za coś o czym nie ma pojęcia szybko i do przodu tylko kasa się liczy a pokrzywdzony jak zawsze jest inwestor!więc nie wprowadzaj ludzi w błądrzadna posadzka sama dobrze się nie zrobi nie ma takiej technologi, odpowiednia wiedza i doświadczenie jest potrzebne Widzę że dalsza dyskusja nie ma sensu, żeby nie zaśmiecać tematu, powiem jeszcze raz że wylewka anhydrytowa wykonana zgodnie z recepturą poziomuje się sama (nie będę już wnikał w takie szczegóły jak bardzo czy idealnie itp). Nie będę dyskutował o źle wykonanych wylewkach bo jest to temat "Wylewka anhydrytowa konta cementowa" wiec zakładamy że wylewki są wykonane zgodnie ze sztuką i zaleceniami producenta. Źle wykonane wylewki to inny temat. Edytowano 18 stycznia 2014 przez lukasino (zobacz historię edycji) Link do komentarza
lukasz860910 Napisano 18 stycznia 2014 Udostępnij #103 Napisano 18 stycznia 2014 dyskusja nie ma seneu bo mam racje, nic samo się nie robi jeśli tak to dlaczego nanosi się tyle punktów kontrolnych na pomieszczeniu? jeden by wystarczył. Tylko tak się mówi wylewka samopoziomująca ale samo nic się nie zrobii wszystko jest na temat tylko nie zrozumiałeś mi chodziło kolego o to że nie ważne jaką wylewkę wybierzesz z każdej będzie klient zadowolony jeśli wykona to ekipa zgodnie ze sztuką budowlaną (dziś wiele firm powstało wiele nie ma doświadczenia tylko szkolenia, lub troche pracowali w tym ma kase i już firme otwiera i uczy się u kogo? u nas na budowie! tylko że jest za póżno często taki znika nie odbiera telefonu itp.) Chodziło mi tylko o to żeby wybierać odpowiednie firmy, bo każda technologia może być wykonana dobrze i źle Link do komentarza
celafon Napisano 28 stycznia 2014 Udostępnij #104 Napisano 28 stycznia 2014 Hej.Nie zamierzam się wypowiadać na temat poziomowa wylewki - jaka by nie była, poziom ma być, a jak nie ma, to wykonawca dał ciała.Ale wrzucę tutaj 2 gr w kwestii ceny. U mnie wylewki anhydrytowe w całym domu (z ogrzewaniem podłogowym) wyniosły 6900 PLN. Do tego miałem nieco poprawek, bo instalatorzy spieprzyli nieco układanie styropianu i w łazience panowie od wylewek musieli to zniwelować. Więc jakieś 400 PLN za to należałoby odliczyć. Powierzchnia podłóg to jakieś 130 m2. Daje to jakieś 51 PLN za metr kwadrat burtto. Wylewki były sprowadzane z Niemiec z firmy Wolplan, a wykonawca - firma Kibo (pan Przemek Jakubczyk). Z czystym sumieniem ekipę można polecić. Link do komentarza
lukasz860910 Napisano 28 stycznia 2014 Udostępnij #105 Napisano 28 stycznia 2014 (edytowany) Cytat Hej.Nie zamierzam się wypowiadać na temat poziomowa wylewki - jaka by nie była, poziom ma być, a jak nie ma, to wykonawca dał ciała.Ale wrzucę tutaj 2 gr w kwestii ceny. U mnie wylewki anhydrytowe w całym domu (z ogrzewaniem podłogowym) wyniosły 6900 PLN. Do tego miałem nieco poprawek, bo instalatorzy spieprzyli nieco układanie styropianu i w łazience panowie od wylewek musieli to zniwelować. Więc jakieś 400 PLN za to należałoby odliczyć. Powierzchnia podłóg to jakieś 130 m2. Daje to jakieś 51 PLN za metr kwadrat burtto. Wylewki były sprowadzane z Niemiec z firmy Wolplan, a wykonawca - firma Kibo (pan Przemek Jakubczyk). Z czystym sumieniem ekipę można polecić. firma która wylewała posadzkę była przed wylaniem na budowie? naniosła albo sprawdziła poziomy?jeśli nie to ich wina jeżeli klient dzwoni wcześniej posadzkarz powinien wcześniej przyjechać sprawdzić poziomy i powiedzieć gdzie jaki bedzie trzeba położyć styropian, od poziomów są posadzkarze wiec nie powinni nic doliczaćchyba że szukałeś posadzkarzy jak była zrobiona już podłogówkaważne że masz dobrze zrobione dlatego warto polecać sprawdzone ekipyza posadzkę betonową tak dobrze zrobioną klient płaci około 28-36zł za 1m2 zależy jakie miasto ceny żwirów są różne, w cenie: piasek płukany 0-4mm, kruszywo, siatka stalowa (nie zawsze jest konieczność stosowania jej wiec może być taniej o około 3zł za 1m2), cement, dylatacje, włókno, plastyfikator Edytowano 28 stycznia 2014 przez lukasz860910 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
celafon Napisano 29 stycznia 2014 Udostępnij #106 Napisano 29 stycznia 2014 Cytat firma która wylewała posadzkę była przed wylaniem na budowie? naniosła albo sprawdziła poziomy? Tak. Byli wcześniej jak już styropian leżał. Sporo było już wtedy do poprawki: praktycznie cały dół i coś na piętrze. Dokładnie zaznaczyli poziomy, żeby można było to poprawić. Później sam zaopatrzyłem się w poziomicę laserową i zostawiłem gościom od układania styropianu. No ale oni jacyś byli zieleni w kwestii wylewek anhydrytowych i dla nich +/- kilka centymetrów to żaden problem, no i zostawili jednego babola w łazience W każdym razie fajnie, że goście od wylewek zwrócili na to uwagę. Zawsze mogliby dowalić tego anhydrytu tyle, żeby zniwelować te nierówności. No i wtedy cały ten misterny plan szlag by trafił. Zapłaciłbym jak za wołu, a zysk byłby żaden. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 29 stycznia 2014 Udostępnij #107 Napisano 29 stycznia 2014 Cytat Tak. Byli wcześniej jak już styropian leżał. Sporo było już wtedy do poprawki: praktycznie cały dół i coś na piętrze. Dokładnie zaznaczyli poziomy, żeby można było to poprawić. Później sam zaopatrzyłem się w poziomicę laserową i zostawiłem gościom od układania styropianu. No ale oni jacyś byli zieleni w kwestii wylewek anhydrytowych i dla nich +/- kilka centymetrów to żaden problem, no i zostawili jednego babola w łazience W każdym razie fajnie, że goście od wylewek zwrócili na to uwagę. Zawsze mogliby dowalić tego anhydrytu tyle, żeby zniwelować te nierówności. No i wtedy cały ten misterny plan szlag by trafił. Zapłaciłbym jak za wołu, a zysk byłby żaden. Jak można spieprzyć układanie styropianu? Masz wylanego chudziaka równo (chyba że chudziak miał góry i doliny) na to kładziesz styro ile tam centymetrów potrzeba i wszędzie musi być równo. Co oni z kawałków układali różnej grubości? A poziom posadzki powinien być naniesiony przed układaniem styropianu. Link do komentarza
lukasz860910 Napisano 30 stycznia 2014 Udostępnij #108 Napisano 30 stycznia 2014 (edytowany) dokładnie tak powinno się robić, nanieść poziom i do tego układać styropian dla mnie jest to nie do spieprzeniaposadzkarze powinni oglądać budowy przed ułożeniem styropianu, chudziaki i stropy są nie raz zrobione katastrofalnie aż zal że klient za to zapłaciłstrop, chudziaki oczyszcza się z zanieczyszczeń reszty tynków nierówności jeżeli są dziury trzeba je uzupełnić, przy układaniu styropianu jeżeli dotniemy styropian do rurki sypiemy piasek i ściągamy równo z styropianem tak żeby nie pozostawić pustych przestrzeni dopiero układamy drugą warstwepamiętajmy aby folia była wywinięta ponad poziom posadzki po wylaniu obetniemy nadmiar( na zdjęciu widać styropian układany na stropie w takim przypadku folie dajemy na styropianie przy podłogach na gruncie folie dajemy pod styropian i na styropian) Edytowano 30 stycznia 2014 przez lukasz860910 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
celafon Napisano 30 stycznia 2014 Udostępnij #109 Napisano 30 stycznia 2014 Cytat Jak można spieprzyć układanie styropianu? Masz wylanego chudziaka równo (chyba że chudziak miał góry i doliny) Miał góry i doliny +/- 3cm.Do tego, żeby było weselej na dole miałem 3 oddzielne chudziaki, ze względu na przechodzący próg fundamentu. No i w związku z tym 3 różne wysokości chudziaka Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 stycznia 2014 Udostępnij #110 Napisano 30 stycznia 2014 Cytat Miał góry i doliny +/- 3cm.Do tego, żeby było weselej na dole miałem 3 oddzielne chudziaki, ze względu na przechodzący próg fundamentu. No i w związku z tym 3 różne wysokości chudziaka I zapewne ten chudziak był lany jak już stały ściany zewnętrzne i wewnętrzne. Link do komentarza
lukasz860910 Napisano 2 lutego 2014 Udostępnij #111 Napisano 2 lutego 2014 Cytat Miał góry i doliny +/- 3cm.Do tego, żeby było weselej na dole miałem 3 oddzielne chudziaki, ze względu na przechodzący próg fundamentu. No i w związku z tym 3 różne wysokości chudziaka nie ważne i tak wina jest tych co wylewali to stare przyzwyczajenia kiedyś ściągali do fundamentu albo mierzyli od nich a przecież nie jest idealnie równy dla wielu fachowców chudy beton jest pozbywamy nikt nie przykłada się do niego i później są problemy ja jak wylewam chudziaki zawsze nanoszę poziom uwzględnia się otwory dzwi, schody, bramy garażowej, okna tarasowe (jak nie ma ich to trzymamy się wymiarów podanych w projekcie)po niżej zdjęcia chudego betonu zrobionego tak jak się należy:P na takim podbetonie styropian dolega całą płaszczyzną nie ma też ostrych nierówności które uszkodzą np. folieDla zainteresowanych jak wygląda wylewanie posadzek maszynowych mixokretem.Zapraszam do obejrzenia naszego filmu i galerii zdjęć na youtube.pl po niżej link:- zdjęcia naszych realizacji: http://www.youtube.com/watch?v=lNpdbn0UnMU - film jak wylewa się posadzki maszynowe: http://www.youtube.com/watch?v=YvCuhlh1jH4 Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 23 lipca 2014 Udostępnij #112 Napisano 23 lipca 2014 Cytat Więc proszę się zastanowić ,wylewka anhydrytowa ma lepszą przewodność niż betonowa ,czyli grzejąc dwa identyczne pomieszczenia ,utrzymując w nich identyczne temperatury powietrza , powierzchnia na styku płyty z powietrzem wylewki anhydrytowej, będzie chłodniejsza od wylewki betonowej czy cieplejsza?. W obu przypadkach temperatura będzie taka sama. Pozdrawiam. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 23 lipca 2014 Udostępnij #113 Napisano 23 lipca 2014 Cytat A czym łatwiej sterować ? grzejnikami czy podłogówką i dlaczego ?Masz wylewkę betonową i podłogówkę ? to włącz pompę obiegową i poczekaj po jakim czasie instalacja zareaguje na podanie wody w rurki podłogówki tzn, po jakim czasie podłoga zacznie robić się ciepła... Podłogówka wodna posiada zdolność do samoregulacji, czyli dostosowywania ilości ciepła do zmian temperatury w pomieszczeniach. oczywiście w pewnym zakresie. Pozdrawiam. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 23 lipca 2014 Udostępnij #114 Napisano 23 lipca 2014 Cytat Ale się gościu nakręcił "ponad dwa razy szybciej się nagrzewa" ,nie lepiej napisać prawie trzy razy szybciej . No tak pisać można różnie.Wg badań, w standardowych grubościach nagrzewanie wylewki zależy od temperatury w rurkach. Przy 42'C beton nagrzewa sie nieco ponad 3 godziny, anchydryt około 2 godz, przy nizszej temperaturze różnica się powiększa. Pozdrawiam. Cytat Witam forumowiczów Przy takiej samej grubości wylewek... być może, ale też nie jestem do końca przekonany( chociażby ze względu na mniejszą ich porowatość niż cementowych).W wylewkach ahydrytowych chodzi również o to, że mogą być cieńsze niż cementowe, a co za tym idzie szybciej oddadzą ciepło, można wtedy lepiej, patrz grubiej docieplić podłogę itp. Masz wiele racji, aczkolwiek bez euforii.Przy 70W z metra różnica w stopniach wynosi około 1 'C natomiast przy połowie powyższego wydatku cieplnego już tylko około 0,5'C.Pozdrawiam. Link do komentarza
wylewkasamopoziomujaca Napisano 7 lipca 2015 Udostępnij #115 Napisano 7 lipca 2015 (edytowany) Drodzy Państwo, trochę odgrzejemy temat, natomiast przygotowaliśmy dla Was poradnik, jak powinno poprawie wyglądać przygotowanie podłoża pod jastrych anhydrytowy, zależy nam na edukacji szczególnie naszych klientów, natomiast lubimy pomagać wszystkim, więc udostępniamy dokument dla szerszego grona odbiorców.Dzięki poprawnemu przygotowaniu znacząco obniżymy koszt samego wykonania jastrychu anhydrytowego, który przeważnie rozliczany jest z m2 oraz z dodatkowego materiału rozliczanego powykonawczo, czy to z m3 czy z ton.Jak pisaliśmy na innych forum wraz z użytkownikiem lukasz860910 nigdy nie zdarzyło się, żeby budowa była w 100% równa, zawsze dochodzą dodatkowe tony materiału raz tona, raz więcej 2-3tony, czasem jak jest naprawdę spartaczony chudziak nawet 7-8 ton, więc zawsze lepiej dobrze przypilnować ekipy od chudziaka, o czym praktycznie nikt nie pamięta, albo nie wie, a następnie dobrze przypilnować ekipę od układania styropianów, bo im wyżej idziemy z równaniem tym drożej nas wszystko kosztuje.Zwracajcie zawsze uwagę na zrobienie podbudowy pod jastrych, bo im cieńszy, tym lepiej grzeje i mniej Was kosztuje samo jego wykonanie i późniejsze grzanie domu.PozdrawiamAntoni Edytowano 7 lipca 2015 przez Redakcja (zobacz historię edycji) Link do komentarza
diavol Napisano 20 września 2015 Udostępnij #116 Napisano 20 września 2015 Reklama reklamą, ale uważam, że Lafarge można zawierzyć. Zakładałem kilka lat temu i wylewka utrzymała odpowiednią elastyczność, a jednocześnie jest wytrzymała i odporna. Nie warto się kierować ceną. Tanio był zrobiony pas startowy w Modlinie, a chyba nie chodzi o mnożenie tak nietrafionych inwestycji. Szczególnie temu kto inwestuje. Link do komentarza
ekspert_lafarge Napisano 15 października 2015 Udostępnij #117 Napisano 15 października 2015 Dzień Dobry, Najlepszej jakości usługi wcale nie muszą być drogie. W przypadku Lafarge produkt wraz z wykonaniem dostępne są już od 21 zł za m2. Cena zależna jest od miejsca wykonywanej usługi, więc najlepiej dowiedzieć się bezpośrednio u przedstawiciela pod numerem 22 250 22 43. Posadzka anhydrytowa jest twardsza od cementowej, nie wymaga zbrojenia. Ponadto lepiej przewodzi ciepło, zatem bardzo dobrze sprawdza się przy nowoczesnym ogrzewaniu podłogowym. PozdrawiamMarek Tucholski Online Ekspert marki Lafarge. Link do komentarza
budo-spec Napisano 18 listopada 2015 Udostępnij #118 Napisano 18 listopada 2015 (edytowany) Niestety przy jastrychach anhydrytowych liczy się przygotowanie podłoża.Niestety w Polsce byłem tylko na 1 prostej budowie nie wykonywanej przeze mnie. A nadmienię że jastrychami zajmuję się już długo.Przez to ceny materiału rosną.Złe przygotowanie podłoża niestety skutkuje wyższymi kosztami wylewki.I czy jest to cementowa czy jest to anhydrytowa zawsze to samo jak strop lub chudziak jest nierówny.Istnieje możliwość wyrównania styropianem.Ale rzadko posadzkarze chcą to robić.A żaden z hydraulików których znam nie ma niczego do pomiarów.Tu powstaje mały problem ktoś tak miał ? Pozdrawiam Maciej 535183669 Edytowano 18 listopada 2015 przez budo-spec (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 27 listopada 2015 Udostępnij #119 Napisano 27 listopada 2015 Cytat Dzień Dobry, Najlepszej jakości usługi wcale nie muszą być drogie. W przypadku Lafarge produkt wraz z wykonaniem dostępne są już od 21 zł za m2. Cena zależna jest od miejsca wykonywanej usługi, więc najlepiej dowiedzieć się bezpośrednio u przedstawiciela pod numerem 22 250 22 43. Posadzka anhydrytowa jest twardsza od cementowej, nie wymaga zbrojenia. Ponadto lepiej przewodzi ciepło, zatem bardzo dobrze sprawdza się przy nowoczesnym ogrzewaniu podłogowym. PozdrawiamMarek Tucholski Online Ekspert marki Lafarge. Przy posadzkach z drewna, poza czasem rozgrzania, rodzaj wylewki anhydryt-beton nie robi większej różnicy. Pozdrawiam. Link do komentarza
budo-spec Napisano 28 listopada 2015 Udostępnij #120 Napisano 28 listopada 2015 Cytat Przy posadzkach z drewna, poza czasem rozgrzania, rodzaj wylewki anhydryt-beton nie robi większej różnicy. Pozdrawiam. Tak masz racje !Ale stosowanie ogrzewania podłogowego z parkietem to tak jak Kupić 30 cm styropianu na ścianę i kłaść go z fugą 5cm. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 28 listopada 2015 Udostępnij #121 Napisano 28 listopada 2015 Cytat Tak masz racje !Ale stosowanie ogrzewania podłogowego z parkietem to tak jak Kupić 30 cm styropianu na ścianę i kłaść go z fugą 5cm. Posadzka z parkietu na podłogówce nie stanowi żadnego problemu i wbrew pozorom nie generuje strat, jak w Twoim porównaniu - dziury w izolacji.Istotną jest kwestia umiejętnego skonfigurowania właściwości posadzki drewnianej z temperaturą płyty grzewczej i jej termoizolacją.A wszytko dlatego, aby w strumień ciepła w pożądanej ilości skierować do ogrzewanego pomieszczenia. Wystarczy znajomość prostej termodynamiki.Należy wiedzieć, że po podłodze chodzimy zimą - kiedy grzejemy, ale również w przedzimiu i przedwiośniu, kiedy nie grzejemy i przyjemniej jest, kiedy mamy cieplejszy kontakt, który daje nam drewno, a czego nie da nam kamień czy ceramika. Od dziesięciu lat wykonuję posadzki na podkładach grzewczych - bez problemowe ogrzewanie i podłoga.Pozdrawiam. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 28 listopada 2015 Udostępnij #122 Napisano 28 listopada 2015 Ale parkiet nie najlepszym rozwiązaniem do ogrzewania podłogowego. Wystarczy porównać ogrzewanie podłogowe z płytkami, z panelami i z parkietem czy deska barlinecką. Dwa pierwsze materiały lepiej się sprawują przy podłogówce. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 28 listopada 2015 Udostępnij #123 Napisano 28 listopada 2015 Cytat Ale parkiet nie najlepszym rozwiązaniem do ogrzewania podłogowego. Wystarczy porównać ogrzewanie podłogowe z płytkami, z panelami i z parkietem czy deska barlinecką. Dwa pierwsze materiały lepiej się sprawują przy podłogówce. Ile podłóg ogrzewanych obliczałeś i wykonałeś? Na pewno żadnej, stąd taka odpowiedź.Nie rozumiesz prostych zależności w przenikaniu ciepła i wolisz powtarzać slogany nie mające pokrycia z rzeczywistością.Na pocieszenie dla Ciebie, póki co, należysz do większości.Pozdrawiam. Link do komentarza
ekspert_lafarge Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #124 Napisano 2 grudnia 2015 Cytat Niestety przy jastrychach anhydrytowych liczy się przygotowanie podłoża.Niestety w Polsce byłem tylko na 1 prostej budowie nie wykonywanej przeze mnie. A nadmienię że jastrychami zajmuję się już długo.Przez to ceny materiału rosną.Złe przygotowanie podłoża niestety skutkuje wyższymi kosztami wylewki.I czy jest to cementowa czy jest to anhydrytowa zawsze to samo jak strop lub chudziak jest nierówny.Istnieje możliwość wyrównania styropianem.Ale rzadko posadzkarze chcą to robić.A żaden z hydraulików których znam nie ma niczego do pomiarów.Tu powstaje mały problem [attachment=23343:007_th_p..._do_izol.jpg] ktoś tak miał ? Pozdrawiam Maciej 535183669 Owszem, potwierdzam - podłoże pod wylewkę musi być dobrze wyrównane, dlatego lepiej takie prace zlecać sprawdzonej ekipie budowlanej. Pozdrawiam Marek Tucholski Online Ekspert marki Lafarge. Link do komentarza
budo-spec Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #125 Napisano 2 grudnia 2015 Cytat Owszem, potwierdzam - podłoże pod wylewkę musi być dobrze wyrównane, dlatego lepiej takie prace zlecać sprawdzonej ekipie budowlanej. Pozdrawiam Marek Tucholski Online Ekspert marki Lafarge. To chyba nie o to chodzi...Lepiej od samego początku mieć dobrze zrobione niż później szukać ekipy do równania...Problem jest w tym że bardzo bardzo rzadko ludzie zwracają uwagę na wykonanie pierwszych prac na budowie.Z których później wynikają dodatkowe problemy. Maciej BiełousBudo-Spec Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #126 Napisano 2 grudnia 2015 (edytowany) Cytat Ile podłóg ogrzewanych obliczałeś i wykonałeś? Na pewno żadnej, stąd taka odpowiedź.Nie rozumiesz prostych zależności w przenikaniu ciepła i wolisz powtarzać slogany nie mające pokrycia z rzeczywistością.Na pocieszenie dla Ciebie, póki co, należysz do większości.Pozdrawiam. Tak bardzo lubisz cyframi operować to sprawdź sobie przenikalność cieplną a potem możesz się wymądrzać.I nie zakładaj, że czegoś nie robiłem albo robiłem bo nie od tego tu jesteś abyś chwalił się swoją fachowością a innych ganił, nie idź tą drogą kolego.Pozdrawiam serdecznieA jeszcze się zapytam tak nieskromnie nawiązują do ilości wykonanych podłóg. A Ty ile podłóg użytkowałeś? Po zrobić i iść sobie dalej to nie sztuka. Edytowano 2 grudnia 2015 przez mhtyl (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #127 Napisano 2 grudnia 2015 Cytat Ile podłóg ogrzewanych obliczałeś i wykonałeś? Na pewno żadnej, stąd taka odpowiedź.Nie rozumiesz prostych zależności w przenikaniu ciepła i wolisz powtarzać slogany nie mające pokrycia z rzeczywistością.Na pocieszenie dla Ciebie, póki co, należysz do większości.Pozdrawiam. to Kolego wyjaśnij, skoro proste, to chętnie przeczytam bo może zrozumiem, inaczej będę miał problem z zaszufladkowaniem siebie do właściwej grupy (mniejszość czy większość) Cytat Posadzka z parkietu na podłogówce nie stanowi żadnego problemu i wbrew pozorom nie generuje strat, jak w Twoim porównaniu - dziury w izolacji. prawda, porównanie lekko nietrafione Cytat Istotną jest kwestia umiejętnego skonfigurowania właściwości posadzki drewnianej z temperaturą płyty grzewczej i jej termoizolacją. to skonfigurujmy coś na sucho, please Cytat A wszytko dlatego, aby w strumień ciepła w pożądanej ilości skierować do ogrzewanego pomieszczenia. Wystarczy znajomość prostej termodynamiki. wyjaśnij co i jak Cytat Należy wiedzieć, że po podłodze chodzimy zimą - kiedy grzejemy, ale również w przedzimiu i przedwiośniu, kiedy nie grzejemy i przyjemniej jest, kiedy mamy cieplejszy kontakt, który daje nam drewno, a czego nie da nam kamień czy ceramika. myślę, że tu akurat nikogo przekonywać nie trzeba Cytat Od dziesięciu lat wykonuję posadzki na podkładach grzewczych - bez problemowe ogrzewanie i podłoga. tu się trochę pogubiłem w Twoim przekazie, no może te 10 lat to rozumiem, ale to tu najmniej jest ważnerozwiń trochę te swoje skondensowane sentencje Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #128 Napisano 2 grudnia 2015 Cytat to Kolego wyjaśnij, skoro proste, to chętnie przeczytam bo może zrozumiem, inaczej będę miał problem z zaszufladkowaniem siebie do właściwej grupy (mniejszość czy większość)prawda, porównanie lekko nietrafioneto skonfigurujmy coś na sucho, pleasewyjaśnij co i jakmyślę, że tu akurat nikogo przekonywać nie trzeba tu się trochę pogubiłem w Twoim przekazie, no może te 10 lat to rozumiem, ale to tu najmniej jest ważnerozwiń trochę te swoje skondensowane sentencje Ok., postaram się jak najprościej.Konfiguracja na sucho - proszę bardzo na zasadzie porównań.I opcja - płytki R=0,012 m2K/W na podkładzie grzewczym przy max obciążeniu 70W/m2 i izolacji płyty grzewczej grubości 10 cm, straty go gruntu są poniżej 10% - ok.7 W/m2II opcja - na tej samej płycie grzewczej, z tą samą izolacją instalujemy parkiet 16 mm R = 0,1 m2K/W. Chcąc uzyskać analogiczną moc cieplną 70 W/m2 musimy podnieść temperaturę płyty grzewczej o kilka stopni, a wówczas przy tej samej izolacji wzrosną straty ciepła do gruntu.III opcja - ta sama posadzka jak w opcji II (parkiet 16 mm R= 0,1 m2K/W), podobna jak w opcji II temperatura płyty grzewczej, jednak grubsza izolacja - 15 cm przyczynia się do zredukowania strat ciepła do gruntu jak w opcji I <10%.Na tym polega właściwa konfiguracja termoizolacji z rodzajem posadzki przy podłogówce, oczywiście w bardzo uproszczonym sposobie. Pozdrawiam. Cytat Tak bardzo lubisz cyframi operować to sprawdź sobie przenikalność cieplną a potem możesz się wymądrzać.I nie zakładaj, że czegoś nie robiłem albo robiłem bo nie od tego tu jesteś abyś chwalił się swoją fachowością a innych ganił, nie idź tą drogą kolego.Pozdrawiam serdecznieA jeszcze się zapytam tak nieskromnie nawiązują do ilości wykonanych podłóg. A Ty ile podłóg użytkowałeś? Po zrobić i iść sobie dalej to nie sztuka. Szanowny kolego, w ciągu roku nadzoruję wykonanie grubo ponad sto podłóg, a robię to od 25 lat. Żeby po pierwszej podłodze móc robić drugą, to trzeba tę pierwszą zrobić przyzwoicie - i tak dalej. Inaczej się nie da.Chcąc udzielać się w tematach ogrzewnictwa powinieneś rozróżnić przewodzenie ciepła od jego przenikania.Pozdrawiam. Link do komentarza
Barbossa Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #129 Napisano 2 grudnia 2015 co nie zmienia faktu, że w całej tej konfiguracji parkiet wychodzi najgorzej, więc po co te głupie komenty po poniższym wpisie, Panie Ekspercie Cytat Ale parkiet nie najlepszym rozwiązaniem do ogrzewania podłogowego. Wystarczy porównać ogrzewanie podłogowe z płytkami, z panelami i z parkietem czy deska barlinecką. Dwa pierwsze materiały lepiej się sprawują przy podłogówce. a kładzenie na szali lat doświadczeń raczej zachowaj dla Siebie, będzie bardziej elegancko (moim zdaniem), ergo - mniej protekcjonalnie Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #130 Napisano 2 grudnia 2015 Cytat co nie zmienia faktu, że w całej tej konfiguracji parkiet wychodzi najgorzej, więc po co te głupie komenty po poniższym wpisie, Panie Ekspercie. Widać "nie załapałeś" - no trudno.Jeżeli inwestor "ładuje" kilkaset tysięcy w budowanie, a chce zaoszczędzić kilkaset zł na izolacji to jego sprawa.Natomiast coraz więcej jest budujących dla własnego komfortu.Kto chce kłaść płytki na podłogówce - niech kładzie.Kto chce drewno na podłogówce - będzie wiedział jak to skonfigurować.I to na tyle, pozdrawiam Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #131 Napisano 2 grudnia 2015 Cytat Szanowny kolego, w ciągu roku nadzoruję wykonanie grubo ponad sto podłóg, a robię to od 25 lat. Żeby po pierwszej podłodze móc robić drugą, to trzeba tę pierwszą zrobić przyzwoicie - i tak dalej. Inaczej się nie da.Chcąc udzielać się w tematach ogrzewnictwa powinieneś rozróżnić przewodzenie ciepła od jego przenikania.Pozdrawiam. Cytat co nie zmienia faktu, że w całej tej konfiguracji parkiet wychodzi najgorzej, więc po co te głupie komenty po poniższym wpisie, Panie Ekspercie W zasadzie to co chciałem napisać napisał już Barbossa. Link do komentarza
Barbossa Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #132 Napisano 2 grudnia 2015 i widzisz, trzeba zmotywować takiego tuza jak Ty (mam nadzieję, że bez obrazy) pewnymi, lekko prowokacyjnymi wpisami, żeby dostać proste i pomocne info - parkiet jak najbardziej można i wiele drożej to nie wychodzi, bo to koszt paru centów styro więcej w posadzcenie można tak od razu co do płytek, to w upały są często błogosławieństwem, nie każdy uznaje drewno za to, co mu daje ten najlepszy komfort, warto mieć to na uwadze Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #133 Napisano 2 grudnia 2015 Cytat Widać "nie załapałeś" - no trudno.Jeżeli inwestor "ładuje" kilkaset tysięcy w budowanie, a chce zaoszczędzić kilkaset zł na izolacji to jego sprawa.Natomiast coraz więcej jest budujących dla własnego komfortu.Kto chce kłaść płytki na podłogówce - niech kładzie.Kto chce drewno na podłogówce - będzie wiedział jak to skonfigurować.I to na tyle, pozdrawiam A co stoi na przeszkodzie aby do płytek położyć porządną izolację?Jeżeli chcesz porównywać zyski i straty to porównuj w identycznych warunkach, wtedy to odda prawdziwy obraz sytuacji. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #134 Napisano 2 grudnia 2015 Cytat i widzisz, trzeba zmotywować takiego tuza jak Ty (mam nadzieję, że bez obrazy) pewnymi, lekko prowokacyjnymi wpisami, żeby dostać proste i pomocne info - parkiet jak najbardziej można i wiele drożej to nie wychodzi, bo to koszt paru centów styro więcej w posadzcenie można tak od razu co do płytek, to w upały są często błogosławieństwem, nie każdy uznaje drewno za to, co mu daje ten najlepszy komfort, warto mieć to na uwadze Co do płytek to powtarzasz slogany. Górny pułap komfortu cieplnego w naszym klimacie jest podobny dla ceramiki i dla drewna - podłoga ok. 30oC. Dolny pułap jest korzystny dla drewna.Komfort cieplny to odczucie subiektywne - jeden czuje tak, drugi inaczej.Dlatego warto dać możliwość wyboru - płytki, parkiet itd, przy czym warto wiedzieć, co z czego wynika - to wszystko lub prawie wszystko.Pozdrawiam. Cytat A co stoi na przeszkodzie aby do płytek położyć porządną izolację?Jeżeli chcesz porównywać zyski i straty to porównuj w identycznych warunkach, wtedy to odda prawdziwy obraz sytuacji. A co zrobiłem? Widzę, że też "nie załapałeś".Można przy płytce ceramicznej dać lepszą izolację, ale wszystko w granicach zdrowego rozsądku.Wraz ze wzrostem izolacji maleją różnice strat ciepła pomimo zmian rodzaju - oporności cieplnej okładziny posadzkowej.Masz dalsze pytania - proszę bardzo.Pozdrawiam. Link do komentarza
Barbossa Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #135 Napisano 2 grudnia 2015 Cytat Co do płytek to powtarzasz slogany. ........ nie tylko Ty masz siwy łeb, weź łaskawie to pod uwagę mądraloosobiście wole płytki i w doopie mam Twe przekonanie w tym temaciejak jest zimno chodzę w kapciach, ciepłych dodamjak gorąco - łażenie boso sprawia przyjemnośćlepiej? Cytat .....Komfort cieplny to odczucie subiektywne - jeden czuje tak, drugi inaczej...... to po co te krzywe teksty Cytat ......Można przy płytce ceramicznej dać lepszą izolację, ale wszystko w granicach zdrowego rozsądku.Wraz ze wzrostem izolacji maleją różnice strat ciepła pomimo zmian rodzaju - oporności cieplnej okładziny posadzkowej....... a tu to Amerykę odkryłeś, zupełnie jak nasz przyjaciel Irek (manipulujesz info) można jeszcze dodać jedno10 czy 15 centów w posadzkę na glebie to w ubiegłym stuleciu się zalecało, skoryguj swą wiedzę w tym temacie, do norm nie równaj, te często są w tyle za możliwościami/potrzebami 1 Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #136 Napisano 2 grudnia 2015 Cytat nie tylko Ty masz siwy łeb, weź łaskawie to pod uwagę mądraloosobiście wole płytki i w doopie mam Twe przekonanie w tym temaciejak jest zimno chodzę w kapciach, ciepłych dodamjak gorąco - łażenie boso sprawia przyjemnośćlepiej?to po co te krzywe teksty a tu to Amerykę odkryłeś, zupełnie jak nasz przyjaciel Irek (manipulujesz info) Szanowny kolego, jeżeli Ty wolisz płytki, to masz do tego prawo i mnie nic do tego.Natomiast są również tacy, którzy wolą podłogę drewnianą i warto im podpowiedzieć jak to zrobić przy podłogówce.Szanujmy odczucia innych.Pozdrawiam. Link do komentarza
Barbossa Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #137 Napisano 2 grudnia 2015 Kolega z PISu Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 2 grudnia 2015 Udostępnij #138 Napisano 2 grudnia 2015 Cytat a kładzenie na szali lat doświadczeń raczej zachowaj dla Siebie, będzie bardziej elegancko (moim zdaniem) Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #139 Napisano 3 grudnia 2015 Jak dla mnie - wygląda to tak:1. Budując tylko zgodnie z wymaganiami, co do izolacyjności termicznej posadzki/podłogi na gruncie (dla domów mieszkalnych), przedstawione argumenty są akademickie, bo wpływ rodzaju wykończenia posadzki/podłogi na temperaturę "ogrzewania gruntu" jest na tyle mały, że możemy mówić o kilku mm zwiększeniu grubości izolacji - czyli wartość realnie pomijalną.2. Zalecana temperatura posadzki/podłogi w strefach stałego przebywania ludzi to 24 - 26 stopni, a dopuszczalna chwilowa to 29 stopni.3. W zależności od rodzaju wykończenia posadzki/podłogi określa się odległości między układanymi rurkami ogrzewania podłogowego, tak aby przy warunkach skrajnych (obliczeniowych), temperatura posadzki/podłogi nie przekraczała tej z pkt.2.4. Wykończenie posadzki/podłogi drewnem (o określonej grubości maksymalnej dla danego gatunku) nie powoduje żadnych strat (w porównaniu do ceramiki) - natomiast zwiększa bezwładność i akumulacyjność posadzki/podłogi, co może być odczuwalne.%. Jeśli ktoś będzie twierdził, że pitolę bez sensu niech odpowie na pytanie - czy na drewnie (deseczce) można upiec rybę nad ogniskiem, grillem..... Link do komentarza
aaaa Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #140 Napisano 3 grudnia 2015 Cytat I opcja II opcja III opcja moim zdaniem jest jeszcze inna opcja o której nie wspomnianoinwestor wie, że w danym pomieszczeniu będzie parkiet i zagęszcza tam rurki - pisze o tym bajbaga wyżejbo to że we wszystkich opcjach wymienionych przez eksperta jest ta sama płyta grzewcza zakłada jednocześnie że inwestor nie myśli podczas budowy....co nie zawsze jest prawdą kolejna kwestia która rzuciła mi się w oczy - dzisiaj chyba coraz mniej jest takich inwestorów co dają tylko 10cm izolacji od gruntu - więc przykłady moim zdaniem są mało adekwatne Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #141 Napisano 3 grudnia 2015 Cytat moim zdaniem jest jeszcze inna opcja o której nie wspomniano..... To nie jest opcja, tylko wymóg rzetelnego zaprojektowania i wykonania ogrzewania podłogowego. Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #142 Napisano 3 grudnia 2015 Ps. U dla podłogi na gruncie nie może być większe niż 0,30 W/(m2*K) - co daje min. 15 cm styropianu.Zwiększenie temperatury medium grzewczego o 10 stopni (dla tego minimalnego U) powoduje "stratę do gruntu" dużo mniejszą jak 0,1 stopnia/m2, a przy 20cm styropianu taka "strata" wynosi dużo mniej jak 0,05 stopnia/m2 Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #143 Napisano 3 grudnia 2015 Cytat Wraz ze wzrostem izolacji maleją różnice strat ciepła pomimo zmian rodzaju - oporności cieplnej okładziny posadzkowej. Temperatura powierzchni podłogi zależy od zapotrzebowania na ciepło w ogrzewanym pomieszczeniu.Temperatura jastrychu - wylewki grzewczej zależy od powyższego + oporność okładziny posadzkowej i przy zamianie ceramiki na drewno różnica temperatur jastrychu grzewczego może różnić się nawet o 10 oC.Ilość przenikającego ciepła do gruntu, poza uwarunkowaniami zewnętrznymi, zależy od skuteczności izolacji i temperatury płyty grzewczej, jako że wzrasta różnica temperatur płyta grzewcza - grunt.Zagęszczenie rurek - to też wzrost temperatury płyty grzewczej.Istniejące slogany o stratach ciepła do gruntu przypadku parkietu na podłogówce należy prostować.- jeżeli poskąpisz na izolacji to dołożysz do eksploatacji.- jeżeli nie pożałujesz na izolację możesz spokojnie wybierać między parkietem a płytką. Tu, w pewnym stopniu, barierą może być pompa ciepła.Jak się buduje - izoluje widać na budowach?????Gdyby wszyscy budowali zgodnie z zasadami - forum nie miałoby racji bytu.Pozdrawiam. Cytat Ps. U dla podłogi na gruncie nie może być większe niż 0,30 W/(m2*K) - co daje min. 15 cm styropianu.Zwiększenie temperatury medium grzewczego o 10 stopni (dla tego minimalnego U) powoduje "stratę do gruntu" dużo mniejszą jak 0,1 stopnia/m2, a przy 20cm styropianu taka "strata" wynosi dużo mniej jak 0,05 stopnia/m2 Podniesienie temperatury płyty grzewczej o 10K wymaga podniesienie temperatury medium grzewczego o kilka stopni więcej.Spód jastrychu zawsze będzie cieplejszy od jego górnej części - z tytułu umiejscowienia rurek, szczególnie jak są zagęszczone.Możesz zaprezentować sposób obliczeń - ciekawie wygląda to co piszesz.Pozdrawiam. Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #144 Napisano 3 grudnia 2015 Cytat Temperatura powierzchni podłogi zależy od zapotrzebowania na ciepło w ogrzewanym pomieszczeniu.Temperatura jastrychu - wylewki grzewczej zależy od powyższego + oporność okładziny posadzkowej i przy zamianie ceramiki na drewno różnica temperatur jastrychu grzewczego może różnić się nawet o 10 oC.Ilość przenikającego ciepła do gruntu, poza uwarunkowaniami zewnętrznymi, zależy od skuteczności izolacji i temperatury płyty grzewczej, jako że wzrasta różnica temperatur płyta grzewcza - grunt.Zagęszczenie rurek - to też wzrost temperatury płyty grzewczej.Istniejące slogany o stratach ciepła do gruntu przypadku parkietu na podłogówce należy prostować.- jeżeli poskąpisz na izolacji to dołożysz do eksploatacji.- jeżeli nie pożałujesz na izolację możesz spokojnie wybierać między parkietem a płytką. Tu, w pewnym stopniu, barierą może być pompa ciepła.Jak się buduje - izoluje widać na budowach?????Gdyby wszyscy budowali zgodnie z zasadami - forum nie miałoby racji bytu.Pozdrawiam. Cytuję całość - w celach "zachowawczych".1. Gdyby tak było, to grzałką o mocy 100W, można byłoby ogrzać np. ocean.2. Temperatura a strumień cieplny(gęstość) nie są pojęciami tożsamymi - a jak widać, często są mylone.Ps. Do obliczeń użyłem najprostszego programu "liczącego" U przegród budowlanych. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #145 Napisano 3 grudnia 2015 Cytat Cytuję całość - w celach "zachowawczych".1. Gdyby tak było, to grzałką o mocy 100W, można byłoby ogrzać np. ocean.2. Temperatura a strumień cieplny(gęstość) nie są pojęciami tożsamymi - a jak widać, często są mylone. Strumień ciepła i gęstość strumienia ciepła - nie są pojęciami tożsamymi.Prosił bym o obliczenia jeśli możesz. Grzałka i ocean - nie zjeżdżajmy z istoty tematu.Pozdrawiam. Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #146 Napisano 3 grudnia 2015 Obliczałem programem TERMIKA, który wyznacza współczynnik przenikania ciepła przez przegrodę oraz (do wyboru) rozkład temperatury i ciśnienia pary wodnej, w wielowarstwowej przegrodzie. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #147 Napisano 3 grudnia 2015 Cytat Obliczałem programem TERMIKA, który wyznacza współczynnik przenikania ciepła przez przegrodę oraz (do wyboru) rozkład temperatury i ciśnienia pary wodnej, w wielowarstwowej przegrodzie. Proponuję fachową lekturę http://www.izolacje.com.pl/artykul/id1771,...nia-podlogowegoPozdrawiam. Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #148 Napisano 3 grudnia 2015 Tiaaa.Jakoś nie widzę istotnych różnic, w stosunku do tego co napisałem. Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #149 Napisano 3 grudnia 2015 Cytat Tiaaa.Jakoś nie widzę istotnych różnic, w stosunku do tego co napisałem. Nie widzisz ??????Grubości zalecanych izolacji dla posadzek NF 40 w zależności od strefy klimatycznej, też nie zauważyłeś.Warto zagłębić się w ten temat.Pozdrawiam. Link do komentarza
bajbaga Napisano 3 grudnia 2015 Udostępnij #150 Napisano 3 grudnia 2015 Człowieku - wyluzuj i czytaj ze zrozumieniem.Pisałem o wymaganym U minimalnym, określonym przez przepisy.Po drugie, te zależności na które się teraz powołujesz, nie wynikają z różnicy wynikającej z rodzaju materiału którym wykończono podłogę (drewno, ceramika) - a takie było meritum tej sprawy.Gdzie tam jest napisane, że zastosowanie drewna przy ogrzewaniu podłogowym, wymusza grubszą izolację do gruntu ?A przypominam, że to Ty tak pisałeś: Cytat Na tym polega właściwa konfiguracja termoizolacji z rodzajem posadzki przy podłogówce, oczywiście w bardzo uproszczonym sposobie. Cytat Temperatura jastrychu - wylewki grzewczej zależy od powyższego + oporność okładziny posadzkowej i przy zamianie ceramiki na drewno różnica temperatur jastrychu grzewczego może różnić się nawet o 10 oC. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się