Skocz do zawartości

Demontaż sufitu


Recommended Posts

Napisano
witam,

Planuję rozebrać sufit wykonany z cegły dziurawki ok 100m2 ( tj na całym poddaszu ) bo między nim a dachem jest 60cm tzw luki wentylacyjnej. Rozbierając to zyskuję na wysokości pomieszczeń.

Jak podejść do tematu aby było bezpiecznie , rozkułem jedną cegłę aby zobaczyć co jest pod spodem i przestrzeń jest " wypełniona " jakąś szlaką ...
sufit jest zbudowany z cegły dziurawki i co 60 cm jest belka

proszę o porady
Napisano (edytowany)
  Cytat

witam,

Planuję rozebrać sufit wykonany z cegły dziurawki ok 100m2 ( tj na całym poddaszu ) bo między nim a dachem jest 60cm tzw luki wentylacyjnej. Rozbierając to zyskuję na wysokości pomieszczeń.

Jak podejść do tematu aby było bezpiecznie , rozkułem jedną cegłę aby zobaczyć co jest pod spodem i przestrzeń jest " wypełniona " jakąś szlaką ...
sufit jest zbudowany z cegły dziurawki i co 60 cm jest belka

proszę o porady

Rozwiń  

To jest żużel był zastosowany jako ocieplenie stropu ,problem polega na tym że wszystko co jest wyżej opiera się na tym stropie i jak rozbierzesz go cały żużel 20 ton , wylewka betonowa na dachu, oraz papa 10 ton runie do środka musisz zacząć rozbiórkę od góry zerwać papę wylewkę betonową usunąć żużel i dopiero rozebrać strop ,będziesz musiał niestety zrobić wieniec dookoła ,nowy dach z drewnianej konstrukcji .Na to wszystko musisz mieć projekt i uzgodnienia w urzędach na roboty . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

To jest żużel był zastosowany jako ocieplenie stropu

Rozwiń  


Dokładnie. Ja miałem inną sytuację w której ściany były wypchane szlaką i zużlem. Po zbijaniu tynków w środku domu zaczęły mi się walić ściany i podjelismy decyzję o rozbiórce starego domu. Oprócz tego zapach tego żużlu oraz tego co się znajdowało w ścianach powalała na kolana. Więc tak jak kolega wyżej napisał zacznij od rozbiórki według jego wskazówek.

Jak dostanę się do starych zdjęć domu to wkleję do tematu jako ciekawostkę icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

witam,

Planuję rozebrać sufit wykonany z cegły dziurawki ok 100m2 ( tj na całym poddaszu ) bo między nim a dachem jest 60cm tzw luki wentylacyjnej. Rozbierając to zyskuję na wysokości pomieszczeń.

Jak podejść do tematu aby było bezpiecznie , rozkułem jedną cegłę aby zobaczyć co jest pod spodem i przestrzeń jest " wypełniona " jakąś szlaką ...
sufit jest zbudowany z cegły dziurawki i co 60 cm jest belka

proszę o porady

Rozwiń  

To nie jest sufit tylko strop Kleina. Posłuchaj rady przedmówców gdyż strop ten wiąże ściany jak go rozbierzesz to mogą się one rozjechać na boki pod ciężarem dachu. Moja rada zamiast dyskutować na forum umów się z jakimś inżynierem budowlanym który wypowie się na temat robót które chcesz przeprowadzić. W mojej okolicy trzy lata temu ojciec z synem postanowili sami zrobić izolację ścian piwnicznych nie mając o tym zielonego pojęcia skutek niewłaściwie prowadzone wykopy doprowadziły do osunięcia się dwóch ścian nośnych tak że budynek nadawał się tylko do rozbiórki i tak zamiast suchych piwnic sześcioosobowa rodzina została bez domu.
Napisano (edytowany)
  Cytat

To nie jest sufit tylko strop Kleina. Posłuchaj rady przedmówców gdyż strop ten wiąże ściany jak go rozbierzesz to mogą się one rozjechać na boki pod ciężarem dachu. Moja rada zamiast dyskutować na forum umów się z jakimś inżynierem budowlanym który wypowie się na temat robót które chcesz przeprowadzić. W mojej okolicy trzy lata temu ojciec z synem postanowili sami zrobić izolację ścian piwnicznych nie mając o tym zielonego pojęcia skutek niewłaściwie prowadzone wykopy doprowadziły do osunięcia się dwóch ścian nośnych tak że budynek nadawał się tylko do rozbiórki i tak zamiast suchych piwnic sześcioosobowa rodzina została bez domu.

Rozwiń  


Być może tak jest ale dlaczego sufit ma belki wzdłuż a dach w poprzek ?

A sprawa dwa orientujecie się ile można zapłacić za rozbiórkę i jaki jest jest 1mb wieńca ? Edytowano przez lukasz83 (zobacz historię edycji)
Napisano
Sama rozbiórka to jedno, a pozbycie się tego co uzyskasz w wyniku rozbiórki to drugie! Będzie tego sporo...
Wieniec spokojnie możesz zrobić sam, ale na podstawie projektu budowlanego który będzie obejmował całość koniecznych do przeprowadzenia zmian. Zaszalować deskami, płytą osb, sklejką. Wzmocnić szpilkami aby podczas wylewania się nie rozeszło. Wykonać zbrojenie ze stali (projekt) i zalać betonem z gruszki (pewnie i szybko). Nie zapomnij w wieńcu umieścić kotwy do mocowania murłaty, na której oprze się nowa konstrukcja dachu.
Napisano
  Cytat

Sama rozbiórka to jedno, a pozbycie się tego co uzyskasz w wyniku rozbiórki to drugie! Będzie tego sporo...
Wieniec spokojnie możesz zrobić sam, ale na podstawie projektu budowlanego który będzie obejmował całość koniecznych do przeprowadzenia zmian. Zaszalować deskami, płytą osb, sklejką. Wzmocnić szpilkami aby podczas wylewania się nie rozeszło. Wykonać zbrojenie ze stali (projekt) i zalać betonem z gruszki (pewnie i szybko). Nie zapomnij w wieńcu umieścić kotwy do mocowania murłaty, na której oprze się nowa konstrukcja dachu.

Rozwiń  

Zapewne te wszystkie rzeczy o których piszesz będą w dokumentacji budowlanej gdyż dalej nie wyobrażam sobie by taki zakres prac budowlanych prowadzić tylko na podstawie rad.
Napisano
  Cytat

Chcesz kogoś wsadzić na minę ?

Rozwiń  


Wszystkie porady udzielane na forum, a dotyczące prac na które wymagane jest pozwolenie na budowę, służą bardziej temu aby móc merytorycznie patrzeć wykonawcy na ręce! Absolutnie nie powinny być podstawą do prób samowolnego wykonania, bądź zlecenia komukolwiek wykonania prac bez pozwolenia na budowę, a co za tym idzie projektu. Inwestor ponosi odpowiedzialność za samowolę budowlaną!!!
Napisano
  Cytat

Zapewne te wszystkie rzeczy o których piszesz będą w dokumentacji budowlanej gdyż dalej nie wyobrażam sobie by taki zakres prac budowlanych prowadzić tylko na podstawie rad.

Rozwiń  


cytat: "... Sama rozbiórka to jedno, a pozbycie się tego co uzyskasz w wyniku rozbiórki to drugie! Będzie tego sporo...
Wieniec spokojnie możesz zrobić sam, ale na podstawie projektu budowlanego który będzie obejmował całość koniecznych do przeprowadzenia zmian. Zaszalować deskami, płytą osb, sklejką. Wzmocnić szpilkami aby podczas wylewania się nie rozeszło. Wykonać zbrojenie ze stali (projekt) i zalać betonem z gruszki (pewnie i szybko). Nie zapomnij w wieńcu umieścić kotwy do mocowania murłaty, na której oprze się nowa konstrukcja dachu...." koniec cytatu

Nikt normalny nie przystępuje do takich prac bez pozwolenia na budowę, które aby uzyskać należy przedłożyć projekt budowlany. Nawet jeśli otrzymuję tylko kopię projektu do realizacji, to ma ona pieczątki wydziału budownictwa z numerem pozwolenia na budowę. Użyłem tu skrótu myślowego, bo pewne procedury budowlańcowi wydają się oczywiste.
Napisano
  Cytat

Chcesz kogoś wsadzić na minę ?

Rozwiń  



pytam z ciekawości jaką kwotą pieniędzy będę musiał dysponować. Już wiem że będzie wymagane pozwolenia rozmawiałem z Panią z Wydziału Administracji Budownictwa więc spokojnie. Jestem umówiony z budowlańcami na wizję lokalną i zobaczę co oni powiedzą. (twierdzą że można sam sufit rozebrać..... )

Napisano
  Cytat

Jestem umówiony z budowlańcami na wizję lokalną i zobaczę co oni powiedzą. (twierdzą że można sam sufit rozebrać..... )

Rozwiń  

Za dobre słowo i garść pieniędzy można zrobić wszystko. Tylko należy to zrobić z głową, dlatego uprzednio napisałem, żebyś skontaktował się z architektem.
Napisano
  Cytat

Za dobre słowo i garść pieniędzy można zrobić wszystko. Tylko należy to zrobić z głową, dlatego uprzednio napisałem, żebyś skontaktował się z architektem.

Rozwiń  



nie będę ryzykował za dużo do stracenia. Decyzja zapadła rozbiórka dachu i montaż nowego
Napisano
Będzie firma rozbierała stary dach , wyleje wieniec a następnie zostanie położona nowa więźba deskowanie ocieplenie styropapą icon_smile.gif
Zastanawiam się co zrobić z tynkami ( obecnie są tynki wapienno - cementowe ) pierwsza myśl tynki gipsowe , ale patrząc na koszty raczej położę wszędzie płyty GK.

I zostanie ogrzewanie c.o - c.w.u
Napisano
  Cytat

Będzie firma rozbierała stary dach , wyleje wieniec a następnie zostanie położona nowa więźba deskowanie ocieplenie styropapą Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">
Zastanawiam się co zrobić z tynkami ( obecnie są tynki wapienno - cementowe ) pierwsza myśl tynki gipsowe , ale patrząc na koszty raczej położę wszędzie płyty GK.

I zostanie ogrzewanie c.o - c.w.u

Rozwiń  

Bardzo rozsądnie i do tego papiery załatw żeby problemów nie było . Co do tynków wapienno - cementowych to bardzo dobre i zdrowe tynki nie akumulują wilgoci jak tynki gipsowe .




Napisano
Wszystko zależy od tego czy klimat w domu jest dobry przy cementowo wapiennych. Współczesne technologie różnią się od tradycyjnych między innymi tym, że nawet przy wentylacji grawitacyjnej, powietrze w domu może mieć wilgtność na poziomie 20-30% co dla mieszkańców nie musi być komfortowe. I zaczynają się kombinacje jak skutecznie nawilżyć powietrze. Tynki gipsowe w takim przypadku sprawdzą się lepiej, ale w każdym innym cementowo wapienne jak radzi Animus!
Napisano (edytowany)
Dziękuje za odpowiedzi i porady

Z tego co wiem miejsce w którym jest zlokalizowany budynek nie posiada planu zagospodarowania. Czy możecie mi napisać gdzie mam się udać aby załatwić pozwolenie na wymianę całego dachu i montaż wyższych okien i jednego połaciowego

co będzie potrzebne oprócz projektu dachu ?

A jeżeli chodzi o ściany padła decyzja o położeniu w całym mieszkaniu płyt GK - zależy nam na czasie a będzie to tańsze rozwiązanie niż gładzie gipsowe tak kulawych ścian Edytowano przez lukasz83 (zobacz historię edycji)
Napisano
Pierwsze to WZiZT w gminie - z nich dowiesz się czy i co możesz zrobić.
Z tym do architekta aby opracował projekt. na podstawie projektu występujesz do wydziału budownictwa w starostwie o pozwolenie na budowę. na pewno potrzebne będzie potwierdzenie prawa do władania nieruchomością. Jeśli weźmiesz kumatego kierownika budowy on załatwi wszystkie formalności.
Napisano
  Cytat

Pierwsze to WZiZT w gminie - z nich dowiesz się czy i co możesz zrobić.
Z tym do architekta aby opracował projekt. na podstawie projektu występujesz do wydziału budownictwa w starostwie o pozwolenie na budowę. na pewno potrzebne będzie potwierdzenie prawa do władania nieruchomością. Jeśli weźmiesz kumatego kierownika budowy on załatwi wszystkie formalności.

Rozwiń  


Jak już pisałem dal tego obszaru co stoi dom niema WZiZT , z tego co mi wiadomo jedna rzecz z głowy. A Czy ten kierownik budowy jest konieczny ? Nie mogę załatwić sam projektu złożyć o pozwolenia i zlecić firmie ( zaprzyjaźnionej ) robót
Napisano
  Cytat

A Czy ten kierownik budowy jest konieczny ? Nie mogę załatwić sam projektu złożyć o pozwolenia i zlecić firmie ( zaprzyjaźnionej ) robót

Rozwiń  


Projektant może pełnić funkcje kier.budowy.
Napisano
Warunki Zabudowy i Zagospodarowania Terenu dostaniesz dla Twojej nieruchomości jeśli nie ma Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla tego terenu. Przy tego rodzaju pracach warto aby ktoś wziął odpowiedzialność za prawidłowość wykonywanych prac, a jak już będzie to niech zapracuje na swoje wynagrodzenie załatwiając przy okazji formalności (nie doceniasz tego, że on tam wszystkich będzie znał i nadaje na tych samych falach co urzędnicy w wydziale budownictwa!) - może być tak, że Ty nie dostaniesz z jakichś względów pozwolenia, a on tak.
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Jak już pisałem dal tego obszaru co stoi dom niema WZiZT , z tego co mi wiadomo jedna rzecz z głowy. A Czy ten kierownik budowy jest konieczny ? Nie mogę załatwić sam projektu złożyć o pozwolenia i zlecić firmie ( zaprzyjaźnionej ) robót

Rozwiń  

WZ muszą być, planu może nie być ale WZ na pewno jest.
Napisano
Była oglądać już firma zakres prac jest trochę tego , myślę że lada chwila powinno sie ruszyć opiszę swoje wrażenia i napotkane trudności. A gdy zakończę roboty wkleję fotki icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam,

prace ruszyły dzisiaj pierwsza warstwa dachu , szlaki i murki już poszły w nie pamięć , jutro ciąg dalszy. Prace posuwają się zgodnie z planem do końca następnego tygodnia powinien być nowy szczelny dach icon_biggrin.gif
Napisano
  Cytat

Witam,

prace ruszyły dzisiaj pierwsza warstwa dachu , szlaki i murki już poszły w nie pamięć , jutro ciąg dalszy. Prace posuwają się zgodnie z planem do końca następnego tygodnia powinien być nowy szczelny dach icon_biggrin.gif

Rozwiń  

Wrzuć jakieś fotki. icon_redface.gif
Napisano (edytowany)
  Cytat

Witam,

prace ruszyły dzisiaj pierwsza warstwa dachu , szlaki i murki już poszły w nie pamięć , jutro ciąg dalszy. Prace posuwają się zgodnie z planem do końca następnego tygodnia powinien być nowy szczelny dach

Rozwiń  


zabezpiecz się przed zalaniem -plandeka Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
  Cytat

zabezpiecz się przed zalaniem -plandeka

Rozwiń  

plandeki są rozłożone ale dzięki

dach zwalony wyjechało 7 wywrotek gruzu :( kosztowało nie mało
są już wieńce , mury podciągnięte , ognio murki też icon_smile.gif
cieśle zaczęli montaż więźby
zrobiona kanalizacja i woda
w poniedziałek skuwanie tynków
wtorek montaż CO
środa nowe ocieplone podłogi Edytowano przez lukasz83 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...