Skocz do zawartości

Plan zagospodarowania przestrzennego, a stare studium


madzia9701

Recommended Posts

Napisano
Witam,
dostałam działkę rolną 0,5 ha w 2012r. Chciałam wybudować na niej dom, więc złożyłam wniosek do gminy o warunki zabudowy (brak planu zagospodarowania przestrzeni). Odpowiedź którą dostałam od gminy brzmi: Postanawiam zawiesić postępowanie w sprawie warunków zabudowy (poniewaz zaczynaja opracowywac mpzp). Uzasadnienie: Zgodnie z obowiązującym studium uwarunkowan i kierunków zagospodarowania przestrzennego teren położony jest na terenie rolnym.

Kiedy tworzono studium (2010rok) działka miała ok.2,5ha (była ona przed podziałem). Mamy 2013r gdzie takiej działki już nie ma ponieważ jest ona podzielona na mniejsze i moje 0,5ha nie spełnia warunkow gospodarstwa rolnego (nie mogę być rolnikiem), a gmina twierdzi ze moja działa jest przeznaczona pod gosp. rolne.

Dodam, że moja działka spełnia wszystkie warunki konieczne do uzyskania pozwolenia na zabudowe (domek jednorodzinny).

Czy gmina tworzac mpzp moze opierac sie na studium sprzed 3 lat ?
Jak się bronić żebym mogła uzyskać pozwolenie?

Proszę o pomoc
Napisano
Studium opracowywane jest po to, aby m. in. właściciele nieruchomości mogli zgłaszać swoje uwagi. Z opisu wynika, że jest to teren do użytkowania rolniczego, przy czym wielkość działki nie ma tu znaczenia. Prawdopodobnie jeśli MPZP uchwali takie wykorzystanie na działce nie będzie można nic zbudować jeśli właściciel nie będzie "rolnikiem".
Napisano
Cytat

A czy można wprowadzić zmiany w studium przed uchwaleniem planu miejscowego?


MPZP przyjmowany jest uchwała gminy na posiedzeniu Rady Gminy, podczas którego rozpatrywane są wszelkie uwagi dotyczące planowanego przeznaczenia poszczególnych obszarów. Z reguły uwzględniane są jedynie drobne korekty,
a nie zmiana przeznaczenia pojedynczych działek. W szczególności wyłączenie terenów rolnych z produkcji musi być uzasadnione np. niską klasą gleb, pozyskaniem terenu pod istotne inwestycje i trudno spodziewać się zmiany w planie dla indywidualnych nieruchomości.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...