Skocz do zawartości

Materiał konstrukcyjny


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Pytanie, zastanawiam się nad materiałem Beton komórkowy Ytong lub SOlbet.
Chce dać 24cm i na to założyć styropian 15cm.

Jaką gęstość proponujecie 500 czy 600??

Nie chciałbym, aby był problem z wieszaniem kołków etc.
Napisano
Cytat

Witam,

Pytanie, zastanawiam się nad materiałem Beton komórkowy Ytong lub SOlbet.
Chce dać 24cm i na to założyć styropian 15cm.

Jaką gęstość proponujecie 500 czy 600??

Nie chciałbym, aby był problem z wieszaniem kołków etc.


A co chcesz stawiać z tego bk?
A jakie kołki chcesz wieszać icon_question.gif icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

A co chcesz stawiać z tego bk?
A jakie kołki chcesz wieszać icon_question.gif icon_biggrin.gif


Chce dostawic pół bliźniaka ok100m/kw
I chciałbym żeby było energooszczednie


Co mi radzieckie??
Napisano
Radzieckie to najlepsze - spokojnie wytrzymają -40'c a za urala nawet -60'c - np taka sosna syberyjska - powinna już być energooszczędna - odpowiednia grubość słoi- ale ytonga to tam nie mają - nie kupuj z kalingradu - wot eta takie sowjskie - chyba że wódkę do ogrzania icon_smile.gif
Cytat

I chciałbym żeby było energooszczednie


Co mi radzieckie??


No nie mogłem się powstrzymać icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

gęstość proponuje projektant, a kołki sobie dobierzesz


Krótko i zwięźle, ja może trochę wyjaśnię.
Gęstość ( bo liczby "500" i "600" to właśnie opisują w przypadku betonu komórkowego) im mniejsza wpływa korzystnie na właściwości cieplne, a odwrotnie na wytrzymałość, na przykładzie bloczków Solbet:
kolejno: odmiana - lambda - wytrzymałość na ściskanie
"500" - 0,135 W/mK - 2,5 MPa
"600" - 0,160 W/mK - 3,0 MPa


Z punku widzenia oszczędności energii odmiana "500" jest lepsza, ale różnica na wytrzymałości jest tak duża, że nie może zostać pominięta. Głosom, które mogą się pojawić, że dla domku jednorodzinnego to nie ma znaczenia, radzę sprawdzić jakikolwiek filarek międzyokienny (bo one są wymiarujące).
Co do kołków - są na rynku kołki, które gwarantują nośność w betonie komórkowym (nie będę reklamował, ale łatwo znaleźć w internecie icon_redface.gif ).
Reasumując - patrz projekt.
Napisano
jestem pewien, że architekt sobie poradzi ze słupkiem międzyokiennym.
Chcę powiedzieć, że proszę brać pod uwagę to co istotne dla inwestora. Opór cieplny, cena czy co tam jeszcze może być. A o wytrzymałość pustaka, będzie się martwił ktoś z dyplomem.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Przedmówcy słusznie odsyłają Cię do projektu/projektanta.
Zweryfikuj na jakie wartości projektowa jest ściana i zastosuj odpowiedni materiał do otrzymanych wartości - pamiętając by być po stronie wartości bezpiecznych, jednak nie dodawaj już sam sobie zapasu bo metodologia obliczania wartości krytycznych w budownictwie już uwzględnia taki "margines błędu".
Zweryfikuj innych producentów, Ytong jest szeroko promowany i stał się nawet trochę synonimem BK, jednak można dostać bloczki w cenie Ytonga ale np 5cm wyższe co da na 1m 20% oszczędności, oczywiście z zachowaniem współczynników przewodzenia ciepła.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...