Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
jwojtasin

Materiał konstrukcyjny

Recommended Posts

Witam,

Pytanie, zastanawiam się nad materiałem Beton komórkowy Ytong lub SOlbet.
Chce dać 24cm i na to założyć styropian 15cm.

Jaką gęstość proponujecie 500 czy 600??

Nie chciałbym, aby był problem z wieszaniem kołków etc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam,

Pytanie, zastanawiam się nad materiałem Beton komórkowy Ytong lub SOlbet.
Chce dać 24cm i na to założyć styropian 15cm.

Jaką gęstość proponujecie 500 czy 600??

Nie chciałbym, aby był problem z wieszaniem kołków etc.


A co chcesz stawiać z tego bk?
A jakie kołki chcesz wieszać icon_question.gif icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A co chcesz stawiać z tego bk?
A jakie kołki chcesz wieszać icon_question.gif icon_biggrin.gif


Chce dostawic pół bliźniaka ok100m/kw
I chciałbym żeby było energooszczednie


Co mi radzieckie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radzieckie to najlepsze - spokojnie wytrzymają -40'c a za urala nawet -60'c - np taka sosna syberyjska - powinna już być energooszczędna - odpowiednia grubość słoi- ale ytonga to tam nie mają - nie kupuj z kalingradu - wot eta takie sowjskie - chyba że wódkę do ogrzania icon_smile.gif
Cytat

I chciałbym żeby było energooszczednie


Co mi radzieckie??


No nie mogłem się powstrzymać icon_mrgreen.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

gęstość proponuje projektant, a kołki sobie dobierzesz


Krótko i zwięźle, ja może trochę wyjaśnię.
Gęstość ( bo liczby "500" i "600" to właśnie opisują w przypadku betonu komórkowego) im mniejsza wpływa korzystnie na właściwości cieplne, a odwrotnie na wytrzymałość, na przykładzie bloczków Solbet:
kolejno: odmiana - lambda - wytrzymałość na ściskanie
"500" - 0,135 W/mK - 2,5 MPa
"600" - 0,160 W/mK - 3,0 MPa


Z punku widzenia oszczędności energii odmiana "500" jest lepsza, ale różnica na wytrzymałości jest tak duża, że nie może zostać pominięta. Głosom, które mogą się pojawić, że dla domku jednorodzinnego to nie ma znaczenia, radzę sprawdzić jakikolwiek filarek międzyokienny (bo one są wymiarujące).
Co do kołków - są na rynku kołki, które gwarantują nośność w betonie komórkowym (nie będę reklamował, ale łatwo znaleźć w internecie icon_redface.gif ).
Reasumując - patrz projekt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jestem pewien, że architekt sobie poradzi ze słupkiem międzyokiennym.
Chcę powiedzieć, że proszę brać pod uwagę to co istotne dla inwestora. Opór cieplny, cena czy co tam jeszcze może być. A o wytrzymałość pustaka, będzie się martwił ktoś z dyplomem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przedmówcy słusznie odsyłają Cię do projektu/projektanta.
Zweryfikuj na jakie wartości projektowa jest ściana i zastosuj odpowiedni materiał do otrzymanych wartości - pamiętając by być po stronie wartości bezpiecznych, jednak nie dodawaj już sam sobie zapasu bo metodologia obliczania wartości krytycznych w budownictwie już uwzględnia taki "margines błędu".
Zweryfikuj innych producentów, Ytong jest szeroko promowany i stał się nawet trochę synonimem BK, jednak można dostać bloczki w cenie Ytonga ale np 5cm wyższe co da na 1m 20% oszczędności, oczywiście z zachowaniem współczynników przewodzenia ciepła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ma wywiewać bo masz z tego co pamiętam wentylacje grawitacyjną. Anemostat to raczej do wentylacji mechanicznej a nie do grawitacyjnej. To błąd, należałoby to naprawić ale najpierw wywaliłbym ten anemostat i sprawdził czy jest w ogóle jakiś ciąg. Kuchnia i łazienka bez sprawnej wentylacji to w przyszłości kłopoty.
    • W kuchni od początku wentylacja była do kitu, czyli boczny kanał pod sufitem idący do łazienki.Zrezygnowałam z takiego rozwiązania. Jest dziura i anemostat. Nic nie wwiewa, nie zaobserwowałam osadzającego się lodu.  Zatem idąc tropem obaw Gawła mam nadzieję, że na kolejnej dziurze też by nie było lodu.  Kołderki skończone, zapakowane do studni. Fotki jutro.  
    • Gość rgaczol@wp.pl
      Witam, to coś wspaniałego, gratuluję pomysłu. TYLKO ZAZDROŚCIĆ. Czy ten kosztorys to wszystkie koszty? Proszę o uściślenie, 400 zł na środki chemiczne to koszt roczny , czy miesięczny? Jestem emerytem z niewielkim dochodem. Dlatego takie może naiwne pytanie. Mam dom letniskowy na wsi . Drewniany z możliwością mieszkania całorocznie. Problem z ogrzewaniem . Mam kominek , który spala duże ilości drewna i w zasadzie zimą tam nie bywam. Państwa rozwiązanie związane z miejscem do hydromasażu może zmienić moje podejście do eksploatacji "działki".
    • Też się nad tym zastanawiam i plnuję ale dopiero za 3 lata a Ty już nie za wcześnie? Nie chodzi chyba o malowanie??
    • Jest to stary budynek i w niektórych miejscach ściana ceglana ma 12 cm grubości i w tych miejscach gdzie mam możliwość wkładałem dodatkowe ocieplenie. Druga sprawa to ściana kolankowa, która jest tak naprawdę cofnięta o jakieś 0,5 metra od faktycznej zewnętrznej ściany. Tzn. ścianka kolankowa jest zbudowana ze stelażu pod GK a przed nim jest 15 cm warstwa wełny.   Pomiędzy legary a sam stelaż nie planowałem już wkładać wełny, nie będzie tam na nią miejsca ponieważ stelaż będzie wisiał o "włos" od legarów. Jedynym więc ociepleniem sufitu będzie 15 cm warstwa wełny między belkami stropowymi a strych powyżej będzie miał wypełnione między krokwiami również 15 cm warstwą wełny.
  • Popularne tematy

×