Skocz do zawartości

Z61/pracownia z500.pl


małymiki

Recommended Posts

Napisano
Nie buduje ale powiem,że domek fajny.
Co mogę doradzić to jeżeli dasz strop z teriwy to grzechem by było nie wykorzystać poddasza. Schody proste (bo zajmują najmniej miejsca) dałbym kosztem pomniejszenia pokoju tego po lewej co ma 10,9m. A żeby poddasze było w miarę to ścianę kolankową zrobiłbym na surowo na 80 cm oraz wypuścić dach tak aby stodoła nie wyszła.
Napisano
Cytat

Nie buduje ale powiem,że domek fajny.
Co mogę doradzić to jeżeli dasz strop z teriwy to grzechem by było nie wykorzystać poddasza. Schody proste (bo zajmują najmniej miejsca) dałbym kosztem pomniejszenia pokoju tego po lewej co ma 10,9m. A żeby poddasze było w miarę to ścianę kolankową zrobiłbym na surowo na 80 cm oraz wypuścić dach tak aby stodoła nie wyszła.


Poszukuje możliwie najtańszego projektu w budowie tak koło 90-100m2. Z61 wydaje się dobrym pomysłem. Jakoś poddasza mnie nie przekonują, nie wiem czemu, może dlatego, że całe życie mieszkam w parterówce.
Napisano
a ja bym zostawił wszystko tak jak jest...dom ma być przede wszystkim tani, a te dodatkowe usprawnienia które mthyl proponujesz, zaburzą proporcje bryły i zwiększą koszta...
Napisano
Cytat

a ja bym zostawił wszystko tak jak jest...dom ma być przede wszystkim tani, a te dodatkowe usprawnienia które mthyl proponujesz, zaburzą proporcje bryły i zwiększą koszta...


Dlatego jeżeli by podniósł ściankę kolankowa to należałoby wypuścić bardziej dach (wydłużyć krokwie) aby nie wyszła stodoła i proporcje były by zachowane.Co do kosztów to na pewno były by ciut większe,ale jeżeli daje się strop i to z teriwy a nad stropem nic to dla mnie jest to marnotrawstwo, na poddaszu będą tylko myszy harcowały icon_biggrin.gif
Napisano
a po co teriva? w takich domach, aż się prosi o strop drewniany, dzięki temu można znacznie zejśc z kosztami....
Napisano
Cytat

a po co teriva? w takich domach, aż się prosi o strop drewniany, dzięki temu można znacznie zejśc z kosztami....


W projekcie jest zalecany teriva. Mi chodzi o to jeżeli miałby dawać terivę to szkoda marnować powierzchni a jeżeli można dać drewniany to tak ,tylko nie zawsze można zastąpić betonowy drewnianym.
Napisano
Cytat

a po co teriva? w takich domach, aż się prosi o strop drewniany, dzięki temu można znacznie zejśc z kosztami....


Czy rzeczywiście sporo można zaoszczędzić na stropie drewnianym ?
Napisano
Zależy gdzie drewno kupujesz icon_smile.gif
Ale nawet do deskowania stropu go potrzebujesz.

Odrobinę za duży korytarz moim zdaniem - ścianki działowe od tych pokoi na prawo bym przesunął kosztem korytarza.
Napisano
Cytat

Czy rzeczywiście sporo można zaoszczędzić na stropie drewnianym ?


Jeżeli poddasze nie użytkowe to zaoszczędzisz a jeżeli użytkowe to wydatek na strop drewniany nie jest wiele mniejszy aniżeli na betonowy.
Napisano (edytowany)
Wracając do wątku o projekcie Z61, jak Wam się on widzi w odniesieniu do takich 3 projektów:

1. Z8 z pracowni z500.pl - link
2. Słoneczny 2 z pracowni Mgprojekt - link
3. Haga z pracowni Lipińskich - link

Z tych 4 projektów moim faworytem jest Haga, ale cenowo to chyba najdroższy z tych wszystkich. Edytowano przez małymiki (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A masz dostęp (tani) do gazu ?
Bo w tych propozycjach to tylko Słoneczny ma jaka taka kotłownię na paliwo stałe.


Do gazu nie mam dostępu i z pewnością nie będę miał za 50 lat icon_smile.gif
Haga ma kotłownię na paliwo stałe i to ponad 6m2 z niezależnym wejściem.
Najbardziej chciałbym projekt z garażem z kotłownią na paliwo stałe za garażem, ale trzeba ciąć koszty niestety....
Napisano (edytowany)
Fakt - jest icon_redface.gif

dopisałem:

Ale ustawna jak diabli.
Ma szerokość około 1,7m, a to, uwzględniając komin spalinowy i wentylacyjny i ich usytuowanie (daje szerokość za kominem około 1m), w zasadzie wyklucza zastosowanie prostego kotła z podajnikiem. Jak dodać do tego zasobnik CWU i wymagany "osprzęt", to użyteczność tych 6m2 jest bardzo iluzoryczna - a zapłacić za wybudowanie trzeba. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Fakt - jest icon_redface.gif

dopisałem:

Ale ustawna jak diabli.
Ma szerokość około 1,7m, a to, uwzględniając komin spalinowy i wentylacyjny i ich usytuowanie (daje szerokość za kominem około 1m), w zasadzie wyklucza zastosowanie prostego kotła z podajnikiem. Jak dodać do tego zasobnik CWU i wymagany "osprzęt", to użyteczność tych 6m2 jest bardzo iluzoryczna - a zapłacić za wybudowanie trzeba.


Mały domek, mała kotłownia, coś za coś.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...