Skocz do zawartości

strop podwieszany


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
witam,
potrzebuje porady ja z tym poradzić zanim przyjdą fachowcy ponieważ muszę zakupić materiał przed podwyżka.
Generalnie chodzi o ocieplenie stropu i zrobienie sufitu podwieszanego. Jak podejść do tego kiedy brakuje mi 30cm ściany do belek stropowych. Wysokość ściany od podłogi 2,80 i zostaje ta przerwa. Wełny ma być 25cm i chciałbym żeby na strychu można było składować jakieś tam rzeczy oczywiście zostanie ułożona płyta OSB.
Odwiedź moją stronę
Odwiedź moją stronę
Odwiedź moją stronę
pozdrawiam

Do administratora forum: "zgadzam się na usuniecie/przesuniecie tego postu gdyby naruszył warunki regulaminu" Edytowano przez marcin_z (zobacz historię edycji)
Napisano
Nie za bardzo rozumiem w czym problem.
Musisz wykonać stelaż nośny pojedynczy lub podwójny/krzyżowy (zależnie od rozpiętości) z profili CD60 i osadzić go w profilach przyściennych UD30.
Całość ramy podwieszasz przy pomocy wieszaków noniuszowych do belek stopowych.
Na belkach stropowych od spodu montujesz sznurek, który da warstwę nośną dla wypełnienia przestrzeni między belkowych wełną i całość zabezpieczasz folią paroszczelną łączoną na zakład.
Od góry robisz ruszt krzyżowy z kanciaków lub desek na sztorc i wypełniasz przestrzenie wełną.
Taka konstrukcja zminimalizuje mostki cieplne.
To wszystko przykrywasz płytami OSB 20-25mm w zależności od odstępów między legarami uzyskując podłogę strychu nieużytkowego.
Napisano
Wszystko zrozumiałe OK, ale zastanawia mnie ta pustka co będzie pomiędzy rusztem profili, a belkami stropowymi dokładnie w miejscach gdzie ścianki działowe nie dochodzą do belek stropowych. Czy i w jaki sposób pociągnąć te ściany bo mam już wytynkowane a najlepiej było by dostawić jedne pustak po całości.
Dzięki za odpowiedź.
Napisano
Skoro ścianki działowe nie dochodzi do stropu, to w żaden sposób nie tworzą mostka cieplnego, a pustka na stropem podwieszanym (taka poduszka powietrzna) tworzy dodatkową warstwę izolacji.
Tą wolna przestrzeń montażową (rozprowadzenie oświetlenia, wentylacji) można oczywiście wypełnić izolacją, ale musisz pamiętać wtedy o przeniesieniu paroizolacji pod ruszt z zabudowy G-K.
Napisano
Można powiedzieć, że oszczędziłeś na ścianach, tynku i będziesz mógł jeszcze lepiej docieplić poddasze bo nad ścianami będzie pełna grubość wełny. Pod jętkami 30cm, między jętkami 12-15cm i masz elegancko docieplone poddasze, same plusy icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Można powiedzieć, że oszczędziłeś na ścianach, tynku i będziesz mógł jeszcze lepiej docieplić poddasze bo nad ścianami będzie pełna grubość wełny. Pod jętkami 30cm, między jętkami 12-15cm i masz elegancko docieplone poddasze, same plusy icon_smile.gif


Czy zaoszczędziłem to trudno powiedzieć, raczej zbyt późno się zorientowałem bo tak bym kazał dostawić ten jeden pustak do belek stropowych.
Plan mam taki dać między belki stropowe wełnę na to w poprzek ułożyć kolejna warstwę i zabić płyty OSB. Sufit na stelażu krzyżowym z podwójną płytą KG. Tylko zastanawiam na czym to podwiesić żeby było stabilnie.
Myślałem o czymś takim ale złączonym ze soba aby uzsykać potrzebna długość 30cm.
300_0_productGfx_e284ec3f83cb100eadd289ee22dc60ce.jpg Edytowano przez marcin_z (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Ale po co ten dodatkowy pustak?
Przecież my rozmawiamy cały czas o ścianie działowej, a ta nie powinna przenosić żadnych obciążeń oprócz własnych.
Belki stropowe wspierają się na elementach konstrukcyjnych nośnych... i to wystarczy.

Do zabudowy sufitu obniżonego >30cm są specjalne wieszaki noniuszowe i nie musisz kombinować.
Brak obrazkaBrak obrazka

Nie rozumiem tylko po co podwójny układ płyt G-K?
Dla stabilniejszej konstrukcji sufitu podwieszanego robi się ruszt krzyżowy pojedynczy lub podwójny. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czy zaoszczędziłem to trudno powiedzieć, raczej zbyt późno się zorientowałem bo tak bym kazał dostawić ten jeden pustak do belek stropowych.
Plan mam taki dać między belki stropowe wełnę na to w poprzek ułożyć kolejna warstwę i zabić płyty OSB. Sufit na stelażu krzyżowym z podwójną płytą KG. Tylko zastanawiam na czym to podwiesić żeby było stabilnie.
Myślałem o czymś takim ale złączonym ze soba aby uzsykać potrzebna długość 30cm.
300_0_productGfx_e284ec3f83cb100eadd289ee22dc60ce.jpg


Co ten pustak miał by tam robić skoro i tak właściwa ściana miała by się kończyć tam gdzie teraz?
Między te belki - tzw. jętki daj na sznurku wełnę a od strychu nabij OSB, tylko zostaw między wełną a OSB ze 2cm dylatacji.
Sufit lepiej podwieś na tych wieszakach w których napisał Jani, te, które Ty pokazałeś (tzw. grzybki) są do skosów. Nie ma sensu dawać płyty podwójnie bo to tylko niepotrzebne obciążenie, lepiej zrobić sufit zgodnie ze sztuką (m.in. połączenia ślizgowe ze ścianą) a nic nie powinno pękać. Jedynie profile krzyżowo by zachować płaszczyznę i większą sztywność stelaża.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
dziękuje Panowie za cenne wskazówki. mam jeszcze jedno pytanie:
podciągi mają wysokość 25cm a belki stropowe 14. jak dobrze rozumiem żeby zrobić podłogę powinienem sie dostosować do wysokości podciągu, czyli na belkach stropowych położyć klocki (10cm) tak aby rozłożyć ruszt a na to położyć płytę podłogową. Tak?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
odswieze temat.
podpowiedzcie mi w sprawie ocieplenia dachu.
strych mam nie użytkowy, ale mimo to między krokwie ułożyłem wełne. całość przykryje folią i zastanawiam się czy zabić to jeszcze płytą osb czy zostawić tak? oczywiscie szczelina wentylacyjna zrobiona.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
    • Na jakiej wysokości względem poziomu gruntu jest warstwa chudziaka? Już wcześniej pisałem, że w sytuacji, gdy celem ma być obniżenie poziomu wilgotności samego chudziaka, to wkraczamy w obszar o wiele poważniejszych i bardziej kosztownych prac. Pytanie tylko czy porównując koszty i efekty warto się w to bawić? Wysoka wilgotność samego chudziaka nie musi być problemem, jeżeli skutecznie odetnie się go od wyżej położonych warstw. Do czego zwykle wystarczają minimum dwie warstwy starannie ułożonej folii PE oraz styropian o obniżonej nasiąkliwości lub jeszcze lepiej XPS. Ta bardziej skomplikowana wersja to utworzenie jeszcze poniżej chudziaka warstwy odcinającej podciąganie kapilarne. Czyli np. wybranie gruntu rodzimego, na to zaś: - geowłóknina; - tak z 0,5 m płukanego żwiru; - folia;  - chudziak;  - znowu folia;  - styropian; - jastrych; - wykończenie podłogi.  O ile poziom wód gruntowych utrzymuje się poniżej dolnego poziomu warstwy żwiru, to i drenaż nie jest potrzebny. 
    • Tym bardziej że to nie gmina wydaje zgodę na użytkowanie obiektu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...