Skocz do zawartości

Podlogowka slabo grzeje- bardzo prosze o pomoc


ambroambro

Recommended Posts

Napisano
Witam
Pierwszy raz na forum. Prosze o pomoc w temacie ogrzewania podłowego.
Moj schemat ogrzewania opiera sie tylko na podlogowce + grzejniku w lazience (petla z podlogowki).
Dom ok 300m2, pieca Vaillant Ecotec 24kw, w sumie jest 27 petli dlugosci 70-80m.
Calosc chodzi na jednym obiegu i jednej pompie zabudowanej w piecu. Oczywiscie przy odkreconych wszystkich obiegach przeplywu niemal nie ma, wiec piec chochluje nonstop i nie moze dogrzac zadanej temperatury. Jak zostawie 5-6 petli przeplyw na rotometrach idzie niemal na max, podloga szybko sie rozgrzewa, piec osiaga temperature i sie rozlacza czyli tak jak powinno w moim mniemaniu byc. Poprosilem go o zamontowanie 2 dodatkowych pomp obiegowych po 1 na kazdy z 2 rozdzielaczy. Oczywiscie nawymadrzal sie i założył 1 w kotlowni na zasilaniu jakis metr od pompy ktora jest w piecu. Przeplyw zwiekszyl sie nie wiele, a na dodatek teraz mistrz mi tlumaczy ze to byl zly pomysl bo piec nie nadaza dogrzac wody i pompa mu ja wyszarpuje. Nie wiem co robic. Przy kiepskim przeplywie dlugo sie nagrzewa podloga wiec montowanie sterownikow pokojowych chyba mija sie z celem, tak jak zmniejszanie temperatury w nocy czy inne tego typu manewry bo jest zbyt duza bezwladnosc.
Nie wiem czy przypadkiem nie jest za mala moc pieca i nie jest w stanie dogrzac tej wody do zadanej temperatury. Bardzo prosze o pomoc
Napisano
może jest wszystko OK tylko dom nowy, niewygrzany?
jeśli to nowy dom, to przez parę dni ciepła prawie czuć nie będzie a licznik będzie zapier... jak oszalały
Napisano
Moim zdaniem jedna pompa na 27 pętli, to niewiele. Ja u siebie mam piec z wbudowaną pompą, sprzęgło hydrauliczne i dwie pompy (parter i piętro), pod każdą podpięte 8 obiegów. Pompy chodzą na 1 biegu i to wystarczy, aby na rotametrach mieć przepływy do 2l/min.
Podłoga nagrzewa się długo, choć trudno tu mówić o ciepłej podłodze. Może masz ustawioną dużą różnicę pomiędzy temperaturą w dzień i w nocy? Nie napisałeś, jak masz ustawioną krzywą grzewczą, czy regulujesz temp. w domu wg temp. zewnętrznej? Sprawdź podczas grzania kotła, na jakiej mocy nominalnej pracuje, czy palnik moduluje.
Napisano
Diagnostyka na odległość instalacji ogrzewania pompowego przypomina wróżenie z fusów - bez sprawdzenia parametrów na poszczególnych elementach trudno określić przyczyny problemu.

Niemniej przy tak rozbudowanej instalacji pompa w kotle nie może zapewnić prawidłowego przepływu (znaczne
opory) i instalacja powinna być podzielona na obwody wyposażone w oddzielna pompę i termostatyczne zawory trójdrożne.

W uproszczeniu - w takim układzie woda grzewcza krąży między kotłem a baypassem w poszczególnych obwodach i zależnie od zapotrzebowania kierowana jest na poszczególne sekcje grzewcze.W obwodach warto zamontować pompy
automatyczne samoczynnie dostosowujące wydajność do aktualnych potrzeb grzewczych.
Napisano
Cytat

Moim zdaniem jedna pompa na 27 pętli, to niewiele. Ja u siebie mam piec z wbudowaną pompą, sprzęgło hydrauliczne i dwie pompy (parter i piętro), pod każdą podpięte 8 obiegów. Pompy chodzą na 1 biegu i to wystarczy, aby na rotametrach mieć przepływy do 2l/min.
Podłoga nagrzewa się długo, choć trudno tu mówić o ciepłej podłodze. Może masz ustawioną dużą różnicę pomiędzy temperaturą w dzień i w nocy? Nie napisałeś, jak masz ustawioną krzywą grzewczą, czy regulujesz temp. w domu wg temp. zewnętrznej? Sprawdź podczas grzania kotła, na jakiej mocy nominalnej pracuje, czy palnik moduluje.



Juz ustawilem takie same wartosci na dzien i noc, krzywa na 0.6, jest czujnik temp. zewnetrznej, ale puki co CM470 siedzi w piecu wiec nie mierzy temp. pokojowej. kociol juz przestawilem na 24 kw, nie jestem pewien jak sprawdzic czy moduluje czy nie. Dzis zauwazylem ze pompa ktora dolozyl w kotlowni, powiedzmy ze cos poprawila w sensie przeplywu choc jak odkrece wszystkie petle to jest ok 1l/min. wiec szalu nie ma. Ale chyba kociol nie wyrabia, bo na 3 biegu ciezko mu uzyskac zadana temperature, jak zejde na 1 bieg powoli rosnie.

Cytat

jaka jest temperatura na zasilaniu i powrocie?



Przy max 30 C ustawionym na sterowniku, zadana temp. powiedzmy jest 58 , piec leci do 44 i palnik sie wylacza, chodzi przez chwile obiegowka , temp. spada az do 28 C(mruga wtedy ikonka grzejniczka co oznacza blokade palnika), przestawilem w ust. pieca odblokowanie palnika z 20 minut do 2 i piec zalacza sie znow w tryb pracy. Temperatura na piecu (pokretlo ustawione na max 50 C) w menu serwisowym pieca S.71 tez na 50 C mimo to nie osiaga zadanej temperatury.

Cytat

Juz ustawilem takie same wartosci na dzien i noc, krzywa na 0.6, jest czujnik temp. zewnetrznej, ale puki co CM470 siedzi w piecu wiec nie mierzy temp. pokojowej. kociol juz przestawilem na 24 kw, nie jestem pewien jak sprawdzic czy moduluje czy nie. Dzis zauwazylem ze pompa ktora dolozyl w kotlowni, powiedzmy ze cos poprawila w sensie przeplywu choc jak odkrece wszystkie petle to jest ok 1l/min. wiec szalu nie ma. Ale chyba kociol nie wyrabia, bo na 3 biegu ciezko mu uzyskac zadana temperature, jak zejde na 1 bieg powoli rosnie.



Przy max 30 C ustawionym na sterowniku, zadana temp. powiedzmy jest 58 , piec leci do 44 i palnik sie wylacza, chodzi przez chwile obiegowka , temp. spada az do 28 C(mruga wtedy ikonka grzejniczka co oznacza blokade palnika), przestawilem w ust. pieca odblokowanie palnika z 20 minut do 2 i piec zalacza sie znow w tryb pracy. Temperatura na piecu (pokretlo ustawione na max 50 C) w menu serwisowym pieca S.71 tez na 50 C mimo to nie osiaga zadanej temperatury.



Niestety nie mam gdzie odczytac temp. powrotu, ale rurka jest chlodniejsza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...