Skocz do zawartości

Urlich Vandich 24


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie wszystkich użytkowników.
Zwracam się do Was z przeogromną prośbą.
Mianowicie mam okazję kupić używany (1 sezon) kocioł gazowy firmy Urlich Vandich 24.
Chodzi mi o to czy ten piec będzie pasował na moje 45metrowe mieszkanie (2 pokoje, kuchnia, łazienka)-kubatura +/-.140m3 brak ocieplenia. icon_smile.gif
Sprawa jest dla mnie dość pilna więc bardzo proszę o podpowiedzi:)
Pozdrawiam Michałicon_smile.gif
Napisano
Temat nieaktualny.
Dla potomnych:
Jeśli macie w projekcie kociołek 21 kW to niestety większego legalnie nie da się założyć:(
Gdyby ktoś chciał kupić ten kocioł z 1-szego postu to mogę dać namiary na pw-cena 600zł.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam serdecznie wszystkich użytkowników.
Zwracam się do Was z przeogromną prośbą.
Mianowicie mam okazję kupić używany (1 sezon) kocioł gazowy firmy Urlich Vandich 24.
Chodzi mi o to czy ten piec będzie pasował na moje 45metrowe mieszkanie (2 pokoje, kuchnia, łazienka)-kubatura +/-.140m3 brak ocieplenia. icon_smile.gif
Sprawa jest dla mnie dość pilna więc bardzo proszę o podpowiedzi:)
Pozdrawiam Michałicon_smile.gif




Tak uczciwie zapytam - co znaczy "czy ten piec będzie pasował na moje 45metrowe mieszkanie" ???? I rozumiem "wytrzeszcz" bajbagi.

Przeczytałem Twój post na innym forum i zaczynam dopiero rozumieć sens Twojego pytania

http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/1398...ich-vandich-24/

Czy ty Kolego mówisz o tym?

"Przez ścianę zewnętrzną przepisy dopuszczają poziomy wyrzut spalin z kotła o mocy do 21 kW w domkach jednorodzinnych. Z obiektów typu hurtownia, magazyn ten system jest dopuszczony dla mocy większych."

A podpierając się Ustawą, cytat ze strony Buderusa
"Każda instalacja grzewcza, gazowa i wodno-kanalizacyjna musi być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. W Polsce aktem normalizującym kwestie związane z budową, w tym także z instalacjami jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. Nr 75 z 2002 r., poz. 690).

Od 08.07.2009r. weszły w życie zmiany dotyczące tego rozporządzenia. Poniżej zamieszczamy urywki ustawy z działy IV związane z instalacjami."

i dalej
Rozdział 7 przedstawia przepisy związane z instalacjami gazowymi:
i z marszu idziemy tu
175. 2. Wyloty przewodów, o których mowa w ust. 1 pkt. 2, powinny znajdować się wyżej niż 2,5 m ponad poziomem terenu. Dopuszcza się sytuowanie tych wylotów poniżej 2,5 m, lecz nie mniej niż 0,5 m ponad poziomem terenu, jeżeli w odległości do 8 m nie znajduje się plac zabaw dla dzieci lub inne miejsca rekreacyjne.
3. Odległość między wylotami przewodów, o których mowa w ust. 1, powinna być nie mniej sza niż 3 m, a odległość tych wylotów od najbliższej krawędzi okien otwieranych i ryzalitów przesłaniających ? nie mniejsza niż 0,5 m.

§ 175. odnosi się do indywidualnych koncentrycznych przewodów powietrzno-spalinowych lub oddzielnych przewodów powietrznych i spalinowych od urządzeń z zamkniętą komorą spalania, wyprowadzonych przez zewnętrzną ścianę budynku, jeżeli urządzenia te mają nominalną moc cieplną nie większą, niż:
1) 21 kW - w wolnostojących budynkach jednorodzinnych, zagrodowych i rekreacji indywidualnej,
2) 5 kW - w pozostałych budynkach mieszkalnych.

Czy Ty Kolego jesteś w takiej sytuacji?????
Napisano
Witaj.
Ja mam normalny komin aż po sam dach-muszę tylko zainstalować wkład.
Chodzi o to, że mam już zrobiony projekt i w projekcie mam wymienione:
-kuchenka gazowa 8kW
-kocioł gazowy 2 funkcyjny o mocy 21kW.
Z kuchenką wszystko jasne.
Z piecem natomiast już nie , ponieważ chciałem kupić o mocy 24 kw
Napisano
Cytat

Witaj.
Ja mam normalny komin aż po sam dach-muszę tylko zainstalować wkład.
Chodzi o to, że mam już zrobiony projekt i w projekcie mam wymienione:
-kuchenka gazowa 8kW
-kocioł gazowy 2 funkcyjny o mocy 21kW.
Z kuchenką wszystko jasne.
Z piecem natomiast już nie , ponieważ chciałem kupić o mocy 24 kw




21+8 = 29 - na pograniczu 30 KW. Prawdopodobnie, tyle mi do głowy przychodzi - chodzi o przepustowość gazomierza.
Napisano
I to wszystko do mieszkania o pow. 45m2

Cytat

Chodzi mi o to czy ten piec będzie pasował na moje 45metrowe mieszkanie (2 pokoje, kuchnia, łazienka)-kubatura +/-.140m3 brak ocieplenia. icon_smile.gif



Że tak zapytam... co Ty tam będziesz uprawiał?
Napisano
Gazomierz można wymienić na większy, więc to nie on jest "winowajcą".

Nie napisał, ale jeśli ten kocioł ma być zainstalowany w kuchni, to ktoś błędnie zinterpretował par. 172 lub (i) par. 176.2. Rozporządzenia w sprawie WT.

Cytat

I to wszystko do mieszkania o pow. 45m2
Że tak zapytam... co Ty tam będziesz uprawiał?



CWU (przepływowo), bo to kociołek dwufunkcyjny icon_biggrin.gif
Napisano
Z opisu wnioskuję, że jest to kocioł z zamkniętą komorą spalania (typ C), tak więc nie podlega rygorom par.172 i nie liczy się wspólnej mocy z kuchenką gazową.
A skoro się nie liczy, to moc tam zainstalowanego kotła (typ C) nie może przekraczać 30kW - zgodnie z par.176.2.
Napisano

Producentów znaczących jest kilku, ale co Ci podpasuje cenowo... najlepiej jak sam przejrzysz oferty firm:
Schiedel;
Poujoulat;
Kominflex;
MK Żary;
SPIROFLEX;
SAMBUD;
WADEX;
JAWAR.

Każdy z wymienionych ma w swej ofercie kominy stalowe.

Napisano
Cytat

Dziękuje serdecznie:)




Te 30 KW to rzecz jasna i dobrze, że się potwierdziło.
Schiedel na forum się udziela - Pan Marcin Kiejdos
https://forum.budujemydom.pl/Komin-zle-post...243#entry318243


Poujoulat - dołączył ostatnio Pan Rafał Hałada, podał maila i namiary.
https://forum.budujemydom.pl/komin-na-domku...710#entry321710

Cytat

No kuchnia jak to kuchnia.Z kuchni istnieje możliwość wyjścia do pokoju, a ma ona 12m2 i ok38m3icon_smile.gif
Pozdrawiam.




To ta kuchnia ma ponad 3 metry wysokości ????? icon_eek.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...