Skocz do zawartości

POMOCY Wilgoć wokół okien :( gips przebija przez gładź


Recommended Posts

Napisano
Witam, mam problem z wykończeniem okien po gruntownym remoncie i obrobieniu okien najpierw gipsem potem gładzią w niektórych miejscach przy oknie pojawiły się wilgotne miejsca Sad jak można ich się pozbyć lub czym obrobić okno żeby nie było wilgoci
A czego wynikiem jest przebijanie gipsu po szlifowaniu gładzi?
Napisano
Cytat

Witam, mam problem z wykończeniem okien po gruntownym remoncie i obrobieniu okien najpierw gipsem potem gładzią w niektórych miejscach przy oknie pojawiły się wilgotne miejsca Sad jak można ich się pozbyć lub czym obrobić okno żeby nie było wilgoci
A czego wynikiem jest przebijanie gipsu po szlifowaniu gładzi?




Miałem podobnie, możliwe, że obróbka jeszcze całkowicie nie wyschła. Po wykończeniu poddasza gładzią w listopadzie (taki był akurat wolny termin prac), na dole w salonie woda płynęła po szybach. Pora jesienno zimowa nie sprzyja poza tym odprowadzeniu wody ponieważ samo powietrze zawiera jej dużo. Można osuszacz wynająć i obserwowac ile wilgoci "wyciągnie" ze ścian.

Nie podejrzewam, że okno zostało źle obsadzone i obrobione i gdzieś "przecieka".
Napisano
Cytat

Miałem podobnie, możliwe, że obróbka jeszcze całkowicie nie wyschła. Po wykończeniu poddasza gładzią w listopadzie (taki był akurat wolny termin prac), na dole w salonie woda płynęła po szybach. Pora jesienno zimowa nie sprzyja poza tym odprowadzeniu wody ponieważ samo powietrze zawiera jej dużo. Można osuszacz wynająć i obserwowac ile wilgoci "wyciągnie" ze ścian.

Nie podejrzewam, że okno zostało źle obsadzone i obrobione i gdzieś "przecieka".




U mnie wyglądało to tak że ściana już wyschła po wyszlifowaniu gładzi (zamknięty szczelnie pokój) i zebrała się wilgoć i ściana wokół okna była cała mokra. Zdrapałem do tynku wsio i postanowiłem jeszcze raz uszczelnić pianką. W miejscach gdzie na ścianie pojawiły się plamy czuje że pianka też jest mokra w efekcie ocieplanie okna od zew styropianem, wydłubanie pianki wew i nowa warstwa i zobaczymy jaki będzie efekt końcowy icon_smile.gif
Napisano
Cytat

U mnie wyglądało to tak że ściana już wyschła po wyszlifowaniu gładzi (zamknięty szczelnie pokój) i zebrała się wilgoć i ściana wokół okna była cała mokra. Zdrapałem do tynku wsio i postanowiłem jeszcze raz uszczelnić pianką. W miejscach gdzie na ścianie pojawiły się plamy czuje że pianka też jest mokra w efekcie ocieplanie okna od zew styropianem, wydłubanie pianki wew i nowa warstwa i zobaczymy jaki będzie efekt końcowy icon_smile.gif


Nie wiem jak duży błąd musiałby być popełniony, by pianka była mokra. Zamakała przez lata? Gdzieś ze stropu zacieka Ci woda?
Tak jak powiedziałen Ci na innym forum - może być dziura w uszczelnieniu i wystarczy minimalny prześwit, a zimne powietrze dotrze do wewnętrznego tynku i go wychłodzi. Do tego ogromna wilgotność w pokoju skutkuje wyraszaniem wody w tym najzimnieszycm miejscu.
Napisano
Cytat

Nie wiem jak duży błąd musiałby być popełniony, by pianka była mokra. Zamakała przez lata? Gdzieś ze stropu zacieka Ci woda?
Tak jak powiedziałen Ci na innym forum - może być dziura w uszczelnieniu i wystarczy minimalny prześwit, a zimne powietrze dotrze do wewnętrznego tynku i go wychłodzi. Do tego ogromna wilgotność w pokoju skutkuje wyraszaniem wody w tym najzimnieszycm miejscu.



Po usunięciu tynku wokół okna okazało się że pianka raz jest raz jej nie ma masakra ekipa montująca okna się postarała :( po usunięciu pianki pomalowałem folią w płynie potem jak wyschnie silikon i pianka i powinno być już dobrze
Napisano
Cytat

Po usunięciu tynku wokół okna okazało się że pianka raz jest raz jej nie ma masakra ekipa montująca okna się postarała :( po usunięciu pianki pomalowałem folią w płynie potem jak wyschnie silikon i pianka i powinno być już dobrze


Nie tylko oni dali ciała. A Ty gdzie byłeś jak odbierałeś prace? Nie widziałeś przed tynkowaniem że są DZIURY????
Niech zgadnę - tanio było?
Napisano
Cytat

Po usunięciu tynku wokół okna okazało się że pianka raz jest raz jej nie ma masakra ekipa montująca okna się postarała :( po usunięciu pianki pomalowałem folią w płynie potem jak wyschnie silikon i pianka i powinno być już dobrze


Nic Ci folia nie pomoże ,było trzeba wypełnić szczelnie pianką ,nadmiar wyrównać równo z rama okna i otynkować tynkiem gipsowym np MP75 i mucha nie siada.Jak dla mnie to gładź w łazience to zły pomysł. I nie będzie dobrze jeżeli nie będziesz miał dobrej wentylacji o której nic nie wspominasz czy ją masz czy nie.
Napisano
Cytat

... po usunięciu pianki pomalowałem folią w płynie potem jak wyschnie silikon i pianka i powinno być już dobrze


Skup się raczej poza uzupełnieniem braków pianki montażowej na odizolowaniu jej od dyfuzji pary wodnej, czyli paroizolacji połączenia okna z ościeżem.
Zasada - "sucha izolacja cieplna to ciepła izolacja" będzie tu miała jak najbardziej zastosowanie oprócz odcięcia się od przemarzania z zewnątrz.

O wentylacji wspomniał już mhtyl.

Cytat

Nie tylko oni dali ciała. A Ty gdzie byłeś jak odbierałeś prace?


Fin, może wierzył w fachowość i uczciwość wykonawcy icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Nie tylko oni dali ciała. A Ty gdzie byłeś jak odbierałeś prace? Nie widziałeś przed tynkowaniem że są DZIURY????
Niech zgadnę - tanio było?



Nie na wszystkim człowiek musi się znać. A jak widać nie ręce im nie patrzyłem.

Cytat

Skup się raczej poza uzupełnieniem braków pianki montażowej na odizolowaniu jej od dyfuzji pary wodnej, czyli paroizolacji połączenia okna z ościeżem.
Zasada - "sucha izolacja cieplna to ciepła izolacja" będzie tu miała jak najbardziej zastosowanie oprócz odcięcia się od przemarzania z zewnątrz.

O wentylacji wspomniał już mhtyl.


Fin, może wierzył w fachowość i uczciwość wykonawcy icon_smile.gif




Aż tak dużo wilgoci nie ma icon_smile.gif Z tym że odkryłem że woda cieknie po murze od zew. Dlatego myśle że folia w płynie + sylikon + pianka + tynk i będzie ok.
Napisano
Cytat

Nie na wszystkim człowiek musi się znać. A jak widać nie ręce im nie patrzyłem.


Co niektórzy fachowcy nie lubią jak im się na ręce patrzy bo im się od tego ręce trzęsą icon_mrgreen.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Nic Ci folia nie pomoże ,było trzeba wypełnić szczelnie pianką ,nadmiar wyrównać równo z rama okna i otynkować tynkiem gipsowym np MP75 i mucha nie siada.Jak dla mnie to gładź w łazience to zły pomysł. I nie będzie dobrze jeżeli nie będziesz miał dobrej wentylacji o której nic nie wspominasz czy ją masz czy nie.




Wentylacja ok dzięki za radę.

Cytat

Co niektórzy fachowcy nie lubią jak im się na ręce patrzy bo im się od tego ręce trzęsą icon_mrgreen.gif




Bywa i tak icon_smile.gif Edytowano przez KAZik694 (zobacz historię edycji)
Napisano
Ja bym postawił na tą niewypełnione pianką szczelinę ,przechodzi przez nią zimne powietrze (a i sama izolacja tez może być mokra przez to zimniejsza) i na styku z gładzią wytrąca się rosa i powstają ogniska wilgoci.
Napisano
Cytat

Ja bym postawił na tą niewypełnione pianką szczelinę ,przechodzi przez nią zimne powietrze (a i sama izolacja tez może być mokra przez to zimniejsza) i na styku z gładzią wytrąca się rosa i powstają ogniska wilgoci.



masz rację dlatego pozbyłem się starej warstwy i zastąpiłem ją nową icon_smile.gif
Napisano
Odnoszę wrażenie że skupiasz się na skutkach a nie przyczynach.
Izolacja termiczna ma sucha... zawsze - teraz i w przyszłości.
Przecieki od zewnątrz to jedno, a dyfuzja pary wodnej przez izolację to drugie.
Napisano
Cytat

Odnoszę wrażenie że skupiasz się na skutkach a nie przyczynach.
Izolacja termiczna ma sucha... zawsze - teraz i w przyszłości.
Przecieki od zewnątrz to jedno, a dyfuzja pary wodnej przez izolację to drugie.


No właśnie mój post był wyrazem bezradności. Pianka-przerwa-pianka-przerwa to widać gołym okiem!
Jak zobaczył to Inwestor teraz, to czy wcześniej był za granicą i nie rzucił okiem? A tynkarze? Mieli wszystko w d...? A teraz Inwestor wszystko robi sam. Poprawia po innych czy po sobie? A kto wstawiał okno? Bo mam wrażenie, ze w pełni zasługuje na potępienie.
Ale pal licho - Inwetor kryje partaczy, a sam szuka współczucia. To nie fair.
Napisano
Cytat

No właśnie mój post był wyrazem bezradności. Pianka-przerwa-pianka-przerwa to widać gołym okiem!
Jak zobaczył to Inwestor teraz, to czy wcześniej był za granicą i nie rzucił okiem? A tynkarze? Mieli wszystko w d...? A teraz Inwestor wszystko robi sam. Poprawia po innych czy po sobie? A kto wstawiał okno? Bo mam wrażenie, ze w pełni zasługuje na potępienie.
Ale pal licho - Inwetor kryje partaczy, a sam szuka współczucia. To nie fair.




No proszę, mam chyba intuicję dziwną tyle, że nie zdałem sobie sprawy, że teraz okna może obsadzac w zasadzei każdy a inwetsor patrzy na to, albo i nie patrzy żeby ne przeszkadzać. Ciekawe czy kotwy zrobili, czy tylko na piankę. Z dwojga złego - skoro na piance oszczedzali, to może chociaż na kotwach nie.

Finlandia ma dużo racji, tyle, że po zatynkowaniu można sobie odbierać do woli.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...