Skocz do zawartości

POMOCY Wilgoć wokół okien :( gips przebija przez gładź


Recommended Posts

Witam, mam problem z wykończeniem okien po gruntownym remoncie i obrobieniu okien najpierw gipsem potem gładzią w niektórych miejscach przy oknie pojawiły się wilgotne miejsca Sad jak można ich się pozbyć lub czym obrobić okno żeby nie było wilgoci
A czego wynikiem jest przebijanie gipsu po szlifowaniu gładzi?
Link do komentarza
Cytat

Witam, mam problem z wykończeniem okien po gruntownym remoncie i obrobieniu okien najpierw gipsem potem gładzią w niektórych miejscach przy oknie pojawiły się wilgotne miejsca Sad jak można ich się pozbyć lub czym obrobić okno żeby nie było wilgoci
A czego wynikiem jest przebijanie gipsu po szlifowaniu gładzi?




Miałem podobnie, możliwe, że obróbka jeszcze całkowicie nie wyschła. Po wykończeniu poddasza gładzią w listopadzie (taki był akurat wolny termin prac), na dole w salonie woda płynęła po szybach. Pora jesienno zimowa nie sprzyja poza tym odprowadzeniu wody ponieważ samo powietrze zawiera jej dużo. Można osuszacz wynająć i obserwowac ile wilgoci "wyciągnie" ze ścian.

Nie podejrzewam, że okno zostało źle obsadzone i obrobione i gdzieś "przecieka".
Link do komentarza
Cytat

Miałem podobnie, możliwe, że obróbka jeszcze całkowicie nie wyschła. Po wykończeniu poddasza gładzią w listopadzie (taki był akurat wolny termin prac), na dole w salonie woda płynęła po szybach. Pora jesienno zimowa nie sprzyja poza tym odprowadzeniu wody ponieważ samo powietrze zawiera jej dużo. Można osuszacz wynająć i obserwowac ile wilgoci "wyciągnie" ze ścian.

Nie podejrzewam, że okno zostało źle obsadzone i obrobione i gdzieś "przecieka".




U mnie wyglądało to tak że ściana już wyschła po wyszlifowaniu gładzi (zamknięty szczelnie pokój) i zebrała się wilgoć i ściana wokół okna była cała mokra. Zdrapałem do tynku wsio i postanowiłem jeszcze raz uszczelnić pianką. W miejscach gdzie na ścianie pojawiły się plamy czuje że pianka też jest mokra w efekcie ocieplanie okna od zew styropianem, wydłubanie pianki wew i nowa warstwa i zobaczymy jaki będzie efekt końcowy icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

U mnie wyglądało to tak że ściana już wyschła po wyszlifowaniu gładzi (zamknięty szczelnie pokój) i zebrała się wilgoć i ściana wokół okna była cała mokra. Zdrapałem do tynku wsio i postanowiłem jeszcze raz uszczelnić pianką. W miejscach gdzie na ścianie pojawiły się plamy czuje że pianka też jest mokra w efekcie ocieplanie okna od zew styropianem, wydłubanie pianki wew i nowa warstwa i zobaczymy jaki będzie efekt końcowy icon_smile.gif


Nie wiem jak duży błąd musiałby być popełniony, by pianka była mokra. Zamakała przez lata? Gdzieś ze stropu zacieka Ci woda?
Tak jak powiedziałen Ci na innym forum - może być dziura w uszczelnieniu i wystarczy minimalny prześwit, a zimne powietrze dotrze do wewnętrznego tynku i go wychłodzi. Do tego ogromna wilgotność w pokoju skutkuje wyraszaniem wody w tym najzimnieszycm miejscu.
Link do komentarza
Cytat

Nie wiem jak duży błąd musiałby być popełniony, by pianka była mokra. Zamakała przez lata? Gdzieś ze stropu zacieka Ci woda?
Tak jak powiedziałen Ci na innym forum - może być dziura w uszczelnieniu i wystarczy minimalny prześwit, a zimne powietrze dotrze do wewnętrznego tynku i go wychłodzi. Do tego ogromna wilgotność w pokoju skutkuje wyraszaniem wody w tym najzimnieszycm miejscu.



Po usunięciu tynku wokół okna okazało się że pianka raz jest raz jej nie ma masakra ekipa montująca okna się postarała :( po usunięciu pianki pomalowałem folią w płynie potem jak wyschnie silikon i pianka i powinno być już dobrze
Link do komentarza
Cytat

Po usunięciu tynku wokół okna okazało się że pianka raz jest raz jej nie ma masakra ekipa montująca okna się postarała :( po usunięciu pianki pomalowałem folią w płynie potem jak wyschnie silikon i pianka i powinno być już dobrze


Nie tylko oni dali ciała. A Ty gdzie byłeś jak odbierałeś prace? Nie widziałeś przed tynkowaniem że są DZIURY????
Niech zgadnę - tanio było?
Link do komentarza
Cytat

Po usunięciu tynku wokół okna okazało się że pianka raz jest raz jej nie ma masakra ekipa montująca okna się postarała :( po usunięciu pianki pomalowałem folią w płynie potem jak wyschnie silikon i pianka i powinno być już dobrze


Nic Ci folia nie pomoże ,było trzeba wypełnić szczelnie pianką ,nadmiar wyrównać równo z rama okna i otynkować tynkiem gipsowym np MP75 i mucha nie siada.Jak dla mnie to gładź w łazience to zły pomysł. I nie będzie dobrze jeżeli nie będziesz miał dobrej wentylacji o której nic nie wspominasz czy ją masz czy nie.
Link do komentarza
Cytat

... po usunięciu pianki pomalowałem folią w płynie potem jak wyschnie silikon i pianka i powinno być już dobrze


Skup się raczej poza uzupełnieniem braków pianki montażowej na odizolowaniu jej od dyfuzji pary wodnej, czyli paroizolacji połączenia okna z ościeżem.
Zasada - "sucha izolacja cieplna to ciepła izolacja" będzie tu miała jak najbardziej zastosowanie oprócz odcięcia się od przemarzania z zewnątrz.

O wentylacji wspomniał już mhtyl.

Cytat

Nie tylko oni dali ciała. A Ty gdzie byłeś jak odbierałeś prace?


Fin, może wierzył w fachowość i uczciwość wykonawcy icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Nie tylko oni dali ciała. A Ty gdzie byłeś jak odbierałeś prace? Nie widziałeś przed tynkowaniem że są DZIURY????
Niech zgadnę - tanio było?



Nie na wszystkim człowiek musi się znać. A jak widać nie ręce im nie patrzyłem.

Cytat

Skup się raczej poza uzupełnieniem braków pianki montażowej na odizolowaniu jej od dyfuzji pary wodnej, czyli paroizolacji połączenia okna z ościeżem.
Zasada - "sucha izolacja cieplna to ciepła izolacja" będzie tu miała jak najbardziej zastosowanie oprócz odcięcia się od przemarzania z zewnątrz.

O wentylacji wspomniał już mhtyl.


Fin, może wierzył w fachowość i uczciwość wykonawcy icon_smile.gif




Aż tak dużo wilgoci nie ma icon_smile.gif Z tym że odkryłem że woda cieknie po murze od zew. Dlatego myśle że folia w płynie + sylikon + pianka + tynk i będzie ok.
Link do komentarza
Cytat

Nic Ci folia nie pomoże ,było trzeba wypełnić szczelnie pianką ,nadmiar wyrównać równo z rama okna i otynkować tynkiem gipsowym np MP75 i mucha nie siada.Jak dla mnie to gładź w łazience to zły pomysł. I nie będzie dobrze jeżeli nie będziesz miał dobrej wentylacji o której nic nie wspominasz czy ją masz czy nie.




Wentylacja ok dzięki za radę.

Cytat

Co niektórzy fachowcy nie lubią jak im się na ręce patrzy bo im się od tego ręce trzęsą icon_mrgreen.gif




Bywa i tak icon_smile.gif Edytowano przez KAZik694 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ja bym postawił na tą niewypełnione pianką szczelinę ,przechodzi przez nią zimne powietrze (a i sama izolacja tez może być mokra przez to zimniejsza) i na styku z gładzią wytrąca się rosa i powstają ogniska wilgoci.
Link do komentarza
Cytat

Odnoszę wrażenie że skupiasz się na skutkach a nie przyczynach.
Izolacja termiczna ma sucha... zawsze - teraz i w przyszłości.
Przecieki od zewnątrz to jedno, a dyfuzja pary wodnej przez izolację to drugie.


No właśnie mój post był wyrazem bezradności. Pianka-przerwa-pianka-przerwa to widać gołym okiem!
Jak zobaczył to Inwestor teraz, to czy wcześniej był za granicą i nie rzucił okiem? A tynkarze? Mieli wszystko w d...? A teraz Inwestor wszystko robi sam. Poprawia po innych czy po sobie? A kto wstawiał okno? Bo mam wrażenie, ze w pełni zasługuje na potępienie.
Ale pal licho - Inwetor kryje partaczy, a sam szuka współczucia. To nie fair.
Link do komentarza
Cytat

No właśnie mój post był wyrazem bezradności. Pianka-przerwa-pianka-przerwa to widać gołym okiem!
Jak zobaczył to Inwestor teraz, to czy wcześniej był za granicą i nie rzucił okiem? A tynkarze? Mieli wszystko w d...? A teraz Inwestor wszystko robi sam. Poprawia po innych czy po sobie? A kto wstawiał okno? Bo mam wrażenie, ze w pełni zasługuje na potępienie.
Ale pal licho - Inwetor kryje partaczy, a sam szuka współczucia. To nie fair.




No proszę, mam chyba intuicję dziwną tyle, że nie zdałem sobie sprawy, że teraz okna może obsadzac w zasadzei każdy a inwetsor patrzy na to, albo i nie patrzy żeby ne przeszkadzać. Ciekawe czy kotwy zrobili, czy tylko na piankę. Z dwojga złego - skoro na piance oszczedzali, to może chociaż na kotwach nie.

Finlandia ma dużo racji, tyle, że po zatynkowaniu można sobie odbierać do woli.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Koniecznie! Jeśli tylko podparty panel się ugnie, to należy natychmiast wszystko rozebrać i zwiększyć ilość podkładek.  I jeszcze jedna uwaga techniczna. Podkładki należy układać w miejscach podparcia, czyli nad sobą! Albo inaczej podkładki mają wyznaczać linię pionową. Tego się należy trzymać jak się nie ma doświadczenia.
    • Nie szukałem rozmiaru paneli, ale moim zdaniem koniecznie musisz podeprzeć od samego podłoża na którym będziesz suszyć panele nie tylko na końcach paneli, ale i w dwóch, trzech miejscach na ich długości... A porada co do przekładek, którą tu wrzucił @retrofood jest dobrym wyjściem!!!     Z tym że ciąłbym raczej WZDŁUŻ...          
    • Bardzo Wam wszystkim udzielającym się dziękuję. Poprosiłem o pomoc na 4 forach, tylko tutaj wywiązała się szeroka dyskusja, która pozwala mi nabrać wiedzy i wyklarować dalszy sposób działania.   Wasza pomoc jest porównywalna do konsultacji z profesjonalnym rzeczoznawcą, to bardzo budujące, że jeszcze istnieją ludzie, którzy chcą się podzielić wiedzą i pomóc innemu człowiekowi, tak po prostu.  Bardzo możliwe, że uchronicie mnie i moją małżonkę od dotkliwych szkód, jeszcze raz serdecznie dziękuję zarówno redakcji jak każdemu kolejnemu z Was który zechciał wziąć udział w dyskusji.   Ubolewam nad tym głęboko, że jako konsument, muszę teraz świecić oczami na każdym etapie za wszystkich, poczynając od dewelopera, dostawców materiałów, a kończąc na robotach wykończeniowych i błędach w projekcie kuchni. Na każdym kroku jest babol na babolu.      1/ Wiem, że to może być trochę komiczne, ale prośba o zerkniecie, czy dobrze rozumiem jak mam tą bryłę budować z paneli do suszenia, czy nie zrozumiałem źle, bo jak już ułożę to będzie po sprawie:   FAZA pierwsza:   Na samym dnie podłoże z legarów lub palet i taką konstrukcję powiela, jedna na drugiej (końce równo do siebie dolegają nic nie wystaje poza bryłę:     FAZA DRUGA (po tygodniu?):     2/  Jest jeden mankament, muszę to suszyć w nowym lokalu nie ma innej opcji. Robiąc proces wygrzewania, zacznie posadzka parować skoczy wilgotność powietrza. Planuję ułożyć to na parterze, bo tam jest posadzka 2-3x bardziej sucha od piętra, po pierwsze suszyli ją miesiąc po zalaniu i to tak bardzo grubo suszyli, po drugie od miesiąca było centralne włączone i tam nie ma podłogi położonej więc dodatkowo odparowywało swobodnie.    3/ Czy Panowie macie może jakąś rekomendację dla podkładu oraz foli jaką po wygrzaniu powinienem zastosować?   Z wypowiedzi Pana redaktora zrozumiałem, że przy moim ogrzewaniu, może zostać ten podkład co mam:   https://www.obi.pl/podklad-pod-panele/home-inspire-podklad-pod-panele-xps-floor-protect-2-mm/p/6963565?wt_mc=gs.pla.Mieszkać.Podłogi.Panelepodłogoweipodłogidrewniane&wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=?wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=&wt_mc=gs.pla.smart.mieszkac.&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1gNgPjmuvVrz-nH2cpsIg-II41wX4Q1sZEezCCQIwwLe3X36eW7gBoaApk7EALw_wcB   Teraz pytanie jaką folię tam zastosować.     PS. (ciekawostka) Wczoraj strawiłem cały dzień nad zachodzeniem w głowę braku prądu w jednym z pomieszczeń. Dzięki przypadkowi, że sąsiad na swoim segmencie zrobił zdjęcia instalacji elektrycznej na etapie stanu surowego (deweloper nie udostępni jej bo nie) i ślęcząc z detektorem kabli nad ścianami, ustaliłem, że deweloper zagipsował w ścianie jedną z puszek tzw. gniazda rozgałęźnego, gdzie jest faza i trzeba to zarobić, aby zamknąć obwód i puścić prąd na to konkretne pomieszczenie....brak słów, do dłubania dziura w ścianie, która jest wykończona w 100% pomalowana i wszystko.  Detektorem znalazłem w ścianie kabel z fazą dokładnie w miejscu w którym sąsiad ma gniazdo i zweryfikowałem na projekcie instalacji elektrycznej, że jest tam przewidziane, u mnie ściana. 
    • Ano jest problem, bo żeby to właściwie ocenić trzeba by mieć te panele w rękach.    Ależ owszem, ale nie przesadzajmy, że takie wielkie ilości. Można kupić pięć innych paneli, pociąć je w poprzek i juz mamy sto pasków na przekładki. Idealnie wyrównanych na grubości. Sposobów jest wiele, trzeba tylko ruszyć głową.
    • Tak, pamiętając, że pierwszy i ostatni panel kładziemy na końcach paneli ułożonych w przeciwnym kierunku,  środkowy z przesunięciem w osi powstałej bryły o szerokość panela, z lewej.    Ważne jest, żeby w pierwszej fazie suszenia paneli wszystkie końce były podparte, przecież nie chcemy  deformacji paneli.        Nie, wszystko tak samo, ale panele dotykają się w miejscach niepodpartych wcześniej.   Układamy pierwszy panel 20 cm od brzegu ostatni tak samo a środkowy z drugiej strony osi budowanej bryły, czyli teraz od prawej. Powstała bryla ma wystające końce z kazdej strony   Zdemontować w pierwszym dniu same panele, podkłady niech lekko jeszcze przeschną,  demontować je na drugi dzień układając gdzieś dołem do góry, w pomieszczeniu dobrze wentylowanym.    ń    Jeżeli jest to rozdzielacz obsługujący wyłącznie piętro, to tak wystarczy te dwa zawory zamknąć. Widzę, że  już są zamknięte, przed zamknięciem zaworów najlepiej wyłączyć pompę rozdzielacza.      Nie widzę całej instalacji, ale jak jest jeszcze taka skrzynka na parterze to tak, kocioł, jego pompa będzie podawać czynnik grzewczy tylko na parter.     Tam powinien być sprawny bypass i pompa wtedy miesza tylko wodę w obiegu zamkniętym piętra.       Pompa w rozdzielaczu na parterze, jeżeli jest  takowa, to ona może pracować, jak nie ma, to pompa kotła powinna spokojnie to ogarnąć.     Wiem, że chcesz dobrze, ale obawiam się, że byt szybkie suszenie może spowodować deformację paneli, przekładki są  za wąskie, w dodatku musiałyby być równane na strugarce, inaczej potem będą problemy z łączeniem paneli.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...