Skocz do zawartości

Wykonanie balkonu - ważne szczegóły


Recommended Posts

  • 1 rok temu...
Gość MieczysławK
Napisano
Źle zaizolowany balkon tworzy tgz. mostek termiczny, przez który ucieknie nam ciepło. Warto o tym pamiętać przy budowie.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Maciek
Napisano
Kolejny tekst z licznymi głędami merytorycznymi.
Napisano
Cytat

Kolejny tekst z licznymi głędami merytorycznymi.



To proszę opisać to lepiej. Wielu osobom się przyda, bo mam nieodparte wrażenie, że więcej jest balkonów zrobionych źle niż tych dobrych.
Z moich obserwacji odnośnie tarasów i balkonów wynika, że i tak najczęściej problemem są 3 błedy:
- brak spadku;
- niestarannie nałożony klej (puste przestrzenie pod płytkami);
- brak obróbek.
Z kolei, tam gdzie jest to zrobione dobrze balkony są w dobryn stanie nawet bez izolacji pod płytkami. To prawdopodobnie efekt podobny jak w pokryciach dachowych - im większy spadek, tym wymagania odnośnie szczelnosci mniejsze.
Gość Maciek
Napisano
Zgadzam się, że więcej balkonów jest wykonanych błędnie niż poprawnie. Natomiast chodzi mi o coś innego. Jeżeli jest publikowany tekst tego typu, to niech on będzie tekstem merytorycznym, Ktoś, kto skorzysta z błędnie przygotowanego tekstu będzie się póxniej męczył z problemami, i to niekiedy bardzo kosztownymi do usunięcia. Masz przynajmniej kilka problematycznych miejsc: okap i obróbka (proste pytanie - na ile cm obróbka może podchodzić pod płytkę, a jedno z istotniejszych, dylatacja strefowa (potzebna czy nie, jak ją wykonać - to nie to samo co dylatacja strefowa w tarasie), słupek balustardy (pomiędzy słupkiem a płuyka musi być szczelina - ok. 5 mm - bardzo istotna rzecz), wielkośc płytek - z tekstu wynika, że mogę zastosować płytki 60*60 cm byle by tylko klej był upłynniony (ewidentna bzdura, policz sobie odkształcenia płytek na skutek różnic temperatur), o szerokości spoin już nie wspomnę. Dolny lewy rysunek pokazuje taras, i to też w kompletnie błędny sposób (min. mostek termiczny przez płytę konstrukcjną).

Tych zagadnień nie da się od siebie oddzielić, a balkon czy taras jest wyjątkowo "wrednym" elementem.
Napisano
Zawsze powtarzam, że od tarasów to gorsze są już tylko balkony:)
Moim zdaniem podstawowym problemem jest to, że w projektach brakuje opisu detali wykonawczych. Do tego ludzie nie czytają nawet instrukcji użycia produktów, które sami kupili. Na wszystkich płytkach masz wyraźnie napisane gdzie można je stosować i jakiej szerokości maja być spoiny.
A co do braku dylatacji wokół słupków skutki tego doskonale widać na zdjęciu.
Gość Maciek
Napisano
Tarasy i balkony są siebie warte (przy czym taras jest gorszy.
Szerokości spoin na balkonie rządzą się swoimi prawami. Co do zastosowania płytek to nie polegał bym tylko na zaleceniach producenta. Jest parę detali (parametrów) które nie zawsze są podane, a mogą mieć zasadnicze znaczenie.
Karty techniczne materiałów typu klej czy fuga nie obejmują bardzo wielu istotnych informacji. I jest to zrozumiałe, w przeciwnym razie mielibyśmy do każdego materiału książkę obsługi a nie kartę techniczną.

Natomiast od poważnego portalu można i należy wymagać informacji poprawnych merytorycznie, a nie zlepku usłyszanych gdzieś informacji. Do tego pomieszanych lub nie do końca prawdziwych.

"Najczęściej stosuje się masy do spoinowania na bazie cementu, bo mają dobre właściwości i są stosunkowo tanie. Ostatnio upowszechniają się także fugi chemoutwardzalne, głównie na bazie żywic syntetycznych. Ich zaletą jest bardzo dobra wodoszczelność i większa elastyczność niż zwykłych mas. Jednak trzeba przede wszystkim sprawdzić, jakie zastosowanie przewiduje dla danego wyrobu producent.
Niektóre masy chemoutwardzalne z żywicami epoksydowymi wykazują np. bardzo dobrą odporność na środki chemiczne (i stosuje się je w zakładach przemysłowych), ale są równocześnie podatne na zarastanie glonami i innymi mikroorganizmami, co dyskwalifikuje je w domu jednorodzinnym."

A co z ruchem ciepła i wilgoci? Czy wykonałeś (Ty lub Autor tego tekstu) obliczenia cieplno-wilgotnościowe aby sprawdzić, ile wody może się wykropić w ciągu roku na 1m2 połaci? I jaki może być skutek stosowania fug epoksydowych? A co z odkształceniami termicznymi? Fugi epoksydowe są bardzo rzadko stosowane na tarasach, i to nie z powodów podanych przez autora tekstu.
Napisano
Cytat

A co z ruchem ciepła i wilgoci? Czy wykonałeś (Ty lub Autor tego tekstu) obliczenia cieplno-wilgotnościowe aby sprawdzić, ile wody może się wykropić w ciągu roku na 1m2 połaci?


A skąd ta woda niby się ma wykraplać?
Taras to nie źródełko skalne.

Para wodna to co innego... ta to się może "wykropić" w określonych warunkach.
Gość Maciek
Napisano
Jak para wodna osiągnie stan nasycenia to się z niej wykropli woda. Przecież się nie wykropli para wodna
  • 2 lata temu...
Napisano
Ja akurat nie daję płytek na balkon bo nie ma nic gorszego tylko system przeciw wodny. Nurtuje mnie inna rzecz. Jak zrobić dolny okapnik na łukowatym balkonie? Kupić to nie bardzo można wygięty lub gnący się do kształtu łuku.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam podobną sytuację — moja działka też jest nachylona i na początku nawet nie wyobrażałem sobie, ile to pociąga za sobą niuansów. Po konsultacjach z geodetą zdecydowałem się nie wyrównywać całego zbocza, tylko wykonać murki oporowe i tarasy.
    • częściowo zgadzam się z tobą
    • Tak, niestety w miejscowym planie były same dwuspady wiec nad garazem musiał sie pojawić mały dach a więc i 2 rynny koszowe połączone w kalenicy garazu.   "Ten wariant z pierwszego zdjęcia jest generalnie poprawny" Nie zauwazyłem Twojej odp i byłem juz działąć. Troche się dzisiaj bałem ze zrypie ale zrobiłem. Wyszlo mi chyba nie najgorzej  Nie zrobiłem zdjęcia ale wrzuce następnym razem to obedzie mozna ocenić. Blacharzem nie jestem wiec miałem duzo szczescia. Chwile trenowałem na kartce papieruzeby zrozumeić jak to się będzie zachowywało i to troche pomogło jak by ktos też kombinował. Teraz już po myśle ze to całkiem proste ale trzeba uważać na to zeby blache wystawić do góry wystarczająco na tyle zeby pozniej ja zabiąć na grzbiecie 2 blachy i zeby nie była zawysoko i nie kolidowałą z łata kalenicy.   "Rąbek ma być ukształtowany tak, aby spływająca woda była kierowana na boki (po obu jego stronach), do dwóch rynien koszowych. " Tak zrobilem. Narzedzia do kształtowania blachy kupiłem więdząc ze bede robił to samo.   Jutro chce jeszcze uszczelnić to silikonem dekarskim i pokombinowac łatą od kalenicy bo niestety blacha wyszłą nieco za wysoko i bede musiał ją skrócić. Pokaże na zdjeciach bo ciezko jak opisze to kazdy zrozumie inaczej   Co do filmów to się z Tobązgadzam. W jednym widac ze docinaja dachówke w połowie, jak by nie mogli jej dobrze rozmierzyć. Albo dokładają łate na łate kalenicowa, bo nie wymierzyli dobrze wysokości.   Ciekawe ze sa tez drypy ze strony producenta. Sam zauwazylem ze dachowka mimo ze zrobiona zgodnie z instrukcja jakos slabo pasuje do gasiora. Chwila rozmowy z doradca technicznym producenta i okazuje sie ze zamki sa za duze i tego nie sa sie ladnie spasowac. Ma byc tak jak u mnie, czyli zgodnie z instrukcja ze szczelina went zgodna z "normami" albo ladnie czyli tak jak robia czasami dekarze zmniejszajac szczeline w kalenicy zeby ukryc zamki. Szkoda tylko ze w instrukcjach o tym nie pisza i dowiaduje sie czlowiek o tym po fakcie jak ja.
    • Równie dobrze jakieś zanieczyszczenia w instalacji mogły zapchać zawór zasilający lub powrotny tego zimnego grzejnika. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...