Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Wykonanie balkonu - ważne szczegóły

Recommended Posts

Gość MieczysławK
Źle zaizolowany balkon tworzy tgz. mostek termiczny, przez który ucieknie nam ciepło. Warto o tym pamiętać przy budowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kolejny tekst z licznymi głędami merytorycznymi.



To proszę opisać to lepiej. Wielu osobom się przyda, bo mam nieodparte wrażenie, że więcej jest balkonów zrobionych źle niż tych dobrych.
Z moich obserwacji odnośnie tarasów i balkonów wynika, że i tak najczęściej problemem są 3 błedy:
- brak spadku;
- niestarannie nałożony klej (puste przestrzenie pod płytkami);
- brak obróbek.
Z kolei, tam gdzie jest to zrobione dobrze balkony są w dobryn stanie nawet bez izolacji pod płytkami. To prawdopodobnie efekt podobny jak w pokryciach dachowych - im większy spadek, tym wymagania odnośnie szczelnosci mniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Maciek
Zgadzam się, że więcej balkonów jest wykonanych błędnie niż poprawnie. Natomiast chodzi mi o coś innego. Jeżeli jest publikowany tekst tego typu, to niech on będzie tekstem merytorycznym, Ktoś, kto skorzysta z błędnie przygotowanego tekstu będzie się póxniej męczył z problemami, i to niekiedy bardzo kosztownymi do usunięcia. Masz przynajmniej kilka problematycznych miejsc: okap i obróbka (proste pytanie - na ile cm obróbka może podchodzić pod płytkę, a jedno z istotniejszych, dylatacja strefowa (potzebna czy nie, jak ją wykonać - to nie to samo co dylatacja strefowa w tarasie), słupek balustardy (pomiędzy słupkiem a płuyka musi być szczelina - ok. 5 mm - bardzo istotna rzecz), wielkośc płytek - z tekstu wynika, że mogę zastosować płytki 60*60 cm byle by tylko klej był upłynniony (ewidentna bzdura, policz sobie odkształcenia płytek na skutek różnic temperatur), o szerokości spoin już nie wspomnę. Dolny lewy rysunek pokazuje taras, i to też w kompletnie błędny sposób (min. mostek termiczny przez płytę konstrukcjną).

Tych zagadnień nie da się od siebie oddzielić, a balkon czy taras jest wyjątkowo "wrednym" elementem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zawsze powtarzam, że od tarasów to gorsze są już tylko balkony:)
Moim zdaniem podstawowym problemem jest to, że w projektach brakuje opisu detali wykonawczych. Do tego ludzie nie czytają nawet instrukcji użycia produktów, które sami kupili. Na wszystkich płytkach masz wyraźnie napisane gdzie można je stosować i jakiej szerokości maja być spoiny.
A co do braku dylatacji wokół słupków skutki tego doskonale widać na zdjęciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Maciek
Tarasy i balkony są siebie warte (przy czym taras jest gorszy.
Szerokości spoin na balkonie rządzą się swoimi prawami. Co do zastosowania płytek to nie polegał bym tylko na zaleceniach producenta. Jest parę detali (parametrów) które nie zawsze są podane, a mogą mieć zasadnicze znaczenie.
Karty techniczne materiałów typu klej czy fuga nie obejmują bardzo wielu istotnych informacji. I jest to zrozumiałe, w przeciwnym razie mielibyśmy do każdego materiału książkę obsługi a nie kartę techniczną.

Natomiast od poważnego portalu można i należy wymagać informacji poprawnych merytorycznie, a nie zlepku usłyszanych gdzieś informacji. Do tego pomieszanych lub nie do końca prawdziwych.

"Najczęściej stosuje się masy do spoinowania na bazie cementu, bo mają dobre właściwości i są stosunkowo tanie. Ostatnio upowszechniają się także fugi chemoutwardzalne, głównie na bazie żywic syntetycznych. Ich zaletą jest bardzo dobra wodoszczelność i większa elastyczność niż zwykłych mas. Jednak trzeba przede wszystkim sprawdzić, jakie zastosowanie przewiduje dla danego wyrobu producent.
Niektóre masy chemoutwardzalne z żywicami epoksydowymi wykazują np. bardzo dobrą odporność na środki chemiczne (i stosuje się je w zakładach przemysłowych), ale są równocześnie podatne na zarastanie glonami i innymi mikroorganizmami, co dyskwalifikuje je w domu jednorodzinnym."

A co z ruchem ciepła i wilgoci? Czy wykonałeś (Ty lub Autor tego tekstu) obliczenia cieplno-wilgotnościowe aby sprawdzić, ile wody może się wykropić w ciągu roku na 1m2 połaci? I jaki może być skutek stosowania fug epoksydowych? A co z odkształceniami termicznymi? Fugi epoksydowe są bardzo rzadko stosowane na tarasach, i to nie z powodów podanych przez autora tekstu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A co z ruchem ciepła i wilgoci? Czy wykonałeś (Ty lub Autor tego tekstu) obliczenia cieplno-wilgotnościowe aby sprawdzić, ile wody może się wykropić w ciągu roku na 1m2 połaci?


A skąd ta woda niby się ma wykraplać?
Taras to nie źródełko skalne.

Para wodna to co innego... ta to się może "wykropić" w określonych warunkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Maciek
Jak para wodna osiągnie stan nasycenia to się z niej wykropli woda. Przecież się nie wykropli para wodna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość olek
Dla potomnych:
Panowie żeby balkon nie zaczął się "rozwalać" od czoła należy zastosować odpowiedni okapnik ze spadkiem. Zwykłą blachą ciężko coś takiego zrobić, lepiej kupić sztywne okapniki z aluminium bo są najbardziej trwałe. polecam te od renoplast, pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szol
Ja akurat nie daję płytek na balkon bo nie ma nic gorszego tylko system przeciw wodny. Nurtuje mnie inna rzecz. Jak zrobić dolny okapnik na łukowatym balkonie? Kupić to nie bardzo można wygięty lub gnący się do kształtu łuku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Najnowsze posty

    • ŻENADA!  Hahaha - jak chcesz rodzinie robić reklamę, to jest na to stosowna podstrona. Tu jest dyskusja na konkretny temat.  Ja wyznaje zasadę - każdy ma robić to, do czego ma kwalifikacje. Architekt do architektury, konstruktor do konstrukcji, elektryk do elektryki, wodkaniarz do wodkanu.  Oczywiście można zamówić u architekta elektrykę, a u geologa konstrukcję - jak kto woli. Może nawet podbije pieczątką i się podpisze. Może nawet się trafi taki, że to zrobi lepiej niż fachowiec "wyedukowany". Niemniej nie jest to regułą ani praktyką.  Ani nie jest to eleganckie w stosunku do innych branży - takie oszczerstwa. Ja ci też mogę sypać przykładami projektów elektrycznych przeinwestowanych i bez sensu oraz durnego wykonastwa - tylko po co? Jak będę potrzebował projekt elektryki, to pójdę do dobrego i sprawdzonego elektryka (chyba że poznam dobrego elektryka, choć ma inne wykształcenie). No ale znam elektrykow jednak wykształconych praktyków - na szczęście.   Ciągle rypiesz tym przykladem złego architekta - ja też ci mogę dać przykłady złych konstruktorów, robiących konstrukcję na wyrost, drogie i potężne - od których inwestorowi topnieją pieniądze. I co z tego. Nie idę do takich, gdy trzeba. Idę do dobrych.   Retrofood - wbij wreszcie do glowy - każdy może być dobrym, średnim i złym fachowcem, w każej dziedzinie i zawodzie.    Cyt: " Natomiast projektanci, którzy również mają uprawnienia budowlane w zakresie konstrukcji podchodzą do takich zleceń poważniej i dokładniej analizują zadanie. I mniej kosztują niż architekci." Dopisz jeszcze konkretne nazwisko i telefon - chłopie - jaak sie mówi A, to trzeba i B. I będzie reklama, jak trzeba, skojarzona z hejtem - jak trzeba.      ŻENADA JEDNYM SŁOWEM!
    • Witam wszystkich i wzywam pomocy. 
      Przeprowadzam generalny remont salonu, zbijam tynk i chcialbym zostawic jedna sciane z wyeksponowana cegla. 
      Niestety szpeci mi ja betonowe naproze nad drzwiami. Zastanawiam sie jakbym mogl je zamaskowac, ozdobic, przerobic itp. 
      zeby pasowalo. Juz sporo sie naszukalem w necie, wpisujac rozne kombinacje slow...bez skutku. 
      Moze Wy macie jakies pomysly odnosnie tego. Prosze pomozcie. Pozdrawiam
    • Witam. Na wstępie opisze moją sytuację. Jestem rolnikiem ponad 5 lat. Posiadam nie całe 3 hektara ziemi rolnej. Działka ta nie ma planu zagospodarowania przestrzennego ani wydanych warunków zabudowy. Obie sąsiednie działki są zabudowane. Łatwy dostęp do mediów ( słup na polu i wodociąg pod ziemią).    Chciałabym wydzielić teren pod ewentualna późniejszą budowę. Chciałabym na razie wydzielić teren i posiac trawę i ewentualnie ogrodzić.    Od czego zacząć?  Czy muszę od razu składać o warunki zabudowy i ograniczać się latami żeby papiery nie przepadły ?     Z góry dziękuję za odpowiedzi 😊
    • To nie jest przepis lecz zasady fizyki.
    • To może być ściema i zrazisz się w ten sposób do drewna paląc takim "suchym"...Tyle kosztuje drewno mokre....   Najlepszy sposób na kupowanie drewna suchego, to .....kupowanie mokrego i suszenie (sezonowanie) samemu. Minimum 2 lata, dąb 3...Każde drewno dobre, byle suche, tyle że trzeba inaczej palić. Ja palę dużo sosny (dużo tańsza i bardziej dostępna). Właśnie kaflak, doskonale się do tego nadaje. W kominkach czasem nie ma odpowiedniej temperatury, a sosnę trzeba palić ostro. Wtedy sadza i żywice niestraszne...Na zimę lepiej drewno twarde, takie jak buk, dąb, akacja, jesion....
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×