michalklo Napisano 16 października 2012 Udostępnij #1 Napisano 16 października 2012 Witam będąc pod wrażeniem dziennika budowy użytkownika ja14 https://forum.budujemydom.pl/Jak-wybudowac-...-II-t11398.html sam postanowiłem wybudowac się poniżej 100tys złotych.Działkę budowlaną jeszcze nie mam ale jestem na etapie przepisywania działki przez rodziców na mnie i żonę.Projekt wstępnie wybrany Delta nilu 78http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...ta-nilu-78.htmlMyśle o zmianach w projekcie tzn:- dach płaski bez tej dostawki nad drzwiami- blachodachówka- myśle nad materiałami na ściany gazbeton czy ceramikaNapewno nie wybuduje się w rok czy dwa planuje rozłożyc etapy budowy na 4 lata zobaczymy jak będzie może i wcześniej wszystko zależy oczywiście od kasy i pracy Link do komentarza
michalklo Napisano 16 października 2012 Autor Udostępnij #2 Napisano 16 października 2012 Obliczenia ilości materiałówdla budynku mieszkalnego jednorodzinnego powtarzalnegoDELTA NILU 781. Fundamenty.· Chudy beton – 2,50 m3· Ławy fundamentowe beton B-15 – 9,80 m32. Ściany fundamentowe.· Ściany fundamentowe beton B-15 gr. 30 cm – 14,30 m33. Posadzka na gruncie.· Podsypka piaskowa – 8,10 m3· Chudy beton – 8,10 m3· Izolacja przeciwwilgociowa – 2 x folia PCV – 162,0 m2· Styropian – 6,50 m3· Izolacja przeciwwilgociowa – folia PCV – 81,00 m2· Wylewka cementowa – 7,50 m34. Ściany parteru.· Ściany zewnętrzne pustak POROTHERM gr. 30 cm – 2393 szt.· Ściany wewnętrzne pustak POROTHERM gr. 25 cm – 145 szt.· Ściany działowe pustak POROTHERM gr. 12 cm – 318 szt.· Styropian – 16,65 m3· Zaprawa – 2,65 m35. Wieńce i podciągi parteru.· NadproŜa nad oknami beton B-20 – 0,95 m3· Podciągi beton B-20 – 0,34 m3· Wieńce beton B-20 – 3,70 m36. Strop nad parterem.· Folia praroprzepuszczalna – PCV – 81,50 m2· Wełna mineralna – 16,25 m3· Folia paroizolacyjna – PCV – 81,50 m2· Płyta G-K – 81,50 m37. Dach - wyliczenia szacunkowe.· Dachówka ceramiczna – 162,00 m2· Łaty 4 x 4 cm – 0,65 m3· Kontr łaty 2 x 4 cm – 0,15 m3· Folia paroprzepuszczalna wiatroizolacyjna PCV – 162,00 m2· Krokwie – 3,95 m38. Kominy.· Kształtki ceramiczne na przewody wentylacyjne – 100,0 szt.· Kształtki ceramiczne na przewody dymowe – 20,0 szt.· Kształtki ceramiczne namoże uda mi się zrobic jakiś kosztorys do poszczególnych projektów Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 16 października 2012 Udostępnij #3 Napisano 16 października 2012 Fajnie być optymistą i życzę Ci jak najlepiej ale wątpię abyś się wyrobił w 100 tys. Tamten domek i ceny były z 2010.A dodam tak od siebie ,że na każdym etapie czy raczej do każdego etapu wydałem więcej niż miałem wyliczone, bo zawsze coś wyskoczyło niespodziewanego albo zabrakło tego czy tamtego. Link do komentarza
michalklo Napisano 16 października 2012 Autor Udostępnij #4 Napisano 16 października 2012 Cytat Fajnie być optymistą i życzę Ci jak najlepiej ale wątpię abyś się wyrobił w 100 tys. Tamten domek i ceny były z 2010.A dodam tak od siebie ,że na każdym etapie czy raczej do każdego etapu wydałem więcej niż miałem wyliczone, bo zawsze coś wyskoczyło niespodziewanego albo zabrakło tego czy tamtego. dziękuje za komentarz czy się zmieszcze czy nie zobaczymy nie licze robocizny oczywiście, najważniejsze że mnie nie ciśnie z czasem wolę budować się 10 lat niż spłacać kredyt 30latnarazie spotkało mnie pierwsze zdziwienie jak się dowiedziałem że teren na którym się chciałem budować wg planu zagospodarowania jest jako rolny i nie można z tym nic zrobić, myślałem że można przekształcić na budowlaną ale ponoć tak się nie da, mam jeszcze opcje z drugą działką ale muszę znowu sprawdzić przed przepisaniem już na Nas, słyszałem też coś o zasiedleniu ale muszę trochę doczytać i dopytać o co w tym chodzi Link do komentarza
Draagon Napisano 16 października 2012 Udostępnij #5 Napisano 16 października 2012 Ile masz tego terenu ?Jak pow 1ha to może dałoby radę powalczyć o zabudowę zagrodową.Czy 100 tys starczy - ja tam ciągle jestem optymistą i uważam, że może w 120 tys dasz radę Pytanie jak daleko musisz ciągnąć przyłącza - jakie dostaniesz WZ.W jakiej okolicy byś się budował i co jesteś w stanie zrobić samemu ?Fundamenty i ściany to pikuś Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 16 października 2012 Udostępnij #6 Napisano 16 października 2012 Cytat dziękuje za komentarz czy się zmieszcze czy nie zobaczymy nie licze robocizny oczywiście, najważniejsze że mnie nie ciśnie z czasem wolę budować się 10 lat niż spłacać kredyt 30latnarazie spotkało mnie pierwsze zdziwienie jak się dowiedziałem że teren na którym się chciałem budować wg planu zagospodarowania jest jako rolny i nie można z tym nic zrobić, myślałem że można przekształcić na budowlaną ale ponoć tak się nie da, mam jeszcze opcje z drugą działką ale muszę znowu sprawdzić przed przepisaniem już na Nas, słyszałem też coś o zasiedleniu ale muszę trochę doczytać i dopytać o co w tym chodzi Co do budowania długo terminowego to naprawdę musisz uzbroić się w anielską cierpliwość bo im dłużej tym człowiek ma dojść. Każda wolna chwila jest przeznaczona budowie i tak dzień po dniu aż okaże się ,że zostałeś niewolnikiem budowy Co do gruntu rolnego to każda działka jest jako grunt orny ,z chwila załatwiania PnB zostaje przekształcona po odrolnieniu jak budowlana. A czemu tej pierwszej działki się nie da przekształcić?jest plan czy coś innego. Jeżeli jest plan to możesz przekształcić ja na budowlana tylko to bardzo długo będzie trwało. Link do komentarza
michalklo Napisano 17 października 2012 Autor Udostępnij #7 Napisano 17 października 2012 (edytowany) nie spieszy mi się a działke mam 300 metrów od obecnego miejsca zamieszkania także rzut beretem, chciałbym rozłożyc to na 3 lata:1: fundament2:ściany i strop3:dach +okna i drzwipóźniej reszta ale nie wiem czy nie rozsądnie nie będzie :1:fundament2:przerwa3:ściany+dacha co do działki to nie wiem czy z jakimś stażystą nie rozmawiałem(rozmowa telefoniczna) podałem nr działek i za godzine drugi raz zadzwoniłem1 działka na której mi najbardziej zależało ma 80ar sąsiednie działki są budowlane z czego jedna to przepompownia gminna, zjazd z gminnej drogi także nie wiem czemu rolna2. mniej atrakcyjna ma 2ha w jednym pasie przy drodze gminnej przy działce linia energetyczna napowietrzna i ta rzekomo jest MR(czyli mieszkalno rolna czy jakoś tak) ale ta działka jest trochę wąska.Plan zagospodarowania przestrzennego jest z 2006 roku, ten urzędnik powiedział mi że praktycznie jest niemożliwe abym przekształcił tą działke na budowlaną ponieważ dopiero co został ustalony ten plan. Sam osobiście idę w piątek do tego urzędu i zobaczę o co chodzi z tymi działkami bo przez telefon nie wiadomo z kim się rozmawia Edytowano 17 października 2012 przez michalklo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
michalklo Napisano 17 października 2012 Autor Udostępnij #8 Napisano 17 października 2012 co do warunków zabudowy nie wiem nic jeszcze na ten temat a z przyłączami to tak:działka nr 1 (80ar) ok 300metrów do najbliższego słupadziałka nr 2 słup przy działcepod tym względem działka nr 2 jest bardziej korzystniejsza ale tak nie bardzo mi pasuje ponieważ jest wąska ok 30 metrów. Dom ma szerokośc 11m, zobaczę co zdziałam w piątek Link do komentarza
michalklo Napisano 17 października 2012 Autor Udostępnij #9 Napisano 17 października 2012 z braku zajęcia w pracy czytam sobie o systemie dryfix chyba prościej się nie da budowac pomijając pierwszą warstwę chyba będę drążył w tym kierunku na pewno wyjdzie drożej za pustaki ale licząc zaprawę wyjdzie podobnie.Pierwsze podliczenia:POROTHERM dryfix gr. 30 cm – 2393 szt za szruke 4,30 koszt ok 10286złŚciany wewnętrzne pustak POROTHERM dryfix gr. 25 cm – 145 szt za stuke 4,20 koszt ok 609złŚciany działowe pustak POROTHERM dryfix gr. 11,5 cm – 318 szt cena za stuke tu ciekawie 6,4 koszt ok 2035razem:12930złCo ciekawe oficjalny cennik Wienerbergera ma dużo wyższe ceny niż hurtowniki ceny z hurtowni oczywiście bierzące Link do komentarza
Barbossa Napisano 17 października 2012 Udostępnij #10 Napisano 17 października 2012 no to w stówie się pewnie zmieściszino baksów lub nawet eurasi Link do komentarza
michalklo Napisano 17 października 2012 Autor Udostępnij #11 Napisano 17 października 2012 (edytowany) fundamenty ciężko pliczyc jeśli ktoś ma jakieś zastrzeżenia co do wyceny proszę o komentarze1. Fundamenty.- Chudy beton ? 2,50 m3 40zł/m3 razem 100zł- Ławy fundamentowe beton B-15 ? 9,80 m3 300złm3 razem 2930zł 2. Ściany fundamentowe.- Ściany fundamentowe beton B-15 gr. 30 cm ? 14,30 m3 300złm3 razem 4290zł3. Posadzka na gruncie.- Podsypka piaskowa ? 8,10 m3- Chudy beton ? 8,10 m3 40złm3 razem 324zł- Izolacja przeciwwilgociowa ? 2 x folia PCV ? 162,0 m2- Styropian ? 6,50 m3- Izolacja przeciwwilgociowa ? folia PCV ? 81,00 m2- Wylewka cementowa ? 7,50 m3sam beton koszt ok 7644złMyśle że na fundamenty 10tys zł wystarczyściany bez stropu :13tysfundament 10tysrazem 23tys jak na razie Edytowano 17 października 2012 przez michalklo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Draagon Napisano 17 października 2012 Udostępnij #12 Napisano 17 października 2012 A liczyłeś narzędzia ? A porotherm dryfix .. - rozumiem że na piankę montażową będziesz robił ?Beton B-15 w mojej okolicy 240 zł/m3 kosztuje.Co do stylu budowy - ja uważałem, by fundamenty sobie poleżały przez zimę, a dopiero w przyszłym roku ściany stawiać.Ale każdy robi jak uważa Link do komentarza
Barbossa Napisano 17 października 2012 Udostępnij #13 Napisano 17 października 2012 wykopyzasypanietransport betonuszalowanie ścianitd itd Link do komentarza
michalklo Napisano 17 października 2012 Autor Udostępnij #14 Napisano 17 października 2012 dużo narzędzi mam swoich wiem że na pianke dlatego nad tym systemem się zastanawiam co do pianki do tych pustaków pianka jest gratis, a co do betonu cena zawyżona bo nie wiem jak pompa się ceni Link do komentarza
autorushd Napisano 17 października 2012 Udostępnij #15 Napisano 17 października 2012 Trzymam kciuki, choć wyzwanie jest na prawdę duże Link do komentarza
michalklo Napisano 17 października 2012 Autor Udostępnij #16 Napisano 17 października 2012 Cytat wykopyzasypanietransport betonuszalowanie ścianitd itd białoruśka jest na stanie:)betoniarnia 5km od miejsca budowypiasek 15km kopalnia wszystko pod rękązgodzę się że wszystkich kosztów nie da się jakoś policzyc , stan surowy zamknięty bez ocieplenia chce się zmieścic 35tys plus minus 5tys Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 17 października 2012 Udostępnij #17 Napisano 17 października 2012 Cytat Pierwsze podliczenia:POROTHERM dryfix gr. 30 cm – 2393 szt za szruke 4,30 koszt ok 10286złŚciany wewnętrzne pustak POROTHERM dryfix gr. 25 cm – 145 szt za stuke 4,20 koszt ok 609złŚciany działowe pustak POROTHERM dryfix gr. 11,5 cm – 318 szt cena za stuke tu ciekawie 6,4 koszt ok 2035razem:12930złCo ciekawe oficjalny cennik Wienerbergera ma dużo wyższe ceny niż hurtowniki ceny z hurtowni oczywiście bierzące A nie zaglądałeś w kierunku betonu komórkowego np Ytonga albo Solbetu?Tam murujesz na klej a poza tym beton komórkowy docina się bardzo łatwo a co do porothermu to z docinaniem tak łatwo nie idzie. Nawet późniejsze prace jak instalacja elektryczna czy c.o jest łatwiej robić na bk niż w ceramice. Cytat 3. Posadzka na gruncie.- Podsypka piaskowa ? 8,10 m3- Chudy beton ? 8,10 m3 40złm3 razem 324zł- Wylewka cementowa ? 7,50 m3 Po co Ci chudy beton do posadzki?Pisząc o wylewce betonowej miałeś na mysli chyba tzw ślepą, jeżeli tak to wystarczy grubość 10 cm i beton B10. Dla pewności możesz wrzucić w nią zbrojenie.Ślepą wylewasz bezpośrednio na ubity, dobrze zagęszczony piasek. Link do komentarza
Draagon Napisano 17 października 2012 Udostępnij #18 Napisano 17 października 2012 (edytowany) Cytat A nie zaglądałeś w kierunku betonu komórkowego np Ytonga albo Solbetu?Tam murujesz na klej a poza tym beton komórkowy docina się bardzo łatwo a co do porothermu to z docinaniem tak łatwo nie idzie. Nawet późniejsze prace jak instalacja elektryczna czy c.o jest łatwiej robić na bk niż w ceramice. Z tym docinaniem to faktycznie łatwo się docina - ale bynajmniej nie lekko - przynajmniej nie ten klasy 600 - ale 400 to już miodzio do cięcia i każdemu polecam. Solbet chyba obecnie najtańszy jest z tych dobrych jakościowo na rynkuA jest taka piła DeWalt - Aligator się nazywa - na wypożyczalniach mają . Cytat białoruśka jest na stanie:) To TY koparkę masz !?! jesteś moim bogiem - a dasz pojeździć ?O jak ci zazdroszczę !!Ty nie czekaj na nic tylko bierz się za robotę !! Edytowano 17 października 2012 przez Draagon (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 października 2012 Udostępnij #19 Napisano 18 października 2012 Cytat Z tym docinaniem to faktycznie łatwo się docina - ale bynajmniej nie lekko - przynajmniej nie ten klasy 600 - ale 400 to już miodzio do cięcia i każdemu polecam. Solbet chyba obecnie najtańszy jest z tych dobrych jakościowo na rynkuA jest taka piła DeWalt - Aligator się nazywa - na wypożyczalniach mają . Ale odmiany 600 tnie się lepiej niż ceramikę Miałem tą piłę tyle ,że firmy Elu i ręczną i powiem ,że lepiej mi szło ręczną .Na pewno sprawdzi się ona w ceramice. Link do komentarza
BIGL Napisano 18 października 2012 Udostępnij #20 Napisano 18 października 2012 Nie podcinam Ci skrzydeł ale musisz wszystko dokladnie (realnie) jeszcze raz przeliczyć. Poczytaj dzienniki i zobacz co kryje się pod pojęciem fundamenty, a co pod SSZ. Wielu z nas buduje rozsądnie więc życzę miłej lektury Link do komentarza
michalklo Napisano 19 października 2012 Autor Udostępnij #21 Napisano 19 października 2012 to że jestem optymistą to nie znaczy że realistą, jestem świadom że może mi nie starczyć 100tyś trudno najwyżej budowa przedłuży się o kilkanaście miesięcy także spokojnie damy radę.Pilne pytanie :Czy ktoś próbował zmienić plan zagospodarowania przestrzennego (z działki rolnej na budowlana)???? Plan jest z 2006 mała gmina Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 października 2012 Udostępnij #22 Napisano 19 października 2012 Cytat Pilne pytanie :Czy ktoś próbował zmienić plan zagospodarowania przestrzennego (z działki rolnej na budowlana)???? Plan jest z 2006 mała gmina Nie ważne ,mała czy duża gmina procedury są wszędzie talkie same a raczej obowiązują takie same ale nie wszędzie są kompetentni i przyjaźni dla człowieka urzędnicy Musisz się udać z tym problemem do gminy ,co jakiś czas gmina powinna uaktualniać plan i wtedy jest nadzieja na ujęcie Twojej działki w planie jako budowlana a przy załatwianiu PnB jej odrolnienie.Najpierw musi uzyskać status działki pod zabudowę jednorodzinną i jak to będziesz miał to możesz ręce zacierać do roboty Link do komentarza
małymiki Napisano 3 grudnia 2012 Udostępnij #23 Napisano 3 grudnia 2012 Witam,1. Projekt Delta Nilu 78 też mi bardzo przypadł do gustu. Podobnie jak Ty szukam małego, taniego w budowie projektu domu. Ten wydaje się optymalny. Myślałem wcześniej na dobudówką, ale teraz coraz częściej myślę o budowie własnego domu. Odnośnie działki jestem w identycznej sytuacji jak Ty, rodzice mogą przepisać działkę, jednakże jest to teren w chwili obecnej rolny, więc jestem ciekawy jak to jest z odrolnieniem takiego terenu, jakie są procedury, formalności i ile to trwa. W projekcie Delta Nilu 78 brakuje mi kotłowni na paliwo stałe i małej spiżarni, no ale to w końcu nie jest rezydencja Gdzieś na jakimś forum czytałem, że ktoś buduje ten dom i przerobił projekt i ma kotłownię na paliwo stałe. Można by z jednej i drugiej strony o 0,5m zwiększyć długość domu, pokoje byłyby parę metrów większe.2. Odnośnie technologii dryfix: technologia szybka, czysta w montażu, ale wymagająca staranności ekipy (dokładność wypoziomowania). Ponadto ta technologia jest w naszym kraju raczej nie sprawdzona, jak jest na zachodzie nie wiem. Dom buduje się zwykle na długi okres czasu, nie wiadomo jak ta piana będzie się zachowywać np. po 20 latach. Wydaje mi się, że najbardziej ekonomicznie było by wybudować ten dom z Ytonga 24cm, chociaż z czego budować to temat rzeka 3. Co do kosztów budowy tego projektu sam jestem bardzo ciekawy kosztorysu budowy tego domu, ale takiego kosztu, żeby w tym domu zamieszkać, bo dla mnie to jest wyznacznikiem. Podałeś zestawienie materiałów, ale na stronie projektanta jest wykaz, czego tam zabrakło. Więc to zestawienie nie jest pełne. Co do kwoty 100 000 zł jest to realny koszt pod jednym warunkiem, że zbudujesz ten dom od A do Z sam lub z pomocą rodziny. Pytanie podstawowe czy się znasz na budowie i czy masz dużo samozaparcia, aby to samemu robić Wydaje mi się, że 100 000zł na same materiały + wyposażenie domu (skromne) może nie starczyć. 4. Podobnie jak Ty chciałbym budować etapami(z wiadomych względów finansowych). Moim zdaniem etap 1 czyli (notariusz za wydzielenie działki, projekt domu, adaptacja projektu do działki, przyłącze wody i prądu, geodeta) to będzie koszt minimum 7500zł.Życzę powodzenia i czekamy na relację z budowy Pozdrawiammałymiki Link do komentarza
lukaszek1232 Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #24 Napisano 5 grudnia 2012 (edytowany) małymiki A ja uważam że 7500 zł nie starczy już ci powiem dlaczego. Jak to było w moim przypadku:-projektant 5400zł (projekt 2000zł + adaptacje 3400zł)-przyłącze energetyczne 2000zł (płaci się za ilość 1kw 143zł) w moim mieście-koszty notarialne ok2500zł, trzeba liczyć tak ok. średnio 2000zł-geodeta za wydzieleni działki rozumiem trzeba liczyć średnio 2500zł zależy-przyłącze wodne ja liczę w moim przypadku ok 5000zł (robota materiał pozwolenia), daleko mam do rur z wodą ok100mChodzi mi o ceny w moim regionie tj. woj. łódzkie. To z grubsza tak, twoje kwoty wydają mi się nie realne w żadnym przypadku !Razem 17.500 zł Edytowano 5 grudnia 2012 przez lukaszek1232 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
małymiki Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #25 Napisano 5 grudnia 2012 Cytat małymiki A ja uważam że 7500 zł nie starczy już ci powiem dlaczego. Jak to było w moim przypadku:-projektant 5400zł (projekt 2000zł + adaptacje 3400zł)-przyłącze energetyczne 2000zł (płaci się za ilość 1kw 143zł) w moim mieście-koszty notarialne ok2500zł, trzeba liczyć tak ok. średnio 2000zł-geodeta za wydzieleni działki rozumiem trzeba liczyć średnio 2500zł zależy-przyłącze wodne ja liczę w moim przypadku ok 5000zł (robota materiał pozwolenia), daleko mam do rur z wodą ok100mChodzi mi o ceny w moim regionie tj. woj. łódzkie. To z grubsza tak, twoje kwoty wydają mi się nie realne w żadnym przypadku !Razem 17.500 zł Zapomniałem napisać jednego mojego atutu - wujka budowlańca, który zadeklarował pomoc w projekcie, więc wydaje mi się, że z adaptacją podoła . Z pewnością też ma jakiegoś znajomego geodetę, który za sensowne pieniądze to zrobi. Rury z wodą idą praktycznie przez działkę, więc maksymalnie 20 metrów. Planowane koszty:- projekt - 2000zł (rozważam projekt autorski wujka w cenie 0 zł) - adaptacja - 0zł - przyłącze energetyczne - 2000zł- geodeta po znajomości - 500zł- notariusz - 1500zł- przyłącze wodne 1500złMając mało pieniędzy na budowę trzeba szukać, oszczędności, pomocy rodziny, itp. Inaczej zostaje kredyt. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #26 Napisano 5 grudnia 2012 Cytat Zapomniałem napisać jednego mojego atutu - wujka budowlańca, który zadeklarował pomoc w projekcie, więc wydaje mi się, że z adaptacją podoła . To bardzo ogólnikowe stwierdzenie.Wykonanie projektu wymaga trochę większych uprawnień niż tylko bycie budowlańcem. Link do komentarza
lukaszek1232 Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #27 Napisano 5 grudnia 2012 Cytat Zapomniałem napisać jednego mojego atutu - wujka budowlańca, który zadeklarował pomoc w projekcie, więc wydaje mi się, że z adaptacją podoła . Z pewnością też ma jakiegoś znajomego geodetę, który za sensowne pieniądze to zrobi. Rury z wodą idą praktycznie przez działkę, więc maksymalnie 20 metrów. Planowane koszty:- projekt - 2000zł (rozważam projekt autorski wujka w cenie 0 zł) - adaptacja - 0zł - przyłącze energetyczne - 2000zł- geodeta po znajomości - 500zł- notariusz - 1500zł- przyłącze wodne 1500złMając mało pieniędzy na budowę trzeba szukać, oszczędności, pomocy rodziny, itp. Inaczej zostaje kredyt. Jeżeli twój wujek budowlaniec ma odpowiednie uprawnienia do adaptacji tzn. jest architektem to nie ma sprawy możesz odliczyć koszty adaptacji i projekt możesz zrobić indywidualnie więc w sumie tak jak mówisz na 0. Jak geodetę masz takiego którego wyznaczy ci działkę za 500 zł to spoko nic tylko się cieszyć. Notariusz bardzo tanio możesz mapisać gdzie takie ceny obowiązują ? ? ? Dzięki Link do komentarza
małymiki Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #28 Napisano 5 grudnia 2012 (edytowany) @Jani_63 Źle się wyraziłem, wujek robi projekty obiektów gospodarczych, handlowych itp., uprawnienia jakieś ma Jak nie ma jakiś, pewnie któryś kolega jego ma @lukaszek1232 Notariusz od wujka P.S. Co to za projekt, który masz w avatarze ? Edytowano 5 grudnia 2012 przez małymiki (zobacz historię edycji) Link do komentarza
lukaszek1232 Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #29 Napisano 6 grudnia 2012 Też chciałbym mieć takiego wujka, kótry mi nic nie policzy i ma takich wspaniałomyślnych kolegów...A co do projektu to Cztery kąty2 http://www.mgprojekt.com.pl/cztery-katy-2 lustrzane odbicie Link do komentarza
kachna_30 Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #30 Napisano 6 grudnia 2012 Każdy by chciał. Jednak nie jest to tak znowu nieprawdopodobne, jak niektórzy sugerują. U mnie również adaptacja wyniosła zero a bynajmniej nie mam architekta w rodzinie. Link do komentarza
małymiki Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #31 Napisano 6 grudnia 2012 (edytowany) Wracając do tematu taniej budowy domu, przeczytałem już setki dzienników budowy i wg mnie, żeby wybudować prosty, skromny domek taki 75-100m2 i w nim zamieszkać potrzeba ok. 180 000 zł, mówię tutaj o sytuacji, w której samemu nie wykonuje się prac (fachowcy szukani na własną rękę) i wyposażeniu tego domu w jakieś meble, agd, itp. Oczywiście koszt nie uwzględnia takich rzeczy jak: ogrodzenie działki, kostki brukowej, itp. Bardzo ciekawy znalazłem ostatnio dziennik budowy projektu Z8 ze studia www.z500z.pl. Blog dostępny pod adresem www.budowa-domu.info. Edytowano 6 grudnia 2012 przez małymiki (zobacz historię edycji) Link do komentarza
lukaszek1232 Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #32 Napisano 6 grudnia 2012 Cytat Każdy by chciał. Jednak nie jest to tak znowu nieprawdopodobne, jak niektórzy sugerują. U mnie również adaptacja wyniosła zero a bynajmniej nie mam architekta w rodzinie. No chyba,że za gotowy projekt wziął dwa razy więcej niż cena wynosi w biurze projektowym. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że np. zmiane kata nachylenia dachu, zmianę z pieca gazowego na co i zagospodarowanie terenu tzn umiejscowienie go na działce nie wziął od ciebie ani złotówki poprostu jest to nieprawdopodobne w Polsce no ale mogę się mylić. Link do komentarza
BIGL Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #33 Napisano 6 grudnia 2012 Widzę żę pozostaje jedynie życzyć Ci POWODZENIA Link do komentarza
kachna_30 Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #34 Napisano 6 grudnia 2012 Łukaszku1232 nikt nie wie wszystkiego;). Piszesz o ,,wspaniałomyślnych" kolegach a uwierz mi, że tacy naprawdę mogą istnieć. Wystarczy, że Wujek MałegoMikiego jest w branży od lat, zna się na temacie i w branży znają się na nim. Zrobi wszystko jak należy a koledzy sprawdzą (lub nie- kwestia zaufania;)i z wyrazami uznania zaakceptują swoją piękną pieczęcią. Może są dłużnikami Wujka, może przyjaciółmi albo sąsiadami... Może MałyMiki kupi flaszkę i będą kwita . No kto to może wiedzieć Link do komentarza
małymiki Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #35 Napisano 6 grudnia 2012 (edytowany) Cytat Wystarczy, że Wujek MałegoMikiego jest w branży od lat Od ponad 30 Małe miasteczko wszyscy się znają w branży i współpracują Trzeba szukać oszczędności, gdzie się da, chcąc jak najtaniej mieć swoje 4 kąty. Edytowano 6 grudnia 2012 przez małymiki (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Draagon Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #36 Napisano 6 grudnia 2012 małymiki dobrze gadasz W tej sytuacji powiedzenie " ręka rękę myje" ma oddźwięk bardzo pozytywny - swego czasu na domo tv ogłądałem jak kornwalijczyk przebudowywał szyb górniczy na dom - bez pieniędzy - po prostu "odwdzięczał" się innym swoimi umiejętnosciami U nas można to czasami przyspieszyć paliwem 40% Link do komentarza
BIGL Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #37 Napisano 7 grudnia 2012 (edytowany) Koszt projektu z adaptacją to w moim przypadku ok 1/100, wszystkie brygady (SSO, hydraulik, elektryk, glazurnik, brygada od szpachlowania ) +koparka to 39000 - wydaje się sporo prawda. Z tego gdybym rozkładał budowę w czasie to mógłbym "uszczknąć" jakieś 7500zł (hydraulik, glazurnik i szpachlowanie). Myślę że te prace trwały by dodatkowo jakieś 3-5 miesiące, niby nic strasznego ,ale jeżeli podliczymy koszty ew. dojazdów, grzania domu itp. to realne oszczędności to ok 3000-3500. Pamiętaj że pod koniec budowy (a zwłaszcza kasy) stajemy się bardziej nerwowi i nasz zapał ulatuje bezpowrotnie niby wszystko jest po staremu ale strasznie dobija wydawanie kolejnego 1000 na 2 zaworki lub gniazdka (jakie to wszytko drogie , przecież za 9000 kupiłem wszystkie cegły na dom itp).180 tys wystarczy na postawienie domu, ale dodaj jeszcze jakieś 80tys (w najlepszym wypadku), aby móc w nim zamieszkać Edytowano 7 grudnia 2012 przez BIGL (zobacz historię edycji) Link do komentarza
kachna_30 Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #38 Napisano 7 grudnia 2012 Zgadzam się z Biglem niestety, nie neguję oszczędności ale wyzwanie przed Tobą nie liche. U nas to co się zaoszczędziło na początku jakoś przeminęło z wiatrem, jak przyszło płacić np. za dach. Kto jak kto ale Bigl to zaoszczędził naprawdę SPORO własną pracą i wie co mówi:) Link do komentarza
vip42 Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #39 Napisano 7 grudnia 2012 Trzeba też się zastanowić czy taniej jest szybciej się przeprowadzić i np zbyć stare lokum czy dłużej tkwić na starym budując się powoli. Dłuższa budowa może być też droższa przez samą inflację i wzrost cen np materiałów budowlanych. Link do komentarza
małymiki Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #40 Napisano 7 grudnia 2012 Cytat 180 tys wystarczy na postawienie domu, ale dodaj jeszcze jakieś 80tys (w najlepszym wypadku), aby móc w nim zamieszkać 180 0000zł + 80 000zł = 260 000zł = bye bye budowa Trzeba chyba wrócić do pierwotnego pomysłu dodudówki 80m2 do domu rodziców (osobna kuchnia, łazienka, salon, 1 pokój, 2 wejście) + dołączyć do tego mój obecny pokój. Wujek szacuje koszty na 120 000zł do zamieszkania Link do komentarza
jarek81 Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #41 Napisano 7 grudnia 2012 Wujek żartowniś U mnie poszło 140tyś i żeby się wprowadzić jeszcze minimum 140tyś w wersji optymistycznej. Link do komentarza
małymiki Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #42 Napisano 7 grudnia 2012 Co w ogóle sądzicie o budowaniu dobudówki ? Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #43 Napisano 7 grudnia 2012 napisz coś więcej o tej planowanej dobudówce...odpadły by ci koszty przyłączy, za to doszło sporo innych Cytat Wujek żartowniś mam podobne zdanie Link do komentarza
małymiki Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #44 Napisano 7 grudnia 2012 Cytat napisz coś więcej o tej planowanej dobudówce...odpadły by ci koszty przyłączy, za to doszło sporo innych Plan dobudówki jest następujący: chciałbym dobudować do istniejącego budynku parterowego, w którym mieszkam obecnie parterową dobudówkę, posiadającą:- salon ok. 25m2- kuchnia 16m2- spiżarnia 4m2- łazienka 6-8 m2- 1 pokój taki z 14 m2- komunikacja 10m2- garderoba 6m2łącznie tak z 80-85m2, oczywiście zrobić osobne wejście z 2 strony domu i dodać do tej dobudówki mój obecny pokój (17m2), tak, żeby łącznie mieć ok. 100m2 swoich kątów Z obecnego pokoju rzecz jasna wybić w ścianie przejście do dobudówki.Pomysł dobudówki wziął się z powodów rzecz jasna finansowych, dużo mniejszym kosztem można mieć coś swojego, oddzielnego dla przyszłej rodziny Wujek, nazwany tutaj żartownisiem przekonuje, że nie ma co się porywać z motyką na słońce i budować 2 dom, argumentując, ze dobudówka będzie duuuużo tańsza. Ponadto potem koszty utrzymania domu + dobudówki rozłożą się na dwie rodziny, więc taniej będzie. Dobudówka ma swoje wady, ale koszty są moim podstawowym wyznacznikiem jak na razie. Wiadomo wolałbym oddzielny dom na działce obok, rodzice mogli by mi spokojnie działkę wydzielić, ale na dom trzeba mieć te 200 000zł. Przy dobudówce odpada wiele kosztów takich jak przyłącze wody, prądu, budowa kotłowni (obecny piec mamy kupiony z zapasem mocy dużym, dałby radę i dobudówkę ogrzać), ponadto już 1 pokój (ten, w którym mieszkam jest wykończony i wyremontowany:)). Ponadto działkę nową trzeba potem jakoś urządzić, zrobić ogrodzenie, itp, garaż by się przydał a koło obecnego domu mamy 2 garaże, pomieszczenia gospodarcze i inne. Zastanawia mnie jakie inne koszty dodatkowe dochodzą przy dobudówce o ktorych piszesz ? Link do komentarza
BIGL Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #45 Napisano 7 grudnia 2012 Myślę że dobudówka do domu jest o wiele tańsza i jest to dobry pomysł jeżeli:- działka na to pozwala- istniejący dom jest w przyzwoitym stanie (jeżeli wujek się wypowiadał to chyba OK) - i czy potraficie bezkonfliktowo i zdrowej atmosferze wszyscy razem egzystować (dla mnie najważniejsze)Reszta to pikuś Link do komentarza
małymiki Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #46 Napisano 7 grudnia 2012 (edytowany) Cytat Myślę że dobudówka do domu jest o wiele tańsza i jest to dobry pomysł jeżeli:- działka na to pozwala- istniejący dom jest w przyzwoitym stanie (jeżeli wujek się wypowiadał to chyba OK) - i czy potraficie bezkonfliktowo i zdrowej atmosferze wszyscy razem egzystować (dla mnie najważniejsze)Reszta to pikuś 1. Teren wiejski, więc z rozbudową zagrodową nie powinno być problemu, choć mogę się mylić.2. Dom z roku 1976, wyremontowany, ostatnio robiliśmy nowy dach, remont kuchni, łazienki, nowe podłogi, gładzie, malowanie, nowe okna, drzwi wewnętrzne i zewnętrzne, poszło sporo środków na to. Dom zbudowany w tradycyjnej technologii na tamte czasy (od zewnątrz ładna cegła czerwona, luft i pustak). Dom nie jest ocieplony. Myślałem więc o budowie z porothermu, aby podobna kolorystyka była na razie 3. To się okaże Edytowano 7 grudnia 2012 przez małymiki (zobacz historię edycji) Link do komentarza
lukaszek1232 Napisano 10 grudnia 2012 Udostępnij #47 Napisano 10 grudnia 2012 Zobacz ile masz do granicy działki z sąsiadem bo to że jest wiejski teren to nie znaczy że można z nim robić co się żywnie podoba. A co do kosztów to Zastanów się czy jak nie powiększysz rodziny to czy ci metrów nie braknie no chyba że tylko i wyłącznie 100 000 tys złotych wchodzi w grę i nie ma mowy o przekroczeniu kosztów budowy, żebyś później nie żałowała... Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 10 grudnia 2012 Udostępnij #48 Napisano 10 grudnia 2012 Cytat Myślę że dobudówka do domu jest o wiele tańsza i jest to dobry pomysł jeżeli:- działka na to pozwala- istniejący dom jest w przyzwoitym stanie (jeżeli wujek się wypowiadał to chyba OK) - i czy potraficie bezkonfliktowo i zdrowej atmosferze wszyscy razem egzystować (dla mnie najważniejsze)Reszta to pikuś tak na szybko przelicze- 1 pokój- czyli 17m2 (policze po cenie 2000/m2,czyli poniżej średnij jaką liczą banki)=34000zł- kotłownia, której nie musi być w częsci dobudowanej, zakładam około 10m2 na kotłownie(jako że kotłownia, to licze po 1000/m2=10000zł- koszt pieca - zakładając piec na ekogroszek - 7000- koszty przyłączy wody,prądu + szambo - około 10tys.czyli wyszło mi 61000 taniejDom około 100m2, licząc po 2000/m2 na gotowo daje 200000złdobudówka-61000 --> czyli wyszło mi około 140tys.oczywiście to wariant optymistyczny.... Link do komentarza
małymiki Napisano 10 grudnia 2012 Udostępnij #49 Napisano 10 grudnia 2012 Cytat Zobacz ile masz do granicy działki z sąsiadem bo to że jest wiejski teren to nie znaczy że można z nim robić co się żywnie podoba. A co do kosztów to Zastanów się czy jak nie powiększysz rodziny to czy ci metrów nie braknie no chyba że tylko i wyłącznie 100 000 tys złotych wchodzi w grę i nie ma mowy o przekroczeniu kosztów budowy, żebyś później nie żałowała... Witam,Z jednej strony sąsiadami byliby rodzice, do 2 sąsiada jest minimum 40 metrów. 80m2 dobudówki + mój obecny pokój 17m2 daje łącznie prawie 100m2, nawet gdyby się rodzina powiększyła wydaje mi się, że miejsca starczy Pozdrawiammałymiki Cytat tak na szybko przelicze- 1 pokój- czyli 17m2 (policze po cenie 2000/m2,czyli poniżej średnij jaką liczą banki)=34000zł- kotłownia, której nie musi być w częsci dobudowanej, zakładam około 10m2 na kotłownie(jako że kotłownia, to licze po 1000/m2=10000zł- koszt pieca - zakładając piec na ekogroszek - 7000- koszty przyłączy wody,prądu + szambo - około 10tys.czyli wyszło mi 61000 taniejDom około 100m2, licząc po 2000/m2 na gotowo daje 200000złdobudówka-61000 --> czyli wyszło mi około 140tys.oczywiście to wariant optymistyczny.... Tylko, że w obecnym obejściu jest garaż na auto, są pomieszczenia gospodarcze, teren jest ogrodzony, itp, wszystko jest zagospodarowane.Budując dom na osobnej działce tego nie będę miał i albo będę biegał ciągle w tą i z powrotem, albo trzeba będzie dodatkowe pieniądze zdobyć na zagospodarowanie działki, garaż, itp. Dom własny ma mnóstwo zalet, pozostaje wiadomo kwestia finansowa. Link do komentarza
lukaszek1232 Napisano 10 grudnia 2012 Udostępnij #50 Napisano 10 grudnia 2012 1 pokój dla ciebie drugi dla dziecka, a co będzie jak będzie więcej ? No w sumie to nie moja sprawa i nie chcę się wtrącać tylko wyrażam swój punkt widzenia ! A mogę rzucić okiem na twój projekt ? Jak to wszystko wygląda ? Dzięki Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się