Skocz do zawartości

ogrzewanie elektryczne do domku kanadyjskiego


elmaelma

Recommended Posts

Dzień dobry, jako że pierwszy raz wypowiadam się na forum witam serdecznie wszystkich forumowiczów!

Uprzejmie proszę o poradę fachowców w dziedzinie ogrzewania.
A mianowicie dostaliśmy z narzeczonym domek kanadyjski, jednakże tylko do ogrzania elektrycznego. Domek został dobrze ocieplony z zewnątrz. Podobno grzany był każdej zimy jednym grzejnikiem elektrycznym (zwykłym żeliwnym z żeberkami) i można było chodzić podobno z krótkim rękawkiem. Domek składa się z 3 pomieszczeń : 10 m2, 30-40 m2, i z 4m2 (łazienka). Moje pytanie do Państwa - jakim ogrzewaniem elektrycznym jest najlepiej ogrzać domek? czy w każde pomieszczenie postawić kaloryferek? czy może piec akumulacyjny? czy może jest jakaś inna metoda? Chodzi mi o to aby koszt ogrzewania miesięcznego był jak najniższy. Obeznałam się że potrzebne będą moce adekwatnie 1 kw, 2 kw, 0,5 kw.
Proszę uprzejmie o pomoc.

Pozdrawiam
Elwira
Link do komentarza
wszystko zależy jak będzie użytkowany ten domek - jak tylko okresowo, to zwykła farelka starczy, jak ma być używany całosezonowo, to można zastanowić się nad piecem akumulacyjnym do salonu i pokoju i taryfą dwustrefową - będzie drożej inwestycyjnie (piece), ale taniej eksploatacyjnie....
Link do komentarza
  Cytat

wszystko zależy jak będzie użytkowany ten domek - jak tylko okresowo, to zwykła farelka starczy, jak ma być używany całosezonowo, to można zastanowić się nad piecem akumulacyjnym do salonu i pokoju i taryfą dwustrefową - będzie drożej inwestycyjnie (piece), ale taniej eksploatacyjnie....

Rozwiń  



dziękuje za podpowiedz:) będziemy w nim normalnie mieszkać przez cały rok icon_smile.gif A czym grzać w mini łazience? Jak mniej więcej można szacować miesięczny koszt ogrzewania tego domku piecami akumulacyjnymi? Jeszcze też słyszałam o piecach naftowych? Jest coś tańszego jeszcze w eksploatacji niż piece akumulacyjne?
Dziękuje za podpowiedzi icon_biggrin.gif
Link do komentarza
nowe domy grzane prądem, to najczęsciej kable elektryczne zatopione w wylewce, lub podłogówka wodna zasilana piecem elektrycznym. Oczywiście przy ogrzewaniu elektrycznym, podstawa to taryfa dwustrefowa - oba te ogrzewania spełniają kryteria akumulacyjności, co sprawia że można praktycznie grzać 100% w taniej taryfie. Jeśli chodzi o koszty, to nie jestem w stanie ci powiedzieć, ale biorąc pod uwagę że dom maciupki, to pewnie nie będzie źle...
napisz jeszcze co rozumiesz przez określenie "domek został dobrze ocieplony z zewnątrz"
Jak podasz przekroje przegród i grubości warstw ocieplenia, to mogę ci policzyć z dość dobrym przybliżeniem ile tego prądu pójdzie icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Na jutro dowiem się jakie parametry mają ściany i czym są ocieplone:) Zagłębiam się w tematykę i doczytałam jeszcze o konwektorach ściennych ale to chyba to samo co piece akumulacyjne prawda? Jakie stawki są w taryfie dwustrefowej?? Dostawca RWE dwustrefowa GW12 - doczytałam 36 gr w szczycie, 32 gr poza szczytem, co daje przy piecu 2kw i pracy ok 6 godzin dziennie poza szczytem:
12 kw/ dobe x 0,32zł x 30 dni = 115,20 zł

GW 11 – jednostrefowa (34 gr)

12 kw/ dobe x 0,34zł x 30 dni = 122,40 zł

Dobrze policzyłam? Bo jeśli tak to nie ma takiej kolosalnej różnicy w cenie i czy warto zmieniać taryfę?

Przepraszam jeśli coś namąciłam:)

Pozdrawiam
Link do komentarza
Co do sposobu ogrzewania to najtaniej będzie chyba drewnem - tzw. koza postawiona w dużym pokoju powinna ogrzać cały dom.

Licząc koszty ogrzewania elektrycznego do podanych cen trzeba doliczyć podatek vat , koszty stałe (mięsiecznie) opłatę sieciową i inne dodatki tą, że kWh kosztuje ok. 0,55 - 0,60 zł (I taryfa). Orientacyjnie można przyjąć zapotrzebowanie domu na energię ok. 120 kWh/m2 rocznie czyli przy powierzchni ok. 50 m2 będzie to kosztować 3000 - 3500 zł na sezon. Jednak rzeczywiste wydatki zależą od wielu czynników = głównie temp. zewnętrznej i wewnątrz pomieszczeń.
Link do komentarza
  Cytat

Licząc koszty ogrzewania elektrycznego do podanych cen trzeba doliczyć podatek vat , koszty stałe (mięsiecznie) opłatę sieciową i inne dodatki tą, że kWh kosztuje ok. 0,55 - 0,60 zł (I taryfa). Orientacyjnie można przyjąć zapotrzebowanie domu na energię ok. 120 kWh/m2 rocznie czyli przy powierzchni ok. 50 m2 będzie to kosztować 3000 - 3500 zł na sezon. Jednak rzeczywiste wydatki zależą od wielu czynników = głównie temp. zewnętrznej i wewnątrz pomieszczeń.

Rozwiń  


z czapy wziąłeś zapotrzebowanie 120kwh/m2*rok i liczysz dla tego wartości - ja czekam na obiecane grubości izolacji poszczególnych przegród....takie mądrości to możesz gdzie indziej serwować...
może to dla ciebie dziwne, a mój ma zapotrzebowanie na energię około 50kwh/m2*rok....
i co, tez bez spytania policzysz mi takie koszty?
a rzeczywiste wydatki, zależą przede wszystkim od precyzyjnych obliczeń, bo przyznasz że miedzy 30 a 120kwh/m2*rok jest sporo różnica?

widać, że na grzaniu prądem też znasz się super, skoro liczysz dla cen taryfy całodobowej....u mnie tania taryfa(dla taryfy dwustrefowej) kosztuje 0,33zł (z vatem,przesyłem, stawką jakościową itd) - jeśli na wszystkim tak się dobrze znasz, to proszę, nie udzielaj już więcej rad (bo że grzanie prądem, to tylko taryfa dwustrefowa, to oczywista oczywistość) Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

Dobrze policzyłam?

Rozwiń  

Zastanawia mnie czas pracy grzejników jaki przyjęłaś do obliczeń.
Będziesz w tym domku przebywała tylko 6godzin na dobę? Zawsze?
Kanadyjczyk jest domem o bardzo małej akumulacyjności ciepła, przez co idealnie nadaje się do niego ogrzewanie dynamiczne.
Innymi słowy - będzie się szybko nagrzewał, ale też szybko stygł.
Jeśli ma być to dom stałego zamieszkania, to w momencie kiedy nikogo w nim nie ma można obniżyć temperaturę, ale tylko do pewnego poziomu. Zwykle około 4-6K poniżej temperatury bytowej.
Inaczej cała zabawa traci sens ze względu na potrzebę zainstalowania grzejników o większej mocy żeby sprawnie podnieś temperaturę w pomieszczeniach w czasie 0,5-1 godziny

Również moc przyjęta do obliczeń szacunkowych kosztów nie odpowiada Twoim wcześniejszym założeniom.
  Cytat

Obeznałam się że potrzebne będą moce adekwatnie 1 kw, 2 kw, 0,5 kw.

Rozwiń  

Jeśli do obliczeń (szacunkowych) podstawisz czas trwania taryfy nocnej i moce które założyłaś, do tego doliczysz zmienne koszty dystrybucji o których wspomniał już Adiqq to oszczędności (na papierze icon_biggrin.gif) po przejściu na taryfę G12 będą zdecydowanie większe.
Będą znacznie bardziej przemawiały do wyobraźni.

Jak podasz więcej danych odnoście ocieplenia przegród zewnętrznych (dach i podłoga to też przegroda zewnętrzna) będzie można ewentualnie zweryfikować założone na wstępie moce grzejników.
Chociaż z drugiej strony nawet najprostsze sterowanie jakiekolwiek grzejnika pozwala na "zabawę" czasem pracy, i właściwie nie ma znaczenia czy pracuje 10godzin x 2kW, czy 20godzin x 1kW.
Sumaryczne zużycie energii będzie takie samo, a większa moc pozwoli na szybsze osiągnięcie temperatury zadanej.
Suche zimowe powietrze dosyć łatwo ogrzać jeśli domek szczelny.



Link do komentarza
Witam,

Ogrzewanie zdecentralizowane w Kanadyjczyku to często stosowany system grzewczy.

Grzejniki elektryczne w każdym pomieszczeniu lub grzejniki elektryczne +podłogówka.

Koszty ogrzewania powinny pozytywnie zaskoczyć. Ważne jest, by system sterowania nie był "podstawowy".

Ogrzewanie elektryczne sprawdzi się oczywiście w domkach odpowiednio ocieplonych.
Link do komentarza
I co istotne, a nie napisane – poczucie ciepła zależy od odległości obiektu od promiennika, a każda przeszkoda pochłania część promieniowania.
Mając to na uwadze, aranżacja pomieszczenia przy takim ogrzewaniu, może być kłopotliwa.
Nie mniej jednak np. w łazienkach, promiennik „wykończony” jako lustro (ewentualnie obrazek), jest wręcz pożądany – ale ta cena, 400W o wymiarze 0,6 x 0,6m, dobrze ponad 1.500zł
Link do komentarza
  Cytat

icon_eek.gif
Jesteś pewien?
Emitowane promieniowanie podczerwone daje poczucie ciepła w momencie kiedy znajdziesz się w obszarze jego działania.
Podniesienie temperatury w pomieszczeniu następuje poprzez promieniowanie wtórne z przedmiotów które zaabsorbowały ciepło, więc nie pisz że szybko można nagrzać pomieszczenie.

Rozwiń  


Zgadza się.
Ja bym nie zmieniał ogrzewania minimum rok. Po "sezonie" będzie można coś więcej powiedzieć.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...