Skocz do zawartości

GWC i grawitacyjna wentylacja


Recommended Posts

Napisano
A jesteś pewien że opór nawiewnika jest na tyle duży, żeby powietrze zmieniło swoją chęć do szukania najkrótszej drogi ucieczki na zewnątrz?
Tym bardziej że to nadciśnienie będzie na poziomie 0.0003-0,001 bara
Napisano
Cytat

A jesteś pewien że opór nawiewnika jest na tyle duży, żeby powietrze zmieniło swoją chęć do szukania najkrótszej drogi ucieczki na zewnątrz?
Tym bardziej że to nadciśnienie będzie na poziomie 0.0003-0,001 bara


a ile wynosi podciśnienie w kominie wentylacyjnym? Opór nawiewnika (choćby w związku z jego przekrojem) jest zdecydowanie większy niż kratki/szpary wentylacyjnej w drzewiach i komina. Jak masz przebitą dętkę i napompujesz ją (np by sprawdzić miejsce przebicia) a później otworzysz wentyl to powietrze ucieka przez przebicie (bo bliżej) czy miejscem w którym ma najmniejszy opór (największy przekrój - wentyl)?

Cytat

Pomijając technikę i fizykę.
Po kiego czorta w pomieszczeniu 2 dziury nawiewne ?


Ponieważ z tego co przeczytałem przez GWC nie ma być podawane powietrze non stop tylko czasami.
Napisano
Cytat

[...] Myślę że w zimie powietrze które i tak i tak będę musiał jakoś dostarczyć ( rozszczelnienie okien czy ew kratki podokienne)poprzez ten wymiennik ciepła będzie już trochę ogrzane np o 7-10 stopni.[...]

[...] myślę ze w domu zimą kiedy jest ciepło nagrzane powietrze ucieka przez kominy wentylacyjne i tworzy się podciśnienie wtedy jak rozszczelnimy dom ( podanie powietrza z GWC) to zostanie ono wessane do domu. Latem gdy brak podciśnienia - wydaje mi się że można użyć wentylatora i zimniejsze powietrze na silę wtłoczyć do domu



Zostają wiosna, jesień, chłodniejsze lato - poco chłodzić dostarczane powietrze gdy na dworzu jest 10-20 st . Aby dom ogrzewać?
Napisano
Cytat

a ile wynosi podciśnienie w kominie wentylacyjnym? Opór nawiewnika (choćby w związku z jego przekrojem) jest zdecydowanie większy niż kratki/szpary wentylacyjnej w drzewiach i komina.



Przy delcie t 10 do 20K ciśnienie czynne u podstawy komina wentylacyjnego, o długości 5 do 10m, to kilka paskali. Latem jest praktycznie zerowe (a może być nawet „ujemne”).
Czyli latem, podciśnienie musi „przepchać” 5-10m słup powietrza w kominie wentylacyjnym (bo komin nie „zasysa”), nawiewnik takiego „bagażu” do przepchnięcia nie ma.


Cytat

Zostają wiosna, jesień, chłodniejsze lato - poco chłodzić dostarczane powietrze gdy na dworzu jest 10-20 st . Aby dom ogrzewać?



W takich okresach, po prostu otworzy okno icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Przy delcie t 10 do 20K ciśnienie czynne u podstawy komina wentylacyjnego, o długości 5 do 10m, to kilka paskali. Latem jest praktycznie zerowe (a może być nawet ?ujemne?).
Czyli latem, podciśnienie musi ?przepchać? 5-10m słup powietrza w kominie wentylacyjnym (bo komin nie ?zasysa?), nawiewnik takiego ?bagażu? do przepchnięcia nie ma.



icon_lol.gif czyli jak latem nie działa wentylacja grawitacyjna to jest ok, a jak nie działa wentylcja grawitacyjna z dodatkowym nawiewem przez GWC to już jest źle? icon_lol.gif A co za różnica czy nie działa z chłodniejszym powietrzem w domu czy z gorącym?

Cytat

W takich okresach, po prostu otworzy okno .



I powietrze z anemostatu pójdzie przez okno icon_lol.gif a jeśli wyjedzie na urlop to wróci do smrodu i zaduchu Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Napisano
Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. :bezradny:
Latem wentylacja grawitacyjna, to tylko złudzenie – zwłaszcza w domach jednorodzinnych.
Latem kiedy nie działa wentylacja grawitacyjna (bo nie ma prawa działać) działa wentylacja mechaniczna nawiewna.
GWC niejako wymusza zastosowanie wentylacji mechanicznej – tylko tyle i aż tyle.

Ps. Przy letnim wyjeździe na urlop, programator cyklicznie będzie włączał wentylatory na najniższym biegu i wróci do pachnącego mieszkania, w przeciwieństwie do domu z wentylacją grawitacyjną nawet z nawiewnikach.
Napisano
To ja już nie bardzo wiem o co chodzi. Cortez ma dom z wentylacją grawitacyjną (WG) i chce podawać w dwóch miejscach ogrzane/zchłodzone powietrze przez GWC. Przecież nie będzie teraz kładł do każdego "czystego" pomieszczenia kanałów aby przerobić dom na wentylacjię mechaniczną (WM).
W związku z tym, że dom jest zaprojektowany i wybudowany z WG to jaki sens ma teraz przerabianie go na WM? Jeśli teraz działa WG to oznacza, że dom nie jest szczelny. Więc wasze założenia są błędne.

A jeśli dom nie jest szczelny to i tak (wg waszych postów) powietrze uciekać będzie "szparami" a nie przez kominy wentylacyjne, czyli WM też nie będzie prawidłowo działać

Moim zdaniem teraz nie ma sensu zmieniać WG na WM z powodu GWC, bo trzebaby za dużo zmieniać (kanały, uszczelnienie okien itp).


Co innego na etapie projektu lub generalnym remoncie, wtedy warto zastanowić się nad WM z powodów o których piszesz.
Napisano
A w swojej łaskawości zauważyłeś, że od #27 odpowiadam na pytania od kogoś innego ?

Corhez na swoje pytania otrzymał odpowiedź - widać wystarczającą, bo od 2 dni nic nie wpisał.

Czyli piszesz, a nie do końca znasz aktualne (omawiane) zagadnienie ?
Napisano
icon_biggrin.gif

Cytat

Jak masz przebitą dętkę i napompujesz ją (np by sprawdzić miejsce przebicia) a później otworzysz wentyl to powietrze ucieka przez przebicie (bo bliżej) czy miejscem w którym ma najmniejszy opór (największy przekrój - wentyl)?


Porównujesz nie ten zakres ciśnień.
Resztę napisał bajbaga
Napisano
Cytat

A w swojej łaskawości zauważyłeś, że od #27 odpowiadam na pytania od kogoś innego ?

Corhez na swoje pytania otrzymał odpowiedź - widać wystarczającą, bo od 2 dni nic nie wpisał.

Czyli piszesz, a nie do końca znasz aktualne (omawiane) zagadnienie ?



Pytania od kogoś innego ale nadal na ten sam problem (jak do WG dołączyć dodatkowy nawiew przez GWC)
posty nr 31,32,35,44itd
Jeśli piszesz o czymś innym, to bez sensu ta dyskusja.
Cytat

Porównujesz nie ten zakres ciśnień.



Uprościłem, by pokazać że obieg powietrza będzie prawidłowy przy dodatkowym nawiewie przez GWC.


Z tym, że z Waszych ostatnich postow wynika, że piszecie o czymś zupełnie innym niż ja.

pozdr

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...