Carlo Lamon Napisano 10 września 2012 Udostępnij #1 Napisano 10 września 2012 Witam,Zamierzam kupić styropian grafitowy z przenikalnością cieplną 0,33, 15cm, dom parterowy. Na co montować styropian? Jakiego kleju używać? czy konieczne jest kołkowanie? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 10 września 2012 Udostępnij #2 Napisano 10 września 2012 Zanim zadasz pytanie poczytaj.Temat był omawiany z kilkadziesiąt razy - www.google.pl .......... i wszystko jasne.Tylko to wymaga trochę chęci i czasu. Link do komentarza
passiv Napisano 19 października 2012 Udostępnij #3 Napisano 19 października 2012 ja montuję na klej w piance. jak dom parterowy to daruj sobie kołki, ew. nad oknami i drzwiami jeżeli bardzo się boisz, ale ja stawałem na jednej płycie wiszącej nad oknem i się nie odkleiła ;)jak już weźmiesz kołki to daj z włókna szklanego, aby zminimalizować mostki. Link do komentarza
kdd Napisano 25 października 2012 Udostępnij #4 Napisano 25 października 2012 Ja robię obliczenia w OZC dla mojego nowego domu i mam mieszane uczucia co do stosowania jakichś bardzo drogich materiałów. Generalnie manipulując sprawnością wentylacji z rekuperatorem mogę zmienić swój dom w pasywny bez problemu. Oto przykłady.Dom z gazobetonu + styropian, strop drewniany ocieplony wełną, fundamenty ocieplone 10 cm styropianu, podłoga na gruncie 20 cm styro, rekuperacja, okna PVC i tyle wspólnych elementów. Powierzchnia 161 m2. Sprawność wentylacji z rekuperacją 50%. Obliczenia wskazują że zmiana materiałów na lepsze i dużo droższe wcale nie musi być opłacalna nawet jeżeli robi się to kompleksowo. Oto przykłady. Zakładam że w obu przypadkach uzyskuję taką samą jakość wykonania.Wariant I - standard- ściany 20 cm styro U=0,04- strop 35 cm wełny U=0,052- okna U=1,0Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania 8147 kWhWskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło 50,6 kWh/m2Wariant II - lepsze materiały- ściany 20 cm styro U=0,031- strop 40 cm wełny U=0,052- okna U=0,8Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania 7536 kWhWskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło 46,8 kWh/m2Roczna różnica w zapotrzebowaniu na ciepło to 611 kWh czyli dla gazu ziemnego to oznacza dodatkowo ok 62 m3 i koszt ok 124 zł rocznie! Koszty materiałów każdy sam sobie może policzyć ale sam styropian to ok 2 tys zł więcej. Teraz ciekawostka - otóż gdy polepszę współczynnik sprawności rekuperacji do 90% (a taki wynik podają producenci) to robi się dom pasywny bo wówczas:Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania wynosi 4440 kWhWskaźnik sezonowego zapotrzebowania na ciepło 27,6 kWh/m2Co to oznacza? Otóż nie spotkałem się z nikim kto miałby współczynnik sprawności rekuperacji powyżej 75%, a po drugie warto zainwestować w dobry odzysk ciepła z wentylacji nawet kosztem jakości materiałów ociepleniowych. Przy dobrej rekuperacji można sporo oszczędzić. W moim skrajnym przypadku ok 750 zł rocznie w stosunku do wariantu I. Moim zdaniem nie ma co oszczędzać ale trzeba wiedzieć gdzie warto zastosować lepsze materiały. Zadbanie o właściwe wykonawstwo jest tutaj kluczowe. Link do komentarza
Styropian-Ocieplenia Napisano 4 grudnia 2012 Udostępnij #5 Napisano 4 grudnia 2012 Styropian-Ocieplenia.plStyropian sklep internetowyStyropian z 20 fabryk transport gratis cała Polskaceny hurtowe zadzwoń doradzimy:(22) 215 68 83 / 535 606 705Wykonawcy narzekają na grafit bo nie zarobią na TOBIE! mają zazwyczaj dostęp do białego styropianu więc wymyślają wiele historii nie prawdziwych. Inne powody niechęci wykonawców: nie wiedzą że grafit klei się na klej do siatki (bo przez dodatek grafitu najtańszy klej do styropianu nie klei go) Wtedy mu odpadają płyty więc nie znając się nie chce na nim pracować. Policzyłem sam dla mojej firmy pewne rzeczy: porównaj!!! ZYSKAJ 20% ciepła styropianu za 3% dopłaty do inwestycji:Styropian BIAŁY - 0,040 lambda || Styropian GRAFITOWY - 0,033 lambdaZachodnie firmy cena: 150 zł || Polskie firmy cena od: 166 złbiały:grubość 15cm / 200 m2 = 30m3opór cieplny R: 3,75 grafit:grubość 15cm / 200 m2 = 30m3opór cieplny R: 4,55oszczędność cieplna : 20%biały:koszt: 150*30 = 4 500 zł grafitkoszt: 166*30 = 4 980 złwzrost kosztów styropianutylko o 10%białypełny koszt ocieplenia 200m2:Styropian = 4 500 złkleje KABE i akcesoria: 2 400 złtynk akrylowy: 2 500 złrobocizna 40zł/m2 : 8 000 zł=================razem: 17 400 złgrafit pełny koszt ocieplenia 200m2:Styropian = 4 980złkleje KABE i akcesoria: 2 500 złtynk akrylowy: 2 500 złrobocizna 40zł/m2 : 8 000 zł=================razem: 17 980 złcena wzrasta tylko o 3% aocieplenie aż o 20%!!! Cytat Witam,Zamierzam kupić styropian grafitowy z przenikalnością cieplną 0,33, 15cm, dom parterowy. Na co montować styropian? Jakiego kleju używać? czy konieczne jest kołkowanie? Nie polecamy klejów w piance za kilka lat mogą zwietrzeć i się sproszkować! uważajcie na to bo chwyt kolejny marketingowy, a wykonawcom dobrze się na tym robi i szybko i tylko dlatego proponują to rozwiązanie Link do komentarza
kdd Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #6 Napisano 5 grudnia 2012 Cytat Styropian-Ocieplenia.plporównaj!!! ZYSKAJ 20% ciepła styropianu za 3% dopłaty do inwestycji:Styropian BIAŁY - 0,040 lambda || Styropian GRAFITOWY - 0,033 lambdaZachodnie firmy cena: 150 zł || Polskie firmy cena od: 166 złbiały:grubość 15cm / 200 m2 = 30m3opór cieplny R: 3,75 grafit:grubość 15cm / 200 m2 = 30m3opór cieplny R: 4,55oszczędność cieplna : 20%biały:koszt: 150*30 = 4 500 zł grafitkoszt: 166*30 = 4 980 złwzrost kosztów styropianutylko o 10%białypełny koszt ocieplenia 200m2:Styropian = 4 500 złkleje KABE i akcesoria: 2 400 złtynk akrylowy: 2 500 złrobocizna 40zł/m2 : 8 000 zł=================razem: 17 400 złgrafit pełny koszt ocieplenia 200m2:Styropian = 4 980złkleje KABE i akcesoria: 2 500 złtynk akrylowy: 2 500 złrobocizna 40zł/m2 : 8 000 zł=================razem: 17 980 złcena wzrasta tylko o 3% aocieplenie aż o 20%!!!Nie polecamy klejów w piance za kilka lat mogą zwietrzeć i się sproszkować! uważajcie na to bo chwyt kolejny marketingowy, a wykonawcom dobrze się na tym robi i szybko i tylko dlatego proponują to rozwiązanie Całkowicie nie zgadzam się z przedstawioną tezą dotyczącą 20% oszczędności po zastosowaniu styropianu grafitowego. Uważam, że pomijając fakt iż jest to reklama nie ma tutaj żadnego wyliczenia, które by potwierdzało tą tezę. Ja dla mojego projektowanego domu zrobiłem dokładne obliczenia w OZC i oto ich wynik.Dokonałem zmian tylko w zakresie rodzaju zastosowanego styropianu. Nie zmieniałem żadnych innych parametrów, przyjąłem taką samą jakość wykonania ocieplenia. Wynik nie powala na kolana.Styropian tradycyjny grubość 20 cm 0,04 W/(m*K) R=5Całkowite zapotrzebowanie na energię w okresie 1 roku 5787 kWhStyropian grafitowy grubość 20 cm 0,031 W/(m*K) R=6,452Całkowite zapotrzebowanie na energię w okresie 1 roku 5541 kWhRóżnica 246 kWh co daje 4,3% co w przeliczeniu na gaz z sieci daje ok 25 m3 rocznie tj. ok 50 zł.Na cały dom potrzebuję ok 37m3 styropianu.Koszt styropian standard - 37*150 = 5550Koszt styropian grafit - 37*167 = 6179 (na stronie macie cenę 166,99 i od ilości 25m3 z transportem do 100 km od Warszawy - styropian firmy OKEJ ciekawe jak sprawa wygląda z dokładnością wykonania frezów i płyt)Koszt styropian grafit dobrej "zachodniej" firmy 210 zł czyli 37*210=7770 złRóżnica 629 zł. Oczywiście kwota niewielka, ale z małych liczb robią się duże, potem coraz większe. Żeby było jasne nie jestem przeciwnikiem stosowania lepszych ociepleń, ale obliczenia wszystkich parametrów i podejmowania decyzji w oparciu o właściwe dane. Opór cieplny R wyższy o 20% nie przekłada się wprost na spadek kosztów ogrzewania o 20% bo utrata ciepła przez ściany w nowym domu z dobrym ociepleniem to ok 25-30% (w moim projektowanym domu 26%). Czyli spadek o ok 5% tego parametru spowoduje spadek utraty ciepła w całym domu o ok 1,5%. Więc magiczne 20% to tylko populizm. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #7 Napisano 5 grudnia 2012 kdd - ale nie sugeruj się za bardzo tym współczynnikiem rekuperacji....pamiętaj że dane katalogowe to jedno, a rzeczywistośc to drugie.....w rzeczywistych warunkach reku który ma katalogowo wpisane 95% wyciągnie w okolicy 70%pisze to trochę ku przestrodze, bo łatwo można bzdurne wyniki dostać wpisując złe dane do OZC Link do komentarza
kdd Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #8 Napisano 5 grudnia 2012 Cytat kdd - ale nie sugeruj się za bardzo tym współczynnikiem rekuperacji....pamiętaj że dane katalogowe to jedno, a rzeczywistośc to drugie.....w rzeczywistych warunkach reku który ma katalogowo wpisane 95% wyciągnie w okolicy 70%pisze to trochę ku przestrodze, bo łatwo można bzdurne wyniki dostać wpisując złe dane do OZC Sprawność reku mam ustawione na 75%. Powyższy przykład dotyczył tylko wyliczeń wyłącznie w stosunku do styropianu. Przykład z 90% odzyskiem podawałem wcześniej jako obraz możliwości manipulacji danymi. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #9 Napisano 5 grudnia 2012 a, no chyba że tak 75% jest w sam raz....jak robiłem pomiary na 1 biegu, to w tych okolicach wychodziło... Link do komentarza
kdd Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #10 Napisano 5 grudnia 2012 Cytat a, no chyba że tak 75% jest w sam raz....jak robiłem pomiary na 1 biegu, to w tych okolicach wychodziło... W bardziej rozwiniętych państwach jak np Niemcy, odzysk ciepła przez rekuperatory jest weryfikowany przez niezależne instytuty badawcze, które wydają dla danego urządzenia certyfikat. Z tych certyfikatów niejednokrotnie wynika, że rekuperatory uzyskują ok 50 - 70% sprawności. Co ciekawe te same urządzenia w Polsce, gdzie nikt nie bada czy to co podają sprzedawcy ma jakąkolwiek wartość, osiągają sprawność rzędu 90 - 95%. Właśnie przykład reklamy styropianu powyżej jest taką manipulacją bo opór cieplny R niższy o 20% robi wrażenie, ale zmniejszenie kosztów ogrzewania o kilka procent w skali roku już mniejsze. Link do komentarza
bajbaga Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #11 Napisano 5 grudnia 2012 Cytat W bardziej rozwiniętych państwach jak np Niemcy, odzysk ciepła przez rekuperatory jest weryfikowany przez niezależne instytuty badawcze, które wydają dla danego urządzenia certyfikat. U nas jest podobnie, bo są dokładnie takie same wymagania, ale podawana sprawność jest dla określonych parametrów i sprzedawcy podają (wszędzie) tą maksymalną, nie zawsze do osiągnięcia w warunkach "domowych".Po drugie, z oczywistych powodów sprawność jest określona tylko dla rekuperatora (centrali), a w zasadzie tylko dla wymiennika., a nie dla instalacji. Link do komentarza
kdd Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #12 Napisano 5 grudnia 2012 To nasi chyba podają wartości tylko dla urządzenia badanego w warunkach laboratoryjnych. Link do komentarza
bajbaga Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #13 Napisano 5 grudnia 2012 Wszystkie badania tak są robione, nie tylko dotyczy to rekuperatorów, ale każdego innego sprzętu. Jest tak u nas i na całym świecie. Istnieją normy wg. których się bada sprzęt. Sprawdź w kartach katalogowych, a uzyskasz dość miarodajne informacje, co do sprawności w danych warunkach eksploatacyjnych. Link do komentarza
kdd Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #14 Napisano 6 grudnia 2012 (edytowany) Odeszliśmy od tematu. Edytowano 6 grudnia 2012 przez kdd (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 13 grudnia 2012 Udostępnij #15 Napisano 13 grudnia 2012 Noo, pól wątku przerobiliście na WM z rekuperacją Link do komentarza
kdd Napisano 13 grudnia 2012 Udostępnij #16 Napisano 13 grudnia 2012 Cytat Noo, pól wątku przerobiliście na WM z rekuperacją Ale w porę się połapaliśmy. Nawiązując do innego wątku o dopłatach do kredytów z NFOŚ na domy energooszczędne przewiduję dużą kampanię firm produkujących materiały izolacyjne w tym właśnie styropian grafitowy i retorykę forumowicza styropian-ocieplenia właśnie. Oj będzie liczenia Link do komentarza
Jani_63 Napisano 13 grudnia 2012 Udostępnij #17 Napisano 13 grudnia 2012 OTPomijając wszelkie obliczenie, to sposób udokumentowania rozwiązań energooszczędnych całkowicie zabija wykonawstwo we własnym zakresie..., choćby rozłożenie kanałów WM. Link do komentarza
bajbaga Napisano 13 grudnia 2012 Udostępnij #18 Napisano 13 grudnia 2012 Bo to są "naczynia" powiązane (połączone) - stawka VAT na wszelkie roboty budowlane (w mieszkaniówce) obniżona do 8%, a ulga (zwrot) VAT dla osób fizycznych tylko do końca 2013r. Link do komentarza
kdd Napisano 13 grudnia 2012 Udostępnij #19 Napisano 13 grudnia 2012 Warto budować domy energoosczędne.Nie warto brać kredytów, dopłat i generalnego wykonawcy. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 13 grudnia 2012 Udostępnij #20 Napisano 13 grudnia 2012 Tylko ilu ludzi bez podparcia się kredytem jest wstanie się wybudować w rozsądnym okresie czasu. Link do komentarza
kdd Napisano 13 grudnia 2012 Udostępnij #21 Napisano 13 grudnia 2012 Cytat Tylko ilu ludzi bez podparcia się kredytem jest wstanie się wybudować w rozsądnym okresie czasu. A to już inna sprawa, ja tylko mówię o mojej ideologii Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się