Skocz do zawartości

Przeszklenia w drzwiach zewnętrznych - jak z ciepłem?


Recommended Posts

Witam.Jestem na etapie wymiany drzwi w domu i mam problem z wyborem takich drzwi.Chodzi mianowicie o to że są to drzwi zewnętrzne,nie ma ganku,po prostu bezpośrednio wychodzi się na dwór.Chciałem żeby do przedpokoju wpadało trochę światła,stąd myśl o drzwiach z przeszkleniem.Moje pytanie dotyczy tego czy takie przeszklenie nie obniży izolacji cieplnej drzwi,tzn.czy takie przeszklenie nie przemarza.Jesli jest w nim zastosowana szyba zespolona to pewnie nie , ale są też w ofertach drzwi z szkleniem a'la witraż.Niektóre są wykonane też jako szyba zespolona a witrażem jest szpros montowany wewnątrz a niektóre to po prostu szyba.Co z takimi drzwiami?Jeszcze jedno pytanie dotyczące sposobu otwierania.Szukam drzwi otwieranych do wewnątrz,pani w sklepie usiłowała mi wcisnąć drzwi na których opakowaniu pisało jak wół "sposób otwierania" - "outward",czyli mam szukać sposób otwierania "inward",jak to jest z tym oznaczeniem?Dziękuję za ew.pomoc.
Link do komentarza
Cytat

Jeszcze jedno pytanie dotyczące sposobu otwierania.Szukam drzwi otwieranych do wewnątrz,pani w sklepie usiłowała mi wcisnąć drzwi na których opakowaniu pisało jak wół "sposób otwierania" - "outward",czyli mam szukać sposób otwierania "inward",jak to jest z tym oznaczeniem?Dziękuję za ew.pomoc.


Coś mi się zdaje, że próbujesz kupić tanie drzwi chińskie.. pewnie im wszystko jedno na którą stronę się otwierają. Bo czy woda będzie się wlewać przy małym deszczu czy może troszke większym, to jakie to ma znaczenie..
Jestem wrogiem "chończyków" w drzwiach. Tandeta na maksa.
Link do komentarza
Cytat

Szukam drzwi otwieranych do wewnątrz,pani w sklepie usiłowała mi wcisnąć drzwi na których opakowaniu pisało jak wół "sposób otwierania" - "outward",czyli mam szukać sposób otwierania "inward",jak to jest z tym oznaczeniem?Dziękuję za ew.pomoc.


Po pierwsze to ile chcesz dać za drzwi a po drugie to drzwi zewnętrzne przeważnie otwierają się na zewnątrz ,raczej powinny się otwierać na zewnątrz.
Link do komentarza
Nie raczej nie chińskie,te co chciałem to niemieckie....choć może przez chińczyków z niem.obywatelstwem zrobione.A tak poważnie to cena jaką chciałem zapłacić oscylowala w okolicach tysiąca+haczyk.Z otwieraniem na zewnątrz to dla mnie takie właśnie jest bez sensu i nie wchodzi w grę.Chciałem zasięgnąć opinii kogoś kto ma podobne drzwi,jak to jest z tym przeszkleniem...Drzwi które chciałem kupić:ościeżnica,blacha 2.0mm,drzwi blacha 1.0mm,wypełnienie - kratownica+pianka,3zawiasy,13rygli antywłam,2 zamki.Waga 70kg no i owe przeszklenie.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Drzwi które chciałem kupić:ościeżnica,blacha 2.0mm,drzwi blacha 1.0mm,wypełnienie - kratownica+pianka,3zawiasy,13rygli antywłam,2 zamki.Waga 70kg no i owe przeszklenie.


Trzy zawiasy to drzwi wewnętrzne posiadają a nie drzwi zewnętrzne. Tak jak pisze finlandia to chińszczyzna .
Link do komentarza
Cytat

Nie raczej nie chińskie,te co chciałem to niemieckie....choć może przez chińczyków z niem.obywatelstwem zrobione.A tak poważnie to cena jaką chciałem zapłacić oscylowala w okolicach tysiąca+haczyk.Z otwieraniem na zewnątrz to dla mnie takie właśnie jest bez sensu i nie wchodzi w grę.Chciałem zasięgnąć opinii kogoś kto ma podobne drzwi,jak to jest z tym przeszkleniem...Drzwi które chciałem kupić:ościeżnica,blacha 2.0mm,drzwi blacha 1.0mm,wypełnienie - kratownica+pianka,3zawiasy,13rygli antywłam,2 zamki.Waga 70kg no i owe przeszklenie.




Moje "trzy grosze " :


"Jak przeszklenia wpływają na izolacyjność cieplną drzwi?
Zastosowanie przeszkleń czyni drzwi ładniejszymi, ale wpływa negatywnie na ich parametry techniczne. Przeszklenia zawsze obniżają izolacyjność cieplną drzwi zewnętrznych. Na przykład, drzwi stalowe pełne o współczynniku U = 1,33 W/(m2·K) po zamontowaniu w górnej części typowego półokrągłego przeszklenia (tak zwane słonko) mają U = 1,46; dużego, centralnego przeszklenia w kształcie elipsy – 1,53; a wieloelementowego przeszklenia typu „laska” (półkole u góry i trzy pionowe prostokąty pod nim) – nawet 1,69.
Zarówno całe tafle szybowe wypełniające profile aluminiowe lub plastikowe, jak i naświetla we wszystkich rodzajach drzwi powinny być wypełnione ciepłym pakietem dwu- lub trzyszybowym. W typowych, produkowanych seryjnie przeszkleniach pakiety są wypełniane argonem, który ma lepsze właściwości izolacyjne niż powietrze. Drzwi z takim pakietem szybowym [o U = 0,7-0,8 W/(m2·K)] mogą mieć niski współczynnik przenikania ciepła. Jednak argonu z pewnością nie znajdziemy w przeszkleniach niestandardowych. "

Ja mam akurat całkiem inne drzwi , ale coś o przeszkleniu mogę powiedzieć ...


12131615.jpg

Profil ciepłe aluminium - ~ ^2.8 , przeszklenia - ^1.0 w "'ciepłej" ramce . Zatem przeszklenia są tu najlepsza barierą ^ .



Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Skoro posiadasz takie drzwi z dużym przeszkleniem,to może napisz jak ma się to do izolacji cieplnej np podczas zimy i dużych mrozów,faktycznie jest na to spory wpływ?



Najważniejszy 'szczegół' - to elewacja południowa

...przy -25' oszroniona była gałka zamka ...giga-mostek icon_mrgreen.gif (sień jest nieogrzewana )
pomimo to przy takich mrozach było tam ~+12'



..następnie - skrzydło drzwi ma ponad 90cm (aluminium to metal o jednym z największych współczynników rozszerzalności cieplnej )
- więc latem - ciasno - zimą luz (zapadka zamka ) da sie wyregulować żaby cały rok było ok.
- zimą nie 'pizga' - latem nie grzeje ..ogólnie jestem bardzo zadowolony

ps. kosztowało toto 1100 pln /m2 netto



Link do komentarza
Widzę, że Państwo mają rozeznanie w temacie drzwi. Jestem niestety laikiem, a z żoną chcemy się zdecydować na drzwi dokładnie takie drzwi: Brak obrazka
Drzwi od strony zachodniej (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale wolałem ująć w opisie). Mieszkamy w województwie podlaskim, a region ten do najcieplejszych nie należy.

Co państwo sądzą? Czy takie przeszklenie ma jakieś większe znaczenie w tym przypadku, zrobi większą różnicę?
Link do komentarza
Cytat

Widzę, że Państwo mają rozeznanie w temacie drzwi. Jestem niestety laikiem, a z żoną chcemy się zdecydować na drzwi dokładnie takie drzwi: Brak obrazka
Drzwi od strony zachodniej (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale wolałem ująć w opisie). Mieszkamy w województwie podlaskim, a region ten do najcieplejszych nie należy.

Co państwo sądzą? Czy takie przeszklenie ma jakieś większe znaczenie w tym przypadku, zrobi większą różnicę?




Stosunek powierzchni przeszklenia do pozostałej powierzchni skrzydła nie powinien istotnie wpłynąć na wzrost strat ciepła.
Są wszak jeszcze wiatrołapy. A poza tym największe straty ciepła to chwilowe otwieranie drzwi czyli zwykłe uzytkowanie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
    • W przypadku drewna odległość pomiędzy punktami mocowania może być duża. To akurat istotna zaleta tego materiału. Podbitka z PVC jest natomiast dość wiotka i nie można przekraczać zalecanych odległości. W sytuacji, gdy ma to być podbitka pod całą wiatą prawdopodobnie trzeba będzie najpierw zrobić ruszt nośny z desek (w odstępach np. 0,5 m) i dopiero do niego mocować panele PVC. 
    • Muszę to sprawdzić . Aktualnie nie ma mnie w domu. Generalnie blacha była dodana tydzień temu. Oryginalnie dywan jest zakończony jak wskazane na strzałkach . Obawiam się że bez skucia i dostania się do pasa nadrynnowego się nie obejdzie . W pomieszczeniu użytkowym sucho . hydroizolacja i dywan ma już ponad 3 lata.    Co najlepiej zrobić czy faktycznie kuć czy można próbować to zrobić od spodu . Elewacja i tak do poprawek i malowania na tych dwóch ścianach więc jeśli jest jakiś sposób żeby to poprawić proszę o wskazówki ?  Kołki od balustrady były montowane i zatapiane w hydroizolacji a ta górna część jest tylko nałożona . 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...