Skocz do zawartości

Przeszklenia w drzwiach zewnętrznych - jak z ciepłem?


Recommended Posts

Napisano
Witam.Jestem na etapie wymiany drzwi w domu i mam problem z wyborem takich drzwi.Chodzi mianowicie o to że są to drzwi zewnętrzne,nie ma ganku,po prostu bezpośrednio wychodzi się na dwór.Chciałem żeby do przedpokoju wpadało trochę światła,stąd myśl o drzwiach z przeszkleniem.Moje pytanie dotyczy tego czy takie przeszklenie nie obniży izolacji cieplnej drzwi,tzn.czy takie przeszklenie nie przemarza.Jesli jest w nim zastosowana szyba zespolona to pewnie nie , ale są też w ofertach drzwi z szkleniem a'la witraż.Niektóre są wykonane też jako szyba zespolona a witrażem jest szpros montowany wewnątrz a niektóre to po prostu szyba.Co z takimi drzwiami?Jeszcze jedno pytanie dotyczące sposobu otwierania.Szukam drzwi otwieranych do wewnątrz,pani w sklepie usiłowała mi wcisnąć drzwi na których opakowaniu pisało jak wół "sposób otwierania" - "outward",czyli mam szukać sposób otwierania "inward",jak to jest z tym oznaczeniem?Dziękuję za ew.pomoc.
Napisano
Cytat

Jeszcze jedno pytanie dotyczące sposobu otwierania.Szukam drzwi otwieranych do wewnątrz,pani w sklepie usiłowała mi wcisnąć drzwi na których opakowaniu pisało jak wół "sposób otwierania" - "outward",czyli mam szukać sposób otwierania "inward",jak to jest z tym oznaczeniem?Dziękuję za ew.pomoc.


Coś mi się zdaje, że próbujesz kupić tanie drzwi chińskie.. pewnie im wszystko jedno na którą stronę się otwierają. Bo czy woda będzie się wlewać przy małym deszczu czy może troszke większym, to jakie to ma znaczenie..
Jestem wrogiem "chończyków" w drzwiach. Tandeta na maksa.
Napisano
Cytat

Szukam drzwi otwieranych do wewnątrz,pani w sklepie usiłowała mi wcisnąć drzwi na których opakowaniu pisało jak wół "sposób otwierania" - "outward",czyli mam szukać sposób otwierania "inward",jak to jest z tym oznaczeniem?Dziękuję za ew.pomoc.


Po pierwsze to ile chcesz dać za drzwi a po drugie to drzwi zewnętrzne przeważnie otwierają się na zewnątrz ,raczej powinny się otwierać na zewnątrz.
Napisano
Nie raczej nie chińskie,te co chciałem to niemieckie....choć może przez chińczyków z niem.obywatelstwem zrobione.A tak poważnie to cena jaką chciałem zapłacić oscylowala w okolicach tysiąca+haczyk.Z otwieraniem na zewnątrz to dla mnie takie właśnie jest bez sensu i nie wchodzi w grę.Chciałem zasięgnąć opinii kogoś kto ma podobne drzwi,jak to jest z tym przeszkleniem...Drzwi które chciałem kupić:ościeżnica,blacha 2.0mm,drzwi blacha 1.0mm,wypełnienie - kratownica+pianka,3zawiasy,13rygli antywłam,2 zamki.Waga 70kg no i owe przeszklenie.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Drzwi które chciałem kupić:ościeżnica,blacha 2.0mm,drzwi blacha 1.0mm,wypełnienie - kratownica+pianka,3zawiasy,13rygli antywłam,2 zamki.Waga 70kg no i owe przeszklenie.


Trzy zawiasy to drzwi wewnętrzne posiadają a nie drzwi zewnętrzne. Tak jak pisze finlandia to chińszczyzna .
Napisano
Cytat

Nie raczej nie chińskie,te co chciałem to niemieckie....choć może przez chińczyków z niem.obywatelstwem zrobione.A tak poważnie to cena jaką chciałem zapłacić oscylowala w okolicach tysiąca+haczyk.Z otwieraniem na zewnątrz to dla mnie takie właśnie jest bez sensu i nie wchodzi w grę.Chciałem zasięgnąć opinii kogoś kto ma podobne drzwi,jak to jest z tym przeszkleniem...Drzwi które chciałem kupić:ościeżnica,blacha 2.0mm,drzwi blacha 1.0mm,wypełnienie - kratownica+pianka,3zawiasy,13rygli antywłam,2 zamki.Waga 70kg no i owe przeszklenie.




Moje "trzy grosze " :


"Jak przeszklenia wpływają na izolacyjność cieplną drzwi?
Zastosowanie przeszkleń czyni drzwi ładniejszymi, ale wpływa negatywnie na ich parametry techniczne. Przeszklenia zawsze obniżają izolacyjność cieplną drzwi zewnętrznych. Na przykład, drzwi stalowe pełne o współczynniku U = 1,33 W/(m2·K) po zamontowaniu w górnej części typowego półokrągłego przeszklenia (tak zwane słonko) mają U = 1,46; dużego, centralnego przeszklenia w kształcie elipsy – 1,53; a wieloelementowego przeszklenia typu „laska” (półkole u góry i trzy pionowe prostokąty pod nim) – nawet 1,69.
Zarówno całe tafle szybowe wypełniające profile aluminiowe lub plastikowe, jak i naświetla we wszystkich rodzajach drzwi powinny być wypełnione ciepłym pakietem dwu- lub trzyszybowym. W typowych, produkowanych seryjnie przeszkleniach pakiety są wypełniane argonem, który ma lepsze właściwości izolacyjne niż powietrze. Drzwi z takim pakietem szybowym [o U = 0,7-0,8 W/(m2·K)] mogą mieć niski współczynnik przenikania ciepła. Jednak argonu z pewnością nie znajdziemy w przeszkleniach niestandardowych. "

Ja mam akurat całkiem inne drzwi , ale coś o przeszkleniu mogę powiedzieć ...


12131615.jpg

Profil ciepłe aluminium - ~ ^2.8 , przeszklenia - ^1.0 w "'ciepłej" ramce . Zatem przeszklenia są tu najlepsza barierą ^ .



  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Skoro posiadasz takie drzwi z dużym przeszkleniem,to może napisz jak ma się to do izolacji cieplnej np podczas zimy i dużych mrozów,faktycznie jest na to spory wpływ?



Najważniejszy 'szczegół' - to elewacja południowa

...przy -25' oszroniona była gałka zamka ...giga-mostek icon_mrgreen.gif (sień jest nieogrzewana )
pomimo to przy takich mrozach było tam ~+12'



..następnie - skrzydło drzwi ma ponad 90cm (aluminium to metal o jednym z największych współczynników rozszerzalności cieplnej )
- więc latem - ciasno - zimą luz (zapadka zamka ) da sie wyregulować żaby cały rok było ok.
- zimą nie 'pizga' - latem nie grzeje ..ogólnie jestem bardzo zadowolony

ps. kosztowało toto 1100 pln /m2 netto



Napisano
Widzę, że Państwo mają rozeznanie w temacie drzwi. Jestem niestety laikiem, a z żoną chcemy się zdecydować na drzwi dokładnie takie drzwi: Brak obrazka
Drzwi od strony zachodniej (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale wolałem ująć w opisie). Mieszkamy w województwie podlaskim, a region ten do najcieplejszych nie należy.

Co państwo sądzą? Czy takie przeszklenie ma jakieś większe znaczenie w tym przypadku, zrobi większą różnicę?
Napisano
Cytat

Widzę, że Państwo mają rozeznanie w temacie drzwi. Jestem niestety laikiem, a z żoną chcemy się zdecydować na drzwi dokładnie takie drzwi: Brak obrazka
Drzwi od strony zachodniej (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale wolałem ująć w opisie). Mieszkamy w województwie podlaskim, a region ten do najcieplejszych nie należy.

Co państwo sądzą? Czy takie przeszklenie ma jakieś większe znaczenie w tym przypadku, zrobi większą różnicę?




Stosunek powierzchni przeszklenia do pozostałej powierzchni skrzydła nie powinien istotnie wpłynąć na wzrost strat ciepła.
Są wszak jeszcze wiatrołapy. A poza tym największe straty ciepła to chwilowe otwieranie drzwi czyli zwykłe uzytkowanie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...