Skocz do zawartości

Przeszklenia w drzwiach zewnętrznych - jak z ciepłem?


Recommended Posts

Napisano
Witam.Jestem na etapie wymiany drzwi w domu i mam problem z wyborem takich drzwi.Chodzi mianowicie o to że są to drzwi zewnętrzne,nie ma ganku,po prostu bezpośrednio wychodzi się na dwór.Chciałem żeby do przedpokoju wpadało trochę światła,stąd myśl o drzwiach z przeszkleniem.Moje pytanie dotyczy tego czy takie przeszklenie nie obniży izolacji cieplnej drzwi,tzn.czy takie przeszklenie nie przemarza.Jesli jest w nim zastosowana szyba zespolona to pewnie nie , ale są też w ofertach drzwi z szkleniem a'la witraż.Niektóre są wykonane też jako szyba zespolona a witrażem jest szpros montowany wewnątrz a niektóre to po prostu szyba.Co z takimi drzwiami?Jeszcze jedno pytanie dotyczące sposobu otwierania.Szukam drzwi otwieranych do wewnątrz,pani w sklepie usiłowała mi wcisnąć drzwi na których opakowaniu pisało jak wół "sposób otwierania" - "outward",czyli mam szukać sposób otwierania "inward",jak to jest z tym oznaczeniem?Dziękuję za ew.pomoc.
Napisano
Cytat

Jeszcze jedno pytanie dotyczące sposobu otwierania.Szukam drzwi otwieranych do wewnątrz,pani w sklepie usiłowała mi wcisnąć drzwi na których opakowaniu pisało jak wół "sposób otwierania" - "outward",czyli mam szukać sposób otwierania "inward",jak to jest z tym oznaczeniem?Dziękuję za ew.pomoc.


Coś mi się zdaje, że próbujesz kupić tanie drzwi chińskie.. pewnie im wszystko jedno na którą stronę się otwierają. Bo czy woda będzie się wlewać przy małym deszczu czy może troszke większym, to jakie to ma znaczenie..
Jestem wrogiem "chończyków" w drzwiach. Tandeta na maksa.
Napisano
Cytat

Szukam drzwi otwieranych do wewnątrz,pani w sklepie usiłowała mi wcisnąć drzwi na których opakowaniu pisało jak wół "sposób otwierania" - "outward",czyli mam szukać sposób otwierania "inward",jak to jest z tym oznaczeniem?Dziękuję za ew.pomoc.


Po pierwsze to ile chcesz dać za drzwi a po drugie to drzwi zewnętrzne przeważnie otwierają się na zewnątrz ,raczej powinny się otwierać na zewnątrz.
Napisano
Nie raczej nie chińskie,te co chciałem to niemieckie....choć może przez chińczyków z niem.obywatelstwem zrobione.A tak poważnie to cena jaką chciałem zapłacić oscylowala w okolicach tysiąca+haczyk.Z otwieraniem na zewnątrz to dla mnie takie właśnie jest bez sensu i nie wchodzi w grę.Chciałem zasięgnąć opinii kogoś kto ma podobne drzwi,jak to jest z tym przeszkleniem...Drzwi które chciałem kupić:ościeżnica,blacha 2.0mm,drzwi blacha 1.0mm,wypełnienie - kratownica+pianka,3zawiasy,13rygli antywłam,2 zamki.Waga 70kg no i owe przeszklenie.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Drzwi które chciałem kupić:ościeżnica,blacha 2.0mm,drzwi blacha 1.0mm,wypełnienie - kratownica+pianka,3zawiasy,13rygli antywłam,2 zamki.Waga 70kg no i owe przeszklenie.


Trzy zawiasy to drzwi wewnętrzne posiadają a nie drzwi zewnętrzne. Tak jak pisze finlandia to chińszczyzna .
Napisano
Cytat

Nie raczej nie chińskie,te co chciałem to niemieckie....choć może przez chińczyków z niem.obywatelstwem zrobione.A tak poważnie to cena jaką chciałem zapłacić oscylowala w okolicach tysiąca+haczyk.Z otwieraniem na zewnątrz to dla mnie takie właśnie jest bez sensu i nie wchodzi w grę.Chciałem zasięgnąć opinii kogoś kto ma podobne drzwi,jak to jest z tym przeszkleniem...Drzwi które chciałem kupić:ościeżnica,blacha 2.0mm,drzwi blacha 1.0mm,wypełnienie - kratownica+pianka,3zawiasy,13rygli antywłam,2 zamki.Waga 70kg no i owe przeszklenie.




Moje "trzy grosze " :


"Jak przeszklenia wpływają na izolacyjność cieplną drzwi?
Zastosowanie przeszkleń czyni drzwi ładniejszymi, ale wpływa negatywnie na ich parametry techniczne. Przeszklenia zawsze obniżają izolacyjność cieplną drzwi zewnętrznych. Na przykład, drzwi stalowe pełne o współczynniku U = 1,33 W/(m2·K) po zamontowaniu w górnej części typowego półokrągłego przeszklenia (tak zwane słonko) mają U = 1,46; dużego, centralnego przeszklenia w kształcie elipsy – 1,53; a wieloelementowego przeszklenia typu „laska” (półkole u góry i trzy pionowe prostokąty pod nim) – nawet 1,69.
Zarówno całe tafle szybowe wypełniające profile aluminiowe lub plastikowe, jak i naświetla we wszystkich rodzajach drzwi powinny być wypełnione ciepłym pakietem dwu- lub trzyszybowym. W typowych, produkowanych seryjnie przeszkleniach pakiety są wypełniane argonem, który ma lepsze właściwości izolacyjne niż powietrze. Drzwi z takim pakietem szybowym [o U = 0,7-0,8 W/(m2·K)] mogą mieć niski współczynnik przenikania ciepła. Jednak argonu z pewnością nie znajdziemy w przeszkleniach niestandardowych. "

Ja mam akurat całkiem inne drzwi , ale coś o przeszkleniu mogę powiedzieć ...


12131615.jpg

Profil ciepłe aluminium - ~ ^2.8 , przeszklenia - ^1.0 w "'ciepłej" ramce . Zatem przeszklenia są tu najlepsza barierą ^ .



  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Skoro posiadasz takie drzwi z dużym przeszkleniem,to może napisz jak ma się to do izolacji cieplnej np podczas zimy i dużych mrozów,faktycznie jest na to spory wpływ?



Najważniejszy 'szczegół' - to elewacja południowa

...przy -25' oszroniona była gałka zamka ...giga-mostek icon_mrgreen.gif (sień jest nieogrzewana )
pomimo to przy takich mrozach było tam ~+12'



..następnie - skrzydło drzwi ma ponad 90cm (aluminium to metal o jednym z największych współczynników rozszerzalności cieplnej )
- więc latem - ciasno - zimą luz (zapadka zamka ) da sie wyregulować żaby cały rok było ok.
- zimą nie 'pizga' - latem nie grzeje ..ogólnie jestem bardzo zadowolony

ps. kosztowało toto 1100 pln /m2 netto



Napisano
Widzę, że Państwo mają rozeznanie w temacie drzwi. Jestem niestety laikiem, a z żoną chcemy się zdecydować na drzwi dokładnie takie drzwi: Brak obrazka
Drzwi od strony zachodniej (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale wolałem ująć w opisie). Mieszkamy w województwie podlaskim, a region ten do najcieplejszych nie należy.

Co państwo sądzą? Czy takie przeszklenie ma jakieś większe znaczenie w tym przypadku, zrobi większą różnicę?
Napisano
Cytat

Widzę, że Państwo mają rozeznanie w temacie drzwi. Jestem niestety laikiem, a z żoną chcemy się zdecydować na drzwi dokładnie takie drzwi: Brak obrazka
Drzwi od strony zachodniej (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale wolałem ująć w opisie). Mieszkamy w województwie podlaskim, a region ten do najcieplejszych nie należy.

Co państwo sądzą? Czy takie przeszklenie ma jakieś większe znaczenie w tym przypadku, zrobi większą różnicę?




Stosunek powierzchni przeszklenia do pozostałej powierzchni skrzydła nie powinien istotnie wpłynąć na wzrost strat ciepła.
Są wszak jeszcze wiatrołapy. A poza tym największe straty ciepła to chwilowe otwieranie drzwi czyli zwykłe uzytkowanie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Robimy  układ w którym:  - lampy I i II będą zapalane i gaszone wspólnie (obie równocześnie) z każdego z trzech miejsc A, B, C; - lampa III będzie zapalana i gaszona niezależnie od lamp I oraz II z każdego z tych trzech miejsc.  Potrzebujemy dwóch podwójnych łączników schodowych w punktach A i C oraz jednego podwójnego łącznika krzyżowego w punkcie B. Ich już nie opisuję na rysunkach, żeby szkicu nie zaśmiecać.  Rozbiłem to na dwa szkice. Pierwszy pokazuje sposób podłączenia lamp sufitowych I i II, do czego jest wykorzystywana pierwsza para w podwójnych łącznikach schodowych i w podwójnym łączniku krzyżowym. Drugi szkic to natomiast sposób podłączenia lampy (kinkietu) numer III. Tak jest czytelniej i nic się nie pomiesza.  Na szkicach każda zrobiona przeze mnie linia to jedna żyła przewodu. Czarne to żyły fazowe (L). Tylko one są przerywane przez łącznik. Natomiast niebieska linia to żyła neutralna (N). Zielona jest natomiast ochronna (PE), w instalacji to ten przewód z żółto-zieloną izolacją. Retro opisał tu zasady oznaczania żył przewodów koszulkami albo taśmą izolacyjną w odpowiednich kolorach, nie będę tego powtarzał.  Wszędzie zaczynamy od puszki w punkcie A, bo tu mamy doprowadzone zasilanie. Tu zaczynamy mając trzy żyły - czarną fazową (L), niebieską neutralna (N), żółto-zieloną ochronną (PE). Prosto z puszki A prowadzimy żyły N oraz PE do lampy I, od niej zaś do lampy II. Natomiast od pierwszego łącznika schodowego w puszce A mamy dwie żyły L do łącznika krzyżowego w puszce B. Od łącznika krzyżowego w puszce B mamy również dwie żyły L do drugiego łącznika schodowego w puszce C. Natomiast od tego drugiego łącznika schodowego w puszce C prowadzimy już tylko jedną żyłę L do puszki A. Jednak ona trafia już tylko do puszki, nie przyłączamy jej nigdzie do łącznika schodowego w tej puszce. W puszce robimy zamiast tego połączenie tej żyły L z żyłą L biegnącą do lamp I i II.  Natomiast podłączenie lampy III (kinkietu) wymaga poprowadzenia żył N oraz PE od puszki A do puszki C, następnie do lampy III. Łączymy po prostu odpowiednie żyły, łączniki w tych puszkach nas w tym momencie nie interesują. Dopiero kolejny etap to  poprowadzenie dwóch żył L od łącznika schodowego w puszce A do łącznika krzyżowego w puszce B. Od łącznika krzyżowego w puszce B mamy znów dwie żyły L do łącznika schodowego w puszce C. Natomiast od łącznika schodowego w puszce C prowadzimy jedną żyłę L do lampy III.  Starałem się to opisać możliwie jednoznacznie. Zabawy trochę będzie, bo w puszkach jest wiele żył do upchnięcia.
    • Nie mam pojęcia, po co chcesz sobie skomplikować aż tak ten malutki kawałek instalacji  Użyjesz to kilka razy w ciągu pierwszych dni, a potem i tak będziesz światła używał lokalnie...   Ale wiem - to Twój wybór, Twoja decyzja...
    • Zwróć uwagę na ten fragment tekstu   Znajdziesz takie?
    • tak poproszę o taka rozpiskę, podoba mi się opcja gaszenia wszystkiego z łóżka 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...