Skocz do zawartości

Dobór PC do domku 150m^2


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Śledzę od ponad 10 lat - i podtrzymuję te 99,9999999999999999999999999999%.

Nie znam ani jednej takiej firmy, która zaniża wielkość odwiertów.



a ja spotkałem - i to wielokrotnie!
był taki wątek o temperaturach DZ - na podstawie temperatur DZ użytkowników PC (dodatkowo dopytując od rodzaj DZ, wielkość DZ) można było stwierdzić czy DZ było OK czy było niedowymiarowane.
Chyba jednak to nie jest taka rzadka praktyka, bo szczególnie w przypadku odwiertów firma zaniżająca znacznie ilość mb znacząca obniża koszt całości....
z drugiej strony kiedyś pewnie było więcej takich przypadków, bo odwierty były znacznie droższe niż obecnie

Cytat

5,5kW dla takiej powierzchni? A jakie masz ocieplenie i ogólnie izolację? Jeśli już skłaniałbym się ku górnej granicy, którą Ci podawali.

Jeśli coś mogę Ci doradzić, proś zawsze o namiary na klientów z zamontowaną przez daną firmę pompą.



nie wiem dlaczego to takie dziwne...
no ale pewnie - lepiej i prościej pierdyknąć 9-10kw i na pewno będzie pan zadowolony icon_lol.gif
Napisano
Cytat

a ja spotkałem - i to wielokrotnie!
był taki wątek o temperaturach DZ - na podstawie temperatur DZ użytkowników PC (dodatkowo dopytując od rodzaj DZ, wielkość DZ) można było stwierdzić czy DZ było OK czy było niedowymiarowane.
Chyba jednak to nie jest taka rzadka praktyka, bo szczególnie w przypadku odwiertów firma zaniżająca znacznie ilość mb znacząca obniża koszt całości....
z drugiej strony kiedyś pewnie było więcej takich przypadków, bo odwierty były znacznie droższe niż obecnie



nie wiem dlaczego to takie dziwne...
no ale pewnie - lepiej i prościej pierdyknąć 9-10kw i na pewno będzie pan zadowolony icon_lol.gif




Większa pompa = droższa pompa = więcej zarobku dla instalatora ;)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Większa pompa = droższa pompa = więcej zarobku dla instalatora ;)



Dlatego podstawą do dobrania PC jest policzenie zapotrzebowania cieplnego domu i świadomość, że PC nie dobiera się na 100% tylko na 85-90%. Wtedy żadnemu inwestorowi nieuczciwy instalator niestraszny icon_wink.gif

Napisano
Cytat

Dlatego podstawą do dobrania PC jest policzenie zapotrzebowania cieplnego domu i świadomość, że PC nie dobiera się na 100% tylko na 85-90%. Wtedy żadnemu inwestorowi nieuczciwy instalator niestraszny icon_wink.gif


Bredzisz pan jak potłuczony marketingowiec. Sprzedaż nie idzie czy zwyczajnie nudzisz się?

Dobiera się tak jak jest w danym przypadku korzystniej, jaka instalacja grzewcza. Jeśli podłogówka 100% to bardzo często dobieram na >100% i prawie cały rok PC śmiga w tanim prądzie. Przy instalacji mieszanej ~50/50 to już kiepsko widzę dwie taryfy.
To oczywiście zależy też od trybu życia inwestorów, indywidualnych zwyczajów i dziennego zużycia na cele poza ogrzewaniem.
Napisano
Cytat

Dobiera się tak jak jest w danym przypadku korzystniej, jaka instalacja grzewcza. Jeśli podłogówka 100% to bardzo często dobieram na >100% i prawie cały rok PC śmiga w tanim prądzie.


icon_eek.gif
Gruntowa, dla domu energooszczędnego z uwzględnieniem OZC dla temperatur obliczeniowych?
Napisano (edytowany)
Cytat

icon_eek.gif
Gruntowa, dla domu energooszczędnego z uwzględnieniem OZC dla temperatur obliczeniowych?


Nie rozumiem co Ciebie szokuje?
Co ma do tego czy to dom energooszczędny czy energochłonny, każdy ma swoje określone OZC i do tego trzeba się odnosić.

Nie mówiłem że zawsze tak dobieram ale że często a to różnica.
Według mnie korzystniej dobierać przy podłogówce z lekkim zapasem niż niedoborem, co z tego że temperatura zewnętrzna "obliczeniowa" panuje tylko kilkadziesiąt godzin w roku, celem jest tylko i wyłącznie maksymalne wykorzystanie tańszej energii.

Przykład: mam zapotrzebowanie na moc dla c.o. powiedzmy 7,5kW. Dostępne sprężarki w okolicach tej wartości to 7,3kW a następna 8,4kW. W tym przypadku zwykle daję tę większą. Edytowano przez hot-cold (zobacz historię edycji)
Napisano
Ano ma
OZC po za tym że wskazuje jaka moc urządzenia grzewczego jest potrzebna dla zapewnienia komfortu cieplnego, to jeszcze przy okazji wskazuje jak dom to ciepło będzie szybko tracił.
I tu właśnie jest różnica czy dom energiooszczędny czy nie.
Dodatkowo wystarczy tylko ustalić z jakich materiałów dom został wybudowany, czy aby to nie jest szkieletor, aby się zorientować jaka jest akumulacja takiego budynku i jaka jest średnia temperatura sezonowa.
I już wiadomo że dla tych kilkunastu godzin w roku kiedy to występują/mogą wystąpić temperatury obliczeniowe dla danej straty klimatycznej nie warto dobierać 100% pokrycia mocy grzewczej.
Nie warto oczywiście z pozycji inwestora, bo to on płaci w całej rozciągłości za wyższy typoszereg PCi.
Napisano
Cytat

był taki wątek o temperaturach DZ - na podstawie temperatur DZ użytkowników PC (dodatkowo dopytując od rodzaj DZ, wielkość DZ) można było stwierdzić czy DZ było OK czy było niedowymiarowane.



Dopiero teraz doczytałem icon_redface.gif

Ale przyczyną nie musiało być, tylko ewentualne niedowymiarowanie.
To jeszcze sprawa przepływów, nawet w przewymiarowanym DZ.
Równie dobrze mogło to także oznaczać nieprawidłowe wypełnienie odwiertu - w ponad 90% przypadków, odwiert wypełnia się urobkiem z otworu !!!!!!
Napisano
Cytat

Zawsze można kupić ciężarówkę o nośności 4 ton, i wozić przez cały rok tylko 1,5 tony, bo raz w roku potrzebujemy załadować te 4 tony - od przybytku głowa nie boli. icon_biggrin.gif



Jeżeli już dokonujesz takich porównań, to dla ścisłości ta "ciężarówka" woziłaby te 1,5 tony na paliwie o prawie 50% tańszym. Bo o wykorzystanie tańszego nośnika energii mi chodziło.

Ma to sens tym bardziej jeśli cena zakupu większej "ciężarówki" jest mocno zbliżona do mniejszej, prawda?
Ale pewnie nie mam racji... ;)
Napisano
Cytat

Jeżeli już dokonujesz takich porównań, to dla ścisłości ta "ciężarówka" woziłaby te 1,5 tony na paliwie o prawie 50% tańszym. Bo o wykorzystanie tańszego nośnika energii mi chodziło.


tak, ale przez to paliwo do drugiego auta(dajmy na to żony) podrożeje

Cytat

Ma to sens tym bardziej jeśli cena zakupu większej "ciężarówki" jest mocno zbliżona do mniejszej, prawda?


jak najbardziej, tylko że w większości przypadków dostaniesz w pakiecie większe DZ, dostosowane do mocniejszej "ciężarówki
Napisano
Pisałem o tym wcześniej.
A wracając do analogii z ciężarówką... będzie ona wozić te 1,5t na krótkich dystansach, co tez nie jest zbyt zdrowe dla napędu. W obu przypadkach.
  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
dom 150 m^2 i pompa 12 kW to chyba coś się komuś pomyliło , ja mam domek 155 m^2 bez garażu i od 2 lat zamontowaną pompę alphainnotec 8kW . Nie zdążyło się jeszcze żeby w domu było zimno,
a koszty roczny to około 2500-3000 zł rocznie .Proponuję uderzyć do jakiejś profesjonalnej firmy która zna się na doborze pompy. Ja zgłosiłem się do firmy DTS Serwis . Wysłałem zapytanie , następnego dnia oddzwonili do mnie,
poprosili o projekt i dane budynku (z czego zbudowany , jak ocieplony itp.).Dzień później otrzymałem ofertę .Proponuję poszukaj ich w Internecie może ci doradzą jaką dużą pompę powinieneś zamontować . Edytowano przez Ecorson (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

dom 150 m^2 i pompa 12 kW to chyba coś się komuś pomyliło , ja mam domek 155 m^2 bez garażu i od 2 lat zamontowaną pompę alphainnotec 8kW . Nie zdążyło się jeszcze żeby w domu było zimno,
a koszty roczny to około 2500-3000 zł rocznie.


Coś dużo prądu Ci żre ta Twoja pompa ciepła.
Widać że wpadałeś na pomysł jej instalacji już po wybudowaniu domu.
Napisano
Cytat

Coś dużo prądu Ci żre ta Twoja pompa ciepła.
Widać że wpadałeś na pomysł jej instalacji już po wybudowaniu domu.


To pompa wirtualna i instalacja wirtualna, oczywiście w wirtualnym domu.
Zużycie też to jedna wielka LIPA.
Dzisiaj na podobnym forum na "m" jakoś dziwnie dwie osoby (albo jeden schizofrenik) się wysypały jedna po drugiej w dwóch wątkach też reklamując tę firmę.

Napisano
Cytat

To pompa wirtualna i instalacja wirtualna, oczywiście w wirtualnym domu.
Zużycie też to jedna wielka LIPA.
Dzisiaj na podobnym forum na "m" jakoś dziwnie dwie osoby (albo jeden schizofrenik) się wysypały jedna po drugiej w dwóch wątkach też reklamując tę firmę.



dokładnie tak jak pisze kolega icon_smile.gif
Napisano
Ale Wy brutalni. icon_biggrin.gif

Cytat

To pompa wirtualna i instalacja wirtualna, oczywiście w wirtualnym domu.
Zużycie też to jedna wielka LIPA.


Ja to Wiem że ta ustawka.
A że miałem jeden z tych dni,
... kiedy nie mówię spamerowi w oczy - "żeś spamer",
to teraz wyszło żem niekumaty icon_lol.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Wszędzie znawcy pomp ciepła na tym forum piszą, żeby znaleźć dobrego instalatora, który wyliczy nasze zapotrzebowanie i później kupi, zamontuje i uruchomi PC, ale nie piszą jak takowego odnaleźć. Od paru dni czytam tutaj i na innym forum o pompach ciepła i nie znalazłem firmy, którą by ktoś polecił ;/ Akurat zamierzam zainstalować PC w domu, który będę stawiał w następnym roku, ale wszędzie tylko czytam o złych firmach, ale żeby kogoś ktoś polecił, to już ciężko.
Napisano
mam zamiar budować się w nastepnym roku i zastanawiam się od kilku tygodni czy wybrać gaz ziemny czy PC gruntową poziomą (z racji że działka ma 1400m^2). Największym dylematem jest oczywiście koszt zakupu, montażu i eksploatacji. Projekt domu na którym będę się wzorował (chociaż będzie dużo zmian) to http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...poliklet-2.html
Jeżeli chodzi o oczekiwania finansowe to chodzi mi, żeby wybrać ogrzewanie tanie w eksploatacji, ale żeby jego koszt początkowy nie był jakiś mega wielki. Dlatego chciałbym dostać kontakt (chyba że ktoś z forumowiczów pomoże) do jakiegos sprawdzonego wykonawcy, który na pewno nie popełni podstawowych błędów w wyliczeniach, montażu itd.
Co do opisu domu to na razie nic więcej nie mogę powiedzieć, bo będe dopiero jechał do architekta. Ale czy z już gotowego projektu będzie można wyliczyć OZC? Jakie dane są niezbędne do takich wyliczeń?
Napisano

Witam, tak z gotowego projektu jak najbardziej można wyliczyć OZC, korzystając z takich danych jak lokalizacja budynku, konstrukcja przegród budowlanych, rodzaj wentylacji. Są również ogólne uproszczone założenia, ale zawsze lepiej policzyć dokładnie. Druga sprawa to dobór tzw. dolnego źródła - a to ma podstawowy wpływ na koszt instalacji z pompą ciepła.

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...