Skocz do zawartości

czym pomalować drewniane panele ogrodzenia?


Recommended Posts

Napisano
Kupiliśmy ogrodzenie drewniane, panele są zaimpregnowane ciśnieniowo no i teraz szukam opinii czym najlepiej to pomalować, żeby miało i wygląd i przetrwało kilka lat. Szukam czegoś co mogę kupić lokalnie, dostępnych od ręki a nie zamawiać w necie no i mam do wyboru
- drewnochron
- sadolin
- altax
Czy na coś konkretnie jeszcze muszę zwrócić uwagę wybierając lakierobejcę?
Napisano

pumpaluna - chodzi Ci o coś takiego?
e3ac3685b55b58fe.jpg
jeśli tak, to ja mam z jednej strony działki te panele, malowałam Drewnochronem /2 warstwy/,
było to już 8 lat temu i jak na razie jest w porządku
w mojej galerii są chyba ze 2 lub 3 zdjęcia gdzie widać ten płotek

a tzw. domek narzędziowy malowałam Sadolinem /lakierobejca/,
również 2 warstwy i też jest o.k.

aha - Drewnochron trzeba bardzo porządnie wymieszać przed rozpoczęciem malowania! icon_smile.gif

Napisano
dzięki za opinię, czekam na więcej icon_smile.gif

to co pokazujesz to płot lamelowy, o takim myślę na tył działki, fajnie że jesteś zadowolona po tylu latach użytkowania, pamiętasz jaka to firma była?

mój jest taki (tzn jeszcze drewno na pomalowanie czeka)
Brak obrazka
Napisano
Cytat

Kupiliśmy ogrodzenie drewniane, panele są zaimpregnowane ciśnieniowo no i teraz szukam opinii czym najlepiej to pomalować, żeby miało i wygląd i przetrwało kilka lat. Szukam czegoś co mogę kupić lokalnie, dostępnych od ręki a nie zamawiać w necie no i mam do wyboru
- drewnochron
- sadolin
- altax
Czy na coś konkretnie jeszcze muszę zwrócić uwagę wybierając lakierobejcę?




Lakierobejca - produkt dla wygdnych - 2 w 1. Lepszy efekt daje bejca + lakier.
Napisano
zdecydowanie jestem z tych wygodnych icon_smile.gif panele były impregnowane ciśnieniowo więc myślę, że lakierobejca starczy

do malowania drewutni mam podkład i bejcę, nad lakierem będę musiała się zastanowić bo bym chciała uzyskać możliwie najbardziej surowy wygląd
Napisano
Cytat

zdecydowanie jestem z tych wygodnych icon_smile.gif panele były impregnowane ciśnieniowo więc myślę, że lakierobejca starczy

do malowania drewutni mam podkład i bejcę, nad lakierem będę musiała się zastanowić bo bym chciała uzyskać możliwie najbardziej surowy wygląd.




Takie popularne słowo - RYSTYKALNY icon_smile.gif

Generalnie można jakiś zielony przetarty lub taki siwy. To daje efekt zblizony do starego drewna. Można jeszcze wzorować się na chałupach drewnianych, które już prawie się sypią. Ich "elewacja" często ma zróżnicowany kolor w zalezności od nasłonecznienia. Dobrac taki kolor - to ciekawy moim zdaniem pomysł

stara%20chata2.jpg


I tu juz prawdziwy HARDCORE

suche_stara_chalupa-1.jpg

Napisano
a nie, nie nie, styl rustykalny to zdecydowanie nie moja bajka; nie chodzi mi o stare drewno tylko o surowość drewna tak żeby nie błyszczało i nei miało sztucznej powłoki
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Kolego czy wypada chwalić się swoim i swoje polecać?
Napisano
Cytat

Lakierobejca - produkt dla wygdnych - 2 w 1. Lepszy efekt daje bejca + lakier.



Na czym ma polegać "lepszy efekt" ? Bejca z definicji, to barwnik do drewna, nałożony bezpośrednio na drewno czy zmieszany z lakierem, daje niemal identyczny efekt wizualny, z punktu widzenia ochrony drewna, w zasadzie, też się nie liczy, więc dlaczego ?
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Kolego czy wypada chwalić się swoim i swoje polecać?



W tym wypadku jak najbardziej. Widać, że zrobił to fachowiec (chociaż jego propozycja ma pewne znaki zapytania), propagowanie ochrony drewna na zewnątrz, środkami które tworzą powłoki na powierzchni drewna, to totalne nieporozumienie. Tutaj nie jest najważniejsza nazwa firmy którą wymienił, bo są to produkty dobre ale dość drogie, porównywalne można dostać o wiele taniej, lecz słowo "impregnat" i jest to słowo klucz w zakresie długotrwałej ochrony drewna i brakiem problemów w przypadku powtórnej renowacji.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

W tym wypadku jak najbardziej. Widać, że zrobił to fachowiec (chociaż jego propozycja ma pewne znaki zapytania), propagowanie ochrony drewna na zewnątrz, środkami które tworzą powłoki na powierzchni drewna, to totalne nieporozumienie. Tutaj nie jest najważniejsza nazwa firmy którą wymienił, bo są to produkty dobre ale dość drogie, porównywalne można dostać o wiele taniej, lecz słowo "impregnat" i jest to słowo klucz w zakresie długotrwałej ochrony drewna i brakiem problemów w przypadku powtórnej renowacji.
Pozdrawiam




Impregnacja (penetracja) a na wierzch efekcik wizualny. Otóż to. Nie wierzę w "cudowne" powłoki, co przetrwają lata. Na zewnątrz - nie ma szans. Jeden z producentów ma w ofercie np lakierobejcę żelową akrylową, ale elementy uzytkowane na zewnątrz, wcześniej nie zabezpieczane, nakazuje wcześniej zaimpregnować.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...