Skocz do zawartości

Beton komórkowy - co i jak podczas stawiania ścian


Recommended Posts

Napisano
Pierwsza warstwę daje się na zaprawę cementowa aby wyrównać czy raczej złapać poziom.
U mnie poziom złapali z bloczków betonowych przy wyciąganiu zera.
A reszta to cała prawda to co pisze PeZet.
Napisano
Cytat

tylko teraz zastanawiam się czy wkładka styropianowa ma sens jak i tak wielki mostek termiczny bedzie w postaci balkonu ?



Zeby zlikwidowac problem takiego mostku jest jeszcze jedna mozliwosc - zaizoluj caly balkon naokolo - ja tak mialem w projekcie. Byla izolacja 10 cm styro od dolu,10 po obrzezach i dalem 10 cm XPSa od gory (ze wzgledu na wodoodpornosc).
Na wszelki wypadek uprzedzam pytanie - dol mojego "balkonu" to sufit jadalni wiec odpadaly rozwiazania postawienia balkonu jako wolnostojacego jak przewiduje technologia budynkow energooszczednych lub zastosowania wiencow jak podal jeden z forumowiczow (ktora ni zaszkodzilaby,ale nie dawalaby realnych korzysci, a jest dosc droga jak sie orientowalem).

Cytat

na dachu bedzie deskowanie, ścianę szczytową od góry ocieplamy poprzez przyklejenie do niej od góry styropianu np. 10 cm czy jakoś inaczej się to robi??



Ja przyklejalem 20 cm styro,ale ze wzgledu na duza przestrzen pomiedzy wiencem sciany szczytowej,a dachem. Bylby problem przy klejeniu styro na elewacji bo nie byloby u szczyty zadnego zwiazania - bylyby nie przyklejone na odcinku 20 cm. Niby problemu nie powinno byc,ale na wszelki wypadek tak zrobilismy.
Normlanie mozesz wykleic normlanie elewacje (ktora dojezdzasz do samego dachu),a nastepnie wszystkie przestrzenie nad scianami szczytowymi wypelnic welna to sama kora izolujesz dach (o ile oczywiscie izolujesz caly szczyt dachu).
Napisano (edytowany)
Cytat

Pierwsza warstwę daje się na zaprawę cementowa aby wyrównać czy raczej złapać poziom.



pierwsza warstwę układamy na zaprawie cementowej - to jest jasne
ale w tej pierwszej warstwie jeżeli bloczki nie są P+W to pomiedzy dajemy klej czy też zaprawę? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

pierwsza warstwę układamy na zaprawie cementowej - to jest jasne
ale w tej pierwszej warstwie jeżeli bloczki nie są P+W to pomiedzy dajemy klej czy też zaprawę?


A czemu pierwsze by miały nie być na P+W? murujesz od pierwszej taki samymi co cały mur. I mowa tu oczywiście o stawianiu już ściany , wychodząc ponad zero,to tak dla jasności icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

A czemu pierwsze by miały nie być na P+W?



hehe
moja podpowiedź, nie wiem jak u innych producentów ale Solbet ma też bloczki bez P+W które też biorę pod uwagę icon_smile.gif

P.S. byc moze zle sformułowałem pytanie stad też twoje niezrozumienie tego o co pytam

jezeli bede murował całość z BK bez pióra i wpustu to w pierwszej warstwie pomiędzy dajemy klej czy zaprawę? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

hehe
moja podpowiedź, nie wiem jak u innych producentów ale Solbet ma też bloczki bez P+W które też biorę pod uwagę icon_smile.gif

P.S. byc moze zle sformułowałem pytanie stad też twoje niezrozumienie tego o co pytam

jezeli bede murował całość z BK bez pióra i wpustu to w pierwszej warstwie pomiędzy dajemy klej czy zaprawę?


Tego tak do końca Ci nie powiem bo bloczki na P+W trzymają wymiar i dlatego można je murować na klej natomiast kiedyś ,kiedyś "zwykłe" bloczki z bk murowano tylko na zaprawie i to poziomo jak i pionowo. To o co pytasz musiałbyś się dopytać u przedstawiciela regionalnego Solbetu o ile takiego maja bo np Ytong ma i kilka razy korzystałem z porad od przedstawiciela.
Napisano
Cytat

jezeli bede murował całość z BK bez pióra i wpustu to w pierwszej warstwie pomiędzy dajemy klej czy zaprawę?


Przemty, wsio ryba. Pierwszą warstwę kładziesz na tym, co jest najtańsze, bo łapiesz poziom. A w pionowe szczeliny - też wsio ryba. Ale prościej chyba pakować tam to samo, po co ci dwa wiadra?

Nie kombinuj, muruj. To najpiękniejszy etap. A jak nie masz co robić, to policz OZC dla swojego domu. Przyda ci się, jak zaczniesz szukać oszczędności. Program firmy Sankom OZC 4.01B - darmowy.
Napisano
Przemty, to:
http://www.sankom.pl/download/free/pur/setupozc.exe

a jakby nie chodziło, to jest na tej stronie: Program PURMO OZC 4.0
http://www.purmo.com/pl/pobierz-pliki/prog...komputerowe.htm


Od razu wyjąśniam - problem będziesz miał z podłogą na gruncie, bo to stary program i darmowy. Ale wszyscy 'wariaci' w nim liczą swoje domy i potem im się zgadza. Najlepsiejszy z najlepsiejszych jest wersja 4.8 bo liczy też to co potrzebne do certyfikatu, ale jego trza kupić (przynajmniej ja go nigdzie nie znalazłem, a szukałem w najciemniejszych zaułkach), jeśli jednak nie planujesz zarobkowo tego robić, to chyba nie warto. Dla potrzeb budowy domu chwatit.
Napisano (edytowany)
Dla potrzeb własnych wystarczy każda wersja Audytor OZC demo.
Można ja pobrać ze strony producenta programu: http://www.sankom.pl/wersje-demo

Dopisałem:

Dla tych co lubią "zabawę" i chcą jednocześnie sprawdzić dostępność materiałów danej firmy przy ogrzewaniu, proponuję w pełni funkcjonalne: http://www.sankom.pl/wersje-bezplatne - dostępna 4,8, a takze nowsze np. 5 Pro i Basic. Wszystkie z aktualizacją z sierpnia br. icon_biggrin.gif

Ps. Ps. Godna polecenia jest wersja OZC 5 Basic, bo nie jest połączona z audytorem (ŚE) i rozwiązano problem z mostkiem do gruntu. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

byłem na stronie SANKOM ale tam takiej wersji nie znalazłem

któro mam pobrać? http://www.sankom.pl/wersje-demo



wysyłałem już wielu osobom, więc nie widzę powodu, żeby nie wysłać tez tobie icon_biggrin.gif
mam gdzieś na dysku paczkę - wersję 4.01B z policzonym domem moim i kolegi - przyda się na początek jako ściąga do wpisywania swojego projektu...poślij mi tylko maila na priv

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...