Skocz do zawartości

Beton komórkowy - co i jak podczas stawiania ścian


Recommended Posts

Napisano
Pierwsza warstwę daje się na zaprawę cementowa aby wyrównać czy raczej złapać poziom.
U mnie poziom złapali z bloczków betonowych przy wyciąganiu zera.
A reszta to cała prawda to co pisze PeZet.
Napisano
Cytat

tylko teraz zastanawiam się czy wkładka styropianowa ma sens jak i tak wielki mostek termiczny bedzie w postaci balkonu ?



Zeby zlikwidowac problem takiego mostku jest jeszcze jedna mozliwosc - zaizoluj caly balkon naokolo - ja tak mialem w projekcie. Byla izolacja 10 cm styro od dolu,10 po obrzezach i dalem 10 cm XPSa od gory (ze wzgledu na wodoodpornosc).
Na wszelki wypadek uprzedzam pytanie - dol mojego "balkonu" to sufit jadalni wiec odpadaly rozwiazania postawienia balkonu jako wolnostojacego jak przewiduje technologia budynkow energooszczednych lub zastosowania wiencow jak podal jeden z forumowiczow (ktora ni zaszkodzilaby,ale nie dawalaby realnych korzysci, a jest dosc droga jak sie orientowalem).

Cytat

na dachu bedzie deskowanie, ścianę szczytową od góry ocieplamy poprzez przyklejenie do niej od góry styropianu np. 10 cm czy jakoś inaczej się to robi??



Ja przyklejalem 20 cm styro,ale ze wzgledu na duza przestrzen pomiedzy wiencem sciany szczytowej,a dachem. Bylby problem przy klejeniu styro na elewacji bo nie byloby u szczyty zadnego zwiazania - bylyby nie przyklejone na odcinku 20 cm. Niby problemu nie powinno byc,ale na wszelki wypadek tak zrobilismy.
Normlanie mozesz wykleic normlanie elewacje (ktora dojezdzasz do samego dachu),a nastepnie wszystkie przestrzenie nad scianami szczytowymi wypelnic welna to sama kora izolujesz dach (o ile oczywiscie izolujesz caly szczyt dachu).
Napisano (edytowany)
Cytat

Pierwsza warstwę daje się na zaprawę cementowa aby wyrównać czy raczej złapać poziom.



pierwsza warstwę układamy na zaprawie cementowej - to jest jasne
ale w tej pierwszej warstwie jeżeli bloczki nie są P+W to pomiedzy dajemy klej czy też zaprawę? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

pierwsza warstwę układamy na zaprawie cementowej - to jest jasne
ale w tej pierwszej warstwie jeżeli bloczki nie są P+W to pomiedzy dajemy klej czy też zaprawę?


A czemu pierwsze by miały nie być na P+W? murujesz od pierwszej taki samymi co cały mur. I mowa tu oczywiście o stawianiu już ściany , wychodząc ponad zero,to tak dla jasności icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

A czemu pierwsze by miały nie być na P+W?



hehe
moja podpowiedź, nie wiem jak u innych producentów ale Solbet ma też bloczki bez P+W które też biorę pod uwagę icon_smile.gif

P.S. byc moze zle sformułowałem pytanie stad też twoje niezrozumienie tego o co pytam

jezeli bede murował całość z BK bez pióra i wpustu to w pierwszej warstwie pomiędzy dajemy klej czy zaprawę? Edytowano przez przemty (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

hehe
moja podpowiedź, nie wiem jak u innych producentów ale Solbet ma też bloczki bez P+W które też biorę pod uwagę icon_smile.gif

P.S. byc moze zle sformułowałem pytanie stad też twoje niezrozumienie tego o co pytam

jezeli bede murował całość z BK bez pióra i wpustu to w pierwszej warstwie pomiędzy dajemy klej czy zaprawę?


Tego tak do końca Ci nie powiem bo bloczki na P+W trzymają wymiar i dlatego można je murować na klej natomiast kiedyś ,kiedyś "zwykłe" bloczki z bk murowano tylko na zaprawie i to poziomo jak i pionowo. To o co pytasz musiałbyś się dopytać u przedstawiciela regionalnego Solbetu o ile takiego maja bo np Ytong ma i kilka razy korzystałem z porad od przedstawiciela.
Napisano
Cytat

jezeli bede murował całość z BK bez pióra i wpustu to w pierwszej warstwie pomiędzy dajemy klej czy zaprawę?


Przemty, wsio ryba. Pierwszą warstwę kładziesz na tym, co jest najtańsze, bo łapiesz poziom. A w pionowe szczeliny - też wsio ryba. Ale prościej chyba pakować tam to samo, po co ci dwa wiadra?

Nie kombinuj, muruj. To najpiękniejszy etap. A jak nie masz co robić, to policz OZC dla swojego domu. Przyda ci się, jak zaczniesz szukać oszczędności. Program firmy Sankom OZC 4.01B - darmowy.
Napisano
Przemty, to:
http://www.sankom.pl/download/free/pur/setupozc.exe

a jakby nie chodziło, to jest na tej stronie: Program PURMO OZC 4.0
http://www.purmo.com/pl/pobierz-pliki/prog...komputerowe.htm


Od razu wyjąśniam - problem będziesz miał z podłogą na gruncie, bo to stary program i darmowy. Ale wszyscy 'wariaci' w nim liczą swoje domy i potem im się zgadza. Najlepsiejszy z najlepsiejszych jest wersja 4.8 bo liczy też to co potrzebne do certyfikatu, ale jego trza kupić (przynajmniej ja go nigdzie nie znalazłem, a szukałem w najciemniejszych zaułkach), jeśli jednak nie planujesz zarobkowo tego robić, to chyba nie warto. Dla potrzeb budowy domu chwatit.
Napisano (edytowany)
Dla potrzeb własnych wystarczy każda wersja Audytor OZC demo.
Można ja pobrać ze strony producenta programu: http://www.sankom.pl/wersje-demo

Dopisałem:

Dla tych co lubią "zabawę" i chcą jednocześnie sprawdzić dostępność materiałów danej firmy przy ogrzewaniu, proponuję w pełni funkcjonalne: http://www.sankom.pl/wersje-bezplatne - dostępna 4,8, a takze nowsze np. 5 Pro i Basic. Wszystkie z aktualizacją z sierpnia br. icon_biggrin.gif

Ps. Ps. Godna polecenia jest wersja OZC 5 Basic, bo nie jest połączona z audytorem (ŚE) i rozwiązano problem z mostkiem do gruntu. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

byłem na stronie SANKOM ale tam takiej wersji nie znalazłem

któro mam pobrać? http://www.sankom.pl/wersje-demo



wysyłałem już wielu osobom, więc nie widzę powodu, żeby nie wysłać tez tobie icon_biggrin.gif
mam gdzieś na dysku paczkę - wersję 4.01B z policzonym domem moim i kolegi - przyda się na początek jako ściąga do wpisywania swojego projektu...poślij mi tylko maila na priv

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...