Skocz do zawartości

POMPA CIEPŁA A DREWNO EGZOTYCZNE


frycu

Recommended Posts

Witam! Mam zamiar zainstalowac pompe ciepła wraz z ogrzewaniem podłogowym.Podłoga domu wykonczona bedzie plytkami ale w wiekszosci bedzie to parkiet z drzewa egzotycznego i tutaj zastanawiam sie czy drewno egzotyczne bedzie dobrze przepuszczac cieplo, czy dom bedzie dobrze ogrzany.Prosze o opinie i ewentualne wskazanie drzewa egzotycznego ktore ma najlepsze parametry przepuszczania ciepła.Z gory dziekuje.
Link do komentarza
Polecamy artykuł Nad rurami wodnego ogrzewania podłogowego...
https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/a/448-instalacja-wodnego-ogrzewania-podlogowego


Fragment artykułu:
Posadzka na ciepłą podłogę
Jako warstwę wykończeniową podłogi z systemem ogrzewania, powinno się stosować materiały o dobrej przewodności cieplnej, aby nie stanowiły one izolacji dla przenikania ciepła. Im warstwa wykończeniowa będzie miała mniejszy opór przewodzenia, tym więcej odda ciepła. Z drugiej strony, wykładziny o większej izolacyjności pozwolą uzyskać bardziej równomierny rozkład temperatury w pomieszczeniu: nie będzie odczuwalna różnica temperatury w miejscach bezpośrednio nad rurami i położonych obok. Jednocześnie, aby osiągnąć żądaną temperaturę przewody trzeba ułożyć gęściej lub podwyższyć parametry pracy instalacji, a to pociąga za sobą wzrost kosztów eksploatacyjnych. Z powyższych względów zalecane jest układanie na ogrzewaniu podłogowym posadzek ceramicznych lub kamiennych (np. marmurowych czy granitowych), które dobrze przewodzą ciepło. Klej stosowany do przyklejania płytek musi być odporny na temperaturę do 50°C i trwale elastyczny, aby przejmował naprężenia ścinające między podłożem a posadzką. Podłogę można wykończyć też wykładziną dywanową lub z tworzywa sztucznego, np. z PVC, oraz laminowanymi panelami podłogowymi, ale muszą być one przeznaczone do układania na ogrzewaniu podłogowym. Należy je układać bardzo starannie, aby uniknąć szczelin powietrznych między wykładziną a warstwą gładzi cementowej, które byłyby dodatkową izolacja cieplną. Jeśli podłoga ma być wykończona drewnem, grubość parkietu lub desek nie powinna być większa niż 1 cm. Drewno powinno być dobrze wysuszone. W parkiecie o większej wilgotności podczas sezonu grzewczego będą powstawać szczeliny – ma to związek z właściwościami higroskopijnymi drewna. Większość producentów nie zaleca stosowania drewna w strefach brzegowych, gdzie występuje wyższa temperatura.
Link do komentarza
Z tego co zauwazylem i przeczytalem w gazetach kazde drewno ma niska przepustowosc ciepla wiec istnieje prawdopodobienstwo duzej straty ciepla lub wiekszych kosztow eksploatacji spowodowanych zwiekszeniem wydajnosci pompy ciepla. Czy ktos ma u siebie ogrzwanie podlogowe pod parkietem z drewna egzotycznego uzywajac przy tym pompy ciepla? Jesli tak to prosze o opinie w tej sprawie.Dziekuje
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Powodem twoich zmartwień jest powrót cieplejszego czynnika do zasobnika pc . Doradzałbym zrezygnować z takiego ogrzewania, zniejszyć potrzeby cieplne domu czterokrotnie nie pc a izolacją (BBR 2006) i zrobić podłogowe elektryczne gdzie tego zjawiska (powrotu ciepła) nie ma. Będzie taniej w eksploatacji, bardziej komfortowo, i taniej w inwestycji.
Link do komentarza
Każde źle zrobione ogrzewanie może być nieprzyjemne. Ale na 100% negatywny wpływ na zdrowie i kieszeń ma ocieplanie domu z zewnątrz. Taka silka stoi sobie na fundamencie, fundament w ziemi i ciepełko ze ściany idzie pod dom, bo izolację termiczną jakiś "fizyk inaczej" umieścił poza notorycznym odbiornikiem. TO KIESZEŃ! Jezeli teraz taka silka ma odpowiadać za "przyjemny klimat " jak pisze shp w innym temacie, to musi choć trochę "oddychać" a więc będzie zimą mokra, bo punktu rosy się za ścianę nie "wyrzuci" patrz wykres MOLLIERA. A jak mokra to nie dość, że gorzej izoluje to jeszcze zarodniki grzybków strzępkowych przeobią mikroklimat na mikryklimat.
Norma na izolacje z 2006 roku to ściana i podłoga 0.1W/m2xC a dach 0.08W/m2xC. Czyli 30 cm wełny w ścianie i podłocze a50 cm w dachu. I ściana powinna być jak dach zabezpieczona przed wilgocią hydroizolacją. A mikroklimat radzę pozostawić stałej, sprawnej i skutecznej wentylacji najlepiej z odzyskiem ciepła. Dom nieizolowany tak o jakim JALA, shp , pisze zużywa E>200kWh/m2 rocznie!!!!! a powinie 40!!
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Zdecydawanie mit. Od początku życia na ziemi przebywamy w środowisku "ogrzewania podłogowego". Ciepło (podczerwień ) ze słońca nie ogrzewa powietrza tylko ziemię , powietrze nagrzewa się od ziemi i unosi się stygnąc. Więc jezeli już to anatomicznie, nienaturalne jest ogrzewanie grzejnikami konwekcyjnymi "im wyżej tym cieplej". Podłoga nie powinna przkraczać (poza łazienką) 26 stC, będie przyjemnie i zdrowo.
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
W ogrzewaniu podłogowym(prawidłowo wykonanym), grzejnik jest jeden stopień cieplejszy od powietrza, a powietrze unosząc się stygnie, więc, gdyby nie było nas, (ruchu) w pokoju i gdyby nie było wentylacji nie byłoby unoszenia się kurzu (kurz to nie helikopter) . Natomiast przy grzejnikach różnica temperatur jest znacznie wieksza, a konwekcja jest wręcz wpisana w nazwę grzejników, więc i kurz sobie lata. Z tym, że dodam nie kurz jest szkodliwy, tylko zarodniki grzybów strzępokowych, a te nam zapewnia nieskuteczna wentylacja grawitacyjna.
Link do komentarza
Gość T.  Brzęczkowski
Stała niezalezna od czynników zewnętrznych wentylacja jest konieczna przy każdym systemie ogrzewania. A minimalizację strat ciepła i maksymalizację komfortu osiąga się stosując rekuperację.
Link do komentarza
OGRZEWANIE PŁASZCZYZNOWE CZYLI M.IN. PODŁOGOWE TO OGRZEWANIE WYKORZYSTUJĄCE ZJAWISKO PROMIENIOWANIA (ZAPEWNIAJĄCE NAJWIĘKSZY KOMFORT CIEPLNY) - PRZY PROMIENIOWANIU CIEPŁA NIE MA UNOSZENIA KURZU W PRZECIWIEŃSTWIE DO OGRZEWANIA WYKORZYSTUJĄCEGO KONWEKCJĘ (UNOSZENIE) CZYLI RÓŻNEGO RODZAJU GRZEJNIKI

UNOSZENIE KURZU PRZY OGRZEWANIU PODLOGOWYM TO MIT ROZPOWSZWCHNIANY NIE WIADOMO W JAKIM CELU PRZEZ OSOBY NIE MAJĄCE ZIELONEGO0 POJĘCIA O OGRZEWANIU PODŁOGOWYM

POLECAM OGRZEWANIE PODŁOGOWE WSZĘDZIE !!!
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Cytat

Ta skutecznosc sufitowego to chyba ty;lko kwestia tychze mebli etc. bo sufit jest zazwyzaj od nich wolny to moze stad ta skutecznosc.

Pzdr.


Ogrzewanie sufitowe jest jednym z najpopularniejszych w Norwegi. W Polsce montujemy je od 13 lat. Sam mam takie, bo nie ma lepszego. Ogrzewanie sufitowe nie ma wad.
Najcieplejsze powietrze przy podłodze. ( Piwopijco fizyka się kłania to nieprawda, że "cieplo migruje w gore")
Błyskawiczny czas reakcji
precyzyjne sterowanie,
Link do komentarza
Cytat

Ogrzewanie sufitowe jest jednym z najpopularniejszych w Norwegi. W Polsce montujemy je od 13 lat. Sam mam takie, bo nie ma lepszego. Ogrzewanie sufitowe nie ma wad.
Najcieplejsze powietrze przy podłodze. ( Piwopijco fizyka się kłania to nieprawda, że "cieplo migruje w gore")
Błyskawiczny czas reakcji
precyzyjne sterowanie,


??????????????????????????
Mnie uczono ze cieple powietrze jako lzejsze "idzie" do gory a zimne jako ciezsze "opada". Stad grzejniki sa przy podlodze a nie przy suficie. Wydaje mi sie ze prawa fizyki sie nie zmienily, no ale ...
Dawno temu chodzilem do podstawowoki - bo tam juz tego nauczali.
Jezeli prawa fizyki zmienily sie to prosze znawcow o odpowiedz, bo moze Norwegowie wiedza cos o czym my (a przynajmniej ja) nie wiemy?

Pzdr.
Link do komentarza
Cytat

??????????????????????????
Mnie uczono ze cieple powietrze jako lzejsze "idzie" do gory a zimne jako ciezsze "opada". Stad grzejniki sa przy podlodze a nie przy suficie. Wydaje mi sie ze prawa fizyki sie nie zmienily, no ale ...
Dawno temu chodzilem do podstawowoki - bo tam juz tego nauczali.
Jezeli prawa fizyki zmienily sie to prosze znawcow o odpowiedz, bo moze Norwegowie wiedza cos o czym my (a przynajmniej ja) nie wiemy?

Pzdr.



Ciepłe powietrze ZGODA ! Ale nie ciepło jak raczył Pan napisać wyżej. Ciepło to nie tylko konwekcja, jest jeszcze przewodzenie i podczerwień.
Ogrzewanie sufitowe to folie grzewcze (140W/m2) ułożone na sufitowych płytach G/K od góry grubo przykryte wełną. Ciepła płyta (26-30st.C) nie ogrzewa powietrza, podczerwień ogrzewa podłogę, a ta dalej przekazuje energię powietrzu , które unosi do góry stygnąc. To podobnie jak słońce, też nie grzeje powietrza a ziemię a od niej nagrzewa się powietrze.
Zaletą takiego ogrzewania jest czas reakcji. Ciepło jest w 2-3 minuty po włączeniu.
Link do komentarza
Cytat

Ciepłe powietrze ZGODA ! Ale nie ciepło jak raczył Pan napisać wyżej. Ciepło to nie tylko konwekcja, jest jeszcze przewodzenie i podczerwień.
Ogrzewanie sufitowe to folie grzewcze (140W/m2) ułożone na sufitowych płytach G/K od góry grubo przykryte wełną. Ciepła płyta (26-30st.C) nie ogrzewa powietrza, podczerwień ogrzewa podłogę, a ta dalej przekazuje energię powietrzu , które unosi do góry stygnąc. To podobnie jak słońce, też nie grzeje powietrza a ziemię a od niej nagrzewa się powietrze.
Zaletą takiego ogrzewania jest czas reakcji. Ciepło jest w 2-3 minuty po włączeniu.



No to tym bardziej nie rozumiem zwiazku z PC. Bo domyslam sie ze chodzi znowu o maty elektryczne?
Jak wspomnialem temat dotyczy PC wiec ogrzewania wodnego nie elektrycznego,stad zawsze beda niedomowienia-po co Pan zaczyna zmieniac za kazdym razem temat? Moja odpowiedz jak najbardziej dotyczyla PC i wszystko zwiazane jest z tym a tutaj ni z gruchy inny system icon_eek.gif
Proponuje trzymac sie tematu to bedziemy sie wszyscy rozumieli

Pzdr.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Dwa pytania: czy sufit nagrzewa się od takiego ogrzewania i jaka jest różnica w cenie podłogowego i sufitowego?


Teraz robiliśmy dom 200m2 - koszt materiałów 12.000 zł brutto. (podłogowe w tym wypadku 8000zł) Z tym, że w wypadku sufitowego praktycznie nie ma kosztów robocizny, takie to proste.
Przykładowe temperatury 22st C w pokoju -podłoga 23st g/k 27st.
Link do komentarza
Wierutne bzdury Panie TB, dlaczego opisuje Pan takie pierdoly? Placi ktos Panu za to?
Brak kosztow to jest tylko wtedy gdy nic nie robimy, zalozenie rurek do wodnego ogrzewania oprocz tego ze jest bez sensu jest duzo drozsze niz na podlodze. Na podlodze uklada sie bardzo szybko a z sufitem to trzeba tam jakos wejsc, wciagac rury ktore moga spadac bez szybkiego przymocowania ich do podloza.

Pzdr.
Link do komentarza
Cytat

Wierutne bzdury Panie TB, dlaczego opisuje Pan takie pierdoly? Placi ktos Panu za to?
Brak kosztow to jest tylko wtedy gdy nic nie robimy, zalozenie rurek do wodnego ogrzewania oprocz tego ze jest bez sensu jest duzo drozsze niz na podlodze. Na podlodze uklada sie bardzo szybko a z sufitem to trzeba tam jakos wejsc, wciagac rury ktore moga spadac bez szybkiego przymocowania ich do podloza.

Pzdr.


Odbija Panu jakie rurki. Napisałem zero znaczy zero!
Link do komentarza
To chyba nie mnie odbilo, Panie TB, moze Pan nie rozumie najzwyczajniej w swiecie, temat dotyczy pomp ciepla. Daj zclowieku spokoj wreszcie uzytkownikom z tymi duperelami swoimi. Ktos zadaje pytanie o PC a Pan odpowiada mu ze elektryczne jest najlepsze. Moze jakis translator znajdzie pan w sieci to przetlumaczy pytanie z polskiego na Panski jezyk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeszcze troche i wogole ktokolwiek przestanie tutaj przez Pana zagladac, a ja powaznie zastanawiam sie nad tym. Moze jednak lepisj zglosic to do administratora?!!!!
Czytaj Pan tematy zanim zaczniesz odpowiadac - TYLKO NA TEMAT

Pzdr.
Link do komentarza
Cytat

To chyba nie mnie odbilo, Panie TB, moze Pan nie rozumie najzwyczajniej w swiecie, temat dotyczy pomp ciepla. Daj zclowieku spokoj wreszcie uzytkownikom z tymi duperelami swoimi. Ktos zadaje pytanie o PC a Pan odpowiada mu ze elektryczne jest najlepsze. Moze jakis translator znajdzie pan w sieci to przetlumaczy pytanie z polskiego na Panski jezyk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeszcze troche i wogole ktokolwiek przestanie tutaj przez Pana zagladac, a ja powaznie zastanawiam sie nad tym. Moze jednak lepisj zglosic to do administratora?!!!!
Czytaj Pan tematy zanim zaczniesz odpowiadac - TYLKO NA TEMAT

Pzdr.


Przecież to Pan zadał pytanie o wyższość ogrzewania sufitowego na podłogowym, to wyjaśniłem .
Link do komentarza
Cytat

Szkoa ze Pan nie czyta zdan do konca, duzo by to wyjasnilo.
Wszystko co napiszei i napisalem staram odniesc do danego tematu, nie odrywam sie od niego.
Prosze chociaz sprobowac zrobic to samo, wtedy z pewnoscia "rozmowy" beda mniej irytujace

Pzdr.


Chyba odwrotnie . Gdy zeszliśmy na temat ogrzewania płszczowego, wyraźnie napisałem folie grzewcze. Proszę sprawdzić. Potem dyskutowaliśmy o "cieple idącym do góry""
Pozdrawiam.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, interesuje mnie wykopanie w skarpie podziemnych piwniczek, na wzór tych popularnych na Węgrzech i w Mołdawii (w których trzymano wino). Pytanie jak zrobić to bezpiecznie i sucho, no i czy są w Polsce firmy, które specjalizują się w tego typu realizacjach.  
    • Dom podpiwniczony. W wykuszu pod jednym oknem mam rysę pęknięcie idącą od pierwszego do ostatniego bloczka betonowego, praktycznie na samym środku okna. Pod ostatnią warstwą bloczku na pewno nie ma zbrojenia pod okiennego bo w sumie nie wiedziałem że przy betonowych bloczkach się to daje. Chciałbym to wzmocnić żeby już więcej nie pękało i to co przyszło mi do głowy to zdjąć górną warstwe bloczka, wkleić startery po obu stronach bloczka z prętów 12mm czy 8 mm i połączyć długimi prętami + strzemiona i zalał betonem czyli zrobił takie jakby nadproze przy parapetowe. Co o tym sądzicie.     
    • Proszę przede wszystkim zaobserwować jak w czasie deszczu spływa woda po zewnętrznej krawędzi tego balkonu, który ma Pan nad głową. Bardzo możliwe, że ten balkon od góry nie ma żadnej (lub żadnej sensownej) obróbki blacharskiej. Jeżeli tak jest, to woda po prostu cieknie po krawędzi płyty balkonowej i wszystko od niej nasiąka. Później zaczyna się łuszczyć, szczególnie ta nieszczęsna gładź, która najpewniej spuchła i częściowo została wymyta pod pasem nieprzepuszczalnej farby.  Farbę i warstwę gładzi trzeba w całości usunąć. Gładź zastąpić warstwą gładzi na bazie cementu. Ewentualnie nawet zaprawą cementową, ale to już wymaga wyczucia co do jej proporcji i konsystencji. Potem być może nawet dobra farba do betonu, taka której producent dopuszcza użycie nawet na schodach zewnętrznych i tarasach, Trzeba nią pokryć cały sufit.  Ponadto mam poważne wątpliwości, czy ta jednostka zewnętrzna klimatyzatora nie została założona zbyt blisko przegród (ściany i sufitu). Proszę sprawdzić w instrukcji, jakie wymagania stawia producent.  
    • Trudno się ostatecznie wypowiadać nie znając szczegółów, w tym tych technicznych. Jednak co do zasady instalacje nie powinny być wykonane w taki sposób, że ich naprawa wymaga naruszenia elementów konstrukcyjnych. Ale w starych budynkach bywa z tym różnie, nie sposób powiedzieć jaka jest faktyczna sytuacja i możliwości naprawy.  Ostatecznie jednak, jeżeli zarządca budynku (spółdzielnia mieszkaniowa) decyduje się na dokonanie napraw od strony Pani lokalu to podstawowym jego obowiązkiem jest przywrócenie wszystkiego do stanu pierwotnego. Czyli jeżli jakikolwiek element w mieszkaniu zostanie zniszczony lub uszkodzony to spółdzielnia musi go wymienić lub naprawić. Nie ma przy tym znaczenia cy spółdzielnia ma ubezpieczenie od takich zdarzeń losowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...