Skocz do zawartości

Granice działki


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Moej pytanie jest następujące gmina uchwaliła MPZP w trótym to dla części działek budowlanych nie określono linii zabudowy. Działki od 3 stron graniczą z innymi działkami budowlanymi i tu nie ma problemu z odległościami zabudowy (plan dopuszcza 4 m dla ścian z otworami i 1,5 m dla ścian bez otworów) natomiast od frontu działki graniczą z drogą wewnętrzną nie mająca statusu drogi publicznej. Wg wydziału bud i arch w takiej sytuacji można zbudować się choćby 1 m od granicy, czy taka interpretacja jest prawidłowa??

Pozdrawiam

M
Napisano (edytowany)
Które mówią?...... icon_smile.gif

Bo zdaje się jasno okreslają odległości od granicy z sąsiednia działką budowlaną na 4 i 3 metry (dopuszcza sie 1,5) ale ta działka (w opisie droga ) nie jest działką budowlaną Edytowano przez marcin.a (zobacz historię edycji)
Napisano
Więc tak naprawdę wszystko sprowadza się do odpowiedzi na pytanie czy istnieją przepisy regulujące usytuowanie budynków od dróg niepublicznych?

(a i tek decyduje widzimisie urzędnika)
Napisano
Cytat

Że nie mają zastosowania odległości jak dla sąsiadujących działek budowlanych - jasne



Jasne to jest tylko to, że niekoniecznie dobrze znasz obowiązujące przepisy - Rozporządzenie w sprawie WT ......

Cytat

§ 272 ust. 2.
Budynki mieszkalne jednorodzinne, rekreacji indywidualnej oraz budynki mieszkalne
zagrodowe i gospodarcze, ze ścianami i dachami z przekryciami
nierozprzestrzeniającymi ognia, powinny być sytuowane w odległości nie mniejszej
od granicy sąsiedniej, niezabudowanej działki, niż jest to określone w § 12



Jeśli na mapach nie ma na tej działce-drodze, oznaczenia „dr”, a pewnikiem nie ma, bo droga nie publiczna, to obowiązują odległości jak w § 12.
Napisano (edytowany)
I znowu się zapętlamy ba par 12 mówi jasno o odległosciach z sąsiednia działką budowlaną.

I tak precyzując:

§ 272. [Rozwinięcie] 1. Odległość ściany zewnętrznej wznoszonego budynku od granicy sąsiedniej niezabudowanej działki budowlanej[/size] powinna wynosić co najmniej połowę odległości określonej w § 271 ust. 1-7, przyjmując, że na działce niezabudowanej będzie usytuowany budynek o przeznaczeniu określonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, przy czym dla budynków PM należy przyjmować, że będzie on miał gęstość obciążenia ogniowego strefy pożarowej Q większą od 1000 MJ/m2, lecz nie większą niż 4000 MJ/m2, a w przypadku braku takiego planu - budynek ZL ze ścianą zewnętrzną, o której mowa w § 271 ust. 1.


2.[147] Budynki mieszkalne jednorodzinne, rekreacji indywidualnej oraz budynki mieszkalne zagrodowe i gospodarcze, ze ścianami i dachami z przekryciami nierozprzestrzeniającymi ognia, powinny być sytuowane w odległości nie mniejszej od granicy sąsiedniej, niezabudowanej działki, niż jest to określone w § 12.

- zapis przywołuje odniesienie do warunków sytuowania zabudowy w odniesieniu do sądiednich działek budowlanych


Na mapie działka stanowiąca droge jest oznaczona odrębnym nunerem działki - w opisie droga Edytowano przez marcin.a (zobacz historię edycji)
Napisano
Ok, żeby nie było tak prosto i żeby trochę zagmatwac obraz dodaje załacznik.

Wg załaczonego obrazka rzeczona droga ma być równoległa do szczytowej ściany garażu. Warunki ppoż dla garażu w zabudowie jednorodzinnej:

§ 276. [Usytuowanie garażu] 1. Usytuowanie garażu zamkniętego i otwartego powinno odpowiadać warunkom określonym w § 271 jak dla budynków PM o gęstości obciążenia ogniowego do 1 000 MJ/m2, z zastrzeżeniem § 19.

2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do garażu o liczbie stanowisk postojowych nie większej niż 3, w zabudowie jednorodzinnej i rekreacji indywidualnej.

I teraz pytanie czy to coś zmienia? Czy garaż w tym wypadku podlega przepisom jak dla garaży czy jak dla budynków?

DSC01446.jpg

Napisano
komu to gmatwasz?
chyba sobie
to co cytujesz odnosi się do tego
§ 274. 1. Wymagania przeciwpożarowe, określone w niniejszym rozdziale, dotyczą garaży zamkniętych i otwartych, o których mowa w § 102-108.
czyli obiekty samodzielne,
wytnij jeszcze parę przepisów z całego kontekstu, nie żałuj sobie
Napisano
Pytam bo nie znam się na tym - wydaje mi sie że do tego służy to forum. By ludzie z wiedza w tym temacie pomagali tym bez wiedzy.

Jeśli ta dyskusja Cie denerwuje to z łaski swojej nie uczestnicz w niej i ściągnij lejce albo poproś o pomoc kobietę bo widocznie Cie testosteron rozpiera.
Napisano
to może wyjaj się i napisz co chcesz osiągnąć
skoro wydział arch i bud powiedział Ci, ze możesz i jeden metr i Cię to urządza to co co chodzi?

errata
Cytat

§ 102. Garaż do przechowywania i bieżącej, niezawodowej obsługi samochodów osobowych, stanowiący samodzielny obiekt budowlany lub część innego obiektu, będący garażem zamkniętym - z pełną obudową zewnętrzną i zamykanymi otworami, bądź garażem otwartym - bez ścian zewnętrznych albo ze ścianami niepełnymi lub ażurowymi


lub część innego obiektu - czyli niekoniecznie samodzielnego, kwestia tylko jak jest traktowany garaż w budynku jednorodzinnym

nineijszym odszczekuję
Napisano (edytowany)
Chodzi o to że nie jestem pewnien definicji o któraj piszesz par 102 mówi o garażu stanowiącym samodzielny obiekt budowlany lub część innego obiektu, będący garażem zamkniętym

I właśnie ta część innego obiektu mnie zastanawia

A co do arch i bud - to jest tam tyle opinii ilu pracowników więc nie mam do nich zaufania

ps. właśnie chodzi mi o to o czym piszesz powyżej Edytowano przez marcin.a (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

I znowu się zapętlamy ba par 12 mówi jasno o odległosciach z sąsiednia działką budowlaną.



A to, to co niby jest :
Cytat

§ 12.1. Jeżeli z przepisów § 13, 60 i 271 – 273 lub przepisów odrębnych określających
dopuszczalne odległości niektórych budowli od budynków nie wynikają inne
wymagania
,.......................



Cytat

I teraz pytanie czy to coś zmienia? Czy garaż w tym wypadku podlega przepisom jak dla garaży czy jak dla budynków?


Jeśli sąsiednia działka jest budowlaną zwłaszcza zabudowaną, to stosuje się przepis o budynku gospodarczym i garażu (§ 12.3.4) z uwzględnieniem wymogu § 271 – czyli dopuszcza się (jak sąsiednia jest zabudowana) bezpośrednio w granicy lub w odległości nie mniejszej jak 1,5m (dla ściany bez okien).

Natomiast jeśli sąsiednia działka nie jest budowlana (a tym samym nie jest zabudowana) zastosowanie mają przepisy § 12.1, czyli zgodnie z § 272.2. w odległości nie mniejszej jak 3m (dla ściany bez okien).

Jest to logiczne, bo nie ogranicza możliwości zabudowy sąsiedniej działki – bez względu na to czy jest budowlaną, czy jeszcze nią nie jest. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
te przepisy ppoż możesz odstawić, nie dotyczą takiej zabudowy jak na rysunku (par 213)
pozostają kwestie, czy liczy się odległość od granicy, jeżeli działka jest, jak to napisałeś, niebudowlana

a moim zdaniem te odległości są stosowane, bez wyjatku,
tj tak jak wyżej napisał bajbaga
Napisano
Działka jest po prostu drogą (tak jest opisana), została utworzona poprzez wyodrębnienie pasów z działek budowlanych i na ta chwilę jest własnością gminy, nie ma statusu drogi publicznej (drogi publiczne są odrębnie zaznaczone w planie).
Napisano
Cytat

Działka jest po prostu drogą (tak jest opisana), ......



Działka, to działka. Jakby nie patrzeć, nie jest to działka budowlana, ani nie jest to droga publiczna.

Można sobie dorabiać różne teorie, ale moim zdaniem, traktować to należy jako działkę niezabudowaną i zastosować odległości podstawowe, czyli 4 i 3m.

Zapis § 272.2. dość jasno to precyzuje – jeśli sąsiednia działka nie jest zabudowana, to odległości od granicy takie jak w § 12 – bez względu, czy ta działka jest drogą (wyjątek droga publiczna), placem zabaw, placem targowym, czy też polną scieżką.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...