Skocz do zawartości

Kosztorys domu z poddaszem


Recommended Posts

Napisano
Witam Wszystkich!

Tak oto zapadła decyzja na wybudowanie domu. Widząc to forum oraz doświadczenie użytkowników mam nadzieję, ze czegoś się dowiem, uczyć się będę na cudzych błędach a i z czasem sam komuś w czymś pomogę.

Na początek mam pytanie do doświadczonych „budowlańców”. Znalazłem takie oto 3 interesujące mnie projekty:
http://slodkidom.com.pl/index.php?oferta to projekt „Zawoja”
http://www.z500.pl/projekt/z3,Maly-i-funkc...l#project-costs
http://www.z500.pl/projekt/z30,Dom-z-zadas...l#project-costs

Według „szacunkowych” kosztorysów wersje deweloperskie to koszt do 180 000. I tu moje pytanie jak to się ma do realiów. Znaczy oczywiście zdaję sobie sprawę, ze przez czas jakiś podłogi będą surowe a ściany kolorystyki nijak mieć nie będą (jedyna nadzieja w znalezieniu dywanów na śmietniku co by gołej podłodze nie biegaćicon_smile.gif ) Realnie chodzi mi o to czy w tych pieniążkach uda mi się postawić dom pod klucz z centralnym ogrzewaniem (brak gazu więc ogrzewanie węglowe bądź elektryczne) i instalacjami elektrycznymi. Bez białego montażu.

Co możecie podpowiedzieć lub co możecie mi na wstępie wybić z głowy.

Z góry dzięki.
Napisano
Cytat

A pobiegałeś trochę po forum? Przecież tu są podobne tematy. Poszukaj trochę...

A poza tym, to chyba nie ten dział...


Tak, masz rację z jednym ale: tematy były ale albo o kosztorys domu powyżej 100m2 albo z lat ubiegłych. Ja może się mało znam ale widzę, że zarówno ceny materiałów budowlanych jak i usług wszelakich w przeciągu ostatniego roku jednak spadły. Stąd pytanie moje… Inaczej nie pytałbym bo czytać umiem… A co do nieodpowiedniego działu to proszę admina o przeniesienie.
Napisano (edytowany)
Cytat

wg mnie kosztorysy podawane przez biura projektowe są oderwane od rzeczywistości
i do tego zawsze podawane są jako koszty netto


wszystko zgoda tyle, że "oderwane od rzeczywistości" tzn.: +/- 20% czy jak??? Znaczy jeżeli mam zdolność kredytową na jakieś 200 000 to mam sobie odpuścić i dalej mieszkać w 36m2 w bloku czy mogę pomarzyć?? Zaznaczam, że umiem dużo zrobić a i nie urąga mi mieszkanie w warunkach spartańskich.....

Jestem na etapie zakupu działki - a dalej się zobaczy i faktycznie proszę o podpowiedzi, porady. kurcze no nie mam z kim pogadać jak to wygląda w realu.....

EDYA: żeby jasność była 200 000 to zdolność PO zakupie działki Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Napisano
jest jeszcze jedno ale.....

1. Kwestia w jaki sposób jest wykonany ten kosztorys bo bardzo często pracownie architektoniczne chcą płacą kosztorysantowi 150-200zł za kosztorys szacunkowy domku katalogowego a następnie ten sam kosztorys sprzedają X razy za 250zł. Tylko taki kosztorys, który zawiera 100 pozycji to można o kant (wiadomo czego) rozbić

2. część pracowni robi kosztorysy na podstawie wskaźników a nie przedmiaru!!!
Napisano
Cytat

jest jeszcze jedno ale.....

1. Kwestia w jaki sposób jest wykonany ten kosztorys bo bardzo często pracownie architektoniczne chcą płacą kosztorysantowi 150-200zł za kosztorys szacunkowy domku katalogowego a następnie ten sam kosztorys sprzedają X razy za 250zł. Tylko taki kosztorys, który zawiera 100 pozycji to można o kant (wiadomo czego) rozbić

2. część pracowni robi kosztorysy na podstawie wskaźników a nie przedmiaru!!!


Kwadratura koła….

Ja rozumiem fakt, że na PW dostaję propozycję zrobienia kosztorysu etc… Ale: Pytanie zadałem tu na forum do ludzi którzy albo postawili takie domy w niedalekiej przeszłości albo robią to w tym momencie bądź do osób zajmujących się takimi sprawami. Pytanie nie jest przypadkowe bo planując budowę domu na kredyt wypadało by wiedzieć czy w kwocie którą jestem w stanie pożyczyć od banku jestem w stanie zamieszkać. Mało wypadało by wiedzieć ile to pieniądzorów potrzebuję od tegoż banku pożyczyć. Gdybym chciał odpłatny kosztorys to – no właśnie. Po pierwsze nie pytałbym na forum które jest powołane do wymiany opinii i doświadczeń; po drugie wydałbym powiedzmy 150-250 za kosztorys i co? Okazałoby się np., że mnie nie stać na taki dom. Więc co kolejny kosztorys??? Ale jestem w stanie także zrozumieć, że co poniektórzy będą chcieli zrobić sobie reklamę – tylko wydawało mi się, że do tego służą odpowiednie miejsca a niekoniecznie rozsyłanie PW.
Gość adiqq
Napisano
Qbacen - na forum znajdziesz sporo dzienników budowy ludzi którzy są w trakcie budowy lub niedawno skończyli - tam znajdziesz wszystkie interesujące cię dane...retro już ci o tym pisał...

Cytat

Tak, masz rację z jednym ale: tematy były ale albo o kosztorys domu powyżej 100m2 albo z lat ubiegłych. Ja może się mało znam ale widzę, że zarówno ceny materiałów budowlanych jak i usług wszelakich w przeciągu ostatniego roku jednak spadły. Stąd pytanie moje… Inaczej nie pytałbym bo czytać umiem… A co do nieodpowiedniego działu to proszę admina o przeniesienie.




a skoro czytać umiesz, to poodwiedzaj te dzienniki budowy, wyciągnij jakąś średnią skoryguj wyliczenia w zależności o wielkości domu, złożoności projektu.....ale przede wszystkim czytaj,czytaj,czytaj i....myśl - nikt ci nie da gotowego rozwiązania na tacy...
Napisano
1. nie zrozumieliśmy się co do kosztorysów z pracowni. Chciałem przekazać, że np kosztorys z pracowni Archon jest zrobiony bardzo szczegółowo a np kosztorys z MG Projekt to możesz do kosza wyrzucić. Jeżeli kosztorys jest zrobiony bardzo szczegółowo na pewno bardzie odzwierciedla rzeczywistość niż kosztorys zrobiony po łepkach. I przed ewentualnym kupnem kosztorysu z pracowni X możesz się dowiedzieć czy warto jest wydać kilka stówek na to czy nie.

2. dużo zależy od regionu w którym budujesz, i od stawki roboczogodziny obowiązującej (nie tej która jest w sekocenbudzie)

3. materiały to temat rzeka, o ile przy stanie surowym to nie zrobisz jakiś fajerwerków (poza tytan-cynkiem itp) to przy stanie developerskim można wybudować dom w wersji LT lub full wypas
Napisano
Tyle, po co komu taki „dokładny” kosztorys ? Przetarg będziesz rozpisywał ?
Do kredytu ? – banki mają swoje „kosztorysowanie”.
Dla własnej wiedzy ? – wskaźnikowy, najbardziej realny.
Napisano
po co dokładny? po to aby mieć dokładnie wyliczone chociaż wiadomo, że jakaś granica błędu i tak jest.
Banki mają swoje formularze których trzeba się trzymać (jak i ich %) żeby zbędnych wyjaśnień nie pisać
Wskaźnikowy przy najprostszym projekcie się sprawdza, ale jeżeli będzie jakieś "widzi mi się" architekta w projekcie lub jakieś odstępstwa od standardowej konstrukcji to uwierz mi, że to dużo kosztuje.
Napisano
Po co dokładnie wyliczone i to przez biuro projektowe ? icon_eek.gif
Ten sam dom, umieszczony w różnych warunkach „glebowych” (na tym samym terenie) , w stanie surowym otwartym, będzie różnie kosztował.
To po co kosztorys z biura projektowego ?

Do porównań, kosztów wybudowania, domu „zwykłego” i „udziwnionego”, te kosztorysy w biurach projektowych są wystarczające – zwłaszcza jak porównujesz produkty (projekty) z tego samego biura.

Produkt (projekt) typowy (czytaj masowy) nie uwzględnia wymagań indywidualnych i „środowiskowych” dla danego terenu – od tego jest projektant adaptujący i to jemu trzeba (ewentualnie) zlecić wykonanie kalkulacji. Wtedy ma to jakiś sens.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
O.K. sporo się dowiedziałem, dużo doczytałem etc. itd.…. Zakupiłem działkę – znaczy aby jasność była: znalazłem ładną (dla mnie i małżonki) działkę, mam umowę przedwstępną, w tym tygodniu załatwiam kredyt…. Teraz już jestem bardziej zorientowany w całokształcie w związku z powyższym wyszukaliśmy projekt już na spokojniej i po różnych kalkulacjach. Jeżeli mi starczy zdolności kredytowej to wchodzę w projekt: „Gładyszów dws” i tu pytanie do Was: czy dach tego domu mieści się w tych kategoriach: „geometria dachów główniej bryły budynku - dachy dwuspadowe, czterospadowe lub wielospadowe, symetryczne o kącie nachylenia połaci dachowych 30o do 50o z możliwością wprowadzenia naczółków i przyczółków, dopuszcza się dachy płaskie jedynie w przypadku realizacji tarasu nad częścią budynku, w przypadku budynków rozbudowywanych geometria dachów winna nawiązywać do części istniejących budynków”. Dokładnie chodzi mi o tę symetryczność. Dla Was może to banalne – ale tak jak już wcześniej napisałem – ja nie mam się kogo poradzić, a jadąc do wykonawców z zapytaniami wolę już co nieco wiedzieć.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...