Skocz do zawartości

Kosztorys domu z poddaszem


Recommended Posts

Napisano
Witam Wszystkich!

Tak oto zapadła decyzja na wybudowanie domu. Widząc to forum oraz doświadczenie użytkowników mam nadzieję, ze czegoś się dowiem, uczyć się będę na cudzych błędach a i z czasem sam komuś w czymś pomogę.

Na początek mam pytanie do doświadczonych „budowlańców”. Znalazłem takie oto 3 interesujące mnie projekty:
http://slodkidom.com.pl/index.php?oferta to projekt „Zawoja”
http://www.z500.pl/projekt/z3,Maly-i-funkc...l#project-costs
http://www.z500.pl/projekt/z30,Dom-z-zadas...l#project-costs

Według „szacunkowych” kosztorysów wersje deweloperskie to koszt do 180 000. I tu moje pytanie jak to się ma do realiów. Znaczy oczywiście zdaję sobie sprawę, ze przez czas jakiś podłogi będą surowe a ściany kolorystyki nijak mieć nie będą (jedyna nadzieja w znalezieniu dywanów na śmietniku co by gołej podłodze nie biegaćicon_smile.gif ) Realnie chodzi mi o to czy w tych pieniążkach uda mi się postawić dom pod klucz z centralnym ogrzewaniem (brak gazu więc ogrzewanie węglowe bądź elektryczne) i instalacjami elektrycznymi. Bez białego montażu.

Co możecie podpowiedzieć lub co możecie mi na wstępie wybić z głowy.

Z góry dzięki.
Napisano
Cytat

A pobiegałeś trochę po forum? Przecież tu są podobne tematy. Poszukaj trochę...

A poza tym, to chyba nie ten dział...


Tak, masz rację z jednym ale: tematy były ale albo o kosztorys domu powyżej 100m2 albo z lat ubiegłych. Ja może się mało znam ale widzę, że zarówno ceny materiałów budowlanych jak i usług wszelakich w przeciągu ostatniego roku jednak spadły. Stąd pytanie moje… Inaczej nie pytałbym bo czytać umiem… A co do nieodpowiedniego działu to proszę admina o przeniesienie.
Napisano (edytowany)
Cytat

wg mnie kosztorysy podawane przez biura projektowe są oderwane od rzeczywistości
i do tego zawsze podawane są jako koszty netto


wszystko zgoda tyle, że "oderwane od rzeczywistości" tzn.: +/- 20% czy jak??? Znaczy jeżeli mam zdolność kredytową na jakieś 200 000 to mam sobie odpuścić i dalej mieszkać w 36m2 w bloku czy mogę pomarzyć?? Zaznaczam, że umiem dużo zrobić a i nie urąga mi mieszkanie w warunkach spartańskich.....

Jestem na etapie zakupu działki - a dalej się zobaczy i faktycznie proszę o podpowiedzi, porady. kurcze no nie mam z kim pogadać jak to wygląda w realu.....

EDYA: żeby jasność była 200 000 to zdolność PO zakupie działki Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Napisano
jest jeszcze jedno ale.....

1. Kwestia w jaki sposób jest wykonany ten kosztorys bo bardzo często pracownie architektoniczne chcą płacą kosztorysantowi 150-200zł za kosztorys szacunkowy domku katalogowego a następnie ten sam kosztorys sprzedają X razy za 250zł. Tylko taki kosztorys, który zawiera 100 pozycji to można o kant (wiadomo czego) rozbić

2. część pracowni robi kosztorysy na podstawie wskaźników a nie przedmiaru!!!
Napisano
Cytat

jest jeszcze jedno ale.....

1. Kwestia w jaki sposób jest wykonany ten kosztorys bo bardzo często pracownie architektoniczne chcą płacą kosztorysantowi 150-200zł za kosztorys szacunkowy domku katalogowego a następnie ten sam kosztorys sprzedają X razy za 250zł. Tylko taki kosztorys, który zawiera 100 pozycji to można o kant (wiadomo czego) rozbić

2. część pracowni robi kosztorysy na podstawie wskaźników a nie przedmiaru!!!


Kwadratura koła….

Ja rozumiem fakt, że na PW dostaję propozycję zrobienia kosztorysu etc… Ale: Pytanie zadałem tu na forum do ludzi którzy albo postawili takie domy w niedalekiej przeszłości albo robią to w tym momencie bądź do osób zajmujących się takimi sprawami. Pytanie nie jest przypadkowe bo planując budowę domu na kredyt wypadało by wiedzieć czy w kwocie którą jestem w stanie pożyczyć od banku jestem w stanie zamieszkać. Mało wypadało by wiedzieć ile to pieniądzorów potrzebuję od tegoż banku pożyczyć. Gdybym chciał odpłatny kosztorys to – no właśnie. Po pierwsze nie pytałbym na forum które jest powołane do wymiany opinii i doświadczeń; po drugie wydałbym powiedzmy 150-250 za kosztorys i co? Okazałoby się np., że mnie nie stać na taki dom. Więc co kolejny kosztorys??? Ale jestem w stanie także zrozumieć, że co poniektórzy będą chcieli zrobić sobie reklamę – tylko wydawało mi się, że do tego służą odpowiednie miejsca a niekoniecznie rozsyłanie PW.
Gość adiqq
Napisano
Qbacen - na forum znajdziesz sporo dzienników budowy ludzi którzy są w trakcie budowy lub niedawno skończyli - tam znajdziesz wszystkie interesujące cię dane...retro już ci o tym pisał...

Cytat

Tak, masz rację z jednym ale: tematy były ale albo o kosztorys domu powyżej 100m2 albo z lat ubiegłych. Ja może się mało znam ale widzę, że zarówno ceny materiałów budowlanych jak i usług wszelakich w przeciągu ostatniego roku jednak spadły. Stąd pytanie moje… Inaczej nie pytałbym bo czytać umiem… A co do nieodpowiedniego działu to proszę admina o przeniesienie.




a skoro czytać umiesz, to poodwiedzaj te dzienniki budowy, wyciągnij jakąś średnią skoryguj wyliczenia w zależności o wielkości domu, złożoności projektu.....ale przede wszystkim czytaj,czytaj,czytaj i....myśl - nikt ci nie da gotowego rozwiązania na tacy...
Napisano
1. nie zrozumieliśmy się co do kosztorysów z pracowni. Chciałem przekazać, że np kosztorys z pracowni Archon jest zrobiony bardzo szczegółowo a np kosztorys z MG Projekt to możesz do kosza wyrzucić. Jeżeli kosztorys jest zrobiony bardzo szczegółowo na pewno bardzie odzwierciedla rzeczywistość niż kosztorys zrobiony po łepkach. I przed ewentualnym kupnem kosztorysu z pracowni X możesz się dowiedzieć czy warto jest wydać kilka stówek na to czy nie.

2. dużo zależy od regionu w którym budujesz, i od stawki roboczogodziny obowiązującej (nie tej która jest w sekocenbudzie)

3. materiały to temat rzeka, o ile przy stanie surowym to nie zrobisz jakiś fajerwerków (poza tytan-cynkiem itp) to przy stanie developerskim można wybudować dom w wersji LT lub full wypas
Napisano
Tyle, po co komu taki „dokładny” kosztorys ? Przetarg będziesz rozpisywał ?
Do kredytu ? – banki mają swoje „kosztorysowanie”.
Dla własnej wiedzy ? – wskaźnikowy, najbardziej realny.
Napisano
po co dokładny? po to aby mieć dokładnie wyliczone chociaż wiadomo, że jakaś granica błędu i tak jest.
Banki mają swoje formularze których trzeba się trzymać (jak i ich %) żeby zbędnych wyjaśnień nie pisać
Wskaźnikowy przy najprostszym projekcie się sprawdza, ale jeżeli będzie jakieś "widzi mi się" architekta w projekcie lub jakieś odstępstwa od standardowej konstrukcji to uwierz mi, że to dużo kosztuje.
Napisano
Po co dokładnie wyliczone i to przez biuro projektowe ? icon_eek.gif
Ten sam dom, umieszczony w różnych warunkach „glebowych” (na tym samym terenie) , w stanie surowym otwartym, będzie różnie kosztował.
To po co kosztorys z biura projektowego ?

Do porównań, kosztów wybudowania, domu „zwykłego” i „udziwnionego”, te kosztorysy w biurach projektowych są wystarczające – zwłaszcza jak porównujesz produkty (projekty) z tego samego biura.

Produkt (projekt) typowy (czytaj masowy) nie uwzględnia wymagań indywidualnych i „środowiskowych” dla danego terenu – od tego jest projektant adaptujący i to jemu trzeba (ewentualnie) zlecić wykonanie kalkulacji. Wtedy ma to jakiś sens.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
O.K. sporo się dowiedziałem, dużo doczytałem etc. itd.…. Zakupiłem działkę – znaczy aby jasność była: znalazłem ładną (dla mnie i małżonki) działkę, mam umowę przedwstępną, w tym tygodniu załatwiam kredyt…. Teraz już jestem bardziej zorientowany w całokształcie w związku z powyższym wyszukaliśmy projekt już na spokojniej i po różnych kalkulacjach. Jeżeli mi starczy zdolności kredytowej to wchodzę w projekt: „Gładyszów dws” i tu pytanie do Was: czy dach tego domu mieści się w tych kategoriach: „geometria dachów główniej bryły budynku - dachy dwuspadowe, czterospadowe lub wielospadowe, symetryczne o kącie nachylenia połaci dachowych 30o do 50o z możliwością wprowadzenia naczółków i przyczółków, dopuszcza się dachy płaskie jedynie w przypadku realizacji tarasu nad częścią budynku, w przypadku budynków rozbudowywanych geometria dachów winna nawiązywać do części istniejących budynków”. Dokładnie chodzi mi o tę symetryczność. Dla Was może to banalne – ale tak jak już wcześniej napisałem – ja nie mam się kogo poradzić, a jadąc do wykonawców z zapytaniami wolę już co nieco wiedzieć.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...