Skocz do zawartości

Jak liczyć metraż do wyceny?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Jaki metraż mieszkania brać do wyceny prac remontowych? Uwzględniający otwory drzwiowe i okienne, czy nie?
Otrzymałem dziś wycenę kilku firm, wszystkie w powierzchni uwzględniają otwory drzwiowe i okienne. Rozumiem raz, np. przy gładzi, bo wokół okien pracy ponoć jest więcej, ale już przy podwójnym malowaniu? To bardzo podnosi koszta.
Napisano (edytowany)
Z tego co się orientuje to jak policza to sprawa czysto umowna.
W tej chwili jestem umówiony na tynki,gipsowanie i malowanie to będę miał odliczone dwa okna tarasowe,drzwi wejściowe,wszystkie drzwi wewnetrzne i 4 większe okna. Małe i średnie okna nie odliczali.

Cytat

Ważne, ile zapłacisz za całość prac.


Niby tak, jednak zazwyczaj przy tego typu pracach liczą za metr i tyle więc firma nie powie ile za całość - tylko metry x ustalona cena za m2. A wtedy inwestora interesuje czy za otwory odlicza czy też nie:) Edytowano przez Przemo1977 (zobacz historię edycji)
Napisano
Uczciwym rozwiązaniem było by odliczanie otworów od metrażu. Niestety firmy remontowe nie zawsze to robią. Przy szukaniu firm liczących z metra można się zapytać czy odliczają czy nie.
Napisano
czego odliczenie?


to jest istotne
Cytat

Ceny usług budowlanych są umowne i nie ma znaczenia, czy w powierzchnię robót wliczone są otwory (co jest regułą), czy też nie. Ważne, ile zapłacisz za całość prac.


niemniej, skoro umowne to reguł chyba niet?
Napisano
Cytat

Rozumiem raz, np. przy gładzi, bo wokół okien pracy ponoć jest więcej, ale już przy podwójnym malowaniu? To bardzo podnosi koszta.



A sam malowałeś kiedyś ?
Napisano (edytowany)
Wogóle trochę bezsensu ta dyskusja:P
Płacisz za m2 tyle na ile się dogadasz z tą czy inną firmą.
Jedni odliczą otwory okienne inni nie, ale może być tak że ci co odliczają otwory a dokładają ci za obrobienie za mb otworu i na jeden ... wyjdzie.
Wiadomo przecież że za ściane z bramą garażową to ci nie policzą za całą tylko otwór odliczą, a jak masz okienko 0,5x0,5 czy 1x1m to liczą jak leci:)

A wogóle to ile zawołali za gładź i malowanie?
Mi wycenili od 15 do 17zł za gipsowanie 2x , gruntowanie i malowanie2x - z odliczeniem większych otworów-pisałem o tym wcześniej. Edytowano przez Przemo1977 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Przy malowaniu to nie wiem do końca jak jest, w każdym razie przy ociepleniach odlicza się otwory o powierzchni większej niż ileś metrów kwadratowych, ja akurat odliczam dopiero powyżej 3 metrów. Nie ma problemu z odliczeniem powierzchni okien, jednak wtedy doliczyć trzeba 20 złotych za metr bieżący obróbki okna. Za darmo okien obrabiać nikt nie będzie... Przy tynkowaniu to samo. Co do malowania no to już inaczej, niby coś tam można by odliczyć, ale to raczej na zasadzie że końcowe wyliczenie pomniejszyłbym o mniej więcej 10-15. Edytowano przez DawidC (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Wogóle trochę bezsensu ta dyskusja:P
Płacisz za m2 tyle na ile się dogadasz z tą czy inną firmą.
Jedni odliczą otwory okienne inni nie, ale może być tak że ci co odliczają otwory a dokładają ci za obrobienie za mb otworu i na jeden ... wyjdzie.
Wiadomo przecież że za ściane z bramą garażową to ci nie policzą za całą tylko otwór odliczą, a jak masz okienko 0,5x0,5 czy 1x1m to liczą jak leci:)

A wogóle to ile zawołali za gładź i malowanie?
Mi wycenili od 15 do 17zł za gipsowanie 2x , gruntowanie i malowanie2x - z odliczeniem większych otworów-pisałem o tym wcześniej.



Tyle, że ja się właśnie rozliczam z metra i okien mam bardzo dużo!
Za gładź płacę 18 zł bez materiałów - nakładanej 3 razy (najpierw gips szpachlowy, potem gładź, i oczywiście gruntowanie wcześniej) za malowanie z gruntowaniem 10 zł.

Podsumowując dyskusję, rozumiem, że nie ma zasady liczenia metrażu do kosztorysu, ale nie ma też żadnego słusznego argumentu, by wliczać do niego otwory. Edytowano przez midzio (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...