Skocz do zawartości

Jak liczyć metraż do wyceny?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Jaki metraż mieszkania brać do wyceny prac remontowych? Uwzględniający otwory drzwiowe i okienne, czy nie?
Otrzymałem dziś wycenę kilku firm, wszystkie w powierzchni uwzględniają otwory drzwiowe i okienne. Rozumiem raz, np. przy gładzi, bo wokół okien pracy ponoć jest więcej, ale już przy podwójnym malowaniu? To bardzo podnosi koszta.
Napisano (edytowany)
Z tego co się orientuje to jak policza to sprawa czysto umowna.
W tej chwili jestem umówiony na tynki,gipsowanie i malowanie to będę miał odliczone dwa okna tarasowe,drzwi wejściowe,wszystkie drzwi wewnetrzne i 4 większe okna. Małe i średnie okna nie odliczali.

Cytat

Ważne, ile zapłacisz za całość prac.


Niby tak, jednak zazwyczaj przy tego typu pracach liczą za metr i tyle więc firma nie powie ile za całość - tylko metry x ustalona cena za m2. A wtedy inwestora interesuje czy za otwory odlicza czy też nie:) Edytowano przez Przemo1977 (zobacz historię edycji)
Napisano
Uczciwym rozwiązaniem było by odliczanie otworów od metrażu. Niestety firmy remontowe nie zawsze to robią. Przy szukaniu firm liczących z metra można się zapytać czy odliczają czy nie.
Napisano
czego odliczenie?


to jest istotne
Cytat

Ceny usług budowlanych są umowne i nie ma znaczenia, czy w powierzchnię robót wliczone są otwory (co jest regułą), czy też nie. Ważne, ile zapłacisz za całość prac.


niemniej, skoro umowne to reguł chyba niet?
Napisano
Cytat

Rozumiem raz, np. przy gładzi, bo wokół okien pracy ponoć jest więcej, ale już przy podwójnym malowaniu? To bardzo podnosi koszta.



A sam malowałeś kiedyś ?
Napisano (edytowany)
Wogóle trochę bezsensu ta dyskusja:P
Płacisz za m2 tyle na ile się dogadasz z tą czy inną firmą.
Jedni odliczą otwory okienne inni nie, ale może być tak że ci co odliczają otwory a dokładają ci za obrobienie za mb otworu i na jeden ... wyjdzie.
Wiadomo przecież że za ściane z bramą garażową to ci nie policzą za całą tylko otwór odliczą, a jak masz okienko 0,5x0,5 czy 1x1m to liczą jak leci:)

A wogóle to ile zawołali za gładź i malowanie?
Mi wycenili od 15 do 17zł za gipsowanie 2x , gruntowanie i malowanie2x - z odliczeniem większych otworów-pisałem o tym wcześniej. Edytowano przez Przemo1977 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Przy malowaniu to nie wiem do końca jak jest, w każdym razie przy ociepleniach odlicza się otwory o powierzchni większej niż ileś metrów kwadratowych, ja akurat odliczam dopiero powyżej 3 metrów. Nie ma problemu z odliczeniem powierzchni okien, jednak wtedy doliczyć trzeba 20 złotych za metr bieżący obróbki okna. Za darmo okien obrabiać nikt nie będzie... Przy tynkowaniu to samo. Co do malowania no to już inaczej, niby coś tam można by odliczyć, ale to raczej na zasadzie że końcowe wyliczenie pomniejszyłbym o mniej więcej 10-15. Edytowano przez DawidC (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Wogóle trochę bezsensu ta dyskusja:P
Płacisz za m2 tyle na ile się dogadasz z tą czy inną firmą.
Jedni odliczą otwory okienne inni nie, ale może być tak że ci co odliczają otwory a dokładają ci za obrobienie za mb otworu i na jeden ... wyjdzie.
Wiadomo przecież że za ściane z bramą garażową to ci nie policzą za całą tylko otwór odliczą, a jak masz okienko 0,5x0,5 czy 1x1m to liczą jak leci:)

A wogóle to ile zawołali za gładź i malowanie?
Mi wycenili od 15 do 17zł za gipsowanie 2x , gruntowanie i malowanie2x - z odliczeniem większych otworów-pisałem o tym wcześniej.



Tyle, że ja się właśnie rozliczam z metra i okien mam bardzo dużo!
Za gładź płacę 18 zł bez materiałów - nakładanej 3 razy (najpierw gips szpachlowy, potem gładź, i oczywiście gruntowanie wcześniej) za malowanie z gruntowaniem 10 zł.

Podsumowując dyskusję, rozumiem, że nie ma zasady liczenia metrażu do kosztorysu, ale nie ma też żadnego słusznego argumentu, by wliczać do niego otwory. Edytowano przez midzio (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...