Skocz do zawartości

Jak liczyć metraż do wyceny?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Jaki metraż mieszkania brać do wyceny prac remontowych? Uwzględniający otwory drzwiowe i okienne, czy nie?
Otrzymałem dziś wycenę kilku firm, wszystkie w powierzchni uwzględniają otwory drzwiowe i okienne. Rozumiem raz, np. przy gładzi, bo wokół okien pracy ponoć jest więcej, ale już przy podwójnym malowaniu? To bardzo podnosi koszta.
Napisano (edytowany)
Z tego co się orientuje to jak policza to sprawa czysto umowna.
W tej chwili jestem umówiony na tynki,gipsowanie i malowanie to będę miał odliczone dwa okna tarasowe,drzwi wejściowe,wszystkie drzwi wewnetrzne i 4 większe okna. Małe i średnie okna nie odliczali.

Cytat

Ważne, ile zapłacisz za całość prac.


Niby tak, jednak zazwyczaj przy tego typu pracach liczą za metr i tyle więc firma nie powie ile za całość - tylko metry x ustalona cena za m2. A wtedy inwestora interesuje czy za otwory odlicza czy też nie:) Edytowano przez Przemo1977 (zobacz historię edycji)
Napisano
Uczciwym rozwiązaniem było by odliczanie otworów od metrażu. Niestety firmy remontowe nie zawsze to robią. Przy szukaniu firm liczących z metra można się zapytać czy odliczają czy nie.
Napisano
czego odliczenie?


to jest istotne
Cytat

Ceny usług budowlanych są umowne i nie ma znaczenia, czy w powierzchnię robót wliczone są otwory (co jest regułą), czy też nie. Ważne, ile zapłacisz za całość prac.


niemniej, skoro umowne to reguł chyba niet?
Napisano
Cytat

Rozumiem raz, np. przy gładzi, bo wokół okien pracy ponoć jest więcej, ale już przy podwójnym malowaniu? To bardzo podnosi koszta.



A sam malowałeś kiedyś ?
Napisano (edytowany)
Wogóle trochę bezsensu ta dyskusja:P
Płacisz za m2 tyle na ile się dogadasz z tą czy inną firmą.
Jedni odliczą otwory okienne inni nie, ale może być tak że ci co odliczają otwory a dokładają ci za obrobienie za mb otworu i na jeden ... wyjdzie.
Wiadomo przecież że za ściane z bramą garażową to ci nie policzą za całą tylko otwór odliczą, a jak masz okienko 0,5x0,5 czy 1x1m to liczą jak leci:)

A wogóle to ile zawołali za gładź i malowanie?
Mi wycenili od 15 do 17zł za gipsowanie 2x , gruntowanie i malowanie2x - z odliczeniem większych otworów-pisałem o tym wcześniej. Edytowano przez Przemo1977 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Przy malowaniu to nie wiem do końca jak jest, w każdym razie przy ociepleniach odlicza się otwory o powierzchni większej niż ileś metrów kwadratowych, ja akurat odliczam dopiero powyżej 3 metrów. Nie ma problemu z odliczeniem powierzchni okien, jednak wtedy doliczyć trzeba 20 złotych za metr bieżący obróbki okna. Za darmo okien obrabiać nikt nie będzie... Przy tynkowaniu to samo. Co do malowania no to już inaczej, niby coś tam można by odliczyć, ale to raczej na zasadzie że końcowe wyliczenie pomniejszyłbym o mniej więcej 10-15. Edytowano przez DawidC (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Wogóle trochę bezsensu ta dyskusja:P
Płacisz za m2 tyle na ile się dogadasz z tą czy inną firmą.
Jedni odliczą otwory okienne inni nie, ale może być tak że ci co odliczają otwory a dokładają ci za obrobienie za mb otworu i na jeden ... wyjdzie.
Wiadomo przecież że za ściane z bramą garażową to ci nie policzą za całą tylko otwór odliczą, a jak masz okienko 0,5x0,5 czy 1x1m to liczą jak leci:)

A wogóle to ile zawołali za gładź i malowanie?
Mi wycenili od 15 do 17zł za gipsowanie 2x , gruntowanie i malowanie2x - z odliczeniem większych otworów-pisałem o tym wcześniej.



Tyle, że ja się właśnie rozliczam z metra i okien mam bardzo dużo!
Za gładź płacę 18 zł bez materiałów - nakładanej 3 razy (najpierw gips szpachlowy, potem gładź, i oczywiście gruntowanie wcześniej) za malowanie z gruntowaniem 10 zł.

Podsumowując dyskusję, rozumiem, że nie ma zasady liczenia metrażu do kosztorysu, ale nie ma też żadnego słusznego argumentu, by wliczać do niego otwory. Edytowano przez midzio (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...