Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Mamy problem. Wstałam rano i okazało się, że nie mamy wody. Przyjechali panowie z wodociągów i woda w wodociągu jest. Możliwe jest to, że zamarzła nam niebieska rura? Położona jest na głębokości 1m. O godz.2 w nocy woda jeszcze była normalnie, a o 6 już nie. Co o tym myslicie? Mąż rozpalił ognisko w miejscu w którym jest zawór. Panowie z wodociągów zdjeli licznik i do rury doprowadzającej wodę do budynku włożylismy mniejszą rurkę do której wlewamy gorącą wodę. Zatkało się? Zamarzło?
Napisano
Teoretycznie na Dolnym Śląsku maksymalna strefa przemarzania to 1m.
Teoretycznie, bo może być trochę większa np. w warunkach podmokłych.
Niekoniecznie zamarzniecie wystąpiło na odcinku „gruntowym”.
Przy braku ocieplenia ściany fundamentowej (fundamentu), (teoretycznie) korek (lodowy) mógł się utworzyć w okolicach fundamentu (ściany fundamentowej).
Napisano
Cytat

Teoretycznie na Dolnym Śląsku maksymalna strefa przemarzania to 1m.
Teoretycznie, bo może być trochę większa np. w warunkach podmokłych.
Niekoniecznie zamarzniecie wystąpiło na odcinku „gruntowym”.
Przy braku ocieplenia ściany fundamentowej (fundamentu), (teoretycznie) korek (lodowy) mógł się utworzyć w okolicach fundamentu (ściany fundamentowej).


Mamy warunki podmokłe to fakt, ale fundament mamy ocieplony. Ziemia jest zamarznięta, odkopać się nie da, chyba że zawołamy koparkę. Co zrobić? Masz jakies propozycje? Do wiosny niedaleko, ale jednak jeszcze trochę... (ale śmiać to mi się już nie chce)
Napisano
Ognisko lanie gorącej wody – niezły pomysł i w zasadzie na „teraz” jedyny.

Trzeba by zlokalizować ten korek – najlepiej wkładając do rury, jakiś „giętki pręt” - może być nowa (czysta) spirala hydrauliczna, ale bez tego „drapaka” na końcu.
To pozwoli na „miejscowe działanie”.
Napisano
U mnie woda w nieuruchomionej jeszcze przepompowni zamarzła na 1,4m poniżej gruntu. Ujęcie ze studni też zamarzło ale to ja nie zabezpieczyłem odpowiednio. Jak długi macie odcinek gruntowy do wodociągu i jaką rurę ? pe40?
Napisano
Cytat

U mnie woda w nieuruchomionej jeszcze przepompowni zamarzła na 1,4m poniżej gruntu. Ujęcie ze studni też zamarzło ale to ja nie zabezpieczyłem odpowiednio. Jak długi macie odcinek gruntowy do wodociągu i jaką rurę ? pe40?


Do wodociagu mamy 8m, a rura pe 32
Napisano
Poszukaj tego korka (lodowego), zwłaszcza, ze odległość w gruncie mała – to może wiele wyjaśnić (niekoniecznie korek w gruncie !).
Przyda się także "na przyszlość".
Napisano
Moim zdaniem ten pomysł z laniem ciepłej wody jest dobry, tylko trzeba by wsunąć delikatnie tej rurki ile się da i pompować ciepłą wodę. Może wąż ogrodowy 1/2' dałby się tam wsunąć a z drugiej strony pompa do wiadra z ciepłą wodą. Tak sobie głośno myślę bo mnie czeka to samo, tylko ja mam do studni 20m i rurę 40.
A co z zaworem od strony wodociągu? Powinien być na czas operacji zamknięty.
Pomysł kolegi wyżej ze spiralą też jest dobry na początek. Do zlokalizowania korka.
Napisano
Problem w tym, że jak zdjeliśmy licznik to możemy się dostać do rury, ale za jakieś 0,5 m mamy kolanko 90 stopmi w dół. Próbowaliśmy kablem , ale kabel nie chce iść dalej. Zatrzymuje się na tym kolanie. Myślisz, że spirala przejdzie ?
Teraz problem za domem. Na tej rurze mamy 2 zawory, ale oba zasypane :( - miał być na wiosnę robiony bruk i odsłonięte zawory. Mąż mówi, że może zlikwidować to kolano w garażu, ale jak woda zacznie cieknąć to nie będzie czym zamknąć. Pozostaje tak :
- spirala i jakość przejśc kolanko 90 stopni - nie wiem czy się da.
- kopać przed garażem i zamknąć zawór
- gorąca woda , ale nic nie daje na razie
- czekać do wiosny
Jakieś rady ? Pomysł ze spiralą dobry, ale kolano ....
Pozdrawiam.
Napisano
Z mądrości ludowych:
tu się nie ma co pieścić, tu się musi zmieścić”.

Przykrajać końcówkę węża, pod ostrym kątem, a następnie, ostrożnie i z wyczuciem pokonać ten opór kolanka, kręcąc wężem.
Ciepła woda „podana” pod korek uczyni cuda – cuda Panie, cuda.


Cytat

Są takie kable, do układania w rynnach, przeciwoblodzeniowe.



Znam i stosuję ten sposób, ale do skłonienia rosówek do wyjścia na powierzchnię w podmokłym terenie i raczej latem.
Napisano
Tak się zastanawiam …………..
Może tak, kawa na ławę. Ten kabel o dł. 8m ma moc 120W, czyli na 1m przypada 15W – czyli działa na temperaturę tak, jak grzałka zanurzona w oceanie. Mniej więcej.
Napisano
Lecę do sklepu po małą spiralę i cieńki wężyk.
O mnie w hutrtowni budowlanej powiedzieli, że dzisiaj sprzedali 8 szt.
Wszystkim potrzebne do wody.
Dzięki za rady - dam znać co wyszło.
Trochę otuchy we mnie wstąpiło.
Napisano
Mamy dwa zawory. Jeden 1,5m od budynku i przez ten spirala przeszła. Drugi jest bliżej drogi czyli jakies 6,5m. Niestety nie ma dłuższych spirali 4mmm. Objeżdziłam Practikera i Castoramę.
Napisano
Wczoraj miałem zabrać się za mój korek. Na początek włączyłem hydrofor i o dziwo najpierw powoli jak żółw ociężale po dwóch tygodniach niebytu woda wróciła do mojego domu. Mrozy odpuściły i u mnie wszystko ok.
Trzymam kciuki że u Was też sobie odpuści.
Napisano
Dzień drugi. Wody dalej nie ma, za to śniegu dużo. Wygasł piec, nie wiem czy to zasługa tego że nie ma wody, wcześniej nie wygasał. Mąż w pracy, sama na posterunku, co godzinę wlewam do rury duży dzbanek mocno słonej wody, na razie bez efektów. Na 5 metrach nie ma tego korka, musi być na pozostałych 3, albo zamarznięty jest ten drugi zawór i się zastanawiam czy ta woda tam dolatuje choć lekko ciepła. Wlewam tak ze dwa litry wrzątku, może trzeba więcej?



Cytat

Mrozy odpuściły i u mnie wszystko ok.


To super, gratuluję
Napisano
Cytat

Dzień drugi. Wody dalej nie ma, za to śniegu dużo. Wygasł piec, nie wiem czy to zasługa tego że nie ma wody, wcześniej nie wygasał. Mąż w pracy, sama na posterunku, co godzinę wlewam do rury duży dzbanek mocno słonej wody, na razie bez efektów. Na 5 metrach nie ma tego korka, musi być na pozostałych 3, albo zamarznięty jest ten drugi zawór i się zastanawiam czy ta woda tam dolatuje choć lekko ciepła. Wlewam tak ze dwa litry wrzątku, może trzeba więcej?


Nie poddawaj się... walczyłam w tym roku 4 razy z zamarzniętymi rurami... trzeba niestety uzbroić się w cierpliwość, zator w końcu puści.
Pozdrawiam i trzymam kciuki.
Napisano
Cytat

Odgarnij śnieg i rozpal ognisko (duże) nad tym 2 zaworem.

Powinno się dość długo palić – jak mam racje to po 2 -3 godzinach powinno puścić.


nie bardzo wiem gdzie jest ten drugi zawór, ale rozumiem że powinie być w linii prostej z tym pierwszym?
Mąż ma jakieś spotkanie i nie mogę z nim rozmawiać.
Napisano
Cytat

Odgarnij śnieg i rozpal ognisko (duże) nad tym 2 zaworem.

Powinno się dość długo palić – jak mam racje to po 2 -3 godzinach powinno puścić.


O to to... grzaliśmy fundament palnikiem gazowym ok 3-4 godzin i puściło a mróz bł wtedy solidny -20.

Napisano
Temperatura obecnie jest koło "0" a kołderka ze śniegu zadziała jako izolator w przypadku jej spadku.
To powinno przyspieszyć podciąganie izoterm z niższych warstw gruntu (temperatura stała +7 oC) lib innymi słowy zwiększyć strumień ciepła w gruncie ku górze.
Wszystko to powinno skutkować roztopieniem zatoru lodowego.
Napisano
Cytat

Grzej dalej... będzie dobrze!!!


Nie wiem, tracę nadzieję. Dzisiaj w ruch poszła sprężarka i wąż z gorącą wodą podciągnięty od sąsiada i stalowa linka 12m. I ta linka 12m (okazuje się, że jest więcej, nie 8 a 12m do drogi) weszła cała, przeszła przez ten drugi zawór. Starczyło jej do drogi, więc pozostaje tylko opcja, że zamarzło na złączce od wodociągu. Ale ja juz nie jestem pewna, czy to jest korek lodowy, czy coś się zpsuło. Jutro mają przyjechać z wodociągów.
Napisano
Dzień czwarty. Wody dalej nie ma. Jest diagnoza, że coś się stało z opasko-nawiertką (nazywałam ją wcześniej zaworem), albo zamarzła, albo sie zepsuła. Wczoraj przyjechali panowie z wodociągów za pomocą jakiegoś urządzenia zlokalizowali ją dokładnie, ziemia trochę rozmarzła, mąż rozkopał ziemię i dostał się do tej rury osłonowej w której jest ta nawiertka. Pożyczył klucz, ale nie idzie jej ruszyć, wlewał gorącą słoną wodę, ale niestety. Palimy dalej ogień. Załamka.
Napisano
Cytat

Dzień czwarty. Wody dalej nie ma. Jest diagnoza, że coś się stało z opasko-nawiertką (nazywałam ją wcześniej zaworem), albo zamarzła, albo sie zepsuła. Wczoraj przyjechali panowie z wodociągów za pomocą jakiegoś urządzenia zlokalizowali ją dokładnie, ziemia trochę rozmarzła, mąż rozkopał ziemię i dostał się do tej rury osłonowej w której jest ta nawiertka. Pożyczył klucz, ale nie idzie jej ruszyć, wlewał gorącą słoną wodę, ale niestety. Palimy dalej ogień. Załamka.



Szczerze życzę powodzenia :(
Napisano
Sprawa jest coraz bardziej tajemnicza.
Myślę że jesteście wpięci do czynnego wodociągu, nie na końcu nitki i dalej domy normalnie mają wodę?
Wydaje się że zamarznięcie zaworu powoduje to że nie można go ruszyć. Jednak z drugiej strony czynny wodociąg i w nim ciśnienie, odpuszczenie mrozów i podjęte środki "odmrażające" powinny już odkorkować lód, tym bardziej że przy samej nawiertce.
Trzymam kciuki.
Napisano
Cytat

Sprawa jest coraz bardziej tajemnicza.
Myślę że jesteście wpięci do czynnego wodociągu, nie na końcu nitki i dalej domy normalnie mają wodę?
Wydaje się że zamarznięcie zaworu powoduje to że nie można go ruszyć. Jednak z drugiej strony czynny wodociąg i w nim ciśnienie, odpuszczenie mrozów i podjęte środki "odmrażające" powinny już odkorkować lód, tym bardziej że przy samej nawiertce.
Trzymam kciuki.


Dalej nie ma domów, wodociąg idzie jeszcze jakieś 30m wzdłuż naszej działki i jest hydrant. Na pewno nam zamarzło, ale już jesteśmy blisko. Do "kominka " na dole którego jest ta nawiertka wsypaliśmy sól, wlaliśmy wrzątku i już idzie lekko poruszyć tą szprycą. Ziemia już robi się miękka. Tam po prostu dostała się woda z drogi, spływała po tej szprycy na nawiertkę i zamarzło. Myślę, że do wieczora odpuści.
Napisano (edytowany)
Cytat

Dalej nie ma domów, wodociąg idzie jeszcze jakieś 30m wzdłuż naszej działki i jest hydrant. Na pewno nam zamarzło, ale już jesteśmy blisko. Do "kominka " na dole którego jest ta nawiertka wsypaliśmy sól, wlaliśmy wrzątku i już idzie lekko poruszyć tą szprycą. Ziemia już robi się miękka. Tam po prostu dostała się woda z drogi, spływała po tej szprycy na nawiertkę i zamarzło. Myślę, że do wieczora odpuści.



Nie ma co czekać aż puści.
Musicie za wszelką cenę zlokalizować gdzie to się dzieje(ten korek lodowy) bo zabawa będzie się powtarzać nawet co rok.
W miejscach podmokłych ziemia potrafi przemarzać nawet na głębokość ponad 1,8 m . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie ma co czekać aż puści.
Musicie za wszelką cenę zlokalizować gdzie to się dzieje(ten korek lodowy) bo zabawa będzie się powtarzać nawet co rok.
W miejscach podmokłych ziemia potrafi przemarzać nawet na głębokość ponad 1,8 m .



Korek lodowy najprawdopodobniej jest przed nawiertką. Nawiertkę rozmroziliśmy, zamyka się i otwiera bez problemu. Wykopaliśmy dół na 80cm, obłożyliśmy go deskami wlejemy tam wodę i włożymy grzałkę. To działania na chwilę obecną, żeby w końcu woda popłynęła. Latem trzeba będzie to rozkopac i zaizolowac porządnie.
Napisano (edytowany)
Cytat

Korek lodowy najprawdopodobniej jest przed nawiertką. Nawiertkę rozmroziliśmy, zamyka się i otwiera bez problemu. Wykopaliśmy dół na 80cm, obłożyliśmy go deskami wlejemy tam wodę i włożymy grzałkę. To działania na chwilę obecną, żeby w końcu woda popłynęła. Latem trzeba będzie to rozkopac i zaizolowac porządnie.



Pamiętaj że nie każda izolacja cieplna nadaje się w ziemię ,wody opadowe oraz gruntowe potrafią przemoczyć taką izolację wtedy izolacyjność spada praktycznie do "0" i cała robota na nic .

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A w takim razie, nie jest to przypadkiem w gestii wodociagów ?


Pewnie źle się wyraziłam, przed nawiertką, ale od naszej strony, na naszej rurze. W gestii wodociągów to wogóle nie wiele jest, bo myśmy kładli całą tą magistralę ( tzn. firma przez nas wynajęta) i wodociągi jeszcze tego od nas nie przejęły.

Cytat

A w takim razie, nie jest to przypadkiem w gestii wodociagów ?


Pewnie źle się wyraziłam, przed nawiertką, ale od naszej strony, na naszej rurze. W gestii wodociągów to wogóle nie wiele jest, bo myśmy kładli całą tą magistralę ( tzn. firma przez nas wynajęta) i wodociągi jeszcze tego od nas nie przejęły.
Napisano
Cytat

Pewnie źle się wyraziłam, przed nawiertką, ale od naszej strony,



Najprawdopodobniej, „początek” korka miał miejsce na tej „nawiertce” i „posuwał” się w stronę domu.
Pisałeś, ze woda „ruszyła”, ale znów zakorkowana.
Może to wskazywać na to, ze korek się przesunął i oparł się na tym zaworze przed domem.
Spróbuj jeszcze raz „przepchać” spiralą.
Napisano
Mamy wodę! Zamarzła nawiertka, a z nią rura na długości ok.2m. Rozpuściliśmy korek wodą z solą, wlaliśmy z 50l słonej wody. Mamy za płytko poprowadzoną rurę.
Napisano (edytowany)
Cytat

Mamy wodę! Zamarzła nawiertka, a z nią rura na długości ok.2m. Rozpuściliśmy korek wodą z solą, wlaliśmy z 50l słonej wody. Mamy za płytko poprowadzoną rurę.


To się umęczyliście współczuję .

To było do przewidzenia ,na razie usypcie na tej rurze kopczyk piachu albo czegokolwiek zmniejszy się strefa przemarzania niech tak leży do wiosny ,mrozy może już takie nie przyjdą ale nie wiadomo .


Jak skończy się zima będzie trzeba przekopać niżej ,ziemia nasypowa ma większą strefę przemarzania ponieważ puste przestrzenie wypełnia woda . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
cieszę się że w końcu rozwiązaliście ten problem....
pamiętam tylko u nas - wodociągi odbierały cały odcinek rury przed zasypaniem i szczególnie zwracali uwagę na głebokość na jakiej jest rura zakopana....
Napisano
Cytat

To było do przewidzenia ,na razie usypcie na tej rurze kopczyk piachu albo czegokolwiek zmniejszy się strefa przemarzania niech tak leży do wiosny ,mrozy może już takie nie przyjdą ale nie wiadomo .


Na razie nie zasypaliśmy tego, panowie z wodociągów kazali zostawić do jutra, na rury założyliśmy te otuliny z castoramy. I na nawiertkę też-taką dużą zakupiłam. Zabezpieczyliśmy wykop co by nikt nie wpadł.
Latem koniecznie trzeba będzie przekopać i położyć niżej.

Cytat

cieszę się że w końcu rozwiązaliście ten problem....
pamiętam tylko u nas - wodociągi odbierały cały odcinek rury przed zasypaniem i szczególnie zwracali uwagę na głebokość na jakiej jest rura zakopana....


U nas też odbierali, byli przed zasypaniem, ale czy ktoś to mierzył? Tego nie wiem. My nie mierzyliśmy. A trza było.
Napisano (edytowany)
Cytat

Na razie nie zasypaliśmy tego, panowie z wodociągów kazali zostawić do jutra, na rury założyliśmy te otuliny z castoramy. I na nawiertkę też-taką dużą zakupiłam. Zabezpieczyliśmy wykop co by nikt nie wpadł.
Latem koniecznie trzeba będzie przekopać i położyć niżej.


U nas też odbierali, byli przed zasypaniem, ale czy ktoś to mierzył? Tego nie wiem. My nie mierzyliśmy. A trza było.



Rury czy inne przewody powinno zakopywać na odpowiedniej głębokości .Czasami podczas bezmyślnej niwelacji terenu pod koniec budowy odkrywa się je i wtedy przemarzają . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...