Skocz do zawartości

projekt idywidualny - romiar komina


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Jesteśmy w trakcie tworzenia projektu indywidualnego.
Chcielibyśmy ograniczyć się do budowy tylko jednego komina, który posiadałby :
kanał dymowy do pieca (kondensat z zamkniętą komorą, kanał dymowy do kominka (wkład z zamkniętą komorą), kanał do okapu znad kuchenki gazowej (chyba że nie jest to konieczne przy Wentylacji Mech. , ewentualnie kanał do podpięcia wyrzutni od reku , o ile to zasadne żeby to szło kominem, podobnie z wyrzutnią od odkurzacza centralnego + kanały o których może nie pomyślałem a są tam potrzebne.
Proszę o pomoc ile miejsca przewidzieć w projekcie na taki komin.
W załączniku wstępny rzut parteru.

rzut_parteru_komin.pdf

rzut_parteru_komin.pdf

Napisano
Cytat

Wymiary komina można dobrać na podstawie katalogów producentów systemów kominowych konfigurując odpowiednio układ ciągów spalinowych i wentylacyjnych.


Rozumiem, tym niemniej chciałby uzyskać dodatkowe wparcie na tematy:
1) Czy nie jest korzystniej finansowo wymurować kanału z cegły (w które wpuszczę ewentualnie odpowiednie rury) niż brać gotowe systemy kominowe, a jeśli murować to jakie 14x14, 14x27, 27x27?
2) Czy jest zasadne aby do kanałów w kominie podpinać wyrzutnie od Wentylacji Mech. i Centralnego Odkurzacza
3) Czy przy Went. Mech kuchenka gazowa musi mieć okap wyciągowy podpięty do osobnego kanału wentylacyjnego, czy też sam układ WM może "załatwić sprawę"
Napisano
czyli na chłopski rozum:
to co chcesz kupić ma swoje wymogi dotyczące kalibru i długości "komina", jak i rozwiazań technicznych z tym związanych
bo co innego do kondensata z zamkniętą komorą, a co innego do kominka

do kondensata możesz wywalić przez ścianę, a kominka - rurą kalibru ok 33cm, lub wymurować, lub zastosować gotowca
niemniej na rysunku - wystarczy Ci zapewne to co masz oznaczone kwadratem "komin", nawet jakbyś go murował,
wylotu reku nie musisz wywalać kominem, okapu od biedy też,
im mniej poślesz przez dach tym lepiej (ważna kwestia - w którym miejscu konstrukcji dachu)
Napisano
Cytat

wystarczy Ci zapewne to co masz oznaczone kwadratem "komin", nawet jakbyś go murował,


Chodzi o to, że to jest we wczesnej fazie projektowania i ścianki są póki co "ruchome" więc właśnie chcę ustalić jak dużo muszę zostawić miejsca na ten kwadrat pod tytułem komin żeby potem nie zostać z ręką w nocniku
Cytat

wylotu reku nie musisz wywalać kominem, okapu od biedy też,
im mniej poślesz przez dach tym lepiej


Dlaczego tak jest, sądziłem że będzie "zgrabniej" jak więcej elementów wypuszczę górą niż dziurawić elewację wyrzutniami,
ale jeżeli są przeciwwskazania to przekażcie proszę.
Cytat

(ważna kwestia - w którym miejscu konstrukcji dachu)


Więźba jeszcze nie zaprojektowana, na razie robimy rozkład pomieszczeń więc póki co to miejsce w którym komin przetnie dach można szacować tylko na podstawie niebieskich linii na rysunku.
Napisano
sugerowałbym prostokąt nie kwadrat wink.gif
a co jest zgrabnego w pękatym kominie, w którym chciałbyś wszystko upchać?
kupa murowania - nic więcej, kosztowna gruba berta
no ta - zarys dachu jest, tu by bardziej pasowała lokalizacja komina w miejscu kominka - im bliżej kalenicy tym lepiej
Napisano
A jak jest z przepisami odnośnie wentylacji w kuchni, planuję kuchenkę mieszaną (palniki gazowe i pola elektryczne) czy w tej sytuacji musi być okap z wyciągiem i osobny kanał czy można sprawę "załatwić" tylko Wentylacją Mech.
Przy WM z reku chciałbym uniknąć kanałów którymi ciepłe pow. będziemy mi zwiewać w niekontrolowany sposób.
To samo się tyczy salonu z kominkiem , czy jeżeli mam doprowadzenie powietrza z zew. i zamkniętą komorę spalania, to czy mogę nie robić kanału wentylacyjnego.
Napisano
a jak to jest to poszukaj na forum, nie raz już o tym było
no i fakt, że drzwiczki do kominka będziesz miał, nie oznacza, że zamkniętą komorą można to nazwać laugh.gif
Napisano
Cytat

a jak to jest to poszukaj na forum, nie raz już o tym było


Swego czasu wertowałem tematy o wentylacji i były tu sprzeczne opinie, ale poszukam raz jeszcze.

Cytat

no i fakt, że drzwiczki do kominka będziesz miał, nie oznacza, że zamkniętą komorą można to nazwać laugh.gif


Nie wiem dlaczego zakładasz, że nie wiem co to jest wkład kominkowy z zamkniętą komorą spalania i że nie odróżniam go od "zwyczajnych"
Napisano
To że dany producent danego kominka pisze pisze o możliwości doprowadzenia powietrza bezpośrednio do komory spalania wcale jeszcze nie znaczy że jest kominek z naprawdę szczelną komorą spalania
Napisano
Cytat

To że dany producent danego kominka pisze pisze o możliwości doprowadzenia powietrza bezpośrednio do komory spalania wcale jeszcze nie znaczy że jest kominek z naprawdę szczelną komorą spalania


Wiem i w związku z Went. Mech. kominek będzie z "naprawdę szczelną komorą" i czujnikiem otwarcia drzwiczek wyłączającym wentylator wywiewny, co by nie urządzać wędzarni w salonie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...