Skocz do zawartości

Nowy system ogrzewania ściennego


dolphin

Recommended Posts

Napisano
Chciałbym Was zainteresować nowym systemem ogrzewania ściennego, podtynkowego.
Bardzo ciekawe rozwiazanie. Same elementy grzejne są odporne na przewiercenia, dlatego bez obawy można stosować je w ścianach, w przeciwieństwie do pętli z rur giętkich wypełnionych wodą, gdzie występuje realne niebezpieczeństwo uszkodzenia całej pętli grzejnej i zalania domu.
W mojej okolicy mamy już zrealizowanych kilka obiektów w takim systemie. Jeden z nich to nie domek, lecz dość pokaźny hotel "Uroczysko" w Cedzynie k/Kielc. Hotel był niedawno rozbudowywany. Stary budynek ma powierzchnię 3000 mkw powierzchni użytkowej i został zmodernizowany - wykonano termomodernizację - bez zmiany systemy CO.
Została dobudowana nowa część hotelu o powierzchni prawie 7500 mkw. pow. uż., gdzie zastosowano tylko system grzejników ściennych, a włazienkach dodatkowo tzw. "ręcznikkowce".
Źródło ciepła to piec olejowy (jak dobrze pamiętam) i instalacja solarna do ogrzewania CWU oraz pomieszczeń, gdy nie ma dużych mrozów.
Efekt - koszty ogrzewania nowej części hotelu sa o ok 40% niższe niż starej po termomodernizacji. Jest łatwo porównać, do są dwie kotłownie i porównanie polega na skonfrontowaniu zużycia oleju opałowego.

Myślę, że lepszego przykładu nie znajdziecie.

Warunek, dobrze izolowany budynek. Przy ograniczonych stratach ciepła głównie przez otwory okienne - ok 30% oraz wentylację też ok. 30%) mozna zastosować do ogrzewania Pompę ciepła ponieważ system jest niskotemperaturowy - temperatura pracy (sciany) 25 do 30 st. C przy temp zasilania od 30 do 40 st C.
Radiatory, czy raczej promienniki sa wykonane ze stali nierdzewnej w różnych rozmiarach (podstawowy - wys. 1970mm dł. 415mm moć 130W) Objętość wody w układzie jest bardzo niewielka - na 10 mkw układu tylko 1 litr. W zalezności od projektu pomieszczenia daje to np. Pokój dzienny o pow. ok. 33 mkw = 2,75 litra. Domek o pow. 100 mkw max 10 litrów w grzejnikach plus to co w pozostałym układzie CO, to max. 30 litrów.

Zachęcam do stosowania w przypadku budowy nowego budynku lub w przypadku planowania kompleksowego remontu domu (konieczność umieszczenia systemu pod tynkiem lub pod płytami GKB).

Zainteresowanym prześlę materiały oraz więcej informacji pocztą elektroniczną.
Kosztorysy instalacji promienników podtynkowych oraz dobory pomp ciepła wykonujemy bezpłatnie.
Oferujemy rowniez wykonanie dostosowania projektów do zastosowania układów ogrzewania niskotemperaturowego (obliczenia strat ciepła i dobór urządzeń)

Chciałby poznać Waszą wstępną opinię na temat tego rozwiązania.
Z góry dzięki

DOLPHIN PBM
ul. Słowackiego 4
26-130 Suchedniów

Kontakt: +48 666 461 196
bartur.dolphin@wp.pl
[attachment=12752:fot._Mar..._sik_004.JPG]

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

I niby tej rurki niemożna przewiercić?


Pewnie i można, ale trzeba byłoby zamocować ją w imadło, napunktować i dobrze zaostrzonym wiertłem wiercić icon_rolleyes.gif
Pod tynkiem, jak wiertło widiowe z udarem trafi na tę rurkę to raczej ześliznie się po niej uszkadzając kawałeczek tynku, a nie przewierci jej. To tak, jak trafisz na pręt zbrojeniowy na niewielkiej głębokości ściany - wiertło ucieka na bok icon_rolleyes.gif
Napisano
no nie wiem, nie wiem huh.gif
ja to jak przychodzę z roboty, biorę wiertarę i dziurwię ściany, ot tak sobie, dla odreagowania (oczywiście do 22.00, potem cisza)
stąd ta cecha ma dla mnie kolosalne znaczenie, wchodzę w to....

tylko co to qurcze będzie jak zacznę borować w posadzce dry.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...