Skocz do zawartości

Brak rozprowadzenia reku do pralni i garderoby


vega58

Recommended Posts

Napisano
Witam Panstwa po dluzszej przerwie

Znow przepraszam za brak polskich znakow ale korzystam z kompa za granica.
Chcialem prosic o porade fachowcow.
W domu ktory jest obecnie na etapie wykanczania, zainstalowano mi rekuperacje.
Powietrze rozprowadzono do wszystkich pomieszczen mieszkalnych.
Nie ma wyjsc pod anemostaty w garazu, kotlowni, holu wejsciowym - to parter.
Na poddaszu uzytkowym nie ma tez niestety ( i to mnie najbardziej niepokoi ) w przyszlej pralni i garderobie.
Sa to malenkie pomieszczenia o kubaturze okolo 15 m3. Praktycznie nie ma tam kawalka prostego sufitu, sa tylko skosy i praktycznie nie dalo sie tam wejsc z rurami.
Teraz mam problem jak te pomieszczenia, a szczegolnie pralnie wentylowc. Mam tam okna polaciowe z nawietrznikami. Zastanawialem sie czy nie wyprowadzic wentylacji na dach i nie wykorzystac tych nawietrznikow.
Nie wiem czy to nie wplynie jakos negatywnie na bilans reku.
Czy drzwi wejsciowe do pralni i garderoby musialyby byc jakies bardzo szczelne? Mam zamowione drzwi drewniane, ale raczej typowe.
W calym domu jest podlogowka napedzana PCi, wiec troche mi zalezy zeby przez glupi przypadek nie "wylac dziecka z kapiela".

Pozdrawiam.
Napisano
Parter prawidłowo.
W pralni powinien, a w zasadzie musi być wywiew, w garderobie z oknem nic nie potrzeba.

W zasadzie nie można łączyć wentylacji mechanicznej z „grawitacyjną” nie mniej jednak, w takiej sytuacji można zastosować w pralni wentylację odrębną dla tego pomieszczenia, ale z klapą zwrotną w kanale wentylacji grawitacyjnej. Można też zastosować wentylatorek uruchamiany czujnikiem „wilgoci” lub (i) ręcznie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Chyba najbardziej przypadl mi do gustu pomysl z wentylatorkiem uruchamianym czujnikiem wilgoci.
Pozdrawiam



Tylko czy taki czujnik w jednym miejscu będzie prawidłowo "rozpoznawał" wilgotność w pomieszczeniu?
Napisano
Cytat

Tylko czy taki czujnik w jednym miejscu będzie prawidłowo "rozpoznawał" wilgotność w pomieszczeniu?


"Czujniki wilgotności mogą być montowane w kratkach wentylacyjnych. Kratki wywiewne higrosterowane, doskonale sprawdzą się w łazienkach, w których nie ma okien. "
Napisano
Jeśli masz możliwość wybicia otworu np. fi 125 w ściance pomiędzy np. łazienką a garderobą i suszarnią to problem z głowy :-)
Oczywiście nie zapomnij o podcięciu drzwi na dole.
Napisano
Cytat

Jeśli masz możliwość wybicia otworu np. fi 125 w ściance pomiędzy np. łazienką a garderobą i suszarnią to problem z głowy :-)
Oczywiście nie zapomnij o podcięciu drzwi na dole.



Bardzo złe rozwiązanie, bo wilgoć z jednego pomieszczenia przenosi się do następnego – pomijając już zgodność takiego rozwiązania, z obowiązującymi przepisami. icon_evil.gif
Napisano
Złym rozwiązaniem jest brak wyciągu np. w pralni..
Zwiększając wyciąg "ze ścianą" i mając prześwit pomiędzy pomieszczeniami mamy wentylacje konkretnego pomieszczenia - nie jest super rozwiązanie, ale dużo lepsze niż WG, o której już ktoś pisał....
Napisano
Dziekuje za reakcje i podpowiedzi

Sprawa nie jest taka prosta. Nastepnym pomieszczeniem obok suszarni jest lazienka, ale na laczacej te pomieszczenia scianie jest, a w zasadzie bedzie kabina prysznicowa. Tak wiec musialbym wejsc z kratka do kabiny, to rozwiazanie odpada. Do pralni wchodzi sie z pokoju, ale jedyne miejsce na ewentualna kratke w tych skosach dachowych byloby przy samych drzwiach wejsciowych. Tez odpada, bo nawet jak podetne drzwi, to obieg powitrza bedzie bardzo krotki miedzy podcinka pod drzwiami i kratka zaraz obok.
Dlatego zastanawialem sie czy tej pralni nie wyizolowac od reszty domu. Jak wspomnialem w oknie polaciowym jest zamontowany nawiewnik (ale zamykany lub otwierany recznie). Myslalem zeby jednak wyprowadzic wywiew na dach, Klopot w tym ze nie wiem czy takie instalacje sa dozwolone i czy maja jakis sens, czy nie spowoduja wadliwego dzialania rekuperatora. Dlatego pomysl bajbagi aby zamontowac tam wentylator z czujnikiem wydaje mi sie dobrym rowiazaniem, bo nie byloby ciaglej wentylacji a jedynie wtedy kiedy wilgoc przekroczy zadany poziom. To sporadyczne zalaczanie powinno chyba zapobiec ewentualnym konfliktom z rekuperatorem.

Pozdrawiam
Napisano
Jeśli już miałyby wystąpić jakieś konflikty, to miałyby charakter lokalny i incydentalny, a nie globalny. icon_cool.gif

Większy „konflikt”, wg. takich kryteriów, spowoduje otwarcie okna, drzwi – a uruchomienie wyciągu nad kuchenką to apokalipsa. icon_biggrin.gif

Zaletą wentylacji mechanicznej jest jej „samoregulacja” w tym zakresie.
Napisano
Cytat

Większy „konflikt”, wg. takich kryteriów, spowoduje otwarcie okna, drzwi – a uruchomienie wyciągu nad kuchenką to apokalipsa. icon_biggrin.gif

Zaletą wentylacji mechanicznej jest jej „samoregulacja” w tym zakresie.



Toz to miod na moje skolatane serducho icon_biggrin.gif
Jak juz zamieszkam (mysle ze w kwietniu powinno sie udac), samo zycie zweryfikuje dobre i zle strony takiego rozwiazania. Mam nadzieje ze beda wlasnie te dobre icon_confused.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...